Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 9.5.
Ctibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
VÁLÍM SUDY DOLŮ
Autor: opožděné zrcadlo (Občasný) - publikováno 2.6.2005 (00:58:05)

 

 

VÁLÍM SUDY DOLŮ


odstředěný mlékem starců

válím sudy dolů
mám na očích mlékoplast
válím sudy dolů
prázdný nudou nejvíc duním
válím sudy dolů


praskot!
zatemnění!
válím sudy v našem kroužku
šílenství

zdětinštěl nám svět:
v našem kroužku starců

senilní civí
senilní plavou
senilní krouží
trapné úsilí  

 

od středy se válím:
všem nepřátelům sudy dolů
na očích leukoplast
válím sudy dolů
čelím stolu

čelím stromům

přivádím se...
válím sudy dolů
praskot!

sudy!
zatemnění!


přivádím své smysly
válím sudy šílenství

 

 

renovováno 9. 6. 5.



Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Občasný) - 2.6.2005 > nick mi připomněl Skandovat oranž!.)
<reagovat 
Levity (Občasný) - 2.6.2005 > hele...co je tohle za bouda...?:)
<reagovat 
Levity (Občasný) - 2.6.2005 > TAK MOMENT... Jaká je vazba mezi Barčou a křičet hoří! ...?:)
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 2.6.2005 > Levity> Napsala jsem to do špatné rubriky, promiň !
<reagovat 
 Levity (Občasný) - 2.6.2005 > Barča> :)))))))) no, vyloženě přesvědčivý!!:)))))
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 2.6.2005 > Levity> Přesvědčivé to fakt je ! Ale to by se lehce povedlo téměř každému - když už by měl předem připravená slova i smysl básně na lopatě před sebou ...
<reagovat 
 Levity (Občasný) - 2.6.2005 > Barča> 

já jsem si furt myslela, že to je jedna osoba....a 2 varianty básně......takže nééé...?:))

Jsem z toho srna...


<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 2.6.2005 > Á, zdá se, že došlo k výměně středního rodu za infinitvní tvar.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 3.6.2005 > Naty> A učiníme-li infinitiv podmětem? Extrémní vysokohorská jazykověda bezotyšně tvrdí, že infinitiv je rodu středního.

Chcáti by se chtělo!
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 3.6.2005 > křičet hoří!>  Taky jsem nad tím přemýšlela, jak z toho vybruslíš. Koukám, že šalamounsky.
<reagovat 
antikval (Občasný) - 3.6.2005 > To byl takovej starej Číňan ze starý Číny, kerej napsal knížku o válečnickým umění, a Kolář tu knihu vzal, tak jakoby napůl ji vobšleh, ale nevobšlech, jak se ti minule snažil napsat, a napsal básnickou knihu Mistr Sun o básnickém umění.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 4.6.2005 >
Body: 5
<reagovat 
obrubník (Občasný) - 8.6.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Barča (Občasný) - 2.6.2005 > Vazba mezi námi není žádná. Osobně nerozumím tomu, proč někdo si ulehčuje tvorbu poezie používáním ( NEUSTÁLÝM ) veršů jiných autorů ...
<reagovat 
 fff (Občasný) - 2.6.2005 > Barča> třeba tim chce něco naznačit.
<reagovat 
 antikval (Občasný) - 2.6.2005 > Barča> Barčo, to nemusí být ulehčování, nýbrž naopak zobtížňování. Vlastně - není to ani jedno, ani druhé. Ostatně slova taky už někdo kdysi vymyslel a maminka tě je jenom naučila.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 4.6.2005 > Barča> to ti to vážně nedošlo?
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 2.6.2005 > zkrveživ> Ne.
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 2.6.2005 > antikval>  Děláš si legraci, ne ? To bychom pak všichni mohli pouze kopírovat ... Myslím tím VĚDOMĚ kopírovat !
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 6.6.2005 > Emmet_RAY> Teď jsem z toho jelen, fakt nevím, co mě mělo dojít .... ( Těch připomínek je tady hodně, totiž ... ) Jinak ale kopii považuji vždy za pouhou kopii, s učením se řeči od maminek to nemá absolutně nic společného. Variace na dané téma je také něco jiného, pokud vím.( Odlišnějšího.)
<reagovat 
 fff (Občasný) - 2.6.2005 > křičet hoří!> tak... radši... hoří!
<reagovat 
 antikval (Občasný) - 2.6.2005 > Barča> Ale nepleť si, Barčo, kopírování a včleňování do nového kontextu. Pokud se vrátím k jednoduchému příkladu se slovem. Slovo kupříkladu - večer- přece včleňuješ, pokaždé, když ho vyslovíš, do nějakého jiného kontextu, stejně tak to ovšem můžeš dělat s částmi děl, která vytvořil někdo jiný. Vždyť si stačí  vzpomenout třeba na Kolářova Mistra Suna, to je klasický příklad toho, kdy dílo, které kdysi vytvořil jakejsi Sun, Kolář včlenil do jiných souvislostí a vzniklo zcela svébytné nové dílo.
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 3.6.2005 > Barča> 

taktiež že môžeme - o kopírovaní pojednáva úplne vážna vec od mojej maličkosti: teória kradnutia

ak ... hoří v jednej myšlienkovej rovine s tebou, je dokonca jeho povinnosť myšlienky rozvíjať 

 

tu nejde o vedomé a nevedomé...

(detailisti, čo všetko napnú do maximálnych dôsledkov by nemohli písať nič, pretože reč ukradli od rodičov, spisovateĺov, ov, ov, ov)

 

ale ináč dobrú reklamu ti urobil  (práve preto som si tvoje dielo prečítala, inak by som si ho nevybrala, dnes nemám čas čítať všetko - to nemám nikdy, už chápeš, ako múdro niekedy voda tečie)

 


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 10.6.2005 > Barča> jde mi o to, že ti vůbec nedošlo co onen autor vlastně dělá - on paroduje, robí si srandu ze špatných básní - a to rozhodně není kopírování
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 3.6.2005 > antikval> Tak nevím, od Jiráska znám Kroka, ale kterej byl ten Sun, to vážně nevím.
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 8.6.2005 > antikval>  Ten Kolář - to je ale opravdu hodně změněné od mistra Suna ! ( To je právě ta variace na původní téma. ) Jinak když říkám kopie - tak v tomto případě myslím pochopitelně kopii poněkud pozměněnou, jsou v tom odstíny - ale hranice mezi pozměněnými kopiemi a variacemi na původní téma není tak neurčitá, jak se mnozí domnívají ..... dá se rozeznat.
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 10.6.2005 > Emmet_RAY>  To mě pochopitelně také napadlo, ( ukazuje mi např. názorně, že by verše měly být víc uvolněné atd. ), ale to se dá vyjádřit i jinak, než tímto poněkud laciným fórem ... zejména pokud je lepší básník než já - což mu neupírám.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 8.6.2005 > Omlouvám se a děkuji za slova, smysl i lopatu.


<reagovat 
 antikval (Občasný) - 8.6.2005 > Barča> 

Souhlasím a nesouhlasím zároveň.

Hranice jsou vždycky rozmlžené, ale od určitého místa už je jasné, o co jde. Hezky to ilustruje příklad s věkem. Do kolika let je člověk mladý a od kolika je už starý? (Míním věk fyzický, nikoliv mentální.) 70, 65 - starý, 20, 25 mladý. A co 50? Starý?  Nebo 36 ještě mladý?


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 10.6.2005 > Barča> hm.. zajímalo by mne jak jinak a taky proč to jinak vyjadřovat - forma, kterou si autor zvolil je celkem milé zpestření a dělá to tak už dlouho .. a dost lidí ho čte rádo, protože je to zábava, narozdíl od většiny jeho předloh

laciné mi to nepřijde
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 8.6.2005 > antikval> 

Záleží především na tom, kolik je tobě...

 

A jakou budeš mluvit řečí?

<reagovat 
 Barča (Občasný) - 9.6.2005 > antikval>  No výborně ! Sám říkáš, že od určitého místa už je jasné, o co jde ! A o to právě jde.
<reagovat 
 antikval (Občasný) - 8.6.2005 > malé velké dvojkubí> 

Moje řeč jest: ano, ano / ne, ne, nahoře, nahoře /dole, dole, nádech, nádech / výdech, výdech, žena, žena / muž, muž...

 

jak už to ani v poézii nemůže být jinak.

 

Ale tobě to přece nemusím vykládat, milé malé velké dvojkubí, středního rodu.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter