Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Máňa
Autor: Allegro (Stálý) - publikováno 30.11.2004 (11:51:26)

Máňa

 

„...a pak mi řekla... vlastně nic, neřekla nic; jen tak pohodila rukou a otočila se. Mám já to ale trápení, chmm... včera to bylo stejné... já tomu nerozumím...

„Táto! Jsi tam?!“ ozvaly se rány zvenku. „Co tam zase děláš? Bude oběd. Pojď!“

„Tak to vidíš, tak je to.“ hladil Jiří Máňu po křídlech, „půjdem.“ Zamyšleně vstal a Máňa mu lehce sklouzla z klína mezi ostatní slepice.

-

„Blaženko, jak to...?“

„Teď ne,“ odbyla ho rázně žena a dál těkavě pobíhala kolem kredence.

Jiří nervózně jezdil rukou po už beztak rovném ubrusu a trpělivě čekal až se prostře stůl.

„Dobrou chuť,“ řekla při těžkém dosednutí jeho žena a dala se bezmyšlenkovitě do jídla.

„Dobrou,“ odvětil tiše Jiří.

-

„Chachá, tomu nebudeš věřit, ty jedna! Sousedovic pes zapomněl štěkat! Někdo k nim přijel na návštěvu a jen tak bafal a běhal kolem nich. To jsem neviděl, hehehe!“ A Máňa seděla Jiřímu tiše na klíně a jen sem tam pohodila svojí načervenalou hlavou, jakoby se bála, že někdo přijde.

-

„Dals králikům?“

Jiří pokynul a začal večeřet.

„Slepicím jsi dal určitě, že? To je mi jasný...“ ušklíbla se žena před lžící.

„Dal,“ dívá se Jiří do polévky.

Zvoní telefon. Blažena rychle vstává a s nohou přes nohu zapadá do ušáku vedle v pokoji: „Ahój Mileno! Tak co, koupilas mu to? - To je fajn. - Aha, a proč ne? - Hm, tak to potom jo. - Cheché, to je potřeba, ať vidí... - To máš pravdu. Jo, počkej: včera mi normálně vytekl květináč. Fákt! Je to hrozný, uklízela jsem to celý dopoledne, neumíš si představit ten brajgl; pytlík z vysavače byl úplně mokrej. Ještě, že jsou papírový. Ale jsou pořád dražší. Asi půjdu... - Cože? V akci? Kde? - Byla jsem tam minulý týden a neviděla jsem to. - Táta?“ Blažena ztišila hlas, „ále, ty jeho slepice, kdyby radši něco dělal... nevím, co na něm vidí, chachachachá-cha! - Ne, nechce, jí. - Vážně? Nepovídej...“

-

„...a to máš tak, Máňo. To je život... Zase jsem viděl toho jejich psa: čuchl k brance a otočil se domů. Ccc, ani ji nepočůral... to je teda pes! Taky jsme měli psa, i kočku, ale prý by toho bylo moc a kdo se má o to starat a zavřít se to pořádně nikam nedá a já nevim...“

„Táto! Kde jsi zas?! Už toho prosím tě nechej, pojedeme do města!“

„Už jdu,“ odpověděl z kurníku rezignovaně Jiří.

-

„Dobrou chuť,“ řekla skoro laškovně Blažena.

„Dobrou chuť,“ automaticky odpověděl manžel. „Copak to dneska je?“ řekl si spíše pro sebe.

„Slepice na paprice,“ pokukuje po něm žena.

„Aha. Dobrou chuť, dobrou...“

Po jídle to Jiřímu nedalo a hned zamířil do kurníku.

„Kde je Máňa?“ zeptal se při návratu zpět.

„Jaká Máňa?“ ptá se na oko nevinně Blažena.

„Ta moje, červená!“

„Vždyť jsem říkala, že máme slepici na paprice...“

„Cože?! Tys ji uvařila?!“

„No a co? Musíme něco jíst, ne? Snad ti to nevadí? Byli jste do sebe zamilovaní?“

„Cože?! Já ti dám!“ Jiří se vrhl na Blaženu se snahou dát jí facku: „Áu, nech toho!“ Ještě stačila nastavit ruce a se skloněnou hlavou vyběhla na dvorek. Jiří chtěl běžet za ní, ale v pantoflích měl omezený a pomalejší pohyb.

„Já ti dám! Kde seš?!“ rozhlížel se po dvorku.

„Ne!“ ozvalo se z kurníku.

Jiří začal lomcovat dřevěnými dvířky a jenom opakoval: „Já ti dám! Já ti dám!“ Bil pěstmi do stěn čímž rozezněl celý vnitřní prostor. Blažena jen křičela a držela si ruce na uších. Chabě se bránila slepicím, které zběsile létaly kolem a křídly a pařátky jí narážely do obličeje. Na chvíli rány zvenčí ustaly, to šel Jiří do kůlny pro sekeru. „Já ti dám! Já ti dám!“ opakoval znova dokola a kousky třísek dopadaly na zem. Blažena, vmáčklá s křečovitým výrazem v rohu kurníku, nesnesitelně kvílela a přes zavřené oči neviděla jak začalo dovnitř vnikat ostře ohraničené světlo, které s pravidelným bušením nabíralo na intenzitě. Kurník byl plný slepičích křídel, kdákání a dusna. Konečně Jiří rozštípal dvířka a vešel mezi rozvířený prach...

-

„Ten sousedovic pes je vopravdu divnej; on snad nic necítí: už z dálky jsem viděl přijíždět koně a až byly před jejich brankou, teprv si jich všiml. Jakoby se jich lekl nebo co. Jenže on ani moc neštěká, hrdina. Zalezl, a pak jen vykoukl z boudy a nic. Asi čekal, že ho zavolají nebo co, hehe. Potkal jsem onehdá Kampasovou a ani mě nepozdravila! Je aspoň o patnáct let mladší než já! Tak to máš tak, to je život...“ Jiří hladil Blaženu po stehnech, která mu tiše seděla na klíně a jen sem tam pohodila hlavou, jakoby se bála, že někdo přijde.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 30.11.2004 > Myslím, že je to zdařilé.
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 30.11.2004 >

To že sní svojí pipku je hrozně jasný.

které s pravidelným bušením nabíralo na intenzitě - tohle mi nějak nesedne, světlo nabíralo na intenzitě...nevím proč....

Jináč nijak překvapivý, ale hezký a dobře napsaný, i když by to šlo vyšperkovat, víc vylíčit atmosféru, trošku víc hororu do toho


Body: 4
<reagovat 
 Allegro (Stálý) - 1.12.2004 > Lian> To jak mlátil sekerou do těch dveří. Jinak dík za připomínku.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 30.11.2004 >

pěkný, ale místy to trošku "drhne"

"jiří pokynul" nemělo být spíš přikývl... kyne se na pozdrav, nebo těsto kyne....

 

no taková 4+


Body: 4
<reagovat 
 Allegro (Stálý) - 1.12.2004 > Quotidiana> Aha. Jo, přikývl (-: Dík.
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 30.11.2004 >

Ach, ty ženy, ach, ti muži,  ach, ty vztahy

Napsané je to dobře, pointa se dala očekávat, jen si uprav tu poslední větu, nebo snad hladil stehna, která mu tiše seděla na klíně a sem tam pohodila hlavou? A bacha na hrubky -koně byli a celkově interpunkce.


Body: 5
<reagovat 
 Allegro (Stálý) - 1.12.2004 > BlueSky> S těma stehnama mi to nepřipadá divný. A ty hrubky... věčný problém. Dík.
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 2.12.2004 > Allegro> 

Hm, mně to divný teda přijde

Jiří hladil Blaženu po stehnech, která mu tiše seděla na klíně a jen sem tam pohodila hlavou, jakoby se bála, že někdo přijde.

Ten slovosled by měl být: Jiří hladil po stehnech Blaženu, která mu seděla v klíně a....

Protože ve tvém slovoslodu to opravdu navozuje pocit, že STEHNA mu tiše seděla v klíně atd.:-)

Ale ok, je to tvoje dílko, dobře že si za tím stojíš


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 2.12.2004 > závěr je perfektní, pointa vtipná a chytrá, prostřihy také.. jen ty části s tou slepicí jsou psané mnohem jednodušeji, škoda.. a ten základ - láska muže a slepice - to ses inspiroval tou divadelní hrou o lásce architekta a kozy? - Edward Albee: Koza aneb Kdo je Sylvie?
Body: 4
<reagovat 
 Allegro (Stálý) - 3.12.2004 > Emmet_RAY> Ne é, to vůbec neznám. Asi je to halt v tym astrálu, nó (-;
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 21.1.2005 > video...to vidím...na to,že jsem to čet z monitoru je to zvláštni ,že až do konce.Jinak to nedělám  ale tohle se mi  líbilo ..jdu dál.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter