Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Katalepsie z kolekce Sešit v tvrdé vazbě
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 3.12.2004 (11:11:01)
další ve sbírce>

 

 

za ploty snídá    chvění včel
          svítání zlatou žilou
tep vyztrácených přítmí
    po mošnách         bloudí
               jitro cel
v němž srdce odpustilo
                       bít mi

 

(25. 2. 2003)



Poznámky k tomuto příspěvku
egil (Občasný,Redaktor) - 3.12.2004 >

 

Bavili jsme se o tobě včera s Rivkou a shodli jsme se na tom, že ve chvíli, kdy se pustíš do vytváření podobných struktur, jsi vskutku originální. Skácelovské vlivy nejsou nijak zvlášť patrné*

 

*ne že by bylo na škodu, pokud patrné jsou; zrovna včera jsme s J. Trávníčkem tuto otázku řešili a jeho názor je ten, že si vlivy autor musí pořešit sám; a pokud je dobrý, zapracuje si je do své vlastní poetiky až k její naprosté svébytnosti.

 

Nicméně mám pocit - čistě subjektivní - , že v podobných básních, jako je tato, jsi nejsilnější.

 

V tomto mě tento textík zfascinoval (další věc, kterou jsme probírali s J. T. → mnoho lidí opmíná, že jazyková stránka díla je více než podstatná; takže řeči jako nemá sdělení téma - vždyť co je téma v poezii? proč se prvoplánově pokoušet "něco velikého sdělit", když by to manifestem nebo esejí šlo líp?)

 

Nicméně - - u této básně nelze právě jazykovou stránku neocenit (nemluvě o nápadité obraznosti).. Výborná báseň..


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 3.12.2004 > D
<reagovat 
protěž (Občasný) - 3.12.2004 >

Krásná.


<reagovat 
čtenář Malina - 3.12.2004 > Super
<reagovat 
ariel (Občasný) - 3.12.2004 >
Body: 5
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 3.12.2004 > Takový celý... zjitřený...
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 3.12.2004 > no jo... moc dobrý
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zirael (Občasný) - 3.12.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 3.12.2004 > Dobře si ji pamatuji. Tohle je to nejlepší z poezie a nejen na netu. Jestli si dobře vzpomínám, začíná tu u tebe určitý zlom, odkdy mohu přijímat nejen jako dokonalý jazykový ornament. 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 3.12.2004 >
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 3.12.2004 > A tak to je hezké pohraní si s jazykem:-)
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 3.12.2004 > A tak to je hezké pohraní si s jazykem:-)
<reagovat 
zirael (Občasný) - 3.12.2004 >

ó, věc dobrá to je...

a egil se taky vychloubá moc hezky:))


Body: 5
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 3.12.2004 > zirael> Jo.. a k tomu všemu cizím peřím.
<reagovat 
Lei (Občasný) - 3.12.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 3.12.2004 > Zhuštěno až k nesnesení, jitro cel mi přijde spíš jako z lyryka než ze Skácela. A taky schází (mně) hutnost skácelovského čtyřverší, která vyváží hutnost obrazu a sdělení. Skácelovské vlivy jsou nápadně patrné.
V každém případě to já občas zkouším podobně, ale nikdy se mi to takhle ještě nepovedlo. Opět mám dojem, žes to psal s bravurou a prstem v nose, ale s tím prstem to asi fakt nebude tak horký...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kalais (Občasný) - 3.12.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 3.12.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 4.12.2004 > Zamrazilo mne. A znovu při druhém přečtení. A znovu při třetím.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 4.12.2004 >
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 5.12.2004 > Tahle slovní hra je dobře vymyšlená (kromě toho, že je to krásné): vyztrácené, odpustilo bít
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 6.12.2004 > hmm tak tohle jo
jitro cel se mi teda zrovna líbí, a vůbec podobné hrátky... viz Naty :o)
pointa se srdcem je pro mě na té správně hraně patosu a údernosti :o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
vlado (Občasný) - 6.12.2004 > Pěkná báseň s přiléhavým názvem... Zdá se mi mírně "přejazykovaná"...
Body: 4
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 6.12.2004 > vlado> A čo si predstavujetě pod takým slovom "prejazykovaná" vojín Kefalín?
<reagovat 
 vlado (Občasný) - 7.12.2004 > miroslawek> Vy jste mne odhalil, a ja myslel ze jsem inkognito... :o)
Nic zleho si nepredstavuji, pokud vubec neco... :o) Vase basne jsou velmi osobite. Forma teto basne mi pri cteni ponekud zakryva jeji citovy obsah, tot vse... :o) Ovsem priznavam, ze tim davam najevo spise svou nechapavost a nedostatecnou obrazotvornost, nez cokoliv jineho... :o) Proste jednoduse, pro autora Vasich kvalit, za ctyri... :o)
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 7.12.2004 > vlado> citový obsah.... ach tak... no hlavně, když máš odvahu
<reagovat 
ticho (Občasný) - 5.12.2004 > Ty jsi romantik ?!!
Body: 5
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 6.12.2004 > ticho> jako člověk (zvlášť v určitých situacích) nepochybně, pokud to míníš romantismus jako umělecký směr (ať už jako východisko nebo směřování) asi zcela zásadně ne...
<reagovat 
 ticho (Občasný) - 7.12.2004 > miroslawek> :))) ...určitá situace ? To je zajímavé... :)))
V tvém uměleckém směřování bych si nikdy nebyl tak jistý ( tj.lichotka ) - je spíš na tobě jestli bys "to chtěl nějak pojmenovat. Tedy jsem to myslel ještě zcela jinak
; kohout, pila, řezbáři, zde včely. Vlastně mě zajímalo jestli jsi se narodil - žiješ - nebo jaký máš vlastně vztah k venkovu.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 7.12.2004 > ticho> je to velice determinováno mým dětstvím... jinak jsem zcela městský člověk... i když ona Ostrava je tak nějak specifická... neumím to v několika větách říct... takže jen... řekl bych, že tušíš správným směrem, ale asi je to dost složité ;o)
<reagovat 
medik (Občasný) - 9.12.2004 > dokonalý
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
wwwwwww (Občasný) - 8.12.2004 > jitro cel..mě baví :))

p.s. nepřipadá ti počet doporučení prapodivný?
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 8.12.2004 > A Go Go> promiň, ale nijak to nesleduju...
<reagovat 
 wwwwwww (Občasný) - 10.12.2004 > miroslawek> tak to kecáš.. :(
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 10.12.2004 > A Go Go> Proč myslíš? A nelži si do kapsy :(=)
<reagovat 
 wwwwwww (Občasný) - 10.12.2004 > miroslawek> chceš mi říct, že vložíš dílo a pak už se o něj nestaráš? ani se nekoukneš na kritiky?
každého zajímá hodnocení..a těší ho ta kladná - a kdo tvrdí, že ne, masturbuje dodnes! :)
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 10.12.2004 > A Go Go> Otázka je, co kdo pokládá za úspěch... a věř, že mne dokáží frustrovat i kladné ohlasy... někdy víc než ty záporné. Na kritiky se kouknu... a dokonce mám radost, když se mi nějaké dostane... ovšem to se stává jen ojediněle... Abych setřel dvojkolejnost naší minidiskuze - vyjadřoval jsem se k počtu doporučení.
<reagovat 
 wwwwwww (Občasný) - 10.12.2004 > miroslawek> já taky..
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 17.1.2005 >
<reagovat 
Claw (Občasný) - 8.3.2005 >

Ten název se mi líbí ještě víc, než celá báseň - to se stalo poprvé.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 12.2.2008 > zlatá žila, boha, to je přece hemoroid. a ty do toho svítání. nebe se zesralo! slunko je hnědé!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 (10) 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter