Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Podzimní vzlínání
Autor: ouvej (Občasný) - publikováno 12.11.2004 (08:03:08)

Draci vzlínají

jako dým k nebi

z ohně chvíli před uhašením

jak prsty z hlíny, mé prsty

abyste rozuměli, z hlíny

ve které vězím, dnes pršelo

stalo se bláto, stal se sníh

stalo se vlhko

 

čas vzlínání těch draků

rudohlávků

rudokožnatců

s modrým

žilnatým zdobením

 

když jiné barvy

jiné lásky

snad v světě není

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Adina (Občasný) - 12.11.2004 > V podstatě líbí, nicméně dnes jsem jaxi jinak naložena :o) Ale i tak je to působivý :o)
Body: 4
<reagovat 
coronell (Občasný) - 14.11.2004 >
Body: 3
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 14.11.2004 > Nevím, holka, asi není dobře, že jak doháním resty, tak to čtu moc brzy po těch předchozích dracích a nemám správný odstup. Nějak nejsem schopná to hodnotit samostatně.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 15.11.2004 > Naty> No jo, když ono je to součástí kolekce. Takže vlastně dohromady.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 16.11.2004 > měl sem si nejdřív přečíst tvý plky u minulý bášnišky....:))))...zapisuju...ouvej = pět B and D...jinak massacre motorovou pilou:)))
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 16.11.2004 > koukám, že trpim samomluvou....:)))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 16.11.2004 > Max Bubakoff> 

to my, básnířky, já a blondýna, zhusta provádíme, že muži vypadají jako že trpí samomluvou. :-)))

 

No jo, občas i žencký.


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 15.11.2004 > za minimalistickým vyjádřením by se měl v nejlepším případě ukrývat maximální potenciál. Tady je jen tak střední
Body: 3
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.11.2004 > Emmet_RAY> 

sakra, emmete, tos eště nepochopil, že každá kritika ve kerý není vobdivný kvílení a doplněná bobkáma a déčkama....je slabá....:) a na prdlačku....

ouvej...s pocity(mými) to nemá nic společnýho.....ale todle je průměrnej kousek.....a to sem ani nezčekoval, kolik ženckejch a ženctví tam máš.....:)


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 16.11.2004 > Emmet_RAY> odpověď ouvej se tu nezobrazuje, tak ji sem prsknu:Emmet_RAY>
Proboha - co je mi do toho, jaký ty očekáváš potenciál - já ho tam nacpala jak umím nejlíp. Mám pocit, že nehodnotíš báseň - ale své vlastní pocity z ní. Co mi je po tom, jak jsi naladěný, jestli momentálně na kýče a sádrové trpaslíky, nebo očekáváš víc.
Taková kritika je milý zlatý na dvě věci - a obě jsou na prdlačku.

odpověď moje: možnost1:báseň s obyčejnou myšlenkou a prfektní neotřelou formou, která průměrné myšlence dodá mnohem více na síle, může fungovat.

možnost2:Báseň se skvělou silnou myšlenkou, příběhem či dobře prsknutou pointou, může fungovat i přes jednoduchost formy.Mnohdy ta jednoduchost formy dojem ze sdělení básně ještě zvyšuje.Může fungovat.

možnost tři:báseň s perfektní formou, silnou myšlenkou a dobře vystupňovanou pointou může fungovat.

možnost čtyři:báseň s jednoduchou úspornou formou a jednoduchou myšlenkou fungovat může také. Ale většinou o poznání méně silně než výše zmíněné případy. Tak na tři bobky.

Tohle všechno obsahovala má předchozí poznámka, ale tys z toho vyčetla jen to, že jsem se na to zrovna blbě vyspal. Proto jsem ti to zrekapituloval znovu. Myslím, že hodnotím celkem objektivně. Když napíšeš něco perfektního tak ti do klidně doporučím a vychválím do nebes, ačkoli to nebude můj šálek ironu (a to už se mnohdy stalo). Když napíšeš průměr, konstatuju, že je to průměr. To co od koho čekám s tím nemá co do činění. Pokud ovšem chceš pouze veselé výkřiky čtenářek, které se u tvých dílek chytají za srdce, případně i jiné části těla, tak stačí říct a já se k tvým věcem mohu přestat vyjadřovat.


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 16.11.2004 > Emmet_RAY> 

nějak se neobjevila tvá poslední kritika:

 

než poslouchat skoro-uražené a skoro-hysterické reakce, tak příště radši nic.. buď zdráva

Jasně - budu se snažit být zdráva. Ty se zachovej též při zdraví.


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 16.11.2004 > Emmet_RAY> 

fajn

 

 

 

opět jsi nic neřekl - ale to je jedno.

 

V takovém případě opravdu stačí: nelíbí - tři bobky - a je to lepší než cpát sem potenciály.


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 16.11.2004 > Emmet_RAY> 

mimochodem, zachovám se mírně nekošer a zkopíruji sem báseň, které jsi dal zrovna ty d a pět bodů.

 

Kopíruji sem báseň, které jsi dal pětku a déčko.

 

Každé jaro se tažní ptáci
vydávají hledat ráj

A letí na východ
kde temnota se ztrácí
A letí na sever
kde mraky slunce raní
A letí na západ
kde soumrak vykrvácí
A letí na jih
A letí bez přestání

Každé jaro se tažní ptáci
vydávají hledat ráj
-
Každou zimu se vrací

 

 

Podotýkám, že tahle báseň má i pro mě svůj půvab - ale ke kterému z tebou jmenovaných bodů patří tohle dílko? abych spíše pochopila ten potenciál.


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.11.2004 > ouvej> a to jsem ani nezčekoval.......:)))nebuď takhle vytočená hnedle....:)))nedělá ti to dobře....:))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.11.2004 > ouvej> a radši ještě jednou, vidím, že kabely sou dneska nějak ucpaný......nijak sem se tam po ženctví nepídil a nehledal ho...prostě je to tvůj průměr až podprůměr.....doufám, že tě takovádle sekera pobaví...když tě kladný kvílení nudí....:)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 16.11.2004 > ouvej> než poslouchat skoro-uražené a skoro-hysterické reakce, tak příště radši nic.. buď zdráva
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.11.2004 > ouvej> tohle je už dost nechutný......
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 16.11.2004 > ouvej> ne ani tak nekošer jako že je to celkem roztomilá podpásoffka od teba.. předně jsi tuto svou reakci umístila před mou poslední zprávu a tudíž to vypadá že mi sklapla huba pod tíhou tvých argumentů (a já tyhle hrátky s neklikáním na reagovat nebo s reagováním na starší zprávy fakt nemám rád, mistrujou v tom blondýna, mhody Lyryk, Felipe a další..)a navíc jsem si to mnou udělené déčko této básni ( mimochodem většinu děl toho autora jsem naopak tvrdě kritizoval)obhajoval v debatě s kalaiskou, takže sis to mohla přečíst.A předně si tady aspoň na to mohla hodit odkaz - http://www.totem.cz/enda1.php?a=76756

-takhle to totiž je trochu vytržené z kontextu, viď?

a jinak je to možnost dva. Pokud je to podle tebe pouze o ptácích, tak není. Já v tom vidím sice jednoduchý, ale pro mne velmi důležitý přesah. A jednoduchost formy pro mne, u takovéhoto tématu na škodu není.

Narozdíl od tvé básně, která má břišní dutinu, ale bez střev

je fakt legrační jak někteří lidi vyšilujou, když si někdo dovolí kritizovat jim jejich "milášky"
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 18.11.2004 > Emmet_RAY> 

Podpásovka a nekošer je podle mě totéž. Kliknutí na blbý odkaz - to je z roztržitosti. Jedna z roztomilůstek totemu, že se poznámky neřadí chronologicky - a peru se s tím věčně - no, nejsem příliš zdatná v technice. Vkládat odkazy už neumím vůbec. Omluva.

 

Na tu báseň o tažných ptácích jsem nechtěla reagovat - protože mi přijde notně naivní. Byť s hloupinkým přesahem. Ale o to nic.

 

Tahle básňa si takový povyk nezaslouží. Není špatná - ale nemusí oslovit.

 

Jediné, co jsem chtěla - a to není hysterie - dobrat se skutečné kritiky.  Bez berliček typu: mi se to nelíbí, mě to neoslovuje, nic mi to neříká. Protože to není podle mě kritika.

 

Jak je autor hodnocen v kontextu své tvorby - i kritik je podobně hodnocen. Aspoň já to mám tak zařízené. Hodnotím, jak autor sám píše (ale k tomu přihlížím méně, protože dobrý kritik nemusí být nutně dobrý autor), ale jak a co hodnotí. Tvé kritiky beru a brala jsem vážně. Hledala jsem vždycky, v čem máš pravdu. A když se podíváš zpětně na naše rozhovory pod díly, asi mi dáš za pravdu. Jenomže jsem dospěla k názoru, že tvé názory mají výkyvy skutečně drastické. A proto to, že ty v básni nevidíš střeva, považuji za tvé mínus, ne téhle básně. Ačkoliv tedy skutečně - není to žádná bomba.

 

Celou dobu se snažím tyhle vztahy čtenář/autor držet na ryze obecné rovině - pevně věřím, že jsem vždycky mluvila pouze o tvorbě - a nehodnotila jsem člověka - neřekla jsem nikomu, že je trapný, že se musím jít vyblít, když si něco od něho přečtu, že je starý, krabatý, šišatý, hysterický...

 

Na téhle rovině to chci udržet.

 

 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.11.2004 > ouvej> teda, ale nadáváš tak nějak podprůměrně...bezkulózně.....chce to použít inčí slova.....třeba...zmrde...:))))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.11.2004 > ouvej> to je těsně pod nějakou průměrnou tvojí věcí...tam je podprůměr....:)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 18.11.2004 > ouvej> já si pořád stojím za tím, že jsem se ve svém hodnocení tvé básně žádné výrazné subjektivizace, jak mi tebou bylo vyčítáno, nedopustil. Proto nevidím důvod proč to nechápat jako běžnou kritiku.

Výkyvy nemám v názorech ale v hodnocení, protože ty máš výkyvy v kvalitě svých věcí.


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 16.11.2004 > Max Bubakoff> 

veliký bílý macho

 

ach jo.


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 18.11.2004 > Emmet_RAY> 

doufám, že jsem odklikla na správný odkaz.

 

Já si tvé kritiky studuji nejenom u svých děl, aby bylo jasno. Proto se domnívám, že mám pravdu, když tvrdím, že jsi kritik rozkolísaný. Jednou erudovaně tneš do středu - jindy vychrlíš nesmysl.

 

Pořád si myslím, že napsat, že něco nenaplním potenciálem, bóže, co to je? je pakritika. Jasně - když zapojím intuici, chápu zcela přesně, co mi říkáš. Asi totéž, co mi napsal Max b. ve zprávě - že si báseň přečetl, a ono krindypindy NIC.

 

Je to vaše právo čtenáře - říct, že nic. Protože proč by mělo? Proč by muselo? Třeba je to jedna z těch věcí, které jsou důležité pouze pro autora, trapný deníkový záznam, který měl zůstat někde zasutý. O to nic, to všechno je možné, to všechno mohou čtenáři vnímat. Já tuhle báseň nehájím. Hájím se před vágností toho, co říkáš. Asi je to těžké přiznat. Vždycky si znovu tuhle báseň přečtu - bože, dá se jí vytknout spousta věcí, to na mu dušu, a možná že to sama zkusím - jako čtenář - z výšky. Ale vím, že má střeva a svou vlastní podivnou naléhavost. Stejně by mě zajímala tvá interpretace tady toho textu - jak ses dobral k nestřevnatosti?

 

 

Stane se, že mě nějaká báseň neosloví. Téma je profláklé, nebo se mi zdá ekhaftní. Ráda bych přesto věřila, že nezpochybňuji autora, nezpochybňuji důvody, proč psal. Což tys vpodstatě udělal.

 

I když se tady ty skutečně nedopouštíš žádných impertinencí - ty opravdu ne.

 

 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.11.2004 > ouvej> 

ste se na mě domluvily s miškou ne?:)))teda dvakrát během pěti minut...:))))ale jasně...příště budu rači mlčet....;-)

 


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 16.11.2004 > Max Bubakoff> 

s miškou? No jo - asi na tom něco tedy bude.

 

Konstruktivní kritiku, prosím. Bez toho, abych se dočítala, po čem prahnu a co očekávám. Protože o tom víš, můj milý, velký kulový.

 


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 29.12.2004 > animula> bože, ty jsi opravdu pipinka, viď?
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 29.12.2004 > musim ředit.....
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter