Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Když svádět, tak... z kolekce povidky
Autor: stefan (Občasný) - publikováno 7.10.2004 (00:00:17)
další>

Když svádět.. tak po staru..

 

Tlumená atmosféra, o hudbě nemluvě, ve vzduchu, mimo tabakového kouře včetnì second handového, tajemná vùně karabské noci s nádechem netušeností…

Byla snad ještě krásnější, než na tom obrázku v reklamě na internetu. A opravdu jsem měl štěstí, že nebyla právě zaměstnána s nìkým jiným.

„A pro začátek co takhle něco, co nabudí všechny smyslové vjemy nadějemi na to co přijde potom ?“

Obtažená sukýnka málo nad kolínka se určitě nikdy nemusela žehlit. To pod ní se vždy postaralo, aby se žadný vrásek nemohl objevit. Objela si špičkou jazýčka rty, přesnì tak jak je vidět na stránkach Xko.cz v reklamě. Jen ta bruneta jí scházela.

Trochu jsem zrozpačitěl, ale tím více jsem se ujistil, že jsem na správné adrese.

“’ A pokračováním by mohla být třeba moje vlastní specialita. Prakticky koncert smyslového vnímání. Všech pěti.. a navíc, jednoho, který ještě nemá ani oficiální název. Ale věřím, že potom si pro něj třeba i nějaký vymyslíme.“

To už málem jenom šeptala, nakloněná nade mnou tak, že mi začínalo být horko a nic lidského cizí.

„ Uvidíte“.. došpitla, a nějakým trikem asi se jí podařilo vehnat do tváře jakoby ruměnec. Mně už to z začalo vhánět jinde něco jiného.

„ Nakonec, abychom opravdu dokončili ve velkém stylu, něco jemnějšího, ale opět s příznakem a chutí na další pokračování příště… „

Abych nemusel koktat, jak se mi v podobných případech stává, jen jsem prudce a několikrát přikývl na souhlas.

 

Obrátila se ke mně trochu bokem a zády, takže jsem měl možnost posoudit i odvrácenou pùlku světlovlasého zázraku.

 

„ Velký salát s tzazziky a thousand islands, kuřecí prsíčka s velkou oblohou, kafíèko ala Monte Christo, velkou pistacijku se šlehačkou a Black Forrest dortik s Napoleonem, Franto.. ,.. Lízy spešl.

a šupito presto,"

zařvala hlasem podomní obchodnice do otevřené kuchyně za barovým pultem.

 

Babièka holt měla pravdu.

Láska prochází žaludkem.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
BlueSky (Občasný) - 7.10.2004 >

ve vzduchu, mimo tabakového kouře včetnì second handového,- tomu nerozumím, vypadlo ti nějaké slovíčko?

 

Začátek trochu neucelený, pochopila jsem , že je tam odkaz na tu blboučkou reklamu na nějaké pití, ale u tebe to zní, jako by ses setkal přímo s jednou z těch aktérek reklamy, to bys měl trošku doopravit. Nebo že by ses s ní skutečně setkal?

Zaujalo:  jí podařilo vehnat do tváře jakoby ruměnec. Mně už to z začalo vhánět jinde něco jiného. A co jako? Já měla za to, že ruměnec je překrvení tváře, a teď marně přemýšlím, co se vypravěči této povídky JINDE (řekla bych, že tuším, kde) vehnalo  jiného, než krev? Nebo že by...předčasná..ech, tak pak pardón

 

Závěr docela dobrý, i když nepříliš překvapující-myslím tu přeměnu ze smyslné krasavice  v "domovnici". Ovšem zcela na závěr...nepleteš si lásku se sexem? Ta láska je tam jako pěst na oko:-) Pojímáš to téměř jako oslavu  erotického působení té ženy (+ vystřízlivění) a najednou tam namontuješ lásku (v lidovém moudru).

Nějak mi to celé nesedí. Chtělo by to přepsat. Ovšem-to je jen můj názor.


<reagovat 
Lian (Občasný) - 7.10.2004 > Jojo, souhlas s BlueSky......já to vůbec nechápu a fakt by mě zajímal second handový kouř.....
<reagovat 
stefan (Občasný) - 7.10.2004 > Tak uz po nekolikate, tady na totemu vidim, ze zrejme bud JA si od ctenaru slibuji moc co do predstavivosti, nebo se opravdu vyjadruji spatne..(
a/ second hand kour = z druhe ruky.. ten od druhych, nejen vlastni, melo byt pochopeno (prani otcem myslenky u mne, zrejme) spis jako vtip. Sorry, TADY by se to tak pochopilo. Asi ty pomery v CR uz tak neznam, ani smysl pro humor.(
b/ ta reklama BYLA opravdu na restaraci, s damskou obsluhou, ale cten8r MEL spis myslet, podle vyjadrene atmosfery( opet, zrejme ne dobre), ze jde o whorehouse(brothel), hampejz, whatever). A jist2, ze se s ni dotycny setkal.. Jako se servirkou, coz ovsem melo byt jasne az na ten zaver. Ale op[et, zrejme moje chyba. Nemel jsem ocekavat, ze znate chovani servirek jinde, kde "maly chat"..pri obsluze zakaznika je bezny. i kdyz tady opet trochu prehnane, aby naznacoval spis chovani prostitutky.(
c/ S tim rumencem.. opetUPLNE jinak mysleno..( proste umely rumenec a ve tvari..)
d/ kde jste vzaly obe "DOMOVNICI" to nechapu vubec.
Zarvala to prece do kuchyne..pro kuchare.. Lizin.. special.. nebo to se take nerozumnelo ?
e/ jeziiis.. trochu ironie se nechape take ??_)

Na zaver..reakce me sasmozrejme prekvapila. Budu si muset efekt overit jinde. Vice mene za ni dekuji a priste tedy jen neco co je jasnejsi..
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 7.10.2004 >

Chm, za tu domovnici se omlouvám, přelítla jsem to a utkvělo mi to tak v hlavě, moje chyba, že jsem to nenapsala přesně, jak si napsal- podomní obchodnice-ale mimochodem, ta domovnice by mi tam stejně seděla lépe. Podomní obchodnice, aspoň tady, jsou typické spíše svým vemlouváním se a přeslušným chováním, než "zařváním".

 

Sice jsem se anglicky učila, ale tolik anglických slovíček, přes můj relativně pozitivní vztah k ní, je v tvé odpovědi na můj vkus moc:-)

S tím ruměncem, no to je dále stále nejasné-když ona "uměle", tak co tobě se vhánělo..a taky tedy uměle? Dobrá, jsem tedy průměrný (dokonce možná podprůměrný) čtenář, ale sorry, v tomto případě se za to nestydím:-)

Bohužel, já pochopila, že to měl být ironický závěr, jenže tady moc nepasoval, promiň, ale je to divně smotané a já prostě nemám na to, rozmotávat.

Ovšem teď, vysvětlené, tu situaci vidím, ale nejspíš mi nehraje ta "sofistikovaná" řeč servírky (teď už holt chápu, že to byla servírka":-))

Jo a pravda, kterouže reklamu jsi měl na mysli, i tady jaksi došlo z mojí strany k omylu:-)


<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 7.10.2004 >

A promiň, ale tohle je opravdu zkomoleně napsané:

, ve vzduchu, mimo tabakového kouře včetnì second handového,

 

Opravdu jsem si to vztahla spise k tabakovemu kouri (ten secondhand) nez vzduchu, chtělo to asi líp formulovat. VEdle kouře , přefiltrovaného plícemi druhých, nakonec ve vzduchu se nachází i vzduch fitrovaný z plic nekuřáků...já ti nevím, prostě je to kostrbatě napsané (mimo a včetně, to mi asi vadilo..).


<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 7.10.2004 > ... mno mne to tedy (po precteni textu a vysvetlivek k textu, ktere jsou temer stejne dlouhe jako povidka sama) pripada jako spatne zformulovane.... viz "dalsi pokracovani priste" (trochu to zavani cimrmanovskou "sklenickou sklenenou") "prakticky koncert smysloveho vnimani. Vsech peti" to je taky spatne zformulovano, pokud clovek nevi (i kdyz vetsinou vi) ze smyslu je pet, tak to cele nedava smysl.... viz Hodina kresleni, vsech sedm (vis co jsem tim chtela rict?)
Body: 3
<reagovat 
cirrat (Občasný) - 7.10.2004 > Vysvětlivky jsem nepotřebovala, stefane, jen každé publikum si žádá své a nedá se psát univerzálně. Líbí, moc.
Body: 5
<reagovat 
stefan (Občasný) - 8.10.2004 > Blue S/ nemas se za co celkem omlouvat.-) jen je mi divne, ze ti ta anglicka slova ve vysvetleni vadi. pro vysvetleni, nekdy si na cesky vyraz vzpominam dost tezko.. takze tam mel byyt "BORDEL". A kour .. ten second hand, tedy mel byt "z druhe ruky " ??_ ten je obvykle z cigarety, ale ne vlastni.. Asi neprilis uzivany vyraz ?. v tom pripade, lituji.( jen je mi divne, ze nejsi tedy MODRE NEBE misto Blue Sky .-) bez urazky.-)

Quotidiana/ nevim, co jsi tim chtela rict, ale nejak je mi nelogicke, ze kdyz clovek vi, ze je pet smyslu, tak je to tedy logicke ?? A pro toho kdo nevi, kolik je smyslu, bych nepsal.-) a jake "pokracovani priste "?? zadne nebude.-)

cirrat/ dik za cteni, docela jsem mel strach, ze to nepochopil NIKDO..a on prece jen nekdo.

<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 8.10.2004 >

jsem chtela rict, ze kdyz vim, ze smyslu je pet, tak vim, ze ta veta se vztahuje k te predchozi, konkretne k tem smyslum... ne ke smyslovemu vnimami, v te vete uvadenych  

Proste jsem tim chtela rict, ze mam rada, kdyz si ctenar obcas musi neco domyslet sam, nicmene tohle neni ten pripad...

 

... "dalsi pokracovani priste" je tvoje formulace z  "Nakonec, abychom opravdu dokončili ve velkém stylu, něco jemnějšího, ale opět s příznakem a chutí na další pokračování příště… „


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 6 7 8 9 11 (12) 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter