Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí o čekání. z kolekce Pohádky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 6.9.2004 (02:56:53)
další>

 

 

 

 

ušoun poslední dobou rád naslouchá příběhům dědečka ogeho. nejradši ze všech má ten o čekání:

 

čas plyne a řeka teče a voda v ní. a muži vyrazili na lov a ženy zůstaly doma a čekaly na ně. dlouho. a dlouho. a pak napadlo stařenu, že se vracejí. napadlo to potom i jiné ženy. "budou tu zítra," řekla jedna žena, která si všimla, že kroky mužů jsou ještě hodně vzdálené. a tak čekaly dál. čekání se naučily jedna od druhé. dcera od matky. matka od báby. a bába od řeky. 

 

lesní lidé říkají, že matička řeka odnáší veškeré utrpení a napomáhá čekání. proto se jí každé ráno klaní.  

 

 

ušoun má též rád ogeho pohádku o manželské lásce:

 

byly dvě ženy, každá měla svého muže. žily s nimi ve stanech a dobře se jim žilo. oba muži chodili na lov a přinášeli ženám jídlo.

jedna žena muže na lov vyháněla, a když se vrátil, sotva přišel, už se začala vyptávat, kde byl, co prý viděl a tak. muž se sotva držel na nohou. chudák si sedl na zem a zíral do prázdna, třásl se vzteky. křičel, ať už zmlkne, ale nic to nepomáhalo.

když se druhý muž vrátil do stanu, žena poklekla a sundala mu boty. "celý den jsi chodil, celý den jsi lovil. odpočiň si," stáhla mu boty a dál nemluvila. pak rozestlala lože a dala muži napít. když se dosyta muž prospal, položila před něj večeři. muž se posilnil a začal jí vyprávět, jak strávil den. a co ulovil. 

zatímco v prvním stanu vřely neshody, v druhém stanu panoval klid a soulad. 

po čase první muž svou ženu zabil. zatímco druhý muž se svou ženou žil šťastně až do smrti.

lesní lidé říkají, že laskavost a mírnost u ženy jsou základ pro rodinné štěstí.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
blondýna (Občasný) - 6.9.2004 > bez chuti a bez zápachu.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.9.2004 > blondýna> dík. potěšilas mě, jako dycky.  asi jsi na pohádky už moc veliká.
<reagovat 
Pralev (Občasný) - 6.9.2004 > Pohádka? :O
<reagovat 
wiktorie (Občasný) - 6.9.2004 > já jsem stará jako Metuzalém , proto mě asi pohádky uchvacují. Tak tahle je ze života, no a ze závěru si beru příklad, není nad to, nám ženským občas domluvit třeba verši :))), ahoj
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.9.2004 > wiktorie> no. ono to moc neplatí, tyhle moudra z lesa tundry evenckejch lovců a šamanů, on je svět ženy dnešní kapku jinačí, jak je jaksi všeobecně známo... se nedá svítiti...
<reagovat 
 vacan (Občasný) - 6.9.2004 > stanislav> No nevím, myslím že některá moudra platí stále ... lesní lidé říkají, že laskavost a mírnost u ženy jsou základ pro rodinné štěstí
Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 6.9.2004 > nojo, jak kde
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 6.9.2004 > hohó jenže ráno jsi to tam měl jen po tu řeku, zbytek jsi dopsal během dne. což je samozřejmě dovoleno.
<reagovat 
noa (Občasný) - 7.9.2004 > prima :-)

...se mi líbí, jak v těhle typech textů čas nehraje žádnou roli - žádný jednotlivosti, náladovosti, lepší časy horší časy, prostě "tak žili až do smrti"... pohádka :-)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 6.9.2004 > já, bohužel, zatím nikdy mírnou ženu neměl.. asi je mi to souzeno.. trpět :-(
Body: 4
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 7.9.2004 > Emmet_GAY> zas je to vječí prdel.... - s hodnou ženou umřeš nudou....
Body: 5
<reagovat 
delikt (Občasný) - 14.9.2004 > Já chci taky hodnou ženu!!!
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 (3) 4 10 11 12 14
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter