Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poslední souboj s Démonem Alkoholu
Autor: RottingZERO (Občasný) - publikováno 11.7.2004 (18:06:47)

Je pouze jedna šance mezi dvěma světy.

M. Frost, D. Lynch

 

Noční světla nad Kolínem. Měsíc se odrážel v kaluži inkoustu řeky Labe. Jeho světlo potřpytilo postindustriální krajinu. Nad ním se skláněla obrovská monstrózní ramena z oceli. Byla propletena pavučinami. Občas tudy projel vlak. Noc hrála svoji ukolébavou baladu pro obyvatele města.

Po mostě se prošel stín. Pozdní chodec. Okolo kabátu mu plandala nábojnice. Pomalu oddychoval. Cítil vůni čerstvého vánku a rosy. Chvíli se pozastavil, aby si nahmatal zbraň. Nepatřil mezi ty, kteří spí. Nikdy nespal. Ani nikdy spát nebude.

Hlava se mu obrátila směrem k snícímu městu, které nevědělo, co na něho čeká. Byl Strážcem mýtů, jenž se zhmotňovaly podle doby lidského myšlení. Od počátku výkřiku světa měl za úkol chránit proti démonům zasahujícím lidem do jejich snů. Povolán bohy, aby střežil jeden z klíčů k branám jiným světů.

Dnes ho čeká velký souboj. Nebezpečné stvoření nabralo lidské podoby.

Zabočil směrem na starou fabriku. Otevřel její zrezivělé dveře. Hejno krys se rozeběhlo na všechny strany. Dunící kroky kanad se ozývaly budovou.

Křídou na zem namaloval kruh a kolem rozestavil svíce. Lehl si do středu. Čekal na znamení. Vědomí soustředil ke středu těla. Dech ustával. Srdce zpomalovalo. Mysl byla připravena na krajinu snů.

***

Ocitl se v pokoji s modrými závěsy na zdech. Seděl v křesle. Proti němu dřepěl muž se čtyřmi obličeji, každý obličej směřoval na světovou stranu, každý dohlížel na jeden svět.(lidí, mrtvých, démonů, bohů)

"Prvotní stvořitel", oslovil Strážce z jednoho bohů.

"Ano, jsem to já" promluvil, "dnes tě čeká bitva s metlou lidstva "Démonem Alkoholu".

Hodil flašku Absinthu na podlahu. Střepy se rozletěly po místnosti. Zelená tekutina se začala vypařovat. Pára nabývala obrysů obličeje.

"Dnes tě čekám!" promluvil párový obličej, "na místě blízko svítícího Měsíce."

Obličej se rozplynul v prostoru. Ze záclon vyšla blond´atá dívka v modrých šatech. Sklonila se ke Strážci mýtů. Zašeptala do ucha: "Musíš to vyhrát, aby lidské bytosti měly klidný spánek," a políbila ho. "Nezapomeň, podstata těchto démonů se neskrývá ve hmotě, ale ve snech. Nesmí odhalit tvoje nitro."

Místnost ozářilo prudké fialové světlo. Všechno zmizelo.

***

Vstal z kruhu. Vytáhl starý kufr. Zasunul si pod pás samurajský meč. Naplnil nové náboje do kalašnikova. VYŠEL VSTŘÍC ULICI.

***

Pára vytvářela kulisu k temné atmosféře ulice. Strážce mýtů si nasadil černé brýle. Vkročil do hospody. Prohledával davy opilců.

V rohu se dělo to, co hledal. Démon Alkohol měl přitisknuté čelisti k hlavě týpka po pařbě. Cpal se energií. Vypadal jako bezdomovec.

Démon odvrátil pozornost od své činnosti.

"Těší mě. Konečné setkání," zašklebil se."Co mi uděláš? Už se tě bojím." 

"Koukám, že máš novou image", okomentoval démonovu novou podobu.

"Líbí. Takhle nebudu nikde nápadnej. Čekám na tebe před hospodou."

Zmizel v lihovinové páře.

***

Tanec větru a deště se rozpoutal. Místo blízko svítícího měsíce.

Stojí proti sobě. Cení zuby. Alkohol vytahuje Kalašnikov. Začíná pálit.

Srážce se naklání a uniká kulkám.Vzlétne. Náboje stále míjí.Prosviští.Šmrncne o kabát.

Démon Alkohol shazuje zbraň.. Narůstaj mu uši. Transformuje se do podoby skřeta. Alkoholavy čelisti jsou na dosah. Strážce vytahuje meč.

Krk se přibližuje. ŠŠŠŠŠŠVIIIIIST. Ostří lesknoucí ve tmě letí. Hltan je napůl. Červená barva smrdící lihem podbarví chodník. Meč se vrací zpátky. Odděluje démonovi hlavu.Stážce jí zvedá do výše. Odhodí na silnici pod náklad´ák. Hlava se změní v červeno-zelený flek.

Ve Strážcovi mysli se ozve démonův hlas jak tichý vánek 

Mě nikdy nezničíš.

Vánek profoukl Strážcovy vlasy.

Měsíc osvětluje krajinu Kolína.

Měsíc je nočním umělcem.

Měsíc ukolébává obyvatele města. Noc už nemá zuby. Nemůže ublížit.

SLADKÉ SNY, KOLÍNE.

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
agovirin (Občasný) - 11.7.2004 > To až si Lia přečte...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 RottingZERO (Občasný) - 11.7.2004 > Agovirin> Díky Ago, ted´ jsem si ale všiml, že mám chybu v nadpisu.Místo vykládat mám tam vkládat.
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 11.7.2004 > Povedeně napsané.
Body: 5
<reagovat 
 RottingZERO (Občasný) - 11.7.2004 > fungus2> Díky moc, moc, moc, moc. Tohle jsem neočekával. Ještě jednou DÍÍÍÍÍÍÍKYza moji podporu.
<reagovat 
protěž (Občasný) - 11.7.2004 > Pozoru-hodné...
<reagovat 
 RottingZERO (Občasný) - 11.7.2004 > protěž> Díky.
<reagovat 
černý měsíc (Občasný) - 12.7.2004 > Pěkná pohádka...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 12.7.2004 > Kill Bill namíchaný s Matrix...v bohužel ne příliš svižném povídání....vim, že máš určitě vztah ke Kolínu, ale dát tam nějaký imaginární město bylo by to víc sexy..:))jako první pokus dejme tomu, jak píše adina, ještě to trochu učesat....hlatn je drsnej, ten budeš ještě horší než hratn..:)
Body: 3
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 13.7.2004 > Má to rytmus jihočeské dechovky - už proto se mi to vůbec nelíbí...
<reagovat 
Adina (Občasný) - 12.7.2004 > Před usnutím na protialkoholním.... nebo na záchytce, to by se to poslouchalo Obsahově zaujalo a to dost. Možná těch závěrečnejch pár řádků by šlo vypustit a nebo nějak civilnějc upravit. jinak very, very good :o)
Body: 5
<reagovat 
 RottingZERO (Občasný) - 14.7.2004 > Adina> Chtěl jsem napodobit jednoho Kyberpunkuvého autora. Díky.
<reagovat 
psychedilick (Občasný) - 17.7.2004 > Připomíná mi to tvorbu R. Bradburyho. Ta poetika
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 19.7.2004 >

No, protoze mam rada Lynche, ktereho jsi v uvodu zminil, tak jsem si hned od zacatku predstavovala, jak by to natocil on. Kdyby tam to jeho jmeno nebylo, asi bych to vnimala uplne jinak...

 

 


Body: 4
<reagovat 
 RottingZERO (Občasný) - 20.7.2004 > Quotidiana> 

Díky


<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 4.8.2004 >

Tohle není zrovna můj oblíbený styl, tak jenom pár věcných postřehů. Text se postupně zlepšuje a docela solidně graduje navzdory volnému tempu jak bylo řečeno dříve. Závěr by mohl být víc překvapivý až šokující. Pozor na některý klišé a věty typu "Vypadal jako bezdomovec". V prvním odstavci "Měsíc se odrážel..." a obřádku "Ve svitu měsíce ..." - to úplně bije do očí. Na závěr máš měsíc třikrát, což je sice úmysl, ale může se stát, že tě někdo bude podezírat z moonfilie či něčeho ještě horšího :o)

 

P.S. A ještě první odstavec - "monstózní" - určitě by tě nezabilo zapnout si ve wordu kontrolu pravopisu.


<reagovat 
 RottingZERO (Občasný) - 7.8.2004 > DeadKennedys> Díky za upozornění. Někdy to přehlídnu.
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 27.3.2005 > A můj oblíbený styl to je, takže D
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter