Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Čekanka
Autor: toyenka (Občasný) - publikováno 8.7.2004 (12:26:34)

Čekanka

 

Čekanka učekaná
na puse upatlaná..
Mříž zrezivělá solí
zbloudile slova bolí..

 

Chuť tutlavých úsměvů
mé vzpomínky na něhu..  
V očích zelený plamen
život na drobné neměň..

 

Písmenka ukřičená
vypoukle zaoblená..
Po noci rodí se den
do ruky husí brk vem..



Poznámky k tomuto příspěvku
protěž (Občasný) - 8.7.2004 > Moc pěkné, čte se to samo, tohle rýmování se mi moc líbí
Doporučil 
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 8.7.2004 > Dík.. tohle se teď sice zrovna "nenosí".. ale je to takový odpočinkový, lehoučce smutný.. :-))
<reagovat 
immaginacija (Občasný) - 8.7.2004 > rýmy... dobře... až teda na plamen-neměň... ale pointa?? je to jen změť spojení...
<reagovat 
protěž (Občasný) - 8.7.2004 > Mně to jako změť spojení teda nepřipadá... Přemýšlím, co dneska doporučím... A tohle mi fakt dneska nějak sedlo...
<reagovat 
GabrielRonay (Občasný) - 8.7.2004 >
Body: 5
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 9.7.2004 > Co s tím brkem budu dělat ?
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 9.7.2004 > No, abych řekla pravdu, pro mě v tom je i děj.. příběh..  jen tomu chybí konec, protože ho neznám.. a nevím, jestli ho někdy napíšu...  Dík všem.. :-))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.7.2004 > rýmy pro mě tedy žádná sláva
obsahově - změť střípků, pocitů z "tvého" příběhu - ty ses potřebovala hlavně z něčeho vypsat, viď? ;o)
Body: 2
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 12.7.2004 > Zacatek pomerne slusny:-)) Dobry rozjezd...druha sloka trosku slabsi - viz immaginacija...ten konec je opravdu jak kdyby nekdo odstrihl nuzkama posledni sloku...ale rymy mam rad at uz to jsou klise, pohodovky, nebo profesionalni basnicky vykon...a rytmus to taky ma...dal bych tak 3++:-))
Body: 4
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 13.7.2004 > Cobain: Dík, třeba to jednou dopíšu.. ale zatím mi vyhovuje, že to nemá konec.. spousta věcí v životě nemá konec.. a je to tak dobře.. :-))
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 12.7.2004 > No, je to jen hraní si s písmenky.. :-) Poezii nechávám na vás, na profících.. Víš, úsměvné je jen to, že právě tyhle "rýmy nic moc", ta jednoduchost dovede oslovit spoustu lidí, kteří utečou před tou dokonalostí poezie, kterou si vy tady pěstujete.. :-)) Kdyby nebyly takovýhle nic moc básničky.. něco by chybělo a spousta lidí by od poezie utekla.. protože by v ní nenašla, co hledá.. Lidi jsou prostě různí, víš? Každýmu se nelíbí vaše matematická dokonalost slova.. Chtějí tam mít taky cit, pocit, barvu.. ale to je věc názoru.. A jestli jsem se chtěla vypsat? No, to se spíš "vypíšu" v proze, chi chi.. tam mám větší prostor.. Ne, Kelly, tohle je o pocitu z chvíle.. jako když v myšlence někam zabloudíš, jeden obrázek.. a ještě nemá konec... Vy jste dnes jiní.. snažím se porozumět tvé generaci.. co hledá.... dost o sobě vyprávíte..  
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.7.2004 > toyenka> Veselé na tom je, že jsme tu všichni amatéři, žádný "profík"... A "pěstovaná dokonalost poezie" nebo "matematická dokonalost slova" - nezlob se, ale to je nesmysl - všechno záleží pouze na způsobu přemýšlení a vidění světa. Totiž právě ta "složitá" poezie se dost často vyznačuje tím tvým požadovaným pocitem či barvou - protože autor vidí svět v obrazech a přemýšlí v metaforách, a ne že se pouze omezuje na popis toho, co je okolo něj. To, že přesně popíšeš svůj pocit, nakreslíš "obrázek", ještě neznamená, že jsi stvořila poezii. :o)

Mně na téhle tvé věci ale nevadí popisnost - ta tam ani moc není. Spíš je to taková změť asociací, o kterých víš jen ty, kde a proč vznikly, ale na čtenáře to může spíše působit jako nesourodá směska. A nemá to co dělat s generací, jde jen o to, jak to napíšeš :o)
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 19.7.2004 > Kelly: Když myslíš.. Já si říkala, že tě to nenechá klidnou a že se rozepíšeš.. :-)) Jsi moc divoká a ještě neznáš náplň a význam slovíčka "tolerance".. :-)) Nikdo nespolkl moudrost světa, Kelly..
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.7.2004 > toyenka> A copak tohle má společného s tolerancí a spolknutou moudrostí? Já jsem napsala svůj názor, stejně jako ty jsi napsala svůj.
Já se ti snažím vysvětlit svůj pohled na věc. Kdybych reagovala jako ty, napsala bych: Proč nejsi ty tolerantní ke mně?! Spolkla jsi snad tu moudrost ty? :oD
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 20.7.2004 > Kelly: Ne... :-))
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 20.7.2004 > Kelly: Není absolutní pravda, stejně tak není absolutní nepravda.. Víš, kdo řekl, že pravda je 100 x opakovaná lež? Hm.. asi tak.. Je to moc velký moudro, jen při pomyšlení na toho pána a vše kolem něj mi naskakuje husí kůže.. Přesto mu musím složit poklonu.. :-))  Když se o něčem budeš stále přesvědčovat, bude to pro tebe pravda.. Je to tak i s vkusem.. S tou tolerancí.. s uměním vidět očima druhého.. ach Kelly, jsi prima holka, ale ještě jsi ušla moc malej kus cesty.. Ale na druhou stranu, není kam spěchat.. měj si svou pravdu.. kterou za pravdu pavažuješ, své názory a své přesvědčení.. :-)) Je to na tobě krásné.. že je máš.. :-)) Díky za tvůj čas..
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.7.2004 > Já se s tebou přece nedohaduju o absolutní pravdě. O polykání moudrosti jsem se zmínila jen proto, že jsem ti chtěla vrátit rýpanec, protože řeči o toleranci apod. mi tu nějak nepřišly na místě. Píšu ti zkrátka svůj názor na to, cos napsala. Od toho tu jako redaktor rubriky poezie jsem. Není v tom nic osobního, já na tebe jako člověka přece neútočím, takže pořád nechápu, proč chceš řešit nějakou toleranci - brání ti tu snad někdo publikovat? Ne. :o)

Když vystavíš svoje dílo veřejně na netu, musíš počítat s tím, že ti lidi budou psát názory a hodnocení, a to kladná i záporná. Buď tedy tolerantní ty a nevyžaduj, aby se kritici dívali na tvé dílo jen tvýma očima :o)

A to, že mám své názory a přesvědčení, nepovažuju za nic krásného, přijde mi to naprosto normální ;o))
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 20.7.2004 > Já o voze a ty vo koze.. :-)) Redaktore poezie, nebuď taková netykavka a spadni někdy na zem. Nesnaž se vypadat nad věcí, když nad ní nejseš.. Hm? Kelly, se vší úcty k tvému talentu a tvé bystrosti, ty nejsi objektivní ani tolerantní.. jsi velice úzce zaměřená a na rozdíl od jiných, před kterými jsem tady smekala klobouk.. Před tebou jako před redaktorem se smeknout prostě nedá... Jako redaktor jsi mě nepřesvědčila zatím vůbec o ničem. Copaks to ještě nepochopila, že se tě snažím přivést trochu "nad" věc? Hele, já tu klíďo všechno smažu a jen se usměju, jako to udělali mnozí jiní a já vím, proč to udělali.. měli jsme o tom rozpravy.. Ale zatím mě baví tu studovat typy, jako jsi třeba ty.. Ono pokažedé nejde o rádoby dílko, ale o člověka... o vztahy mezi lidmi.. Tady na Totemu mám pocit, že to od literatury utíká víc než kde jinde ke kamarádíčkování.. hm? Co zase se vrátit k písmenkům a k objektivitě, mandarinko?? Teď nemluvím o sobě, ale o tobě a píšu to naplno, abys ta má slůvka zase nepřekroutila jako háďata..
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.7.2004 > Taky mám pocit, že ty o velkým voze a já o malý koze...

Smekání po tobě fakt nechci, a tolerantní být taky nechci, v tom smyslu, jak toleranci chápeš ty.
Ano, jsem určitým způsobem zaměřená, přesto se snažím hodnotit i věci, které nejsou tak úplně moje krevní skupina - ovšem musejí mě něčím přesvědčit. Ale máš pravdu, mám na poezii svůj pohled a raději zůstanu "zaměřená", než bych se dostala do stadia, kdy by se mi muselo líbit úplně všechno, protože přece každá báseň se někomu líbí a já bych se podle tebe zřejmě měla na všechny básně dívat jen očima těch, kterým se líbí :o)))

Nevím, proč by ses měla mazat - myslela jsem to samozřejmě v legraci. Osobně nechápu lidi, kteří se demonstrativně mažou... :o)

Jsem moc ráda, že ti poskytuji materiál ke studiu - mě zas baví, jak sis umanula, že je mě potřeba přivést "nad věc" :o)))))

OK, to, co možná dělám špatně, je to, že sem píšu svůj vážně míněný názor na tvoje dílko, když sis nevyžádala hlubší kritiku. A že mám názor na poezii, který se neshoduje s tvým, a jsem proto netolerantní. Ach jo :o)))
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 20.7.2004 > Ach jo, Kelly.. fšechno máš špatně... to je na diskusní forum, přiznej se, ty ti dou, co?? ;-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter