Malke (Občasný) - 25.6.2004 > Kelly: Já se budu... ehm... snažit...
Dottore: Vjéřim, vjéřim (CREDO! In unum Deum, nebo jak voni to...), ale nějak mi je to fuk. Dnes jsem vymyslela zásadní teorii, která spočívá na Lv 17 a 18 (otázky kultické nečistoty), a totiž že Jak utopit doktora Mráčka je průhledná alegorie procesu židovské emancipace. Teď zrovna přemítám nad statistikou využití německých a českých jmen v souvislosti s národním obrozením, opozicí "vysoké/nízké" (respektive "bohatý/chudý") a komickým efektem. S tím velmi úzce souvisí, proč Wassermannovi bydlí nahoře, zatímco Vodičkovi dole - a pojmeme-li jejich dům jako ghetto (ta asanace, JAJ!), zatímco Mráček je představitelem světa "venku", Libuška Šafránková je typický "vycházející z ghetta", a Wassermanovi zastánci ortodoxie. Přihoďme Danielu Hodrovou a její Román zasvěcení, případně Místa s tajemstvím... No, byla by to slušná ročníková práce a dvacet třicet stran minimálně.
(Já VIM... Měla bych se přestat učit. Už je jasné, proč je mi valná většina věcí ukradená?)