Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Soumrak žen
Autor: ouvej (Občasný) - publikováno 24.6.2004 (08:59:18)

Je půl jedenácté večer

a na ostrovech stále

nezapadá slunce.

Na pobřeží vyplavené dříví

a velrybí kosti. Zatuhlé ženy

bez otvorů v těle. Granátové jablko

se semenem a mlékem. Chjó,

tohle je pikantérie.

 

V pomezním období mého života

oči, prsty, kabát, který jsi nosil

 

víno „U Jarouška“ ve vinárně

Janis Joplin, měla jsem pocit

že když mi dovolíš

roztávat u jejích písní

dovolíš mi

být jako ona, divoce

barevně

nesvéprávná

v té chýši nezralých žen

 

osamělý netopýr

na tisíce yardů jsem vycítila

že už se blížíš, jak pod krokem

ti praská jehličí

 

je půl jedenácté večer

čísi nečas

si ustlal v mém klíně

 

a nad ostrovem

stále

nezapadá slunce.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
mefisto (Občasný) - 24.6.2004 >

možná nejkrásnější milostné vyznání, co jsem kdy četla.....


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 24.6.2004 > Můj šálek kávy to není, ale vyprávěnku občas - proč ne?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 24.6.2004 >

chjó :-) pikantní to je! (ta tečka na konci mě trošku ruší ... :-) ) Víc místa pro vlastní fantazii to přináší, to ano! čísi nečas si ustlal v mém klíně ...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
aJSha (Občasný) - 24.6.2004 >

... čísi nečas si ustlal v mém klíne

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Adina (Občasný) - 24.6.2004 > Líbí se mi to pozadí těch ostrovů. A za určitejma pasážema si i se svým hudebním hluchem tak nějak představuju kytaru :-)
Body: 5
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 24.6.2004 > Velmi krásná milostná
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 24.6.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 24.6.2004 > Velmi soumračné a zárověň křehce něžné.
Body: 5
<reagovat 
jaspra (Občasný) - 24.6.2004 > Já to vidím jak povídání a ne jako poezii.Je mi líto
Body: 3
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 25.6.2004 > k.a.t.k.o., přestaň dupat po něčem, čemu nerozumíš...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 25.6.2004 > "Na pobřeží vyplavené dříví
a velrybí kosti. Zatuhlé ženy
bez otvorů v těle. Granátové jablko
se semenem a mlékem. Chjó,
tohle je pikantérie."

"je půl jedenácté večer
čísi nečas
si ustlal v mém klíně"

to je ono :o))
Body: 5
<reagovat 
markýza andělů (Občasný) - 25.6.2004 > Mám ráda takovou poezii.A necítím se jako praseAsi bych se měla nad sebou zamysletVýborna!!
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 26.6.2004 > nechuťárna a prasárna? ani bych neřek, na mě je to až moc patetické.....především ten nezápad slunce...
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 26.6.2004 > Ouvej, musím něco dodat o té milostné básni - mám pocit, že rozumím tomu, co říkáš - o soumraku žen, žen, které nemají žádný otvor v těle... Spíš než milostná jsem měla říci nemilostná, bezmilostná... Ale i tak je to pro mne o milostném, i kdyby mělo chybět. Možná jsem pořád vedle, jestli ano, tak mi to odpusť. Ještě chci říct, že píšeš krásnou bytostně ženskou poezii. Myslím, že tato tvoje báseň by si časopis zcela jistě zasloužila, ale nejsem redaktor.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 28.6.2004 > MiKa> 

Ano - matení pojmů - já omezeně vnímám jako milostnou tu poezii, která nyje přímo po 

nějakém objektu - nedošlo mi, že jako milostná se dá označit i tahle naruby. I když pár takových - nazvaných "milostná..." mám, a jsou podobné jako tato.

 

Stran časopisu - nevím, jestli si právě tato zaslouží časopis nebo ne - tohle nejsem schopna posoudit, za to vím, že tahle poezie právě na Totemu není příliš ceněná. Fakt: je považována za utlachanou - a zhruba tak jedné z padesáti věci se dostane od redaktorů nějaké pozornosti - čestnou výjimkou je Kelly - která, ačkoliv to taky příliš nemusí, je schopna i občas něco kladně ohodnotit. Nic proti tomu - i já mám zúžený pohled na poezii - a taky něco můžu a něco bytostně ne. Takhle to funguje. Tady mi prostě u redakce pšenka nekvete.

 

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 28.6.2004 > MiKa> Básnička je fajn a má moc dobrá místa... ale mně osobně přijde trošku "nekompaktní" - na začátku a na konci orámovaná ostrovem, pak najednou vinárna u Jarouška a zas osamělý netopýr...
Takže z mého pohledu časopis ne - což samozřejmě neznamená, že ouvej do časopisu nepatří ;o))

<reagovat 
MiKa (Občasný) - 28.6.2004 > Je to samozřejmě vždy věc názoru. Mne prostě tahle báseň hluboce oslovuje, protože taky nejsem už žádná mladice, dovedu pochopit její obsah - možná je to zažitou zkušeností. Zpětně mne mrzí, že jsem ti nedala D, ale to vzniklo spíš mou nešikovností na netu - nevěděla jsem, jestli se můžu ještě vrátit a dodatečně D doručit. Tak ti ho doručuju takto mimo, ale přeci...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 28.6.2004 > MiKa> Ohledně doporučení - na každý den máš v každé rubrice (Poezie, Próza, Fotografie...) jedno. Když ho ten den nepřidělíš, můžeš se kdykoliv vrátit a udělit ho zpětně - ale jenom příspěvkům z daného dne. Tj. když dneska (28.6.) nedáš žádné doporučení, můžeš se třeba pozítří vrátit k příspěvkům s datem 28.6. a doporučení udělit. :o)
<reagovat 
k.a.t.k.a. (Občasný) - 24.6.2004 > Všichni ti to tu vychvalujou ale můj názor je že je to strašný.Je to nechťárna(prasárna) a navíc se ti to ani nerýmuje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Body: 1
<reagovat 
 jaka (Občasný) - 24.6.2004 > k.a.t.k.a.> Prasárna? Tohle? Já bych věděl co je prasárna.
Tohle je miloučký něžňoučký. Ahoj jaka
Body: 5
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 24.6.2004 > k.a.t.k.a.> Ty jsi nějaký vtipálek
Body: 5
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 25.6.2004 > k.a.t.k.a.> 

Kačenko, poezie se nemusí rýmovat, víš? Možná, že se ti to zdá strašný, protože jsi toho zatím hodně málo přečetla.  Ona tomu odpovídá i ta tvá velice naivní básnička, kterou jsi tady publikovala.

 

Přeji ti hodně hezkých chvil při čtení opravdové poezie a při psaní té své. :-)


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.6.2004 > k.a.t.k.a.> Poslyš, katko, možná bys mohla přestat psát kritiky typu "je to prasárna".

Mám pocit, že tvůj hlavní problém je, že zaměňuješ to, o čem báseň je, s tím, jaká ta báseň je.
Svět není jen růžový a krásný, a poezie nejsou jen naivní říkanky o lásce. Krásná poezie nemusí popisovat krásné věci, a dobrá poezie nemusí být rýmovaná.

Možná bys měla začít poezii skutečně číst a snažit se porozumět, než něco odsoudíš.
Víš, kdybys napslala kritiku "nerozumím tomu a není to rýmované, proto se mi to nelíbí", bylo by to myslím v pořádku... Zkus se nad tím zamyslet.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 25.6.2004 > Kelly> 

Ty se domníváš, že v tom Katka vidí nějaké čuňárničky?  To mě tedy nenapadlo.

 

Ale taky mě nenapadlo, že v tom někdo bude vidět milostnou báseň. Chjó. :-)


<reagovat 
 k.a.t.k.a. (Občasný) - 29.6.2004 > jaka> jo.Vždyt on tam vysvětluje jak......
<reagovat 
 k.a.t.k.a. (Občasný) - 29.6.2004 > Lei> nejsem vtipálek!!
<reagovat 
 k.a.t.k.a. (Občasný) - 29.6.2004 > ouvej> jo už to vim!!Tak mi něco doporuč abych si něco přčetla,třeba se mi to bude zdát lepší a možná i horší.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.6.2004 > ouvej> já nevím, já chápu výrazy typu "nechuťárna, prasárna" jako synonymum pro čuňárničky - to víš, děvče, máš tam semeno, mléko, klín a ženy bez otvorů ;oDDD
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 29.6.2004 > k.a.t.k.a.> A copak tam on popisuje? :-) Di ty, trdlo, tak si to tak neber.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 29.6.2004 > k.a.t.k.a.> A mimochodem, on je ona. :-)
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 29.6.2004 > k.a.t.k.a.> A vy ve škole nečtete poezii? Jestli je tahle na tebe příliš těžká, půjč si v knihovně třeba Jiřího Žáčka. To by tě třeba mohlo i pobavit. Půjč si Seiferta. Půjč si Ortena. Půjč si Skácela. :-)
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 29.6.2004 > k.a.t.k.a.> V tom případě se zdržím komentáře, abych nebyl nepříjemně osobní:-) A nakonec, i čuňárny můžou bejt výzečná poezie, když se dobře zpracujou. Četlas někdy něco od Vrchlického? Nebo Krchovského? Doporučuji Máchův deník;-)))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.6.2004 > k.a.t.k.a.> to by mě vážně zajímalo, co tam proboha tak strašně prasáckýho vysvětluje... katuško katuško, já to říkám furt, že jsi co se týče poezie úplně mimo, fakt sorry ;o))))
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 29.6.2004 > Kelly> Heh, i kdyby to ouvej popisovala ještě šťavňatějc, bylo by to umění;-))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 29.6.2004 > Lei> Taková decentní basňa, a taková šťavnatá debata. :-)
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 29.6.2004 > ouvej> To víš, ouvej, básníci jsou taková sorta lidí, u kterých člověk musí při interpretaci projevu obzvláště myslet na nejhorší (a nejde jen o Emmeta) :-)
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 1.7.2004 >
Body: 5
<reagovat 
mperdik (Občasný) - 4.7.2004 > Je to nádhera!!!!!! Doporučuji
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
mperdik (Občasný) - 4.7.2004 > Je to nádhera!!!!!! Doporučuji
<reagovat 
jaka (Občasný) - 11.7.2004 > Ouvej, já ti gratuluju k tomu, co se ti podařilo vyvolat. Ještě chvíli a bude tu někdo definovat prasárnu. Zdar a sílu k... jaka
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter