Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Noční story
Autor: Anah (Občasný) - publikováno 17.6.2004 (12:57:14)

Noční story

 

 

 Záře reflektorů  a cigareta která mi spadla do klína.

- Kruci, nadávala jsem a snažila se očistit flek od popele. Byla jsem už dost ovíněná  a okolí mi splývalo. Firemní večírek se trochu vymkl z rukou. Ředitel tancoval na place mezi teenagery  s Kamilou, která mu už víc než dva roky dělala sekretářku. A prý nejen to. Tiskl ji k sobě až nestydatě. Jestli se po firmě cosi povídalo, tak teď to jenom potvrdili. O kousek dál se jim pošklebovaly ženský z odbytu. Byly to vesměs starý rakety až na Leonu, která bylo včera pětadvacet, ale oblíkala se jak nějaká padesátnice.  Prostě do toho kolektivu závistivých kačen naprosto zapadla.

Někdo mi poklepal na rameno. Přemek. Naklonil se ke mně a na něco se ptal. Nerozuměla jsem mu, protože hudba příšerně řvala, tak jsem mu to odkývala aby dal pokoj. Neměla jsem na něj náladu. Usmál se a rukou mi začal hladit nohu.

- Co děláš?, křikla jsem na něho a ruku mu prudce odstrčila! Už asi vím co mi chtěl. Raději jsem se zvedla a šla na záchod. Hlava se mi motala jak hrom. Opláchla jsem si obličej a alespoň na chvíli si vychutnávala to božské ticho, dokud ho neprolomilo blití ze záchodku s číslem dvě! Udělalo se mi zle! Vrátila jsem se zpátky.

U našeho stolu se něco dělo. Nějaká ženská se tam dost rozčilovala. Á jé, Přemkova stará… Čapla ho za rukáv a chtěla ho odtáhnout pryč. Ovšem kluci z dílny ho nechtěli pustit. A tak se tam o něho přetahovali jak malý děcka. Potom Přemkovi praskl rukáv a jeho manželka s ním odlítla a spadla na zem. Všichni z toho měli děsnou srandu . Svou kolíbavou chůzí jsem k ní přistoupila a chtěla jí pomoct. Bylo mi jí líto. Krátce po svatbě potratila a lékaři jí řekli že další dítě mít nemůže. Nesla to dost těžce a Přemek snad ještě hůř, protože si ji bral, že musel. Navíc, moc krásy taky nepobrala. Docela jsem ji chápala. Měla prostě jen strach, že ji Přemek uteče… Pomohla jsem jí vstát. Vytrhla se mi z ruky a přeměřila si mě zlým pohledem.

-Seš stejná jako oni!, vmetla mi do ksichtu a se slzami v očích odešla pryč.

- Pitomci!, otitulovala jsem osazenstvo u stolu a pohrdavě si Přemka přeměřila. Byl to frajer každým coulem. O manželce na každé akci vypráví trapný vtipy, ale to že vlastně žije z jejích peněz už nijak zvlášť nekomentuje. Nesnáším tyhle týpky! Vlastně vůbec nevím proč jsem  s nimi šla. Vždycky je to stejný. Raději jsem si měla vlézt do plné vany teplé vany, vzít si časopis a jen tak relaxovat. Jenže to by mi pak zase nedalo, protože bych měla pocit, že přicházím o něco velkého. Nevím v poslední době jsem nějaká protivná a nic mi není dost dobrý. Nejradši bych večer usnula a ráno se už neprobudila… Ale probouzím se. S náladou rovnající se bodu mrazu. Ani tento povedený večírek mi náladu zrovna dvakrát nespravil. Rozhodla jsem se že půjdu domů.

- Co děláš? , chytil mě Přemek za ruku a nechtěl mi ji pustit.

- Jdu domů, odpověděla jsem mu jen tak napůl a snažila se mu vytrhnout. Měl docela sílu. Nejspíš měl v úmyslu, že se hned tak nevzdá.

- Pusť! Stisk povolil.

- Tak běž, no. Nikdo tě tady nedrží! To je zase zábava… A zrovna když starou vypakuju dom! Pojď Míro, jdem na panáka.

Nevím proč, ale docela se mě to dotklo. Jako bych byla nějaká nána co se neumí bavit. Ale můžu já za to, že prostě nemám na nějaký osahávání pod stolem náladu? Na druhou stranu je to zvláštní. Už je to hezkých pár dní co jsem měla chlapa. Jsem asi fakt divná.

Venku docela foukal vítr a tak jsem si oblíkla i ten svetr co jsem měla jen tak ledabyle přehozený přes ruku. Zapálila jsem si. Alespoň jsem měla pocit, že nejdu sama. Nejsem žádná posera, ale člověk se s tou cigaretou cítí tak nějak jistější. Vždyť to znáte, ne? Cestu jsem si zkrátila přes park. Ten večer byla jasná obloha a bylo docela dobře vidět.

Najednou přede mě skočil nějakej chlápek, rukou si sáhl do kalhot a začal si přede mnou honit ptáka. Zastavila jsem se a nevěděla co dělat. Měla jsem strach se pohnout. Tak jsem tam stála a jen pozorovala tu třesoucí se ruku která popoháněla toho malýho chcípáčka kterej si po chvíli odplivl a zůstal směšně viset.

- Uf, byla jediná slova toho chlápka. Pak toho nešťastníka zastrčil zpátky do kalhot a zmizel v houští.

Stála jsem tam jako opařená a nevěděla jestli se mi chce spíš smát nebo brečet. To bylo představení… Zajímalo by mě, jestli to předvádí každé ženské, která projde tímto parkem. Přiznám se že mě ta představa docela vzrušovala. Něco mě napadlo. Poodešla jsem kousek dál a schovala se za jeden z keříků. Dlouho se nic nedělo. Pak jsem uslyšela klapot podpatků a pobavené ženské hlasy. Čekala jsem co úchyl. Teda jestli tady pořád ještě je.

Byl. Vyskočil z houští a předvedl dámám to co mě, jenomže s tím rozdílem, že ony byl dvě a tak  si na něj troufli. Otitulovali ho všemožnými jmény, ž nichž ani jedno nebylo slušné a rozběhly se pryč. Chlápek tam zůstal stát a snažil se dokončit dílo. Začal strašně chroptět. Skoro se mi udělalo zle! Jenomže on sebou najednou začal škubat a pak se svalil na zem, kde se začal kroutit. Vypadal jako že se dusí. Proboha, co teď? Co když to jen patří k jeho vystoupení?, říkala jsem si v duchu. Opatrně jsem vylezla ze křoví. Chlápek ležel na zemi a pořád chroptěl. Ježíš, co mám dělat? Nesnáším tyhle situace. Popocházela jsem tam a zpět a k ničemu se neměla. Kdyby tady byl alespoň ještě někdo. Jenže touhle noční dobou jsou ulice prázdné. Nakonec jsem k němu přistoupila. Snažila jsem se nevnímat jeho rozeplé kalhoty s tou směšnou věcí uvnitř.

- Je vám něco?, zeptala jsem se ho. Samozřejmě, že je nadávala jsem si v duchu za tak pitomou otázku. Chlap má u pusy pěnu a já se ho ptám na takový blbosti!

- Mám vám zavolat sanitku? Chlápek se na mě prosebně podíval. Vytočila jsem číslo záchranky. Pak jsem se vrátila k němu a snažila se ho uklidnit.

- Ještě chvilku vydržte, sanitka je tu za chvilku. Teda alespoň jsem v to doufala. Co já tady s ním? Chytil mě za rukáv. Asi mi chtěl něco sdělit.

- Potřebujete něco? Máte u sebe nějaké léky?

Zavrtěl hlavou. Pak ukázal na rozkrok.

- To snad nemyslíte vážně! On si snad myslí, že ho tady budu uspokojovat, zatímco on bude čekat na sanitku. Měla jsem chuť ho nakopnout. Prase jedno chlípný!

-Ne…zachroptěl. Prosím…zapněte mě!

Proboha, já jsem ale pitomá…Úplně jsem se zastyděla. Jak by taky mohl v tom stavu… No ale přiznám se, moc se mi do toho nechtělo. Nakonec jsem se přemohla.

Sanitka tam byla do deseti minut. Pak se mě ptali na spoustu otázek, na který jsem stejně neznala odpověď. Chlápek totiž u sebe neměl doklady. Prý to byl silný epileptický záchvat…

Jo, záchvat! Kdyby věděli! Nic jsem jim však neřekla. Byl to v podstatě primitivní chudák! Nechtěla jsem u ještě přidělávat další maléry! Sbalila jsem se a odešla domů.

 

Asi o týden později jsme měli poradu a představování nového ředitele. Všichni jsme byli zvědaví jak bude vypadat. Myslím, že nejvíc překvapená jsem však byla já. Byl to totiž ten primitivní chudák z parku!!!!

 



Poznámky k tomuto příspěvku
BlueSky (Občasný) - 18.6.2004 >

Änah, vidím, že nikdo se toho nechopil (kritiky:-)), tak začnu já.

Pokud Noční story, pak vynechat poměrně zdlouhavé a zbytečné popisování lidí a situací, poměrně nezáživných a banálních:-) z firemního večírku. Stačilo pár výstižných vět k atmosféře, která na "hrdinkuů případně dolehla při návratu domů cestou parkem a jakoby toho nebylo dost, ještě se setká s úchylem.

Některé věty jsou takové zvláštní:

*večírek se vymkl z rukou (komu, čemu?)

*Leona se oblíkala jako padesátnice, tudíž zapadla do kolektivu závistivých kačen(?!) to je zvláštní logika

*Ale můžu já za to, že prostě nemám na nějaký osahávání pod stolem náladu? Na druhou stranu je to zvláštní. Už je to hezkých pár dní co jsem měla chlapa. Jsem asi fakt divná.  Divná proč?(že´s neměla pár dní chlapa nebo že se nenecháš osahávat nebo?... Storka v parku..no, prosím. Ale chce to trošku víc napětí, to tam nevidím, popsáno jako běžná věc, housky na krámě, nebo jak se to říká:-)

 a mohla bych pokračovat:-))

A ten konec se mi zdá být tak nějak násilně přilepenej, jako by tě už přestalo bavit  psát, tak jsi to tam bouchla a nic.


<reagovat 
čtenář WithorwithoutU - 21.6.2004 > Vždycky nemůžu přesně identifikovat hranici mezi Tvými skutečnými zážitky a fiktivními Rimbaudovskými představami....a navíc je z toho trošinku cítit opozice k mužskému pokolení....co Ty na to ??
Jinak styl ok, až na ty prvky amerického naturalismu, jak jsem naznačil.
Ahoj
<reagovat 
 Anah (Občasný) - 21.6.2004 > čtenář> Mohu tě ujistit, že zážitky jsou pouze fiktivní !  Možná z toho je trochu cítit opozice k mužskému pokolení, ale není to můj osobní názor, jen jsem to použila pro tuto povídku. Ahoj a díky za názor.
<reagovat 
čtenář WithorwithoutU - 22.6.2004 > Pokud jsi četla něco z posledních kusů treba od Updika, jistě Ti neuniklo, že v celkem souvislé linii volného popisování časem vyčpělých manželských, partnerských a propletených sousedských vztahů a nevěr občas taky autor až zbytečně sklouzl do detailních popisů např. visících varlat staršího muže, "seschlých jako švestky", a tak podobně...jsou to takové zbytečné "píchance" nožem do děje, koření, které v Americe bylo v 80. letech vynuceno konkurencí a zvyšovalo poptávku po krátkých románcích na pláž.Ve filmové tvorbě to nebylo jinak.Posléze se tento trend připlazil opožděně do Evropy....
Myslím, že ( teď narážím na fakt, že ve většině Tvých "dílek" se zpravidla objeví něco takovýho - třeba chlápek, co si honí péro za stromem....)by to bylo dobrý i bez těch "třešniček", nebo je opisuj méně vulgárně, bude to lepší.
Snad jsem Tě nenaštval......Ahoj, Baudellaire@atlas.cz
<reagovat 
 Anah (Občasný) - 22.6.2004 > čtenář> Proč bys mě měl naštvat? Já s tebou docela souhlasím. Vím moc dobře, že se mi tahle povídka zase až tak nepovedla. No nemůže být posvícení každý den.  A co se týká těch mých drobných vulgárností v tom se asi moc nezměním. Jsem už holt taková!
<reagovat 
čtenář WithorwithoutU - 22.6.2004 > O tom mě nepřesvědčíš.........
<reagovat 
 Anah (Občasný) - 22.6.2004 > čtenář> O čem? Že si myslím, že se mi ta povídka moc nepovedla, nebo že jsem už holt taková?
<reagovat 
čtenář WithorwithoutU - 23.6.2004 > Nepřesvědčíš mě o tom, že jsi "holt už taková"....ale to už je spíš pokec na privat-mail....
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter