Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vyvolený
Autor: Thomas Hudson (Občasný) - publikováno 19.2.2001 (17:45:13)

Copak dnes od světa žádáme? Je na nás tak krutý a sním i všechno co na něm žije. Tedy nám nezbývá nic jiného než naděje. Naděje v co? No přeci, že když je nám tak špatně, tak musí existovat na světě někdo komu je zase hodně dobře. Že když existuje někdo, kdo je pořád nemocný, tak musí existovat někdo, kdo je pořád zdravý. Že když existuje někdo, kdo je strašně lehce zranitelný (lámou se mu kosti na počkání), tak musí existovat někdo, komu se kosti nelámou vůbec – někdo kdo je absolutně nezranitelný. Že když existuje někdo s dvěma rukama, tak existuje někdo se čtyřma.......(pardon:)

Jeden ze zdrojů těchto nadějí proudí z potištěného papíru s názvem komiks. Hrdinové tam běhají, lítají mají nepřekonatelné zbraně, nebo jen pouze nepřekonatelnou sílu, pijí více než ostatní, no a někdy jsou třeba i nezranitelní. Ale aby nebyl comics tak nudný a jednolitý, tak se hlavním hrdinům připsaly i věci, které je naopak činí hodně zranitelnými, nebo je jen pouze ponižují do pozice lidí. Na druhou stranu existují padouchové, kteří jsou vlastně to samý co hrdinové – můžou být i silní, ale i děsně zranitelní, ale o to víc chytří. Nejzajímavější je asi propojení “inteligence“ – síla. A s touto myšlenkou si právě pohrává scénárista a zároveň režisér M. Night Shyamalan.

Vše začíná jízdou vlakem, který vzápětí havaruje a trosky z něj pokropí okruh jedné míle. Všichni lidé zemřou až......až na jednoho - Davida Dunna (Bruce Willis), který vyvázne bez jediného škrábance. Vše se dostane do novin, ze kterých si o tomto jedinečném přežití přečte vše comicsový odborník a znalec - Elijah Price (Samuel L. Jackson). Ihned Davida kontaktuje a začíná mu vsugerovávat představu o comicsových padouších a hrdinech. Davida to nechává navenek chladným, ale je to pouze obrana na to, že někdo odhalil jeho zvláštní, nepřirozenou stránku lidskosti. A tak se zhruba 3/4 snímku zabývají přesvědčováním Davida o tom že je Vyvolený a že jediné co s tímto darem může dělat je, že bude zachraňovat nevinné lidi před zločinem. K tomu mu ještě napomáhá jakýsi šestý smysl.

Ano jistě si všichni pamatujeme na skvělý filmeček Šestý smysl, který má na starosti týž scénárista a režisér. Je těžké překonat laťku, která byla položena tak vysoko. Takže bylo jasné, že i když se bude jednat o dobrý snímek, který ovšem nedosahuje kvalit Šestého smyslu, tak to bude průšvih....Tady ovšem záleží jaký je kdo filmový divák – pokud vnímáme hlavně tu výtvarnou stránku tak Shyamalan opravdu nezklamal – ba co víc myslím, že laťku ještě zdvihl. Pokud jste spíše přemýšlivý divák, tak budete jeho scénářem dost zklamáni.....na celovečerní film si vybral opravdu nevhodné téma – nebo jej spíše špatně zpracoval......protože se koukat 3/4 snímku na přesvědčování Davida Dunna a zbytek pozorovat, jak se z něj díky sebevědomí stává superman je opravdu dost chabé. Samozřejmě že se tam dělo i něco jiného ale to bylo pravdu jen takové drobné dokreslení a někdy až trapné – například scéna, kdy syn namíří na Davida pistoli, že ho chce zastřelit a tím zjistit, jestli je jeho otec opravdu ten nezranitelný – no nevím jestli jsem se měl smát, nebo brečet nad tím trapným výstupem. A konec??? Pořád jsem doufal, že je za mnou pouze 40 minut snímku a že se to teprve rozjede, ale on byl najednou konec. No a když jste divák, který hltá detaily z obou stránek věci jako já, tak vyjdete z kina se smíšenými pocity.......

Co se týče herců, tak oba hlavní představitele není třeba nijak zvlášť představovat. Přiznám se, že Bruce Willis mi sedí více v takovýchto rolích, kde snímek nekončí tím, že nejsme schopni poznat zda je to reklama na červenou barvu, nebo opravdu Bruce. Zdál se mi, že nepodal takový výkon jako v Šestém smyslu, ale to se stává.......Když se kouknu na Pulp Fiction jako na návrat tolika slavných filmových hvězd na výsluní slávy, tak jediný u koho se mi zdá, že od té doby neztratil žádné kvality je Samuel L. Jackson. Mimo jiné asi můj nejoblíbenější herec.....v tomto snímku jsem s ním byl opravdu spokojen a extravagantní vzezření, které mu snímek propůjčil mu opravdu sedělo.

Zvuková stránka byla opravdu úžasná té bych asi nic nevytýkal. A nemám ani nic proti kameře, která vybírala opravdu zajímavé záběry.....


Hodnocení           : 75 % (ten scénář dokáže opravdu člověku zkazit náladu)

Originální název    : Unbreakable

Režie                   : M. Night Shyamalan

Scénář                 : M. Night Shyamalan

Kamera                : Eduardo Serra

Hudba                  : James Newton Howard

Hrají                     :Bruce Willis - David Dunn / Elijah Price - Samuel L. Jackson /Audrey Dunn -                            Robin Wright Penn (manželka) / Joseph Dunn - Spencer Treat Clark (syn) /              Elijah Price (ve 13 letech) – Johnny Hiram Jamison

Rok výroby            : 2000

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Pavča (Občasný) - 12.10.2001 > dtto Imc.
Tenhle film mě oslovil daleko více než Šestý smysl. Spolu s Klubem rváčů to je jeden z mých nejoblíbenějších filmů v poslední době, z filmů, které zaujaly. Ale recenze jako taková je dobrá, jenom souhlas s Godardem - ach ty překlepy.
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 14.1.2002 > Jo Jo Klub Rváčů :-))))))
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 22.2.2001 > no ... byl jsem na tom s Lian a ... no nadšenej jsem z toho nebyl, přišel mi nic moc temporytmus scén, pořád na jedný úrovni, takový hodně přemítavý a pomalý (až na málo výjimek) , ale chválim výbornou myšlenku ...
ale některý scény mi přišly příliš patetický, třeba jak padal z těch schodů a zlámal si X kostí ... takový ty zpomalený vteřiny, jak dopadává a tak ... bylo to příliš očekávané ...
Body: 3
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 22.2.2001 > Recenze, kterou jsi mi řekl spoustu o filmu, se mi Tome libila, na ten film ale koukam, asi nezajdu, nemam moc rad podobna temata, kde hovori každý tzv."o vazne věci" atp. ..alespon takovy mi to z toho Tveho vypraveni o fotek pripadne, ze mel film nadech.
Body: 5
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 23.2.2001 > Vyvolený mě také příliš nenadchl:( Chyběla tomu dynamika... Obvykle z kina padám hned se závěrečnými titulky, ale tentokrát jsem zůstala sedět, jako bych čekala, že to ještě nějak musí pokračovat...že tohle nemůže být konec:) Recenze se ti ale podařila.
Body: 5
<reagovat 
lmc (Občasný) - 23.2.2001 > No, mně osobně se film velmi líbil. I když měl podle Toma slabý scénář a 3/4 filmu se nic nedělo, mně se líbilo to pomalé stupňování postavy Davida Dunna. Jak se říká - pomalu, ale jistě.
Body: 5
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 10.3.2001 > Recenze prima.
Film suchej, vypočítanej na efekt a hranej na jistotu. Kdyby to nemělo takový obsazení (obzvlášť S.L.J. s účesem na Hendrixe), dopadlo by to daleko hůř... Ale ten kluk byl taky dobrej. Poté, co jsem ho sledoval v Gladiátorovi, mám pocit, že nám roste další naděje.
Body: 3
<reagovat 
Godard (Občasný) - 26.5.2001 > Vyvoleného jsem neviděl. Tahle recenze mě ale moc nezaujala. Je v ní dost překlepů, gramatickejch chyb (hlavně čárek Ti vypadlo požehnaně) a divnejch slovní spojení ("obrana na to"). A k formální stránce recenze - úprava se mi moc nelíbila, bílý tučný písmo není myslím moc vhodný. Ale líbilo se mi, že uvádíš dost informací o tvůrcích a obsazení a taky procentní hodnocení - člověk si může udělat jasno, jak moc se Ti film líbil / nelíbil.
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter