Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Marylin Manson v Praze
Autor: Cobain (Občasný) - publikováno 13.2.2001 (21:26:55), v časopise 15.2.2001
Dne 11.2.2001 jsem se k večeru vydal do pražské Paegas arény na koncert kontroverzní americké kapely Marylin Manson, velmi to odlišné kapely na hvězdném nebi světové hudby. Již od šesti hodin postávali před halou fanoušci s namalovanými obličeji, dlouhými mastnými vlasy, v oblecích, které by jste se na sebe asi normálně nevzali.
U vchodu došlo na tradiční prohlídku a pak už hurá dovnitř. Kolem 8 hodin večer již byla hala utěšeně zaplněna do ¾ a stále proudily davy lidí dovnitř. Asi v 8.15 začala hrát předkapela „DISTURBING“ Zpěvák kapely byl takový řízek...dobrých 120kg živé váhy, vzezření Lou Fanánka a hlasem něco mezi zpěvákem Metallicy a Mansonem. Hudba byla výbušná, divoká, ti kluci ze sebe dávali všechno. Po celý koncert suprově pracovali zvukaři, osvětlovači a celá scéna tak nějak žila svým vlastním životem. Zpěvák kapely se pokoušel spolupracovat s českým publikem...mezi songy se lidí ptal, jak se řekne česky „FUCK“, potom chtěl vidět naše „Middle fingers“, což mu každý ochotně ukázal a myslel to vážně, neboť lidé již chtěli Marylina Mansona. Je pravda že zpěvák se celkem umně naučil imitovat Mansonův hlas a mezi písničkami tak mluvil na publikum a přiváděl jej do varu.Kolem 9 hodin oznámili poslední písničku a to se dočkali prvního opravdu bouřlivého potlesku, na což zpěvák podotkl pouze...“Já prostě nevím jak to ten Marylin Manson dělá...goddamnit“
Jakmile kapela odešla, začala se scéna přetvářet pro vystoupení M.Mansona. Všude poletovali pořadatelé, něco nosili, odnášeli, a pak se stáhla opona.Asi 10 minut jsme čekali co se bude dít, hala se mezitím naplnila do posledního místečka a celá ledová plocha zakrytá dřevěnými deskami sloužila jako kotel. Nemám sice moc dobrý odhad, ale tipl bych něco kolem 8000 lidí. Asi v 9.15 jsme se konečně dočkali.
Nejprve jsme slyšeli za oponou šeptání a to již jsme poznali známý hlas...šeptání poté přešlo ve zvuk podobný tomu jako když někdo někoho škrtí, a asi po půl minutě vyletěla opona nahoru, bubeník odbouchal první 4 takty a kapela Marylin Manson se rozjel na plné obrátky. Již tradičně všechny členy kapely zdobily extrémní kostýmy z kůže, namalované obličeje a šílené účesy. Pódium mělo představovat Údolí smrti jako metafora pro fiktivní svět vyvrženců. Kapela se opravdu hodně opírala do svých nástrojů a vydrželo jim to po celý koncert, dynamické a velmi kreativní bicí, super basovka, klasická Mansonovská kytara s množstvím efektů a chytlavých rifů, klávesista skvěle doplňující některé songy, ale hlavně hlas s neuvěřitelným potenciálem frontmana Briana Warnera alias Marylina Mansona.
Marylin si to prostě celý koncert dával na plno. Neustále zaměstnával pořadatele tím, že shazoval stojan na mikrofon na zem, chodil na chůdách a zpíval, poté se nechal vyvézt do výšky asi 5 metrů, až k vrcholku konstrukce pódia, měl kolem pasu omotaný kus černé látky, který sahal až na zem a vypadalo to jako že má nohy na zemi a tělo o pět metrů vejš.
Během jedné písničky měl na pódium kazatelnu a zpíval v obleku papeže, jindy mu zase přinesli klekátko a Manson zpíval v kleče jako že se modlí. Celou šou jen podtrhávali skvělou prací osvětlovači a fanoušci si zkrátka přišli na své. Marylin Manson hráli songy z Mechanical animals, Antichrist superstar a nového alba Holy Wood (In the Shadow of the Valley of Death). Zahráli starší pecky jako Rock is dead, The Beautiful people, Sweet dreams, Dope show, 1996, ale i některé nové věci v čele s Disposable teens – o dětech které nebyly chtěné.
Byla to zkrátka show hodná Marylina Mansona, podivína, šílence, satanisty, pro mnoho lidí hovnem na právě vyčištěné botě, po jiné polobohem, idolem a velkým vzorem. Mé osobní dojmy z koncertu – nezapomenutelný zážitek, skvělý hudební i visuální nářez, absolutní špička a každý kdo tam byl mi dá jedině za pravdu. Tak teď už zase jen čekat než přijede znovu do Prahy a opět přivede do absolutního varu své fanoušku jako to předvedl v neděli v Paegas Aréně.



Poznámky k tomuto příspěvku
DeadKennedys (Občasný) - 30.12.2001 > Páni, skoro bych se tam taky bál, aby mě tam něco ňáky drsňáci neudělali :o))) To byl ten jeho koncert tuším den po vystoupení Heleny Vondráčkové v PAEGAS ARÉNĚ(škoda, že to nejde napsat většími písmeny).
Vypočítavost, podbízivost,přetvářka, faleš, triumf komerce a oblbování lidí.
Manson je jistě geniální, nikoliv hudebně, vše co hraje i show na koncertě, už tu bylo, je geniální jak dokáže namíchat koktejl rádobyrebélie a nachytat na něj lidi.Jde o to vystihnout vždy přesně módní trendy a v tom je mistr.Mnohem nebezpečnější komerce než-li třebas v případě Backstreet Boys, Britney Spears apod. Tahle je skrytá, maskovaná, vydávaná za odpor.Odpor za 800...jo inflace je asi všude.
A teď už zavřu hubu a jdu si pustit MTV :o)
<reagovat 
Elvan (Občasný) - 3.6.2006 > Nepíše se to náhodou Marilyn Manson??? Nejsem si vůbec jistá, ale mám tak trochu pocit, že jo.
Jo jo... koukala jsem na jeho stránky... a fakt maji adresu marilynmanson.com
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 15.2.2001 > Zní to docela dobře, ale myslím, že by tě Manson neměl rád, kdyby slyšel že ho nazýváš polobohem:)...Já bych tam teda nevkročil i když jak je vidět tak tě tam nikdo nepodříz ani jiným způsobem nezabil takže tam asi bylo bezpečno.....osobně nevím jestli bych si přišel na svý, protože se mě od něj líbilo jen "uhlazené" a hudbou velmi "přesné" Mechanical Animals a ostatní albíčka jsou pro mě moc "nepřesný", "nepropracovaný" prostě se tam slejvá jeho hlas s kytarou a to není to pravý ořechový...........jinak hlas má tenhle kluk fakt skvělej!!!!!!!!!!! Je jen málo lidí co obohacujou hudební scénu podobným vyjímečným hlasem, kterej není prostě v "řadě" s ostatními "nudnými" "stejnými" hlasy. Ať už to je Billy Corgan ze Smashing Pumkins, Alanis Morissette, nebo zpěvačka z Cranbaries, Bjork, nebo náš Robert Kodym......sláva jim

Napsals to pěkně Na tom obrázku mi něco chybí, respektive někdo.....a Ginger jen poloviční :))))
Body: 5
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 15.2.2001 > Ja vim...ale tady porad funguje ten blbines s obrazky do 600x600 no a tenhle byl proste vetsi, taxem to musel uriznout o pulku Gingera a jeste celeho M.W.Gacyho...snad to fanousci pochopi.:-))) Jinak dik za reakci...fakt to byl moc klidnej koncert...zadny strileni, podrezavani...masove vrazdy...prezil jsem to:-))))
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 15.2.2001 > Takovejhle měli design na koncertě nebo byli oblečený jinak?
<reagovat 
Tartuffe () - 19.2.2001 > Napsal jsi to hezky,ale chci jen říct,že muzikanti,kteří stavějí svou "image" nad hudební kvalitu,mi příjdou dost ubohý!!jen řekni popravdě,kolik lidí ho zná podle hudby a kolik podle jeho uchylný "image" ??!!
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 22.2.2001 > Byli obleceni jinak:-))) Thomasovi... + Tartuffe...no image se zda byt uchylna ale slysel jsi nekdy neco od Mansona...krome Rock is dead? Vetsina hudby je fakt promakana po vsech strankach a ta image...Manson to opravdu dela jen pro uspechy...sam tomu neveri a proste...:-))
<reagovat 
PeerGynt (Občasný) - 7.3.2001 > Jo, to je na tom prave trapny. Sam tomu neveri :-( To se pozna. Hraje si na satanistu a zatim to je obycejnej komercak. K hudbe ... bez komentáře.
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 10.3.2001 > No, mohlo to bejt docela hezký... ale dvě věci jsou pravda: starší desky byly lepší. A Trent Reznor je přece jen Trent Reznor.
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 12.4.2001 > cranbaries
<reagovat 
davidus (Občasný) - 19.4.2001 > Tento tvůj přízpěvek mi přišel vhod. Taky se mi Marylin Manson moc líbí, bohužel jsem na tom koncertu nemohl být a tak díky za přiblížení koncertní atmosféry. Dobře napsáno
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter