Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Proboha proč?
Autor: Anah (Občasný) - publikováno 15.4.2004 (17:40:17)

Proboha proč?

 

 

  od malička jsem byla děsnej parchant. Začalo to v porodnici. Byla jsem jediné řvoucí  dítě na jezdícím stole s novorozeňaty. Máma říká, že ten řev slyšela až z konce chodby.  Doktoři mi dali přezdívku křikloun.  Prý jsem se vztekala až jsem byla rudofialová a nejednou musela máma volat doktory, protože měla strach, že se dusím.  Neudusila jsem se. Myslím, že to  tátu dodnes mrzí.

 Ve dvou letech mě máma strčila do jeslí. Sice jsem na to ještě neměla věk, ale už mě měla pokrk. Nejspíš dala nějakej ten peníz vychovatelce.  Z té doby si moc nepamatuji. Mezi děckama se mi nejspíš líbilo a bylo to moje nejklidnější období. No, když opomenu korálky v nose a spolknuté figurky od Člověče nezlob se, které ze mě musely co chvíle vychovatelky páčit.

Problém nastal zase až jsem musela do školy. Vůbec se mi tam nechtělo. Sedět jako bluma v lavici a nemoct nikam jít, to nebylo nic pro mě! Naši se snažili vylíčit mi školu v těch nejrůžovějších barvách. Ale měli smůlu. Kamarádila jsem totiž s místním grázlem Tondou. Řekl mi popravdě, jak to se školou vypadá a že se mám na ni vysrat. Jo, přesně tak to řekl. Vysrat se na školu!

Bohužel, to nešlo. Prvního září mi naši nasadili popruhy na záda a já jako osedlaná kobyla smutně kráčela v tom průvodu prvňáčků a Tonda na mě z dálky ukazoval dlouhej nos do té doby, dokud mu jeho podsaditá matka neuštědřila pořádnej pohlavek.

Za učitelku jsem vyfasovala statnou padesátnici Libuši Královou. Posadila mě do první lavice, protože jsem byla nejmenší ze třídy. Pak nás hezky přivítala a řekla, že udělá všechno proto, aby se nám ve škole líbilo. Odfrkla jsem si. Přesně jak říkal Toncek. Nejdřív ti budou mazat med kolem huby a pak ti ze života udělají peklo. Toncek byl vůbec děsně chytrej a uměl strašně dlouze prdět. V tom se mu nikdo nevyrovnal. Kluci několikrát pořádali závody a já jsem vybírala sázky. Byla to pro mě pocta, protože holky mezi sebe kluci nikdy moc nebrali.

Škola mi fakt moc nešla. V některých předmětech jsem skoro usínala, ale protože jsem pořád seděla v první lavici, často jsem sklízela káravé pohledy učitelky Králové.

Na konci třetí třídy  mi hrozila čtverka z matematiky.

- Tak co s tebou Baruško?, podívala se na mě Králová a já se rozbrečela jako želva. To mě taky naučil Toncek. Říkal, že když je nejhůř, mám se rozbrečet. Tak jsem stála u tabule a po tvářích se mi koulely slzy jako hrách!

Králová znejistěla.

- Tak víš co, tentokrát ti teda tu čtverku nedám, ale musíš mi slíbit, že se příští rok polepšíš.

To určitě, ušklíbla jsem se v duchu. Navenek jsem však sklopila hlavu a kývala s ní jako osel. Upřela jsem na ni své andělsky modré oči a bylo po čtverce. Potom jsem paní učitelce hezky poděkovala a po škole až byla všechna děcka pryč jsem vyryla na stěnu hlavní budovy nápis  učitelka Králová je vylízaná slepyce.

Druhý den byl kvůli tomu děsnej šrumec. Pátralo se a pátralo. Nakonec to přišili Kájovi  Kučerovi. Chodil s námi do třídy. Školník ho tam nachytal když se šel vyčůrat do keřů zdobících okolí školy. A protože nikoho jinýho tam v té době neviděli, hodili to na něj, i když se dušoval, že to neudělal. Navíc on tu čtyřku z matiky od paní učitelky dostal. Seděla jsem v lavici a pobaveně jsem pozorovala třesoucí se Kájovu rozsolovitou bradu. Na vysvědčení se mu potom objevila ředitelská důtka a mě krásná trojka z matematiky.

Pak přišla puberta. Toncek se mnou přestal kamarádit. Prý je to pod jeho úroveň kamarádit se s mladší holkou. Kdybych prý alespoň měla prsa… ale takhle. Dělala jsem, že mi to nevadí, ale doma jsem kvůli tomu brečela. Stála jsem dlouhou dobu před zrcadlem a prohlížela si prsa. No nebyly tam! A ani později se to bohužel nijak výrazně nezměnilo.

Po základce jsem šla na učňák. Nikam jinam mě samozřejmě s mýma známkama nevzali. Měla ze mě být krejčová. Ale kupodivu mě to docela bavilo. Učení jsem jako obvykle flákala, ale v odborných předmětech , jsem nad ostatníma vynikala. Celý hodiny jsem doma dokázala sedět nad módními časopisy  a zasněně do nich hledět. Jednou jsme s holkama ze třídy v jednom obchoďáku  objevili nádherný rifle. Jenomže stály přes tři tisíce… Něco mě napadlo. Máma měla odpolední a táta byl se mnou doma sám. Přišourala jsem se do obýváku a sedla si naproti němu.

- Tati, začala jsem opatrně. – V obchodě měli strašně hezký rifle a já bych si je moc přála.

Otec sáhl do zadní kapsy u kalhot, vytáhl peněženku a z ní pětistovku. Beze slov mi ji podával a naznačil mi abych vypadla, protože v televizi dávají hokej.

- No, jenomže ty rifle stojí tři tisíce!

- Cože!? No ty ses snad zbláznila! Kus hadru za tři tisíce! Na to zapomeň děvče!

Dala jsem oči v sloup. – Ale tati…

- Ne! A už jsem řekl. A vůbec, za co bys je vlastně měla dostat? Od základky jsi samá čtverka a poznámka!

- Tak koupíš nebo nekoupíš?, opakovala jsem si pořád svoje.

- Ne a už jsem řekl!

- Hm, tak řeknu mámě, že jí léta  zahejbáš s tou prodavačkou z drogérie…

 Nastala minuta ticha. Otec na mě nevěřícně zíral. Netušil chudák stará, že jsme ho s Tonckem ještě jako malý haranti, viděli jak se s ní mucká v průchodě. Pak se to stala naše oblíbená hra. Pokaždé jsme ho sledovali a pokaždé vešel do stejnýho domu a dveří. Připadalo mi to tak ubohý. Kdyby je alespoň střídal. Nebo si našel nějakou atraktivní koc, ale ta ženská byla skoro stejná jako naše máma. Tuctovka. Dodneška nevím, co u ní vlastně hledal.

- To nemyslíš vážně?, zeptal se mě přiškrceným hlasem.

- Ale myslím, odsekla jsem mu. –Tak koupíš, nebo nekoupíš?

….Rifle mi seděli úplně fantasticky! Měla jsem z nich nesmírnou radost! Ještě ten večer jsem mámě všechno řekla…

 

Krátce po mých dvacátých narozeninách jsem se poprvé zamilovala. Byl fantastickej! Jmenoval se Michal a dělal sklenáře. Poznala jsem ho, když nám ve vchodě jeden vožrala vymlátil sklo u dveří a on ho přišel zasklít.

Začali jsme spolu chodit a později i bydlet. Byla jsem jako vyměněná. Prala jsem, vařila uklízela, no hotová domácí puťka! Nejvíc jsem se vždycky těšila do postele. Michal totiž šukal jako ďábel! Byl to nejlepší, co mě v životě potkalo…

 

 Teď sedím  na vypůjčené posteli od mé kamarádky a v ruce svírám láhev Vermuta. Okolí se mi již značně mlží…Asi budu blít!

Před měsícem se totiž  na mě můj šukající ďábel vysral! Teď píchá tu blonďatou čubku odnaproti, co si k nám pořád chodila něco vypůjčovat. Samozřejmě nevratně. Nakonec si půjčila i Michala. Nenávratně!

Před pár dny mě ten parchant vyhodil i z bytu. Na věci které jsem tam měla mi stačila jedna igelitka…

Jedna má kamarádka mě vzala k sobě.  Dočasně samozřejmě! Volala jsem i domů, jestli se můžu vrátit. Matka by mě vzala, ale otec jí to zakázal! Od toho incidentu o mě nechtěl slyšet.

Najednou mi prostě nezbylo vůbec nic…

Vlastně něco přece… Pozitivní těhotenský test!



Poznámky k tomuto příspěvku
Luk Malér (Občasný) - 16.4.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 16.4.2004 > Dobre si to napsala. Podobnych povidek jsem tady i na Pismaku (taky jednu takovou mam) cetla pomerne hodne. Zarazilo me to a ve vane jsem o tom premyslela. Vis, cim to je....jestli je to vysledkem komunismu, ze udelal nase rodice tak studeny.....Protoze ve vsech tech pribezich chybi laska, laska rodicu k detem. Provej lasky rodicu k detem. Citeni sounalezitosti, blizkosti... Kdyz je jeden vychovavan bez lasky, odchazi do zivota s velkym handicapem, nektery ho dozenou, nekterym to ani nedojde...
Tyhle povidky by meli cist ty co maji deti povinne..:-)
Body: 5
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 16.4.2004 > Andulka> 

Komunismus sice lidskou zhovadilost podporoval, ale tato vznikla již dávno předtím. Lidský vztahy pěstovat je práce velmi Sisyfovská.

K dílu: fajn svěží hejbe se to. Ano, býti sviní se nevyplácí, vono se to ňáák vrátí.


Body: 5
<reagovat 
 Anah (Občasný) - 16.4.2004 > Luk Malér> Tak s tím, že se zlo ňáák vrátí máš úplnou pravdu. Sama jsem se bohužel  o tom již několikrát přesvědčila...
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 16.4.2004 > buď ráda, že ti nezbyl pozitivní HIV test...:o))Ty Andulko, to není výsledek působení komunismu, i v tý vašejch slavnejch US a Kanadě, jsou lidi co kašlou na děti a lásku jim vynahrazujou prachama....tvý generalizování je vážně směšný...hano...já se pobavil, je to svižný, čtivý.....fajn práce....
Body: 5
<reagovat 
 Anah (Občasný) - 16.4.2004 > quentinbubakoff> 

Jó tak s tím testem nevím... nikdy jsem si ho nedělala... Jinak máš úplnou pravdu s tím, že je jedno jestli je režim takový nebo makový. Tohle tu bylo , je a bohužel bude.A já  jsem  jedině  ráda, že moji rodiče jsou v pohodě!


<reagovat 
Andulka (Občasný) - 16.4.2004 > Quentine, ja negenaralizuji...:-) jenom tak jsem nad tim premyslela....nevim jestli je to rozdil kultur (teda castecne urcite), ale taky rozdil generaci. Rodice, kteri nahrazuji lasku penezi, najdes vsude, ale vetsina strednich rodin urcite ne. Ja jsem mela jednak to stesti, ze jsem si jednou rekla, ze dam diteti to co my v deststvi chybelo (nemluvim o penezich), ale taky to, ze se vsichni rodice tak kolem me chovaji. Ono jde o malickosti, ze kazdy rano nez jde maly do skoly, tak mu dam hug a pusu a reknu mu, ze ho mam rada, to samy kdyz prijde ze skoly, pred spanim atd. Maly (teenager) nema problem mi dat pusu a hug na ulici pred kamardama, protoze v rodine kamaradu je to to samy. Anebo plany na dovolenou, na vikendy atd. prote maly je zhrnut do vseho, ma rovnopravny hlas, ma svuj nazor a delame takovy plany, kdy vsichni jsou spokojeni. Tady jsem se naucila, ze pohlavky a krik neni disciplina, ze disciplna se uci od malickatim, ze dite nese zodpovednost za sve chovani. Ze od malicka vi, ze kdyz si vybere spatne, takze za to nese odpovednost. Mame stejnou povahu, takze muzu porovnavat svoji "ceskou" vychovu a jeho. Vidim velky rozdil. Ja byla taky desnej parchant. Teda doma a pred dospelymi jsem byla chytra a slusna holka, co se delo za jejich zady.....si umis predstavit. Maly je ke me otevreny, rekne vsechno. Vubec ho v ty hlave nenapadne, aby delal neco co nesmi. Ty decka jsou tak vychovany, ze si muzu dovolit delat obcas pro ne slumber party, kdy mam pres noc doma pres deset kluku v puberte a je to v pohode. Nekdy mam doma prilis mnoho deti, a obcas maji hlad. Tak je necham uklidit cely barak a za odmenu jim vsem neco uvarim. Anebo je vsechny nazenu do kuchyne a reknu co a jak. S prachama jak pises - je pravda, ze ma maly to co chce. Jenze ono je to trochu jinak. Obleceni si kupuje sam z kapesneho co si sam vydela. Musi mit ty nejlepsi tenisky. Rekneme, ze u vietnamcu je koupis za $40.00, v obchode top model za $135.00. Ja mu dam tech cyticet, protoze boty potrebuje, ale zbytek si doplaci sam. Anebo k vanocum dostal notebook a high speed internet a bedny. Je to luxury a on to vi. Jenze taky vi, ze kdyz bude odevzdavat to nejlepsi ve skole, dostane to ode me. TY kdyz v praci performujes na 100%, taky vydelas vic nez ten, kdo odvadi praci jenom za 80 nebo 60.
Takze ja bych rekla, ze to nahrazovani lasky prachama, mas z americkych filmu, ale realita byva vetsinou uplne jina. Uf uf, jsem se rozepsala....ale maly mi vcera udelal radost. Jednak reprezentoval skolu v behu a ze stovky skoncil ctvrty a to tam byla decka z olympijskeho tymu. A pak vecer mela skola divadelni hru Olivera, kde hral jednu z hlavnich roli, tak byl taky sikovnej....:-)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.4.2004 > Andulka> pěkně jsi to sepsala andulko, já jsem reagoval na tvoji poznámku, za to všechno může komunismus...což je naprostá hovadina....za to můžou lidi a je jedno kde a v jakým režimu žijou. Představ si, že já žil v tom tvém zlém komunismu s měl jsem a mám s rodiči ty nejlepší vztahy. Stejně tak je mi jasný, že jsou lidé dobří a hovada v Americe, stejně jako všude na světě. Víš, to je to samý, jako kdybych já napsal, rodiče jsou na děti zlí, může za to kapitalismus:o))
<reagovat 
 Andulka (Občasný) - 16.4.2004 > quentinbubakoff> no jo, jenze ja jsem to nerekla, ze je to kvuli komunismu....ja jen nad tim premyslela, jaky vliv mel na to komunismus....a k premysleni me privedla tahle povidka....ze takovych "normalnich" rodin bylo strasne moc....:-)Ja nechtela diskutovat co je lepsi, jen se tak zamyslet proc tomu tak je hodne, jak je v titulku....Hezky den tobe, Anah a vam vsem!
<reagovat 
Lian (Občasný) - 21.4.2004 > Jo, hezky se to čte
Body: 5
<reagovat 
Laura (Občasný) - 14.6.2004 > Ahojky:o) To bych do tebe neřekla,ale má to štávu. Líbí.
Body: 5
<reagovat 
 Anah (Občasný) - 15.6.2004 > Laura> Jé, díky moc! Abych řekla pravdu, já bych to do sebe taky neřekla!  Ale je fakt, že tohle se mi dobře psalo.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 13.5.2006 > 4-5
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter