Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Říkalas že máš ráda kytky...
Autor: Cobain (Občasný) - publikováno 19.3.2004 (16:36:03), v časopise 22.3.2004

Natrhal bych ti náruč růží

a díval bych se ti do očí

moc se mi líbí když se úží

a když se pak za mnou otočí.

 

Natrhal bych ti tulipány

a jemně tě hladil po tváři

vyléčím všechny staré rány

a zaplním stránky v diáři.

 

Natrhal bych ti prvosenky

a pevně tě svíral v objetí

pijeme život z jedné sklenky

kéž by to trvalo století.

 

Natrhal bych ti kopretiny

a líbal tě pod hvězdným nebem

v srdci mém není nikdo jiný

mám tam koťátko jenom tebe.

 

Natrhal bych ti sedmikrásky

a ve své držel tvojí ruku

předložím důkaz svojí lásky

amorův šíp je na mém luku.

 

Natrhal bych ti všechny květy

a na struny lásky budu hrát

shrnuto vše do jedné věty

miláčku, mám tě hrozně rád. 



Poznámky k tomuto příspěvku
NewOld (Občasný) - 19.3.2004 > ..moc milá věcička ..dokonce té dotyčné maličko snad i závidím
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 19.3.2004 > Slušný herbář, dobrá forma, ale trochu mi to navozuje atmosféru říkanek do památníčku.
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 19.3.2004 > Jako vyznání je to moc pěkný, ale místy mi to trošku drhne.
Body: 4
<reagovat 
tkadlec (Občasný) - 20.3.2004 > nevim: nebe-tebe, oči-točí, hrát-rád, a rytmus taky místy vypadává.. ale možná to ja na mě prostě moc pozitivní.. no určitě je to docela hezký, někomu to způsobilo velkou radost, ale poezii v tom skoro nevidím
Body: 3
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 20.3.2004 > Ahojky...dekuju vsem za Vase reakce...asi po roce a pul jsem zase pouzil tuzku a papir a mel jsem tak 8 minut casu...rikal jsem si ze uz jsem dlouho nic nenapsal a tohle vzniklo:-)) Polepsim se:-)) Dekujuuu

<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.3.2004 > ech, to je slaďárna...
<reagovat 
Sallome (Občasný) - 20.3.2004 >
Body: 3
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 20.3.2004 > není to špatné, ale koťátkama a amorovým šípem už je to přeslazené . . .
Body: 3
<reagovat 
Vio (Občasný) - 23.3.2004 > Musím souhlasit s egilem... tohle není dobrá volba pro časopis. Důvody již uvedl.
<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 23.3.2004 > blondýna> Každý redaktor vybírá podle sebe:(
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 23.3.2004 >

Myslel jsem si, že tu někdo na mne vystartuje a jsem samozřejmě připraven vše obhájit. Co se týče slovních obratů - ano, beru, ta báseň nijak náročná není. Co se hudebna týče, je bezvadná a proto jsem si sem zařadil, navíc je sdílná a lehko srozumitelná  - na tyto dvě vlastnosti básně - a nezlobte se za upřímnost - leckdy redaktorští nepamatujete vůbec a utápíte se bezmyšlenkovitě v literární teorii. Pokud bychom sem do časopisu totiž vybírali pouze šperky pro ty, kdo se poezií zabývají, až z toho blbnou a kterým veřejnost (a to si dovolím trvdit, je přes jejích 90 procent) nerozumí, uděláme z poezie naprosto mrtvou pseudopavědu pro pár zapálených a nikdo číst poezii nebude. Za výběrem této básně si proto stojím dost pevně a naprosto nemíním na svém prvotním úsudku ji sem zařadit nic měnit. Chtěl jsem sem zařadit pěknou báseň, kterou si rád přečte každý, kdo Totem nikdy neviděl a komu udělá radost. V tom vidím poslání poezie - tedy, pokud má ještě nějakej pátek přežít.


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 24.3.2004 > Martin> 

- "Chtěl jsem sem zařadit pěknou báseň, kterou si rád přečte každý"

 

prosím tě, Martine, podívej se na komentáře lidí, kteří tuto báseň komentovali!!!

 

ta báseň není pěkná ani ve své kategorii.

 

ty řečičky o našich výběrech jsou jen tvými berličkami, to nepovažuji za argumentaci. Vybíráme mimo jiné i kvalitní básně Naty, Lin-Xie-Ti a dalších, kteří píší taktéž sdělně (ne sdílně;)), které jsou vysoce srozumitelné, ale přesto neurážejí.

 

- "Co se hudebna týče, je bezvadná"

 

Martine, není. Tato báseň by nebyla dobrá ani jako písňový text.

 

- "utápíte se bezmyšlenkovitě v literární teorii"

 

neutápíme se v ní. Tobě by taktéž trochu literární teorie neškodilo, protože pak bys - mimo jiné - nevybíral podobné "básně";)

 


<reagovat 
čtenář swf - 24.3.2004 > je to opravdu pěkný je videt,že si do toho vložil svoje city i lasku.a to je duležité.tesim se na dalsi basničku....
<reagovat 
čtenář Nyemi - 24.3.2004 > Noo... kdyby mi někdo napsal něco takového, jakožto vyznání lásky, tak by mě to určitě potěšilo. Osobně moc nemusím podobné slaďárny, ale trocha pozornosti potěší.

Uznávám (možná je v tom pár let literární školy:),
že do časopisu to není. Takovéhle básně by se měly předávat na růžovém papíře v obálce s velkým červeným srdíčkem, protože pak si uchová ono kouzlo. Jakmile
z toho bude tuctovka (jako že to čte každý každému všude:), bude to dost o ničem.

Doufám, že jsem nezdržovala:P

Nyemi
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 24.3.2004 >

Ale Egile, to snad nemyslíš vážně! Podobné básně vybíráš i Ty a každej, je to čistě otázka osobního postoje k nějakému uměleckému proudu. Jen ten kterej z nás sebe nevidí, protože - i když si to nepřizná - nechce. I když tomu nechci věřit, podle mne máš pravdu a nejsem jinej. Že se tu třeba neshodnu s myšlením zástupu jiných čtenářů, to mne třeba vede k zamyšlení, nicméně z nitra cítím, že to rozhodnutí nebylo fakt pitomý a v tomto případě je mi následně jedno, co ostatní. Nechtěl jsem tu nijak napadat výběry ostatních básnivě redaktorských, podle mne nevybíráte špatně, vybíráte, jak cítíte a toho si vážím a to si rád proto počtu. Vím, že ty máš rád hodně až mystickou poezii, Kelly s Viem něco podobného, co Ty, ale leckdy zajdou k romantičtějším tematům, Petr lítá ze strany na stranu - většinou má chuť na krátké úsečné, dost často se v nich vyskytuje nějaký momentek. Kdyby vybírala Rabako, která je teď zavalena školou, ta zas má sklon podle mne k podobnému stylu, co leckdy já. Přijde mi dobrý, že každej jsme jinak střelenej, vzájemně aspoň jeden druhému v těchto hádkách leckdy můžeme pootevřít dvířka i jinam a to následně promítnout do zdejších výběrů. Ze své strany třeba strašně rád vzpomínám na tu kavárnu u Botanické zahrady, jak jsme všici seděli a jak jsi přitáhl s sebou tu sbírku od nějaké holky z války. Když jsem ji vzal prvně do ruky, vůbec nic mi to neříkalo, v knihovně bych to zas s úšklebkem vrátil nazpátek. Jenomže pak, když jsi o ní začal povídat, jak ty básně vidíš, jsem se do toho textu začetl a pořádně se zaškrábal za uchem, že na tom je řada pěkných věcí a jak to, že bych to nečetl? Třeba tentokrát mi přišlo, že někdy básně tohoto charakteru prostě zapadají a čtenář v časopise by si je rád přečetl. Teď v Regálech děláme podobné úvahy a je to právě proto pěkný. Dost často se totiž o našich výběrech bavím se ségrou, která nijak nic neskládá, ale do časopisu chodí pravidelně. Má ráda básně, které jí něco na první pohled říkají...nejraději tu má třeba Malého_kubu, mimochodem i já jej rád čtu - možná proto, že jsme sourozenci:-))

Co se týče té literární teorie, když už naznačuješ, že jsem nic o ní nečetl. Četl, mrkni do historie teorie poezie, jako jeden z mála jsem tam s Olinou psal článek po článku jeden čas, co je to trochej, co jamb a tak. Jenomže to skoro nikdo nečetl a hlavně to zabralo strašně času, tak jsme časem zlenošili. Neříkám, že znalosti literární teorie jsou k ničemu - jsou podle mne dobré k tomu, aby si člověk ve své vlastní tvorbě uvědomil, jaké jsou ještě možnosti vyjádření se. A podle mne každý, kdo se chce jakýmkoliv oborem vážně zajímat, by měl to, co vyzkoumali ti před ním, znát, v tom Ti Láďo dávám hluboce za pravdu.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.3.2004 > Martin> Martine, tohle není otázka osobního postoje. I já klidně vyberu do časopisu básničku, která bude rytmická a srozumitelná - ale přitom opravdu dobrá (viz třeba Naty, unseen, Lei, i ten malykuba už se mi do časopisu přihodil)... Ale u téhle básně bohužel platí pouze první dvě kritéria - protože pokud něco dosahuje rytmičnosti a srozumitelnosti za cenu klišé, frází a laciných rýmů, není to báseň, která by měla reprezentovat Totem v časopise.
Tohle dílko je pouze průměrné - věřím, že osloví osoby zamilované svým obsahem, ale já na něm stále nevidím nic výjimečného, kvůli čemu by se mělo octnout v časopise. To, že je něco rýmované, rytmické a srozumitelné přece nemůže stačit! Takových básní budou na Totemu stovky, čím si zrovna tahle zasloužila časopis? Nápadem? Vtipem? Zajímavou pointou? Originálními rýmy? Nemyslím...
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 24.3.2004 > Podívej, Kelly, to je na osobní pohovor, absolutně si tu koukám nerozumíme a každý meleme to svoje. Prostě problém písemného projevu, jako vždycky. Akorát žasnu, jak prohlašuješ, že dokážeš vybrat dobrou báseň - to je něco, jako kdyby někdo dokázal říci objektivní názor na poezii a rozdělit ji na dobrou a špatnou. Prostě, takového člověka, který to dokáže, jsem ještě na světě, co devětadvacet let chodím, nepotkal, se tedy nediv, že se divím:-)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.3.2004 > Martin> Martine, prohlašuju, že poznám špatnou báseň. To se klidně div, ale jde to. I v poezii existuje objektivní názor.
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 24.3.2004 > Hmmmm, to kdyby začínající surrealista od Májovce slyšel, nevím, jak by se tvářil ..:-)
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 24.3.2004 > Koukam ze jsem tak trosku neprimo zpusobil docela hezkej rozruch:-)))) Ale tak nejak nechapu proc kvuli tomuto sranda-dilku, ktere neni prospikovano ruznymy "zajimavymi misty"...davate takovou sodu Martinovi, ktery, pokud ho tedy znate delsi dobu, byl vzdy clovek ktery poezii rozumel, ale hlavne ji dokaze citit srdcem...romantici ocividne vymiraji ale verim ze Martin bude takovy do konce zivota...Tezko do takovehle basne budu cpat veci jako "zebrem zamyka nedeli - Kelly", ci "Opylovane svitilny - Egil". To bych potom k te basni asi musel te divcine pridat i nejaky manual, aby u toho nemusela sedet hodinu a premyslet co ze jsem ji to vlastne chtel rict. Kazdopadne jeste jednou dekuju za Vase reakce a postrehy at pozitivni, nebo negativni.
<reagovat 
Sharllotta (Občasný) - 24.3.2004 >

USMÍVÁM SE.JSTE VŠICHNI UŽASNÍ....ŽÁDNÁ DISKUSE NENÍ ZBYTEČNÁ...KAŽDÝ MÁTE SVŮJ NÁZOR A PRAVDĚPODOBNĚ Z NĚHO NEUSTOUPÍTE....A "O TOM TO JE"!

KAŽDÝ MÁME SVŮJ NÁZOR A I MARTIN HO MÁ,PROTO BÁSEŇ VYBRAL-MĚL K TOMU SVÉ DŮVODY,KTERÉ PŘECI NEMUSÍ NIKOMU VYSVĚTLOVAT-ZKRÁTKA LÍBÍ - NELÍBÍ.JAK PROSTÉ! A VĚŘTE, ŽE I VERŠÍKY DO PAMÁTNIČKU POTĚŠÍ.JO A COBAINE NA TEN MANUÁL ZAPOMEŇ...VŠEM LIDEM,Z VLASTNÍM NÁZOREM HEZKÝ DEN ČI NOC....


Body: 4
<reagovat 
Paula (Občasný) - 6.4.2004 > Je to krasne...
Body: 5
<reagovat 
am_brosia (Občasný) - 9.5.2004 > líbí..
<reagovat 
Catherine (Občasný) - 11.6.2004 > To mě teda podržte, jakmile někdo vysloví svůj názor - Martin-v tomhle případě- tak se na něj sesypete jak vosy. Už začínám být alergická na podobné slovní přestřelky, kdy si Kelly a další myslí, že můžou OBJEKTIVNĚ hodnotit poezii. Vždycky si vzpomenu na výtvarno, kde by se asi takový Da Vinci zbláznil, kdyby viděl, že dneska umělec,který převrátil záchodovou mísu naopak, postavil do výstavní síně a připsal k ní nějaký nápis, je velmi uspěšným umělcem. Charakteristika umění 20. a zatím i 21.st je SUBJEKTIVITA! a to se týká i literatury. Takže ,protože je tohle místo na vyjádření názoru, tak si klidně napište, že Vám , Redaktorům, přijde nepochopitelné,když jeden vysloví poněkud jiné přesvědčení,ale člověka s trochu širším úhlem pohledu,tahle strnulost a krátkozratost opravdu nesedne.Howg. 
<reagovat 
Catherine (Občasný) - 11.6.2004 > jo a Cobaine, tahle básnička by potěšila i tzv. milce "dobré poezie" jako je Kelly a Egil a spol. mně se líbí, protože je upřímá a milá a je v ní radost a cit.
Body: 5
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 11.6.2004 > Dekujuuu:-)) Do jiste miry se s tebou shoduji, ze nekteri lide tu ocividne maji patent na dobre a spatne basne:-))) Ja osobne preferuji rym a rytmus, ale i basen ktera ho nema muze byt dobra...no nic...jeste jednou diiiky:-)) Cob
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 3.7.2004 > Catherine : O Da Vinciho bych se moc neopíral. I když se to dnes nezdá, ve své době byl novátor a i na dnešní poměry, dost velký experimentátor. Je klidně možné, že by tu záchodovou mísu otočil jako první. Myslím dokonce že už od Gotiky (Giotto) je umění ve velké části subjektivní, na Renesanci (která se zaměřovala na člověka jako jednotlivce) nehledě.
<reagovat 
ariel (Občasný) - 9.7.2004 >

Jejda, tohle je přesně to, co mě zajímá. Ihned si to jdu prostudovat!!! Cobaine, není úžasné, jak to ještě po těch měsících nevyprchalo?

 

Dodatek: jako písňový text bych to bral...
<reagovat 
Norat (Občasný) - 22.7.2004 > l o l
Body: 1
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 1.9.2004 > nevím, že jsem tu báseň nečetla, ale mně se líbí moc...a zase se zde vedou debaty...ani to nečtu...vím asi o čem to je....je to stejně vše věc vkusu...ani oblečení nenosíme stejné a v poezii je tolik proudů a nejenom tam...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 19.3.2004 >

Jej, zas po čase nějaká pěkná milostná a melodická!

Do časopisu...


Body: 5
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 23.3.2004 > Martin> 

Asi bych měl mlčet, ale nedá mi to (tohle už je moc!):

 

Martine, s tím časopisem je to vtip? Snesu ti sto padesát a jeden důvod proč je toto špatná báseň.!! Jestli chceš, můžu ti tu všechny ty důvody vypsat.

 

Pár za všechny:

Naprosto neskutečně nezvládnutá forma - rýmy typu: láska/páska etc..; rytmus jak kolovrátek.

Po stránce obsahu - infantilní, laciná říkanka bez jediného zajímavého místa.

 ...... atd.

 

Napíšeš mi, prosím, na základě jakých kritérií jsi tuto báseň vybral? Jako redaktor bys měl být schopný (na podobné požádání) svůj výběr suveréně obhájit a doložit. Z čeho jsi usoudil, že si tato báseň zaslouží účast v časopisu, který by měl ukazovat to nejreprezentativnější z Totemu?

 

Nic ve zlém, opravdu. S Viem jsme měli podobnou diskusi, kdy mě požádal, abych si před ním obhájil svůj výběr, s nímž ne zcela souhlasil, což jsem s radostí učinil. Těším se na tvou odpověď.

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.3.2004 > Martin> Martine, obávám se, že tady ses skutečně nechal spíš "dojmout" než že bys opravdu našel nějaké literární kvality...
Jak napsala Naty, tohle je spíš tuctová říkanka do památníčku, než poezie. Chápu, že jako člověk, jako chlap můžeš "souznít" s vyznáním dívce, ale při výběru do časopisu bych upřednostnila jiná kritéria. Sám autor "přiznává", že básničku "sesmolil" asi za 8 minut. Což určitě příliš nesvědčí o její propracovanosti.
Jo, souhlasím s tím, že časopis má být různorodý a pestrobarevný. Ale dílka, která do něj vybíráme, by měla být něčím zajímavá, originální, měla by se něčím odlišovat od průměru... a to tady skutečně nevidím.
No, třeba máš jiný názor :o)
<reagovat 
 surel (Občasný) - 4.9.2004 > Kelly> OSm minut nesvědčí? Ne, svědčí proti tobě, tohle je argument jak Brno..., nejlepší básníci píší jaksi bez příprav. Tohle by možná byla pěkná diskuze, je li lepší dřina, pocení a krev, nebo to mít tady, ukazuje si na hlavu.

Nějak se to nevztahuje ke všemu ostatnímu co tady bylo napsáno.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.9.2004 > surel> lepší? ani jedno ani druhé - někdy to vyskočí na papír samo a někdy je potřeba pracovat s každým veršem a hledat to správné slovo, co zacvakne do skládačky...

psaní bez příprav, no jasně, nejlepší básníci si to mohou dovolit, ale průměrný básník obvykle "bez přípravy" vyšvihne akorát tak průměrnou říkanku, budiž mu země lehká :o)
<reagovat 
 surel (Občasný) - 12.9.2004 > Kelly> Beru všechno, ale protivné ale,

Strašně se mi líbí Havran a i to jak ho Poe napsal, udělal to jedna báseň, ale pak si vezmu třeba Umirájící od Wolkera a u toho vím, kdo to psal, proč, jak a kdy, bez toho abych o tom musel přečíst pojednání, protože to z člověka pryští na papír a z něj zase ven. Přitom si sou tihle dva stylem hodně podobní. Takhle bych to asi rozlišil.

Když píšu od srdce, jde to k srdci, když píšu od hlavy jde to zase k hlavě, Nejlepší je vzít to krční tepnou, v tom se asi shodnem.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.9.2004 > surel> Jo, já ti celkem rozumím... Jen se mi občas stává, že si přečtu báseň, která je sice velmi "od srdce", ale tak blbě napsaná, že mi nejde ani k srdci, ani k hlavě.

Takže - když psal Wolker od srdce, šlo to k srdci. Když bude psát od srdce zasloužilý grafománek, půjde to víš kam ;o))
ale krční tepnu beru :o)
<reagovat 
R.Samildanach (Občasný) - 2.12.2004 > Mně se báseň nelíbí. A z úplně jiných důvodů, než zde byly uvedeny. Nehodnotím. jen konstatuji. :c)
<reagovat 
methadon (Občasný) - 16.2.2005 > K posledni sloce- vynechal bych lilie- nektere divky to dokonce berou, jako urazku:o)) Ale jinak se mi moc libi.
Body: 5
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 16.2.2005 > Dekuju:-))) Btw. jake lilie??
<reagovat 
 methadon (Občasný) - 31.3.2006 > Cobain> Koukam na to po roce a nevim,jake lilie jsem myslel. jj,to ten methadon:o))
<reagovat 
 Cobain (Občasný) - 4.4.2006 > methadon> :-))) Taky jsem tomu tehdy nejak nerozumel:-)))
<reagovat 
methadon (Občasný) - 3.10.2006 > vidis a ja nechapu dneska,co sem tehdy psal za pitomosti:o(
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter