Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sen němé ženy o teple
Autor: ouvej (Občasný) - publikováno 7.3.2004 (16:11:18)
Je země sedmi ohňů
tak bohatá a teplá.

Zatím jsem roztrhala
na kousky kůži - a ušila
pro syna spací vak.
Sotva se do něj vejde.

Až vyroste
bude mi nosit
zamrzlé hrušky
drobné rybky

a sám se bude třpytit
jak pokryt šupinami.


Poznámky k tomuto příspěvku
wynton (Občasný) - 7.3.2004 > ...zaujala mě, jen si ji musím nechat ještě párkrát prolézt hlavou. ...připadá mi možná až trochu moc snová.
Body: 4
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 7.3.2004 > dobrej konec... všechno dobrý
Body: 5
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 8.3.2004 > Pěkná.
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 8.3.2004 > Krásná, jenom z toho nějak necítím to teplo.
Body: 5
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 8.3.2004 > Naty> No, když ona je přece pořád zmrzlá, ta němá žena. O teple jenom sní.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 8.3.2004 > taky jsem byla zmatena, kdeže je to teplo, protože o teple je jen název a první dva verše - a co s tím ten syn? jaký on má vztah k tomu teplu? udělá něco proto, aby bylo? asi ne, když bude nosit zamrzlé hrušky... tak jak souvisí sen a syn? ;o) třeba to tam je, jen já to nevidím :o)

ale příběh - a vlastně celý cyklus - se mi líbí :o)

"a sám se bude třpytit
jak pokryt šupinama"
to je pěknej obrázek - jen, napsala bych "šupinami"
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 8.3.2004 > Kelly> 

Je pořád zima, synek má spacáček z kožešin, ze kterého už pomalu vyrůstá. Ale zase - až vyroste, bude se starat - začíná to zmrzlými hruškami a rybkami.

 

Třeba ji - až vyroste, konečně odveze za těmi ohni.

 

Tohle je taková vsuvka. Jen taková písnička té němé ženy, která příběh nikam neposouvá.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.3.2004 > ouvej> Jo, já chápu, že až vyroste, bude se starat - to jsi vyjádřila pěkně :o)

ale já se ptala na vztah syn - sen (oheň)... ty mi odpovídáš "Třeba ji - až vyroste, konečně odveze za těmi ohni." - a to si právě myslím, že by bylo pěkný v tý básni vyjádřit, aby tam ten vztah byl...

A příběh to posouvá tím, že syn se bude starat - to v těch předchozích moc nebylo, tam byl jako bůh a jako její hlas.
Motiv péče je tudíž pěkný - ale nesouvisí se snem - básnička je o péči, ne o snu o teple, a to mě mate ;o))))

ale jináč líbí :o)
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 8.3.2004 > Kelly> 

No jo, takto podáno - to moc logiku skutečně nemá. To je jen takové povzdechnutí ženské, musím nakropit prádlo, zalátat, ale že se mi ten synek vyvedl, muškáty už zase napadly mšice, jestlipak seženu pěkné maso na neděli?........

 

Tak po žensku nelogicky. :-)

 

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.3.2004 > ouvej> jo, to bych brala, takovej pelmel - ale tohle mi fakt přijde jiné - název a dva veršíky o snu a bum ho, zbytek o synáčkovi - to není jen tak zmínka mimochodem ;o)

sorry, tak to asi nejsem ženská, ale já se tou logikou živím ;o)
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 8.3.2004 > Kelly> 

Ach jo, já přece netvrdím, že je ženská blbější - jen někdy jsou její (moje) myšlenkové pochody takovéhle. Samozřejmě - i muži uvažují takhle cik cak - když si nekontrolují tok myšlenek - ale ženská (já) to má takhle naskládané - jak si tak píše (píšu) seznam nutných úkolů.

 

Prostě nezbývá než se smířit s tím, že jedna ženská - já - myslí v takovýchto kotrmelcích. To je sen ženské - proto to nemusí mít logiku. Takže to logiku nemá. A důkaz, že je to možné - je přesně tohle. Já jsem to napsala - jak jsem to cítila, takže to existuje - já existuji, já jsem důkaz, že to tak je, nepopřu se. 

 

Proč to stavět hned do roviny, jestli jsi ženská nebo ne? K tomu přece tahle báseň určena nebyla.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.3.2004 > ouvej> Já jsem tím právě chtěla říct, že s tou logikou je to indivindy, ne že je někdo hloupější a někdo chytřejší ;o)

Ale nezlob se - tvůj důkaz "To je sen ženské - proto to nemusí mít logiku" - ten mě dostal na kolena... To je báseň-příběh, a ten by logiku mít měl... Ty mi tady říkáš "já jsem ženská, já to tak cítím a tím pádem se nemusím snažit"... ach jo, končím...
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 8.3.2004 > Kelly> 

Obávám se, že já taky.

 

Proč by příběh ženy - nemohl mít přesně tu logiku, nelogiku, kterou žena cítí - i když vtělen do básně. Já jsem o logice mluvit nezačala - ani v téhle básni nelogiku nějak nevnímám - ale jestliže ty ano - nabídla jsem vysvětlení. Je to prostě moje logika - není v tom nic, co by tě muselo dostat na kolena.

 

No nic, zítra vložím poslední příběh němé ženy - a tuším, že vody Totemu opustím.

 

:-)


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.3.2004 > ouvej> no to snad ne...
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 8.3.2004 > Kelly> 

to snad ne... to patří čemu? Mému vysvětlení "nevysvětlení" mé "nelogické" básně - nebo tomu odchodu z Totemu?

 

Radost z toho nemám - ani z nutnosti vysvětlovat své básně - obhajovat je, ani z odchodu - ale vnímám, že už jsem tak negativní, že jsem tím už protivná i sama sobě.

 

 

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.3.2004 > ouvej> viz mail...
<reagovat 
Adina (Občasný) - 8.3.2004 > Neblbni a koukej tu s náma zůstat. Uvědom si, že jsou tu lidi ( například já) kteří po vysvětlování prahnou z toho důvodu, že se tím učí. A řada lidí tě tu uznává a něktečí poměrně dost. Třeba já a mohla bych jmenovat další, ale nebudu, protože budu mluvit za sebe. A taky se tu někteří od Tebe učí. Takže tu mistrová zvostaňte.
<reagovat 
probably (Občasný) - 9.3.2004 > Jestli odejdeš, tak mi to bude zcela upřímně líto a možná i slza ukápne. Chci tě tady, zůstaň prosím, ty i němé ženy i tvůj nezaměnitelný způsob psaní.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.3.2004 > tak já ti sem nelogicky nakadím a bude ;o)
chtěla jsem to stejně udělat, jen jsem si předtím chtěla podiskutovat o tom snu ;o)))
Body: 5
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 9.3.2004 > Kelly> 

Nemuselo - jestli proti tvému přesvědčení.

 

Já jsem nad tím ještě trochu přemýšlela - a v poezii skutečně přísnou logiku nevyžaduji.

 

V epice - možná - ale tohle je vnímáno skutečně jako takové statické intermezzo - z mé strany.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.3.2004 > ouvej> není to proti mému přesvědčení - básnička se mi líbí - jakožto výpověď o starostlivém synovi, a ne o snu ;o))) jsem si to musela přehodit jinam :o)))
<reagovat 
merman (Občasný) - 9.3.2004 > tahle ňemá žena - bude sbírka, protože bude o teple
Body: 5
<reagovat 
merman (Občasný) - 9.3.2004 > sní o teple
zatímco škrábe erteple
sní syna
jima
mně se strašně líbí ta scéna v "Kočičí hře", jak Erži říká, že tomu svýmu břichatci s láskou vybírala u řezníka ty nejlepší kousky masa, jak to vlastně přiznává ... ale to je trochu jiný motiv, ale s podobnými kořeny
<reagovat 
inž. Prase Antonín (Občasný) - 12.3.2004 > Víte co, není to exaktní, zavání to pověrami, jako hrdina v tom nevystupuje jediný chemický prvek... struktura textu nepřipomíná stavbu atomu těžkého kovu. Taky bych řekl, že Před poslední dvojverší by se hodilo nějaké interpunkční znaménko... nejsem zkrátka spokojen, navíc nemám rád chlupaté ženy – a to ženy, které dlouho pobývají na mraze, vždycky jsou (leckdy i v obličeji).


Báseň je zkrátka hrozná a já jsem šťastný, že odcházíte z totemí laboratoře. Jediná polehčující okolnost by snad mohla být, kdyby sedm ohňů bylo sedm lihových kahanů a ze syna že by vyrostl řádný člověk a inženýr.
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 14.6.2004 > Tuhle mám sentimentálně ráda - ačkoliv jsem evidentně nepředala ten pocit něhy a vzájemnosti, který jsem cítila, když jsem ji psala.
<reagovat 
 inž. Prase Antonín (Občasný) - 17.2.2005 > ouvej> A jenom inženýr ji doopravdy ocenil. Huahua.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 18.2.2005 > inž. Prase Antonín> prasátko, jak ty ses tady ocitlo, takhle hluboko, široko, daleko ...?
<reagovat 
 inž. Prase Antonín (Občasný) - 29.3.2005 > ouvej> Hledalo cosi mezi doporučenými. A prolezlo už všechno... když v tom bylo.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter