Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Prodavač WU
Autor: Shammann (Občasný) - publikováno 29.2.2004 (11:27:55)
 

Prodavač Wu


Na čínském bazaru se uhnízdil Klid.

Vetchý prodavač prošlých nadějí seděl ve svém stánku a jemně meditoval nad šálkem růžového thé o osudu svého švagra, toho času majitele vedlejší prodejny motorkářských doplňků.

Prostor byl opět přetížen o nějakou tu tisícinu myších lidí navíc.

Lidí, kteří zpívají o nerezových příborech jenom proto, aby mohli svou dřevěnou lžičku vrazit jeden druhému do očí, aby si mohli vychutnat sladěné orgie schované v krepovém papíru. Vše pod záminkou pokroku úrovně úrovně stolování. Papírové ubrousky k polévce, dvojvrstvé ubrousky k hlavním chodu a decentní ručníky s monogramy na závěr.

Kmet se rozkašlal a labužnicky usrkl Růžového medvíděte, letošního vítěze v kategorii Neškodné & tudíž žádoucí. Starý dobrý Klid se pomalu rozhlížel po vhodnějším koutu k ztichlým hrátkám.

Děvčátka, která chtějí slyšet blues, čerstvě přinesený, ještě teplý. Jsou všude. Postávají na rozích a zlostně křičí, že DŮDADÝDÝDAB je v modrém pokoji, s modrým kontrabasem. Jack Harry Mooker, otec modrých polštářů. Lojza Reichlight, legenda modrých kabátů. Hladově se vrhají po kompotu z brusinek a pálí ho na velké hranici. Žádné se nedožije svých osumnáctých narozenin.

Klid se přešoural ke stánku a zlomyslně nakopl ospalou kočku v beduínském pršiplášti, s mňoukáním zmizela mezi vodními hydranty. Děd ukončil rozjímání, s mohutným výskokem převrhl hrnek a do vzniklé louže omočil svůj památeční štětec ze štětin svobodomyslných prezidentů.

Krok sun krok utíkají barevné variace hudebních kritiků, aby každý našel tu svou kašnu, ve které by se mohl usadit a tlouci dtem titěrné destičky o kvalitách pramenu. Sedají si na jejich okraje a při zelenavém západu slunce si podávají cigaretu, diskutují o zdejší bohatosti sytých forem.

Někde v dálce zakvílel opuštěný kanec. Klid neklidně nahlédl do provozovny a tiše se zasmál, stejně jako na obálce lednové Jízlivosti. Nad bazarem pomalu, rozvinutě plála ochranná známka iluzorní autenticity. Klid rychle vytáhl hřeben a přičísl neposedné kučery. Kupec dál pokračoval v uspořádaných tazích štětcem.

Šest a půl kilogramu hmyzu přijde v průměrném mlékaři do spalovny, když uklouzne na své poslední lahvi plnotučného mléka a odejde cestou dlážděnou tetrapaky.

Spolykané mouchy ukryté v nejmenších záhybcích mlékařovývh soukromých vzpomínek si spořádaně myjí rozvrstvené oči a čekají, až je pozůstalí nechají propadnout roštem.

Zahřmělo a z nebe začaly padat sportovní boty velikosti čtyřicet devět, s jemným kazem na vnitřní straně, drobounkou brečící prasklinou. Trhovec vyběhl ven a za pomoci rozbitého kolečka stvořil děkující pózu.

Klid pomalu obestoupil kupce.

Páry mladých milenců uzavírají své svazky do bubínků potažených vlčí smyslností, aby mohli přeskakovat nejvyšší z ohňů a přitom pít až do ztracení duhovou smetanu, která kane jednookým po jejich vzepjaté hrudi. Obsazené lavičky, v nich obcující zip od džín a roztřesené ruce, s jemnými výkřiky přikryty víčkem od polárkového dortu.

Číňan si na chlupaté nohy baleťáka navlékl boty a uctivě uchopil Klidovu pařátu. /Já jsem Wu mistře, vždy Váš/ Klid se naklonil a důvěrně skousl malíček Číňanovy ruky. Dostalo se mu další poklony.

Právě dorazil školní autobus.

Ledový úhoř naložený v lehkých krystalech může na okamžik prorazit letargicky klečící snovou oponu, mezi hořlavinami a chutí na železitou vodu. Prodávají se po stu kusech, každá zbožná rodina má v domácím inventáři alespoň dva. Rychlýma očima pozorují dění kolem sebe a při konzumaci příjemně chladí.

Krátkým zatútáním oznámil řidič autobusu konec cesty. Školní dítka vyskákala ven a začala se prát mezi značkovou obuví. Klid skousl a poté zlostně odplivl. /Je mi líto Wu, ale tvé naděje už vyšly z módy, je čas změnit vlákno/ Wu úslužně padl na kolena a dal se do hledání prstu. Klid znechuceně odklusal.

Vor, který unese unci tabáku a ospalého rybáře, patří do katalogu rarit, zprvu tyto vory mívaly vlastní podpalubí, ale dnes se krabičky sirek vyrábějí v reálném balení, proto jsou nynější modely plošší a rybáři ospalejší, nehledě na to, že riziko eskymáckého půlobratu je alarmující.

Opět se ozval klakson a školáci naskákali zpět do vozidla. Wu našel svůj prst, trochu se mu zaleskly oči. Za hradbu zapadl znuný a upracovaný kotouč. Byl čas jít domů.

 





Poznámky k tomuto příspěvku
MZF (Občasný) - 29.2.2004 >

Nějak mi to nejde číst. Zkus změnit font písma.


<reagovat 
noa (Občasný) - 29.2.2004 > pěkně morbidní dada

líbí se mi mnohé detaily, například:
"Spolykané mouchy ukryté v nejmenších záhybcích mlékařovývh soukromých vzpomínek si spořádaně myjí rozvrstvené oči a čekají, až je pozůstalí nechají propadnout roštem."

a celek evokuje docela živý obraz absurdní trhovecké hojnosti...



Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 29.2.2004 >

Pobavilo mě to.


Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 29.2.2004 > jo, hezkej text, skáče to, hupsá, sem tam ulítne... akorát tady furt někdo rámusí v hrací skříni, a tak jsem se do toho neponořil natolik, aby mě potom odvezli někam poležet..  
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Newton (Občasný) - 29.2.2004 > pěkně jsem si početl
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
NewOld (Občasný) - 29.2.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 21.5.2004 > Tak teď už je mi jasný tvé kamarádství ze Ziggym a Standou. Pěkně se to mění, furt zajímavý.
Body: 5
<reagovat 
 Shammann (Občasný) - 21.5.2004 > Luk Malér> No vidíš, a oni to lemplové ani nečetli:-)
alébrž kolem a kolem, tohle sem napsal ještě daleko dřív, než sem poznal jeho ziggoslavstvo:-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter