Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
NUDA...I V PRAZE :)
Autor: anthia (Občasný) - publikováno 24.2.2004 (00:54:46)

Šero,

Ospalé tváře,

Zívnutí.

Biologie.



Poznámky k tomuto příspěvku
Andulka (Občasný) - 24.2.2004 > -me biologie taky nudila.....A pak jsem si asi po deseti letech koupila vsechny ucebnice z gymplu...a zasla jsem, co vsechno a kolik toho vseho jsem se musela naucit na gymplu a jak malicko mi z toho zustalo v hlave...:-)
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 24.2.2004 > Andulko, tady ani tak nejde o to jestli tě nudila biologie:-))))
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 24.2.2004 > zensky :o))) biologie je fajn - me takove predmety vzdycky bavily .oDD clovek plati dane, aby z vas neco bylo a oni tam chrapou .o))))) no to mi nerikejte ani z legrace .oD
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 28.2.2004 > Nic si z toho nedělej Anthio, oni to nechápou... Taky biologii nenávidim
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.3.2004 > Jimmmy.> Jistěže to nemůžu chápat, je to totiž napsané příliš metaforicky a obrazně ;o) a navíc jsem nikdy nechodila do školy a nenudila se při hodině ;o))))
<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 3.3.2004 > Kelly>  Sem to myslel tak, že už si na to nepamatujete, víš?
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 4.3.2004 > Jimmmy.> zas takovou skleró... ech, co jsem to chtěla??? ;o)))
<reagovat 
Newton (Občasný) - 5.3.2004 > Teda rozhodně nejsi ukecaná
<reagovat 
merman (Občasný) - 5.3.2004 > šero <-> biologie, obávám se ale, že ta ironická spřežka je spíš mým výronem, protože tě to "jednou napadlo"* ...

*tím báseň vždy znehodnotíš_tady ale asi není co

ta moje spřežka, aby byla zřetelná, by vypadala např.
takto:
_______________"Šero,
___________________________Ospalé tváře,
___________________________Zívnutí.
________________Biologie."

jistě ale cítíš, jak je toho málo, protože spřáhnout se podobně jako (Šedo a zeleň by_a) Ospalé a zívnutí nedá - byl by to protimluv

z toho důvodu se přikláním k tomu, že básnička tě jednou napadla ve škole

jenže název, má zase podobu: Šero - Bilogie, je právě tak ironický, poněvadž v Praze přeci nuda nebývá

(pozn. film jsem neviděl)

--------------------------------------

takže je to asi tak 66,7 - 2/3
(kazí to ten prostředek)

4- ............. nevím s tím - semene

---------------------------------------

ale už podruhé ti říkám, že to v sobě máš,
možná se toho bojíš, tak to se
Body: 4
<reagovat 
anthia (Občasný) - 6.3.2004 > Možná to až moc rozpitváváte - vždyť je to jenom taková blbůstka, žádný dílo :-)
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 6.3.2004 >

 

http://www.totem.cz/enda.php?a=32382

 

Nebo tak


<reagovat 
canny (Občasný) - 8.3.2004 > proč by poezie měla plnit ty úlohy o kterých kelly mluvíš?
sama autorka mluví o týhle věci jako o blbůstce... kelly v tom marně hledá poezii..hm

mě to poetický přijde...trošičku mi to asociovalo haiku, zachycení pocitu, kousku zase nějakýho momentu v čase, myslím že to Anthia dělá ráda takovýhle výseky, a že jí to jde...
je jasný, očividný v tomhle případě, že pro kelly jsou poetický úplně jiný věci...
mě zrovna tohle smysl dává... přijde mi to lehký a hezký..

Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.3.2004 > canny> Ono i haiku má svá určitá pravidla "poetiky", a není to žádná sranda napsat dobré haiku :o)

Jo, jde o to, co od poezie očekáváš. Ty si to přečteš, řekneš si "jé, to znám, to jsem taky zažil, tomu rozumím... to je hezký" no fajn, ale já vážně čekám víc.
Moje poznámka byla směřovaná hlavně mermanovi, o kterém jsem si myslela, že má podobné chápání poetiky jako já, proto mě jeho hodnocení překvapilo. Moje otázky směřujou k němu, ne k autorce... Ta ať si píše jak chce, stejně tak jako já mám právo se k jejímu dílu vyjádřit z hlediska svého chápání poezie :o)

No, zachycení momentu v čase je pěkná věc, ale těžká. Pokud ti k pocitu "poetiky" stačí, že někdo vyjmenuje tři věci, které charakterizujou nějakou situaci (šero, ospalé tváře, zívnutí), a přiřadí je k pojmu, který je celkem libovolně zaměnitelný (biologie, matematika, čekárna u lékaře, ranní autobus, rodinka usínající u televize... Tak to je pro mě fakt málo.
Stane se mi, že čtu básničku, a říkám si "kam na to ten člověk chodí, jak ho to mohlo napadnout, tohle bych chtěla taky umět..." Prostě překvapení, něco "navíc"... to, co tady "vysekla" anthia, na tom mě nic nepřekvapilo, nezaujalo - a ráda bych, aby mi merman vysvětlil, co tak okouzlilo jeho.
Tobě se to líbí a já ti to neberu...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 24.2.2004 > variace na libovolné téma:

Šero,
Ospalé tváře,
Zívnutí.
Anthia.

:o)))))

<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 28.2.2004 > Kelly> Téééda, ty si vážně krutá  
<reagovat 
 merman (Občasný) - 5.3.2004 > Kelly> nebuď krámská! . nezapomínej, že si v ŠR [to, co si napsala není názor, to je prskání, uvědom si, ži i tobě bývávalo] na kocoura ti přece nikdo nešahá! (promiň, ale nmě se to fakt dotklo)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 7.3.2004 > merman> prskání? nojo, byla jsem krapet ironická, uznávám...
Tak názor: kde je tady jaká poezie? nezlob se, ale ty čtyři veršíky pouze popisují nějakou situaci, pocit, a to způsobem, jakým by to byl schopný popsat kdokoliv. Navíc - pointa v tomto případě může být LIBOVOLNÁ - sdělený pocit můžeme aplikovat na cokoliv, co nás nudí - a mě v tomto případě nudila autorka, proto má "rádobyvtipná" reakce - která ovšem vyjadřuje názor na dílko. Chtěla jsem tím říct, že je biologie zaměnitelné za libovolnou jinou věc, aniž by se nějakým způsobem změnila vypovídací hodnota básně.
Fajn, autorka se nudí ve škole - tímhle způsdbem se může nudit kdokoliv kdekoliv a napsat to úplně stejně. Co si z toho mám odnést? Co mě má oslovit? Kde je ta poezie, která mi dá něco nového, jiný pohled na svět? Pověz...
<reagovat 
 merman (Občasný) - 8.3.2004 > Kelly> jsem tě chtěl vyprovokovat, abys prskla i na mě (nejspíš jsem si, a vždyť sem řek, že to je spíš můj
výron)

já vlastně nevím, jaký mám chápání poetiky, ale pokud mám, tak takový jakým se chápu svých dnů

a taková poetika, když se opravdu díváš, je neobyčejně pestrá - tady vyloženě bodujou "nečekaný souvislosti" a efektní škrcení slova ... ale je ještě mnohem nečekanější ta, která je přirozená, protože se nejmenuje poetika

musela bys dneska vidětto okno, dneska a už nikdy jindy
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.3.2004 > merman> prsky prsk, když já tu nečekanou souvislost nevidím, kde je, pojď mi umejt okno ;o)))
<reagovat 
 merman (Občasný) - 9.3.2004 > Kelly> ta souvislost nebyla ani tak v týhle básničce jako spíš ve mně _ viz moje esej (9.3.)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter