Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vražedný dým
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 12.2.2004 (01:06:26)

     Jsem nekuřák. Nikdo z naší rodiny nekouří, dědeček s babičkou nekouří, tak se to všechno na mě jednoduše shodilo a pokračuji v rodinné tradici. Cigareta je pro mě bezcenná věc, na které tabákoví prodejci vydělávají milióny.

     Když jsem byl mladší, cigaretu jsem zkusil. Dokonce si pamatuji, kdy mi byla prvně nabídnuta. Stalo se tak v mých deseti letech v lese poblíž mého baráku. Byl jsem z domova slušně vychovaný, a tak jsem s díky odmítl. Možná jsem se bál, že by se moje mladší sestra v tu dobu dívala z okna a rodičům mě napráskala. A tak jsem si nedal ani práska.

     Zhruba tak v sedmnácti jsem začal být drsoň. Chodil jsem houpavým krokem, vypil jsem čtyři piva, myslel jsem si, že mám na každou dívku v širokém okolí a jediná věc, která by dotvořila můj vzhled k dokonalosti, byla cigareta. Ne ta žvýkací, kterou si tolik oblíbila sestra, ale ta tvrdá.

     Když jsem ji poprvé vyzkoušel, kouř mi lezl ven všudy, jen ne ústy. Následně jsem se zakuckal, že i leckterý člověk v nejtěžším období chřipky by mi mohl závidět. Nicméně abych nevypadl jak slaboch, řekl jsem kamarádů, že je tahle cigareta na mě příliš měkká.

     Nějaký čas jsem pokuřoval - respektive pokuřoval, když mi někdo cigaretu nabídl - a po čase jsem začal slábnout. Prvně jsem to poznal na tréninku volejbalu. Stal jsem se pomalejším, nevyskočil jsem tolik, co dříve, docházel mi dech. A tak jsem s cigaretami definitivně sekl. Od té doby k nim mám odpor.

     Jakmile si vedle mě někdo stoupne na zastávce a zapálí si, mám sto chutí mu cigaretu vzít a hodit ji na zem. Nikdy jsem se k tomu však neodhodlal, protože dotyčný by jistě vybalil beze slova novou a vše by začalo nanovo.

     Přímo bytostně nesnáším cigaretový kouř. Jakmile přijdu do nějaké zakouřené místnosti, začnou mi slzet oči a přestávám vidět a cítit. Kdyby mi v tu chvíli číšník přinesl místo steaku s bramborem uhlí s kopřivami, bezpochyby bych ho snědl a ještě nechal vyřídit poděkování šéfkuchaři.

     Pokud si někdo zapálí ve výtahu, je to pro mě tragédie. Výtah se nedá pořádně vyvětrat, jelikož musí neustále přepravovat lidi, a tak se v něm kouř usadí. Pokud si tedy všimnu, že je ve výtahu kouř, podnikám nádech – zadržení dechu – rychlé vyjetí do patra – následný výdech a asi čtvrthodinové chytání ztraceného dechu. Vražedné je, pokud je zahulené i patro, do kterého jedu.

     Cigarety do mého života nepatří. Mnozí na ně však nedají dopustit. Když jsem v den boje proti rakovině potkal kamaráda, který si vesele vypaloval a řekl mu, co že je za den a jestli by s tím nechtěl něco udělat, odpověděl mi:

     „Vždyť jo. Právě jsem si koupil dva kartony!“



Poznámky k tomuto příspěvku
ush_ack (Občasný) - 12.2.2004 > Ty dva kartony na závěr jsou vražedný. Jinak jsi můj člověk.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 12.2.2004 > myslím, že je zbytečný zvýrazňovat kurzívou místa, kde má být vtip.....nepodceňuj čtenáře......:o))o kouření a cigaretách se toho napsalo, píše a ještě napíše tuny.....nevím....tvé fejetony mi přijdou trošku těžkopádné...netančí tou správnou lehkou nohou....
<reagovat 
Lian (Občasný) - 12.2.2004 > Mno, nemůžu si pomoct, ale nepůsobí to na mě jako fejeton....spíš povídka o nekouření. Naprosto souhlasím, naše rodina taky nekouří, já taky ne a kuřáci mi vadí...zrovna včera jsme byli v zahulený hospě, kde všichni hulili jak továrny, byl to hnus a po chvíli jsem nemohla dýchat, neviděla a bylo mi blbě......nejhorší je, že pak člověk smrdí jak popelník...celej pokoj tím nasákne.....fuj.
Body: 3
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 12.2.2004 >

Ty máš dobré nápady i registruješ zajímavé, veselé situace jenže to zpracování....

Myslím, že z toho nevytěžíš (a důvody, proč tomu tak je, mohu jen odhadovat- snad narychlo sepsané?) to, co bys měl.

Např.:

Nikdy jsem se k tomu však neodhodlal, protože dotyčný by jistě vybalil beze slova novou a vše by začalo nanovo. Tady se ti krásně nabízela práce se slovem ubalit (cigaretu a tobě facku:-)) a vůbec, tak podobně. 

Ano, s tím podceňováním čtenáře, to je opravdu zbytečné zvýrazňovat, ale to je "bolest" několika autorů tady, to jistě přejde:-)

Možná by to chtělo..přečíst pár dobrejch autorů, kteří fejetony píšou(psali) a inspirovat se na jejich stavbě příběhu, situace, gradace napětí...dobrej je Křesťan, pobavit se dá dobře u M. Komárka z MFD, Achille Gregor měl taky dobrý storky...nevím, já jich tolik neznám , to jen co mě teď hned napadá.

 


<reagovat 
_×_ (Občasný) - 12.2.2004 > tak tohle je propaganda!!
<reagovat 
jelen (Občasný) - 18.2.2004 > dost suchý, zapal si a třeba tě napadne něco lepšího. Když už moralizovat, tak alespoň svižně. Moc cintáš o sobě, málo o problému.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter