Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zápolení
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 29.11.2003 (10:20:35)

     Zápolit se dá s lecčím. Jako malý chlapec jsem nejraději zápolil se svým o dva roky starším bratrem. Náš zápas měl přísná pravidla. Nesmělo se škrábat, bodat prsty do obličeje a rány pod pás byly tabu. Když se dnes podívám na malé děti a jejich zápolení, srdce mi poskočí.

     Toto ranné zápolení bylo však jen příjemnou kratochvílí. Dnes mě čeká zápolení daleko těžší. Jedno poněkud kuriózní jsem svedl nedávno doma. Při odnášení tácu s horkým čajem a několika loupáky jsem vzal za kliku dveří do pokoje, ale ty se rozhodly nespolupracovat. Vypadly z pantů a celou svou vahou se sesunuly na mou osobu. Jednou rukou jsem je držel a druhou se snažil nenadělat na zemi nepořádek. Zachránila mě až pohotová pomoc sestry.

     Bohužel, vroucí čaj mi při přímé cestě na zem polil kalhoty a jen stěží jsem zadržel žalostný výkřik. Paradoxně největší boj svedla naše sousedka, u které si nechávám prát prádlo. S politými kalhotami.

     Byť to možná mnozí z vás nevnímají, já svádím boj téměř každé ráno. Rozhodně každý všední den při nástupu do přeplněné tramvaje. Možná byste si řekli, že jsem sobec a chci si sednout, ale věc je daleko prozaičtější. Já bych se jen rád vešel do tramvaje. Jakkoli!

     Smutné je, že jsem již natolik navykl na ranní tlačenici, že jsem o víkendu nesvůj. Pokud procházím okolo nějaké zastávky, po očku sleduji počet lidí. Když jich tam stojí hodně, jízlivě si říkám: „To bude pořádné zápolení.“

     Nejčastější zápolení však svádím s časem. Kdekoli a kdykoli. Tento protivník je však vždy silnější jak já. V jednu dobu jsem si říkal, že bych ho však mohl doběhnout. Při cestě nadzvukovým letadlem z Evropy do Ameriky bych díky časovému posunu vydělal ještě jednu hodinu navíc! Věc se však měla tak, že jsem zjistil, že ani doživotní vydělávání na brigádách by mi nepřineslo tolik peněz, abych si mohl koupit letenku.

     A tak dnes nejraději zápolím s maminkou. V neděli odpoledne si u ní vždy dáváme partii šachu. Jsem obklopen jejími moudrostmi, napečenými buchtami a cukrovinkami. No a řekněte, záleželo by vám poté na tom, kdo v zápolení vyhraje?



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 29.11.2003 > Jsem obklopen jejími moudrostmi, napečenými buchtami a cukrovinkami. - zdá se to až idylické.
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 29.11.2003 > Tak to je povedeně napsané.
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 29.11.2003 > jeden malý detail, nejdřív je to tác s horkým čajem, kalhoty polije horká káva???z toho konce sálá moc příjemná atmosféra, kterou ti člověk až závidí,.....myslím, že si trošičku udělal krok zpět a snažíš se tlačit na pilu humoru až příliš,......dát dohromady začátek penálu a konec zápolení(myslím pohodovostí švihem) dal bych určitě za pět.Teď to vidím zase jen na průměr.
Body: 3
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 29.11.2003 > quentinbubakoff>  Díky za upozornění, opravdu trestuhodná chyba. Myslíš, že je to až příliš nucené, co se týče humoru. Já myslím, že právě ne. Můžeš mi prosím vypsat, které pasáže ti tak přijdou. Díky.

<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 29.11.2003 > MZF> možná to je pasáž s tramvají co mě vykolejila, přišla mi taková fungusovská, ten dav...a tak.Konec je fajn. Opravdu z něj sálá ta pohoda...
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 29.11.2003 > quentinbubakoff> No. V tuhle chvíli bych ti nemohl napsat nic jiného, než že tě nechápu. Ale psát to nebudu, podívám se na ten svůj text zítra a třeba zjistím, že jsi měl pravdu. Každopádně díky. Zdravím.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 29.11.2003 > MZF> jo jo, ráno moudřejší večera....to téma tlačenice v tramce je hlavně hodně profláklý a napsat ho opravdu vtipně a svižně, to je úkol pro mistry.......
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 29.11.2003 > quentinbubakoff> Na to, aby ze mě byl mistr budu muset ještě pár desítek (stovek) fejetonů napsat...
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 29.11.2003 > MZF> no vidíš, nemusíš čekat do rána:o)))prostě penál byl pohodovější až na ten konec, pěkně plynul, člověk se zasnil, zavzpomínal:o)))
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 29.11.2003 > quentinbubakoff> Možná tam ta tramvaj působí takovým tuctový dojmem. Navíc je to napsáno, abych řekl tak trochu dětsky, nezajímavě. Prostě je to slabší místo, které pak čtenáře vykolejí, jik jsi napsal. Ale určitě to budu vědět až si to pořádně celé přečtu!
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 30.11.2003 > P.S.: Koukám, že fungus se tu stal pojmem! :)
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 30.11.2003 > No je to takový zvláštní - začátek nic moc, prostředek se mi líbí moc, pak zase žádnej zázrak a poslední odstavec skoro kouzelnej. Penál byl asi lepší. Přijde mi, že je to zbytečně moc roztříštěné, že je tam těch zápolení moc. Nejpovedenější je to, když se držíš jednoho tématu relativně dlouho :), to je ta tramvaj. Ta úvaha o čase mi tam nesedí vůbec. A koukám, že kolegovi výše se tramvaj naopak nelíbila, jak vidno, je to věc názoru. Samozřejmě, nápad to není nijak nový (ostatně, co je po tom miliónu knížek, co nás předběhly, nové...) ale mě se prostě líbí, jak o tom píšeš. A s tím humorem s quentin... musím nesouhlasit. Řekl bych, že jsi na dobré cestě.
Body: 3
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 30.11.2003 > Sáša> ano, to je opravdu věc názoru, máš pravdu, to jsem zapomněl dodat, taky mi to přijde příliš roztříštěné. S humorem byl na dobré cestě, tohle považuji za krok zpět na ní.....ale zase, je to věc názoru:o))
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 30.11.2003 > Sáša> Díky za poznámku. Snažím se psát texty pokud možno co nejvíc vyrovnaně, ale zatím to příliš nejde. Uvidíme, co řekneš na příští kousek.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 1.12.2003 > Líbí se mi poslední odstavec To ostatní je.......no přesně jak to napsali již výše, roztříštěný, celkově prostě zvláštní, nezapadlo mi to do sebe, přijde mi to křečovitý. Penál byl lepší, a vůbec, máš lepší.
Body: 3
<reagovat 
brouk (Občasný) - 1.12.2003 > Je to docela milé, ale přijde mi to takové trochu těžkopádné, málo hravé. Nicméně potěšilo u srdce.
Body: 3
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 4.12.2003 > "Krok zpět" to vystihuje přesně. Penál byl jeden a ten tě držel, tady zase přeskakuješ sem tam. Trochu mi to připomíná vyvolanýho žáčka, kterej má před tabulí vyprávět třeba o divadle a skáče z Boudy na Wericha, jak si na to zrovna vzpomene...
<reagovat 
barlach (Občasný) - 18.1.2004 > Je to podle mě poznamenáno tím, že se snažíš být vtipný. Ale myslím, že ty se nemusíš snažit, protože humor je ti vlastní. Jakmile se pokusíš udělat srandu (nepodařený bratr humoru), je to takové násilné. Konec se mi líbí...
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter