Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Něco docela jiného I. z kolekce Z mého života
Autor: Sigmund Freud (Občasný) - publikováno 25.9.2003 (22:34:29)

V Příboře bydlel jeden muž.

Nosil kalhoty obráceně a po nocích kradl ze zahrádek celer.

Strážmistr W. jej jednou chytil, když si nesl svůj lup domů, kde jej hodlal osmažit a pojíst. Nevzpomínám si, že by kdy jedl cokoli jiného. Mimo celerovou sezónu trpíval hladem, ale nabízené podmáslí, macesy ani rybu si nikdy nevzal.

"Hrome, člověče, proč vy máte ty kaťata pokaždý vopáčně?" ptal se strážmistr W., vedouce jej na strážnici.

"To máte tak," řekl muž. "Kdybych neměl zip na zadnici, vypadal bych zepředu, jako když přicházím a naopak. Takhle, když visím na plotě směrem do zahrady, můžu vždycky tvrdit, že se z ní vracím."

 

...

 

Manické fáze přicházejí náhle, trvají několik týdnů až měsíců. Depresivní fáze mají tendenci k delšímu trvání (v průměru asi 6 měsíců). Někdy může úplný cyklus, tzn. mánie-deprese-mánie, trvat 48 hodin (rychlí cykléři), jindy několik měsíců až let. Porucha se často dostavují po stresující životní události nebo jiném duševním traumatu.

Tuto poznámku o bipolární afektivní poruše mám obzvlášť rád.

První tři písmena jsem si zapsal, když mi bylo sedm let.

Pokračoval jsem s prací pomalu, ale na konci základní školní docházky jsem už byl skoro v polovině první věty.

 

...

 

Jako malý kluk jsem často pozoroval žáby.

Všiml jsem si, že žába těsně před skokem netiskne tělo k zemi a nerozhlíží se pátravě kolem.

Z toho jsem vyvodil, že žába není šelma.

 

...

 

Loni o vánocích jsem měl v ordinaci jednoho neurotika. Klepal nohama o podlahu tak, až rozvibroval můj stolek na jedné nožce a z mého šálku vystříklo několik kapek černé kávy.

"Uvolněte se," požádal jsem jej.

"Dobře," přikývl neurotik. "A vy zavřete okno."

 

...

 

V pekárně naproti mé ordinaci pekli vždy stejné bochníky. Kulaté, o průměru 38,6 cm a výšce v kohoutku 15,3 cm.

Včera jsem si odtud přinesl bochník, který byl o hodně větší.

Nepotěšilo mne to.

I když byl za tytéž peníze jako kdykoli předtím.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 26.9.2003 > Útržky no.....ale zajímavý.....nevím....
Body: 4
<reagovat 
Lef (Občasný) - 26.9.2003 > tak ještě jednou *
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
petr kurka (Občasný) - 27.9.2003 > Nevím, zda z toho nedostanu manickou fázi, ale poslední tři příspěvky mně přpadají vtipné.
Body: 4
<reagovat 
MZF (Občasný) - 27.9.2003 > Třetí a pátý odstavec skvělý.
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 28.9.2003 > doktore, máte můj vděk za to, jak lidem otevíráte oči...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 1.10.2003 > Líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tkadlec (Občasný) - 29.8.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter