Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Pamětihodný okamžik
Autor: markus aurelius (Občasný) - publikováno 12.8.2003 (08:46:55), v časopise 23.8.2003

Pamětihodný okamžik

 

„Překvapení,“ vykřikla paní Křepelková a přinesla dort s šestadvaceti svíčkami. Manžel je sfoukl a políbil svou ženu.

 

„Překvapení,“ vykřikla paní Křepelková s dětmi a přinesla dort s třiceti svíčkami. Manžel je sfoukl a políbil svou ženu.

 

„Překvapení,“ vykřikla paní Křepelková s dětmi a přinesla dort s devětatřiceti svíčkami. Manžel je sfoukl a políbil svou ženu. Hodně vlasů se už z jeho hlavy odstěhovalo hledat nové hlavy.

 

„Překvapení!“ zvolali všichni okolo čtyřicetiletého muže. Jmenoval se Antonín Křepelka. Už okolo něj seděli s dortem skoro tři hodiny, a přesto to pro něj bylo skutečné překvapení.

            Snad jen Honza od sestřenice Dany, který se do rodiny přiženil teprve před dvěma týdny, příliš nechápal, proč nepřinesli dary před oslavence teprve těsně před výkřikem ,Překvapení‘.

            „Víš,“ naklonila se k němu paní Křepelková, „mého muže přetáhla sousedka kdysi polénkem přes hlavu, protože si myslela, že je to zloděj. No, a od té doby náš tatínek ztratil dlouhodobou paměť.“

            „Aha,“ pokýval hlavou Jan, „kdysi jsem o podobném případě četl. Tamten člověk si pamatoval přesně minutu a patnáct vteřin předchozího života, a poté vše zapomněl, jako kdyby nikdy nic z toho neprožil.“

            „To taťka je lepší,“ přidal se do debaty syn pana Křepelky a vůbec si nevšímal nechápavého otcova výrazu, „udrží minutu a osmadvacet vteřin.“

            „Co udržím, nejsi trochu drzý? A kdo vůbec jsi. Vypadáš trochu jako můj syn, ale ten je ještě malý.“

            „To je přece váš syn, strýčku,“ snažil se Jan, ale jeho čerstvá choť ho přerušila: „Nech toho, stejně si to nezapamatuje.“

            „A ještě v něčem je náš taťka lepší než ten tvůj případ, Honzo,“ pokračovala paní Křepelková. „Z uplynulých patnácti let si nepamatuje nic, až na své narozeniny, kdy vykřikujeme - Překvapení. Nikdo nedokáže vysvětlit, proč zrovna jen ten výkřik, ale když už to tak je, snažíme se, abychom to říkali co nejupřímněji, když je to to jediné, co mu zůstane z života pro stáří.“

 

„Překvapení.“ vykřikla paní Křepelková a přinesla dort s padesáti svíčkami. Manžel je sfoukl a políbil svou ženu.

 

„Překvapení.“ vykřikla paní Křepelková a přinesla dort se sedmapadesáti svíčkami. Manžel je sfoukl a políbil svou ženu.

To je zajímavé, pomyslil si, že si pamatuju z předchozích let jen to slovo ‚Překvapení‘, zamyslel se najednou pan Křepelka. Něco se děje. Pak zaslechl, jak manželka, nebo si tak aspoň říkala, vysvětluje nějakému malému dítěti, že jeho dědeček má poškozenou dlouhodobou paměť.

Cože, já mám sklerózu, ptal se sám sebe. To není možné, to bych si přece musel pamatovat. Ale zároveň by to vysvětlilo mnohé. Třeba tu jizvu na ruce a to příšerné oblečení, v kterém jsem. Hmm. Jenže pak život nemá cenu, když si z něj nic neodnesu a je lepší ho ukončit. Netrápit sebe a své okolí.

Pomalu vstal. Naštěstí vojenský výcvik prodělal ještě před osudnou ránou a dobře si pamatoval, jak funguje pistole, a kam je třeba mířit, aby byla smrt jistá.

Došel do ložnice, protože v nočním stolku měl vždycky ukrytý revolver. Vzal ho do ruky a přiložil ke spánku. Kovový kroužek hlavně nepříjemně zastudil, za oknem zafoukal vítr a pohnul korunami ovocných stromů.

V tom se pan Křepelka zarazil. „Proč jsem se chtěl vlastně zabít?“ vyslovil nahlas dráždivě naléhavou myšlenku.

Chvíli dumal, a pak ho napadla nová otázka: „Co dělám v ložnici? A proč držím revolver?“

Za dalších pár vteřin si však vzpomněl: „Á, chtěl jsem ho dát do nočního stolku, proto je otevřený.“ Hned tak taky učinil. Kdyby tušil, kolikrát už tu tak stál s pistolí u spánku, tak by se z toho asi zastřelil.

 

„Překvapení,“ zaslechl najednou.



Poznámky k tomuto příspěvku
Pierre Bosquet (Občasný) - 12.8.2003 > ...dobra groteska...
Body: 4
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 12.8.2003 > výborně zkonstruovaný! potěšilo...
Body: 5
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 12.8.2003 > :o))
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 12.8.2003 > mno, dobrý, jenom by mě zajímalo - jak si pamatoval, kam dává revolver? :o)


<reagovat 
 čtenář autor - 12.8.2003 > Kapucín> Je tam v té větě jedno slovíčko - "vždycky" - což podle mého může znamenat, že si ho tam dával ještě za paměti... Na druhé straně je zamozřejmě otázka, jestli by ho tam členové redakce nechali, ale doufám, že to přijmeš jako autorskou licenci :o))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 13.8.2003 > dobrej černej humor :o)))
Body: 4
<reagovat 
cirrat (Občasný) - 15.8.2003 > Perfiš
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 15.8.2003 > V první řadě jsem čtenář, kterýmu přišlo zvláštní, že Křepelka ví, kam šáhnout pro revolver, ale syna nepoznává... Asi to moc pitvám, co? :o)
<reagovat 
 markus aurelius (Občasný) - 15.8.2003 > Kapucín> Ale ne, proč.. pitvat neškodí, je-li to pro dobro příběhu.. Ale jeho syn vyrostl a změnil se. Ovšem pistoli tam mohl dávat od nepaměti.. vlastně za paměti :o))) Nemuseli přece měnit nábytek ani místo, kde si ji schovával... Mně to přijde jasný, což ovšem neznamená, že to jasné je :o)
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 2.9.2003 > Předevčírem jsem konečně viděl Memento ;o)))
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 19.8.2003 > No, mohl to být už reflex, ale to leda že by pro ni z nějakýho důvodu sahal každý den ve stejnou dobu, jináč by si nepamatoval, co to je a kde je. Kromě toho, když máš jen tu krátkodobou, tak zapomeneš i co bylo před tou ztrátou ne? Já nevím, to je otázka pro psychologa, docela by mě to zajímalo. Viděls Memento? A ještě jedno rejpnutí, jako první by ho nenapadlo, proč jsem se chtěl zabít, ale co tady dělám? Už by nevěděl!!!že se chce zabít.....a tak.........jináč zajímavej nápad.
Body: 4
<reagovat 
 markus aurelius (Občasný) - 8.9.2003 > Lian> díky za příspěvek. Memento jsem neviděl... A k onomu rýpnutí... Myslím, že by první zapomněl na to, co tam dělá a potom zapomněl, proč se chtěl zabít, ale nemusí to tak být při tom, když se ptá... Rozpomínání a zapomínání jsou dvě různé věci :o) ... Navíc on se prvně rozhodl, že se zabije (vymyslel si důvod) a teprve potom se rozhodl jít tam, takže následuje otázka, Co tu dělám :o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter