Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Moby,Amos,Cinematic Orchestra
Autor: Archiw (Občasný) - publikováno 10.7.2003 (19:55:43), v časopise 21.7.2003

 

undefined

Cinematic Orchestra: Everyday

Pod zajímavým názvem se skrývá Jason Swinscoe. Jason dříve působil v hardcorově taneční skupině Crabladder, podomácku samploval a na počítači si tvořil, slepovával hudbu. Což mu však časem nestačilo. Spojil se tedy s jazzovou skupinou pod vedením Phila Francema. Ti mu zaimprovizovali, a jejich skvosty Jason spojil se svými kompozicemi. Everyday je jejich druhá deska, při první (1999 Motion) byli, díky tanečnímu labelu Ninja Tune začleněny do chill-outové a downtempové scény, až později si jich všimli jazzové oblasti, do kterých se nyní Cinematic Orchestra počítá. Deska obsahuje pouze sedm skladeb, na každý den jednu. Každá do detailu vytříbená a zvukově vyvážená. Emoce a kouzla. Filmové smyčce podmalovávají basové figury, saxofóny, trupky, samplové zvuky, rytmy nejen jazzové, drum’n’bass, groove, hip hop propojené s neobvyklými nástroji, vytvářejí něco nezapomenutelného, citově zvláštního.  V několika písních hostuje s nádherným soulovým hlasem Fontallu Bass, nebo Roots Manuva (anglický hiphoper). Deska zcela výtečná, obsahující tak málo, tak málo skvělých dialogů o jazzové budoucnosti.   

 

 

 

 

                                                           undefined

Moby: Play B-sides

Album pro mnohé zcela neznámé, zastrčené do pozadí tím pravým Play. Bohužel. Jsou zde sice znatelné navazující motivy na „ačkovou“ desku, podobné typy vokálů, beaty a piána, ale i přesto si myslím, že je jiné. Komornější, uklidňující, místy vracející se k starším Mobyho albům. Kromě první písně, která se dala zaslechnout v 60 sekundách, je deska ucelená. Více počítačových triků, melancholičnosti, Mobyho zpěvu, méně samplů, nečekaných zkratů. Na této desce je Moby upřímný. „And sky is broken, in the middle of the night...“

 

 

 

                                                           undefined

Tori Amos: Scarlet’s walk

Po předloňském Strange Little Girls, kde nám Tori Amos představila coververze mužských interpretů, vyšlo v lednu její další album. „Cestovatelské“ album, při kterých nás napříč Amerikou, její minulostí, historií, jejími hříchy, vztahy lidí k ní, provází jakási Scarlet. Někdo z Tori Amos samotné, někdo z množství otazníků, které si musel položit každý Američan po 11.zářím. Scarlet’s walk je nejpoklidnější ze všech jejích desek, stačí jen přemítat, rozjímat a hledat vlastní odpovědi na předem vytyčené trase. Osmnáct  komorních písní, všechny klavírně křehké, smyčcově propletené, s neobvykle noblesním zpěvem. I tolik čistoty a tolik jemnosti se vejde na jediné album.     

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Dommi (Občasný) - 10.7.2003 > Moby - Play  a Tori Amos -Scarlet’s walk jsou moje nejoblíbenější alba
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 15.7.2003 >

Tori Amos je úžasná ženská a zpěvačka, bohužel u nás téměř neznámá (alespoň v porovnání s Alanis atd.)! Máme všechny desky a ještě pár singlů a DVD EP navrch, protože má drahá se do ní už dávno zamilovala. Udělals´ mi radost!!!! Scarlet´ s Walk je krásná deska - vzala mě napoprvé, což ale ostatně každá věc od Amos. teď jsem konečně sehnal sing Crucify z 92. roku, kde je kouzelná coververze Smells Like Teen Spirit od Nirvany!

B-Sides jsem těsně minul, stále jsem se na něj chystal, až jsem se nedochystal, ale pár věcí znám, jistě máš pravdu.

Na Cinematic čtu samé chvalozpěvy, ale též jsem se k nim zatím nedostal.

Mě v posledních dnech nejvíce dostala Annie LENNOX "Bare", když se dostaneš téhly Divě pod kůži, zjistíš, že její desky jsou čisté drahokamy, ač na první poslech se možná můžou jevit "jen" jako příjemný "popík" - to doporučuji já!

Hezké minirecenzičky, jen houšť!


Body: 5
<reagovat 
čtenář zenith - 15.7.2003 > moby dobrej, ikdyz mi pripada ze byl lepsi ted je to takovy hodne pomaly
<reagovat 
Archiw (Občasný) - 25.7.2003 > Tak to se jdu dneska opít, Kajman nemá, co mám já !!!
<reagovat 
alibaba (Občasný) - 10.3.2005 > Cinematic Orchestra SUPER!!! jen jsem něják nepochopil tu poslední větu recenze...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter