Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak jsem ztratil hlavu
Autor: yossarian (Občasný) - publikováno 20.6.2003 (00:40:05)

Byl jsem mrtvý.
Nic by tomu nenasvědčovalo, kdybych neměl hlavu metr od těla. Jinak jsem vypadal celkem smířeně, ba dalo by se říct spokojeně.

Možná ta vzdálenost hlavy od těla signalizovala, že to mezi nimi nikdy moc nefungovalo, nebo ten pověstný krůček, který mi chyběl ke všemu. Ale abych nepředbíhal...

Ten den začal úplně normálně, jako každý odčítací den mého nudného života.

„Ráno“ v jedenáct jsem zašel pro svou pravidelnou snídani, která spočívala z deseti rohlíků a dvou krabiček startek, a usadil se v pivní zahrádce “V sedmém nebi".

Rozpůlený sluncem jsem polykal tu chvilku a nechal se unášet pěnou dobře vychlazeného piva.To mi vydrželo tak pět minut, než mi v kapse zacukal mobil.

Zprávička od Buryzona: Medvede, v osum v Bastile – bude tam Klara.

Sevřel se mi žaludek a neschopen se k něčemu rozhoupat, jezdil jsem kurzorem nahoru a dolů.

Klára byla ještě hodně čerstvá rána. Potom co jsme se rozešli (samozřejmě mou vinou), to šlo se mnou z kopce. Nakonec jsem odepsal, že musím šprtat na zápočet, a že to stejně nedám a Kláru a její kámoše taky nemusím. Vydrželo mi to do desíti.

Vzal jsem si rikšu a za půl hodiny jsem mohl sledovat Kláru, jak se směje krmena vtípky narcisáka Tomáše. Od stolu na mě nadšeně pokřikoval Buryzon a snažil se někde odcizit židli.

„Tak tě vítám, šprte, že se na to nevysereš,“ Buryzon na mě vyfoukl dým z vlastní zahrádky a usadil mě naproti Kláry. Ten pablb se tou situací viditelně bavil.

„Ahóój,“ pozdravil jsem stylově a neodpustil jsem si jízlivý tón.

U stolu seděla kompletní vodácká parta, pro mě hlavní důvod našeho vyhoření s Klárou, naopak pro ni jen zástupný problém mého neustálého utíkání od všeho. V každém případě už jsem nebyl schopen unést, že Klára tráví víc času u vody než se mnou, a to nemluvím o přiblblých historkách, omílaných při každé příležitosti, s nerozlučnými kamarády.

Prostě moje panická hrůza z adrenalinu se s divokou vodou neslučovala a ani jsem o to nikdy nestál...

Moji meditaci ukončil Colt play, který krásně plynul z juke boxu. Potkali jsme se pohledem s Klárou.

„Ráda tě vidím.“

„Já taky.“

Blízkost jejího těla ve mně hrála a nebyl jsem schopen říct něco smysluplného.

„Dlouho jsem tě neviděla.“

„Učím se.“

Vykouzlil jsem na Kláře úsměv.

„No od tebe to zní zajímavě.“

„Říkala jsi, že od všeho utíkám, tak se snažím polepšit.“

Čím víc jsme spolu mluvili, tím jsem měl zřejmější pocit, že tentokrát se nemusíme ani moc nutit. Šlo to nějak samo. Nebylo cítit žádné napětí a jediné, co nás zajímalo, jsme byli my dva.

V tom rozpoložení jsem přeslechl, že někdo nadhodil ruskou ruletu.

Jako známá rekvizita „Bastily“ byla velká gilotina, která visela nad naším stolem. Byla to přesná kopie, ale samozřejmě nefunkčnost zajišťovala traverza. Štamgasti měli možnost se vyblbnout a sundat zajištění.

„Ruská ruleta“ spočívala v tom, že vylosované pako si dá hlavu do otvoru gilotiny a musí přežít tu “věčnost“, než se letící sekáček zastaví kousek nad jeho hlavou. Bylo to dost hustý a plno lidí od toho cuklo.

Když někdo začal z „ruletou“, byl to pro mě signál k úprku, ale tentokrát jsem zůstal.

S Klárou jsme byli unášeni pohodou toho našeho “znovunalezení“ a ani jsme moc nevnímali, co se děje kolem.

Do reálu mě přivedl Buryzon. „Dominiku, budeš popraven!“ vyštěkl, a kdyby neměl uši, smál by se přes celou hlavu.

„Alee jáá...“ zakoktal jsem a měl jsem chuť pláchnout.

Klára se dívala na mou zoufalou situaci s přesvědčením mého dalšího útěku, a to mě přivádělo k šílenství.

Nakonec ve mně něco řeklo: „Jdu na to.“

Vsunul jsem hlavu do gilotiny a křečovitě jsem se chytil stolu, jako na zubařském křesle. Po zádech mi stékal pot a mozek přestal brát informaci, že je to hra.

Cvak! Sekáč se rozjel šílenou rychlostí. Tentokrát se ovšem nezastavil na zarážkách, ale za všeobecného zděšení se zasekl do stolu.

Moje hlava se pomalu skutálela na podlahu a vydala příšerný dutý zvuk (tak přece). Připadalo mi to nepatřičné, jako kdyby se kulečníková koule po mém žduchu odporoučela k zemi.

Prvotní reakce byla okamžitě ji zvednout, ale ono to nešlo! ONO TO NEŠLO!

Necítil jsem žádnou bolest, jenom takové píchnutí, jako když děcko dostane přes prsty. Očima jsem zmateně pobíhal a hledal Kláru. Všechno se mi kolem začalo točit šílenou rychlostí. Obličeje, stoly, světla se rozpadly do točícího se tunelu. Tak to byl ten profláklý tunel!

Pomalu jsem nakročil a sunul se k oslnivému světlu, které vycházelo z horizontu. Musel jsem se přidržovat stěny a zdálo se to jako věčnost. Zase mě přepadl ten dobře známý pocit, že tohle už mám přece za sebou. Tady tuhle situaci přece tak dobře znám!

Vyskočil jsem z toho oslepujícího pekla a usadil se „V sedmém nebi“. Rozpůlený sluncem jsem polykal tu chvilku a nechal se unášet pěnou dobře vychlazeného piva. To mi vydrželo tak pět minut, než mi v kapse zacukal mobil…



Poznámky k tomuto příspěvku
yossarian (Občasný) - 20.6.2003 > vzalo mi to ňejak divně
<reagovat 
noa (Občasný) - 20.6.2003 > mně se to líbí - čtivé a navíc pěkné kolečko... možná by stálo za to líp vykreslit tu znovunalezenou idylku, možná delším dialogem? ale to je jen námět k úvaze
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 20.6.2003 >

Taky se mi to líbilo!


Body: 5
<reagovat 
jelen (Občasný) - 21.6.2003 > Ten konec je fakt překvapivej. Dobrý, skvěle napsaný. Tvý kamarádi asi nemaj daleko do hyen, když tě takhle dusí.
<reagovat 
čtenář pozorovatel - 21.6.2003 > ...ach ty vaše sádlomáslokroužky ...pobavil jsem se,dík
Body: 5
<reagovat 
čtenář Lechai - 21.6.2003 > To se mi moc líbí. Píšeš dobrým stylem. Snad se to čte a navíc baví. Hodnocení mi nestačí.
Body: 5
<reagovat 
Arutha (Občasný) - 22.6.2003 >
Body: 3
<reagovat 
stefan (Občasný) - 22.6.2003 > pekne.. =))
Body: 5
<reagovat 
čtenář Atrakce - 22.6.2003 > Je to něco mezi. Není to vůbec úžasný a hlavně jsou tam dost trapný hrubky, například proč v nadpisu, to nechápu. Ale pobavila mě tvá verze snídaně a není to taková sračka (s prominutím) jako většina tuna publikovaných textů, je to polojasno a třeba z toho jednou něco bude.
Body: 1
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 22.6.2003 > pane !  už víme proč se ta vaše pomatená kapela rozpadla. dobrý spisovatel asi nemůže být i dobrý basák.k narozeninám ti koupím  milion čistých A4 a ty piš.
Body: 5
<reagovat 
yossarian (Občasný) - 23.6.2003 > Teď jsem si to po sobě přečet- ty hrubky berte jako úlet ( 3% )
<reagovat 
čtenář Atrakce - 23.6.2003 > Nechci prudit, ale stejně se nemůžu nezeptat: K čemu to je, tohle nekonečný a zbytečný mazání medu kolem huby, většina povídek na Totemu není dobrá, ale to od průměru níž a zřídka kdy se objeví něco jinýho než jednička a nějaká pořád dokola opakovaná pozitivní hláška. Kritika žádná, dokonce ani ty hrubky nikým nepohnou (skoro).I kdyby snad nějakej autor byl talentovanej, nic mu to nedá a upřímně řečeno, ho to bude spíš ubíjet, mně by to nebavilo, neměla bych jistotu, že to pro mně někdo četl.
<reagovat 
 yossarian (Občasný) - 23.6.2003 > čtenář> Milá Atrakce.Ptáš se k čemu to je.Nevím! Prostě teď píšu do totemu a zítra třeba budu někde jinde a vůbec! Nemám o sobě nějak přehnaně vysoké mínění. Celkem s tebou souhlasím, ale teď jsem prostě rád, že se najde pár lidí kteří mají stejnou krevní skupinu. Prostě buď je špatný přijímač nebo vysílač.Mě zase na tobě příšerně sere, že se hrabeš v nějakých hrubkách. Co o mně víš? Více empatie by ti neškodilo.

<reagovat 
 buryzon (Občasný) - 24.6.2003 > čtenář>  jinýho-----nějakej ----talentovanej---a potřebuješ opravdu jistotu ,že to po tobě někdo četl? nebo nějakej?  nebo nikdokej.
<reagovat 
 buryzon (Občasný) - 24.6.2003 > yossarian> a jakou máš ty krevní skupino ..,no jakou máš tu cenovou skupinu hi?  první světovou ?  nechal ses celkem zbytečně vyprovokovat. Haj-Hou. tečka.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 24.6.2003 > Chybky opraveny...
je to dobře napsané, jen v závěru se opakujou některé výrazy -
Všechno se mi kolem začalo točit šílenou rychlostí. Obličeje, stoly, světla se rozpadly do točícího se tunelu.
Zase mě přepadl ten dobře známý pocit, že tohle už mám přece za sebou. Tady tuhle situaci přece tak dobře znám!

Některé obraty jsou naopak moc pěkné -
jako každý odčítací den mého nudného života
Rozpůlený sluncem jsem polykal tu chvilku

Body: 5
<reagovat 
 yossarian (Občasný) - 24.6.2003 > Kelly> Kelly, dík.
<reagovat 
čtenář Atrakce - 24.6.2003 > Milý Yossariane, o tobě nevím nic, ostatně ke čtení něčího textu to nepotřebuješ. Ale vím, že je dobré dodržovat některá elementární pravidla, například pravopis. Jinýho-nějakej-talentovanej, píšu obecněčesky, protože to ráda. Přijde mi to přirozenější. A myslim, že jedna z věcí, proč se píše, je, aby to bylo čteno. A mám ráda konstruktivní kritiku, když mi někdo řekne, jak to mý písání ještě vylepšit, interpunkce, přímá řeč, odstavce a tak. Přijde mi to cennější než neustálý pochvaly, který tě nikam neposouvaj, navíc když se pořád opakujou dokola jak kolovrátek.
Jinak je v pořádku, že ses tu našel, já to nikomu neberu, ani jsem to nemyslela jako osobní výpad vůči tobě, jen mě to zaujalo, tak jsem se zeptala.
<reagovat 
 yossarian (Občasný) - 24.6.2003 > čtenář>  Pravda, nechal jsem se vyprovokovat. Jinak ta tvá konstruktivní kritika nenalezena. Samozřejmě kromě mé negramotnosti, což není úplně pravda. Daleko líp čtu než píšu. No a s tím, jestli někoho znáš, jsem to myslel trochu jinak (ty moje pochody...). Nebudu to protahovat. Dej mi jedničku a smažem to.

tvůj Medved
<reagovat 
centaur (Občasný) - 24.6.2003 > Zdravim, poslední měsíc jsem tu nic nečetl, takže nemám srovnání - už to tu balim. Ale nijak zvlášť mě to nevzalo - možná je to jen trochu lépe a originálněji zachycená situace/rozpoložení či jak to nazvat (rozchod - schod - smrt - nešťastná láska apod...). A také dost krátký (a čitelný, díky úvodu).
<reagovat 
 yossarian (Občasný) - 24.6.2003 > centaur> Byl to záměr. Není to detektivka.Jinak tam není co hledat - je to úlet.
dík
<reagovat 
čtenář Atrakce - 25.6.2003 > Ty vtipálku, jedničku nedám, protože mi to na jedničku nepřijde. Což vůbec neznamená, že to je úplně špatný, že jo. Konstruktivní kritiku jsem neaplikovala já na tebe, já jsem poppravdě v poslední době maličkato arogantní, ale to mně časem přejde, mluvila jsem o konstruktivní kritice, co jiný aplikujou na mě a moje psaní. Původně jsem si myslela, že nic takovýho neustojím, ale pak když mi někdo řekl, podívej, není to špatný, ale zkus to celý převorat, párkrát si to po sobě přečti, vymaž ty hluchý místa a tak a pak mě v tom nechal, tak jsem si lebedila a fakt to tomu textu pomohlo. To je má zkušenost. Taky mi dělá dobře, když mě někdo pochválí, ale pokud se to opakuje pořád dokola a to tady skoro jo, úplně stejný reakce stejných lidí na diametrálně odlišný texty, tak si říkám, jakou má takovej názor cenu... Pro autora, tohle je podle mě tlupa autorů, nebo ne?:)
Tvá kmotra Liška
<reagovat 
 buryzon (Občasný) - 27.6.2003 > čtenář> dávám ti za jedna ,páč jsi liška ze vším všudy.
<reagovat 
 yossarian (Občasný) - 27.6.2003 > buryzon> No, zas taková Atrakce to nebyla
<reagovat 
čtenář Atrakce - 1.7.2003 > Ale byla:)
<reagovat 
čtenář ropak - 3.8.2003 > Já věděl, že bude něco i maďarsky. Už to začíná. Zatím jsem našel sice jenom dvě slova kterým nerozumím, ale dík i za to málo.
"Empatie", "Konstruktivní kritika". To jsou SLOVA! A že prý maďarsky to nejde.

<reagovat 
 yossarian (Občasný) - 15.8.2003 > čtenář> To probereme v Ružomberku.Jinak nemtudom.
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 23.1.2005 >  „Dominiku, budeš popraven!“ .....Atrakce jak sviňa. Moc se mi to líbí, páč narozdil od kritiků snad trochu vím o čem to je..
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter