Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce středověk na dotek dlaně z kolekce 1431
Autor: maxicka (Občasný) - publikováno 8.6.2003 (22:03:23)
 

Když vejdu do téhle místnosti, ovane mě puch středověku, puch lidí

            řekl by on

                        jenže středověk nesmrdí, on voní kořením života a pohanstvím

                                   stejně tak jako pokorou a zasvěcenou vírou

 

na posteli leží starý, věkem zchřadlý kocour

            vrní a má pocit, že takhle příjemně mu už dlouho nebylo

                        určitě bylo, ale umí vychutnávat okamžik

                                   jako ty jsi to uměla

 

znovu a znovu sem chceš vcházet ze schodů

procházet se temnou alejí vlhkých kamenů zdi

            dýchat chladný vzduch a naslouchat vlídné spokojenosti kocoura

 

otevřeš okno – ani zpěv vrabce nevyruší tvůj středověký vjem

            ani vzduch vnikající sem přes háčkované záclony nic nezmění

                        a živelné cypřiše jen dokreslují tu věčnou atmosféru

                                   kéž by sem tak vstoupil dauphin K.

 

tomu bys ale nejspíše nechtěla věřit

            jenže vysoké trávy v zahradě a ohnuté divoké růže dokáží tak krásně ukolébat

                        že bys tomu nakonec uvěřila – občas i já tomu věřím

                                   jsme totiž v Guyenne, nebo v Anjou

                                               ale teď nikdy ne v Praze

                                                           sem zavítaly jen tvé rozhořčené dopisy

 

jsi v Blois

            co se ti vybaví, když cypřiše zašeptají „Loire“ ?

                        ne, ne – jsi tam, kdes chtěla býti

                                               vzpomeň na Compiègne

                                                            nechtěj však nikdy navštívit Rouen..



Poznámky k tomuto příspěvku
noa (Občasný) - 8.6.2003 > představuju si, co se v těch místopisných názvech mohlo udát, a líbí se mi to, stejně jako "...určitě bylo, ale umí vychutnávat okamžik..."
<reagovat 
 maxicka (Občasný) - 9.6.2003 > na poezii je prave krasna ta predstavivost, ze? :) domyslet si, jak by to mohlo byt.. vaham, jestli sem mam napsat, jak to opravdu bylo, s cim ta mista souvisi, ci vas nechat, at si sami dokreslite "obraz" stredoveke francie.. preji slunce na dlani a usmev na tvari.. :)
<reagovat 
Venuše (Občasný) - 9.6.2003 > ještě kdyby to bylo čitelnější a vkusnější podkladová barva, jinak slovo pěkné, ale celkový dojem to pro mne shazuje tím podivným provedením
<reagovat 
 maxicka (Občasný) - 9.6.2003 > Venuše> omlouvam se :) ta vysledna barva dopadne vzdy jinak, nez bych chtela.. i kdyz krvave ruda se sem nehodi, tato svetlejsi vinova ma jistou spojitost s onou mistnosti.. aspon v "ocich" meho pocitace.. :) preji ti pekny den..
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 8.6.2003 > Má to atmosféru...
Jenom mám pocit, že francouzské místopisné názvy tam nejsou jen pro kolorit, ale mají svůj příčinný důvod, který mi uniká...
<reagovat 
 maxicka (Občasný) - 9.6.2003 > :) mas zcela pravdu.. opravdu ta mista maji co docineni s celou basni, stredovekem a dejem.. presne jako u noa - vaham psati, co se v nich udalo, nebot si nejsem jista, zda by nebylo lepsi nechat vasi mysli predstavovat si to a vykladat tim "svym, osobitym" zpusobem.. usmivej se :)
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 8.6.2003 > ale jo. s mírnými výhradami...

Body: 5
<reagovat 
 maxicka (Občasný) - 9.6.2003 > egil> .. :) jen povez, ktere vyhrady? :)
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 9.6.2003 > týkají se spíš jazyka, než obsahu.

ten občas trpí přemírou přívlastkování a přílišnou rozpovídaností - dobrá místa jsou tudíž poněkud dál od sebe, než kdybys alespoň občas škrtla.

kvalita sdělení (coby obsahu) nestačí, aby báseň zaručeně byla kvalitní. Dobrou báseň - mimo jiné - tvoří především její jazyk. a právě k němu se obracejí moje výhrady.. ale jako celek je to vcelku fajn (viz mé hodnocení..).
<reagovat 
 maxicka (Občasný) - 9.6.2003 > egil> .. souhlasim.. :) jsem od prirody prilis ukecany clovek.. nejak to ve mne je.. drobatko se musim jeste naucit dotahovat takoveto veci dokonce, protoze nekdy se stava, ze je tam tak moc privlastku, ze se vytraci puvodni sdeleni.. ale to jsem snad jiz eliminovala.. ale dekuji moc za reakci.. :) at mas usmev na tvari a hezky den cely tyden :)
<reagovat 
kaulik (Občasný) - 9.6.2003 > jo
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 12.6.2003 > asi jako Naty, hezká atomosféra, ale pro mě, Francie příliš neznalé, trocha moc místopisu...
Body: 3
<reagovat 
 maxicka (Občasný) - 12.6.2003 > Kelly> .. :) .. mistopisy jsem proste "musela" pouzit.. :) .. johanku z arku v rouenu upalili, v compiegne zradili.. na blois byl korunovan karel VII.. ja jsem do te doby blazen.. chapu.. jsem tezko "stravitelna" .. :) ale dekuju za reakci a preji krasny den/vecer.. :)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 13.6.2003 > já strávím ledacos... ;o))) ale tyhle věci jdou dost mimo mě... kdybys nenapsala, že jsou to narážky na Johanku, nedošlo by mi to - film jsem sice viděla, ale jinak do tohohle moc "nedělám" ;o))) ale třeba jsou na tom ostatní lépe a je to jen můj problém, každopádně dík za vysvětlení!!
<reagovat 
maxicka (Občasný) - 14.6.2003 > .. :) jinak film o johance jsem take videla, ale nic moc. . historicky pozmenena fakta, jedina slusna vec na tom byla vyzbroj (tradicni) a johanka (mila) :) historie okolo johany je velice.. "silena" .. proto me az tak zajima.. :) holt vas obcas budu "prudit" svymi "historischen gedichte" :) preji ti nadhernou sobotu a cely vikend :)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 16.6.2003 > jen pruď, ono nám to možná i prospěje :o))))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 3 (4)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter