Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 22.12.
Šimon
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ovlivnění "špatnou" reklamou
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 4.6.2003 (12:29:01)

     Každý to zná. Sedíte večer po práci či škole unaveni u televize a těšíte se na film. Ten skutečně začne, ale po několika minutách je přerušen reklamou. Jistě, pro někoho čas odskočit na záchod, udělat kávu apd.

     Někdy ale u televize zůstaneme a sledujeme krátké šoty. Jsou mezi nimi reklamy dobré a i  špatné. Každý si je určitým způsobem zaškatulkuje, ale u opravdu „špatných“ reklam je možné najít souhlas s okolím.

     A jak se pozná špatná reklama? V dnešní době jednoduše. Před očima nám prolétlo takové množství reklam, že má člověk udělaný obrázek, a poté jednoduše selektuje. Pokud se objeví reklama stupidní, nevtipná apd. má smůlu a je zařazena mozkem do skupiny špatných.

     Ale pozor! Zde nekončí putování této reklamy. Dále se vyvíjí. Uvidíte ji podruhé např. druhý den a řeknete si, co tam ta „kravina“ dělá. Nedíváte se na ní. Ale co zítra? Zvedat se z pohodlného křesla se vám nechce, tak ji prostě jen tupě pozorujete. Posléze na reklamu upozorníte kamarády apd., aby se na ni nedívali. Ale co se nestane, lidé, které jste v dobré vůli varovali, se na ni přeci jen podívají. Možná jen jednou, možná víckrát. Dost možná se také reklama stane tématem v hospodě.

     Věřte však, že až budete nakupovat v supermarketu, i „špatná“ reklama se projeví. Podvědomě, nevědomky vás nahlodává a to je její smysl. Přijdete např. před regál s barvami. Nikdy jste je nepotřebovali, nekupovali a nyní se před vámi tyčí hromady neznámého zboží. Sjedete je očima a pozor. Na tuhle barvu jsem viděl reklamu. Jak ta byla stupidní. Ale „znám“ ji, jako jedinou ze všech barev, co tu jsou. Vezmete ji do ruky, přečtete si informace, zjistíte, že je nezávadná, vydrží déšť, sněžení apd. Stejné informace byste se dozvěděli na všech ostatních barvách, ale tuto jste si vybrali do ruky první, právě díky reklamě. Nakonec si řeknete: „No co, reklama je hloupá, ale já nemám čas na vybírání, navíc něčeho co neznám, na letáku vypadá dobře, obal je taky pěkně barevný, šup s ní do košíku.“

     I „hloupé“ reklamy mají svůj smysl. Člověku se do mysli vryjí stejně agresivně, jako ty dobré, nicméně u reklam nejde o dobrý pocit, ale o to, aby se dané zboží prodalo.



Poznámky k tomuto příspěvku
ouvej (Občasný) - 4.6.2003 > No, a na tom přece reklamní průmysl staví, ne? :-))
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 4.6.2003 > Dobrej PR, haha. Je to tak - reklama ma in-formovat, tedy přesvědčit. To je jediný message. Estetika jde stranou, většinou.
Mimochodem, když takhle koukám na MTV, mám pocit, že tam maj reklamy nápaditější. Ale třeba je to jen "co je v domě...".

Jinak, co se týče hodnocení. Tak téma je to profláklé - což není nutně zle. Jenomže naprosto nenápaditě zpracované.
Takže máme průměrné téma a plonkové zpracování.

TO JE TROJKA.
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 4.6.2003 > Bobr> Psal jsem to z krácení času a nedělal jsem si žádné ambice. Každopádně díky za slova. A hodnocení je pod textem, tak mi tu trojku dej, od čeho by tu jinak byla...
<reagovat 
Minerva (Stálý) - 4.6.2003 > Zajímavé je, že všechny reklamní agentury se zuby nehty brání všem studiím, které by _skutečně_nezávisle_ zhodnotily účinky reklamy na úspěšnost výrobku na trhu. Tak to třeba nebude tak zlé.
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 6.6.2003 > Minerva> Zdravím. Já nemám pocit, že by takové studie nebyly. Ba i o některých vím. Akorát si to firmy hlídaj a nepouštej to ven - proč taky.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 4.6.2003 > Já znám reklamu na barvy...s tchýní...a ta vůbec není hloupá, naopak´, je sakra vtipná
<reagovat 
 Molly Brown (Občasný) - 4.6.2003 > Lian> Tak ta je teda zrovna pěkně stupidní. Tu vždycky přepínám, ale jinak mám reklamy moc rád, speciélně ty na chlast...Škoda, že nepiju.
<reagovat 
 Miroslav Langer (Občasný) - 7.6.2003 > Lian> 

Hloupá není. Vtipná ? Možná pro někoho, kdo nezná, jak nějaká taková věta může ublížit. Já to viděl na vlastní oči, jako malej kluk a dodnes si to pamatuju (dost možná na rozdíl od tehdy raněné osoby/tchýně).

 

Příliš často český humor přestává být laskavý a stává se zlým...


<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 6.6.2003 >

Pokud vím, tak mimo jiné existují studie o tom, že mýtus "blbé reklamy" (tj. že výrazně blbá reklama je účinnější než nevýrazná reklama, nebo dokonce i než výrazně dobrá reklama) je do značné míry opravdu jen mýtus.

 

Fakt jsi někdy někomu řekl: "Hele, tohle je tak blbá reklama, na tu se nedívej!" A pak se ještě divil, že jsi se na ni díval ? Fakt divný...


Body: 1
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 7.6.2003 > Okino> Mluvíš mi z duše. Presně tak.
<reagovat 
 Prcek (Občasný) - 8.6.2003 > Okino> 

Souhlasím s tebou já jsem taky nikdy nikomu neřekla ať se na určitou reklamu nedívá, spíš bych řekla, že je tak blbá ať se na ni koukne :-) Ale to je otázka názoru, že?

 

MZF: Myšlenku to má, ale je to trochu fádně a nudně napsaný, moc mne to nechytlo.


Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter