Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 3.5.
Alexej
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Slečně Z.
Autor: Marvil (Občasný) - publikováno 3.6.2003 (08:48:00)
Raz, dva, tři, čtyři…, počítám stěny, obraz, postel, skříň, stůl a židle.
Uprostřed toho všeho stojím já. Za oknem vytrvale bubnuje déšť na kontejnery.
V popelníku se válí vyhasínající cigareta. V ruce držím hrnek čaje a vytahuju
z něj prsty lístky, které házím do popelníku, aby si cigareta nepřipadala tak
osamělá. Z otevřeného notesu pohozeném na polštáři na mě vyzývavě hledí řada
ženských jmen s čísly. Všechny stejně nudné a hloupé. Ze zdi se na mě usmívá
připíchnutá fotografie slečny Z. Dívám se na ni. Je mi teskno. Třeba teď leží na
tom svém vrzavém gauči s jiným mužem. Telefon mě svádí, abych jí zavolal, abych  uslyšel její věčné- nemám čas. Listuji sbírkou Bukowského básní. Zabíjím tím své  osamění, které bude trvat zas celé léto, celé prázdniny, ba i celý rok.

Nastal červenec. Lilo stále jak z konve. Už mě děsí ta prázdná odpoledne
s Bukowskim ve spolku. Slečna Z. se neozývá, i když mi to slíbila. Slíbila, nic
neslíbila. Však se rozešla se mnou, protože se prý bojí zklamání. Jediné, co mi
tu po ní zbylo, je sbírka básní a fotografie. Můžu jí dennodenně volat, dopisy
psát, ale ona mi neodepíše, nedá o sobě vědět. Strachuji se, aby nevyvedla
nějakou hloupost. Pospíchám za ní domů. Nevydržel jsem s přítelem Bukowskim.
Zvoním na zvonek, ale neotevírá. Na dveře škrabu vzkaz.- Posmutnělý se vracím za nepřítelem B. Čeká na mě. Co si zahrát karty? Chýlí se k večeru. Půjdu asi do města rozehnat chmury. Oblékám džíny, košili sako a vyrážím. Nashledanou Bukowski a příjemnou zábavu!

Noční centrum ožívá. Na hlavní třídě lemují okraje vozovky děvčata
v minisukních vyhlížející své zákazníky. Prohlížím si je. Jedna mě zvlášť
upoutala pro své dlouhé tmavé vlasy. Otočila se a já v ní ke své hrůze rozpoznal svou nekonečnou  lásku slečnu  Z.



Poznámky k tomuto příspěvku
Venuše (Občasný) - 3.6.2003 > blbě se čte takhle nešikovně nezarovnaný text, uprav si formát stránky
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 3.6.2003 > můj osobní názor se celkem shoduje s Lianiným... a proč tam taháš chudinku Bukowského???
Body: 1
<reagovat 
MZF (Občasný) - 10.6.2003 > Text je rozcuchaný, neuspořádaný.

Zpočátku se jedná o pouhý a prostý popis. Navíc je monotóní a nijak čtenáře nezaujme. Ani si nedovedu představit, jak prostředí vypadá.

- Můžu jí dennodenně volat, dopisy psát, ale... - prohodil bych "dopisy" a "psát" - takhle to vyznívá ne příliš čitvě.

Konec je nápaditý, ale nebyl dostatečně rozveden. Nic ve mně nedokázal probudit, prostě jsem jej přečetl, řekl si: "No a co," a pustil se do psaní této kritiky.

Možná bys mohl psát trochu delší souvětí, které by čtenáři více napověděly o dění v povídce. Takhle je to přerušování až příliš časté.

Co se týče nápadu, tak není vůbec špatný, jen by si zasloužil daleko důslednější zpracování.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 3.6.2003 >

Uff....no......jak to říct...já nevím..bylo by lepší, kdybys to psal hovorově, třeba věta:

Však se rozešla se mnou, protože se prý bojí zklamání......to je fakt hrůza Je to ..já fakt nevím jak to říct, prostě obyčejný popis s pokusem o pointu, která je ale fakt hloupá. Já nevím, není tam nic originálního, žádná nová myšlenka a napsaný je to taky dost neuměle, nebo spíš uměle......pateticky....a podotýkám, že tímto vyjadřuji jen svůj osobní názor, který se může s jinými rozcházet.....


<reagovat 
 MZF (Občasný) - 10.6.2003 > Lian> Teď, když jsem dopsal svoji kritiku, tak jsem se pustil do čtení ostatních názorů, kritik.
A měl bych jednu otázku:
Proč nakonci tvého textu zmiňuješ, že se jedná jen o tvůj názor, který se s jinými může rozcházet. To mi přijde více než jasné. Nebojíš se snad, aby ti někdo neublížil, když ty ublížíš jemu?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter