Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 3.5.
Alexej
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tunelářská party
Autor: Adrian Vlkovský (Občasný) - publikováno 10.5.2003 (12:25:14)

Tunelářská party

 

V několika následujících řádkách jsem se chystal pozvat vás na nějakou hezkou výstavu, koncert či na nový diskutovaný film. Ale jelikož jsem tvor nezodpovědný a rád experimentuji, pokusím se dnešní článek pojmout poněkud odlišně. Proč psát stále jen o kvalitních akcích, proč se jednou za čas nevrhnout do poněkud sadomasochistického popisu akce, kterou lze pouze s notnou dávkou tolerance nazvat jako kulturní. Často mívám poněkud perverzní touhy opustit sféru vkusu a kvality a vrhnout se do tajů kýče, masovosti a ohavnosti. Vybaví se mi slovo dekadentní a tak si, jestli chcete, přečtěte dekadentní příběh samotáře toužícího po nových zkušenostech.

            Před nedávnem jsem se rozhodl, že navštívím své kamarády v malém středočeském městě nedaleko Prahy. Přijel jsem tam v sobotu navečer  a společně jsme dostali nápad navštívit tuctovou diskotéku v sále tamějšího nafoukaného  hotelu. Když jsme došli na místo, byli jsme příjemně zhnuseni. Právě tento pocit byl ten pravý, po kterém jsme dnes toužili. V hotelu se totiž konalo jakési školení pro pozoruhodné pojišťovací agenty střední a spíše vyšší věkové skupiny. Bylo jich přibližně třicet a v salónku společensky odpočívali po dni stráveném záslužnou prací. Přisedli jsme s kamarády k jednomu ze stolů, objednali si pivo a čekali jsme, co se bude dít. Čekání to bylo dlouhé a tak jsme si museli postupně dát druhé, třetí a čtvrté…

           Okolo půlnoci dostali finančníci konečně chuť tančit, a tak přišla naše chvíle. K DJskému pultu ( omlouvám se dobrým DJ za trochu nadnesené označení jednoho CD přehrávače) dorazil asi třicetiletý muž, podle informací přátel majitel hotelu a přední podnikatel malého města. Lehce úlisným hlasem oslovil podnapilou buržoazii, aby šla tančit. Přesvědčil nás o tom, že „český pecky jsou ty nejlepší“ a jeho přehrávač s ním souhlasil, neboť nás všechny potěšil Dlouhou nocí od Božské Helenky. Mě i mým přátelům zaplesalo srdce radostí, že jsme se dnes přeci dočkali a  rozeběhli jsme se konečně na plac. Buržousti tančili poněkud  prkenně a tak mezi sebou rádi přivítali mladou krev. Protančili jsme za těch nejkrkolomnějších tanečních kreací celou desku Helenky a na řadu přišly i další poklady zlatého fondu české populární hudby. Nechyběly nesmrtelné songy nesmrtelného slavíka Karla, kterého vystřídal ostrý chlapec Dalibor, který si svého času říkal Hurikán. Tanečníci a především my jsme se zmítali v extázi melodií našeho srdce. Hit střídal hit a my jsme se podivovali sami sobě, jaké v sobě skrýváme nechutné touhy. Trsali jsme se stárnoucími chlápky od počítačů jako o život. Tu a tam na nás mrkla nějaká ta dáma středního věku a my jsme ji bez okolků vyzvali k tanci. Posléze nás potěšily i maximálně fekální hitovky cizozemské provenience. Dojal nás Lionel Ritchie ( omlouvám se mu, pokud mu poněkud przním jméno), nadchla nás ABBA a Visage. Posléze nás opustili finančníci a my jsme si konečně mohli pustit hudbu podle našeho vkusu. Pustili jsme si poměrně  dobré CD od Faithless. Tato hudba by nám za jiných okolností udělala radost, ale dnes jsme byli úplně jiní. Po dvou písničkách nás přestala taneční hudba bavit a my jsme opět zatoužili po Helence. A tak jsme si ji pustili. Tuneláři ( tak jsme si naše nové finanční přátele nazvali) se začali vracet a zábava pokračovala v plném proudu. Po hodině jsme s kamarády provedli průzkum našich hubených studentských peněženek a zjistili jsme, že je nejvyšší čas k odchodu. S malou rezervou jsme zaplatili hustě popsaný účet, rozloučili se s Tuneláři a vyrazili k bytu jednoho z kamarádů.

        Při strastiplné cestě domů jsme se shodli, že takto dobře jsme se už dlouho nebavili. Jednou za čas je totiž nutné opustit svůj melancholický mikrosvět a bavit se s masami. Našinec  poté začne průměrně se bavící většinu chápat a může ji pak i lépe tolerovat. Nemá totiž smysl  zalézat čím dál tím hlouběji do ulity, neboť by pak mohla nastat situace, kdy už by nebylo kam se schovat. A tak vězte, že sympaťáky můžeme nalézt i mezi Tuneláři.                                                                                                     

           Byl bych nerad, kdyby byl tento článek pochopen jako výsměch české komerční pop music. Je tomu spíš naopak, je pozoruhodné jak dokáže zaujmout i jedince nekomerčního smýšlení. Není  škoda, že tomu tak není i v opačném případě? Proč se masám nemůže líbit hip hop či opera ... ?



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Zdenka - 10.5.2003 > Milý Adriane, tvá úvaha se mi moc líbila. Nevím ale, proč napadáš Helenku. Tolik toho už prožila a stejně pořád krásně zpívá. Až mi bude tolik, co jí, chtěla bych vypadat jako ona. Je krásná, nemyslíš ... ?
<reagovat 
jelen (Občasný) - 10.5.2003 > Jo, napsaný čtivě, ač pointa je poněkud plytká, ale vzhledem k tomu, že to je úvaha a ne povídka, to není objektivní nedostatek. Klad je, že je to napsaný plynule a souvisle, ale pořád je to jenom o tom, že jste se trochu přiopili a pak blbnuli na úchylný dýze na perverzní hitovky. Ale jo, je to dobře napsaný, defacto se tomu nedá nic vytknout, ale nemá to nějakej zvláštní spád. Určitě je to skok, proti tý ujetý básničce.
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 10.5.2003 >

Vyjdu z jelenova postřehu, že na povídku to má plytkou pointu. Ale doplním, že na úvahu to má příliš mělký ponor. Napsat úvahu neznamená popsat nějaký děj, nějakou událost, ale opravdu uvažovat.

 

Nevím, jestli nejsem moc mírný.


Body: 1
<reagovat 
barlach (Občasný) - 15.5.2003 > Myslím,že Adrian zde dojel na škatulkování.Podle mě to totiž není ani povídka ani úvaha,ale mísí se v tom trocha článku,fejetonu a prostého vyprávění.Když si to všechno vezmu takhle,musím říct, že se mi to líbí.Je to vtipné,čtivé a pointa je možná trocu plytká,ale přesně vyjádřená bez zytečného patosu a lacinných mouder.

A něco i ten děj připomíná...:-)))))
Body: 5
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 26.5.2003 > Škoda že jsem to objevil až nyní, teď už sem moc zajímavé hodnocení nenapíšu. Mě se to líbí moc, jak uvedl barlach, asi je nezaškatulkovatelné, ale takové pěkné. Četl jsem si to těsně před odhlášením z Totemu, úplně se tý masy textu lekl, ale projel jsem to jako nůž máslem. A taková osobní: Přesně tohle nám po tvém odchodu z redakce chybělo! Není to prudce vtipné, ale pobavil jsem se.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter