Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Večer v opeře
Autor: Aaen (Stálý) - publikováno 8.3.2023 (13:18:18)



Tato povídka je fiktivní. Osoby a události v ní jsou jako vždycky smyšlené.

Večer v opeře

Včera jsem byl se známými na opeře. Zpívali italsky nebo co, jsem tomu vůbec nerozuměl a nevěděl jsem, co se tam dějově dělo. Ale šlo to trochu odvodit a chvílema to byla sranda, jeden herec si tam třeba loupal nehty a koulel očima a herkyně se tam třeba hádaly a běhaly po pódiu a občas si herci dali facku, až to do té hudby plesklo a ten druhý spadnul na zem. Jsem tam řek, že to asi nezpívaj česky, někdo se otočil, to bylo trochu trapný, ale člověk není v opeře každej den a neví, jak to tam chodí, jsme se o tom učili na základce naposledy.

Měl jsem kašel, a tak mi kamarádka dala hašlerku, nejdřív super, ale pak mi to akorát rozdráždilo krk, část hašlerky jsem tedy vyplivnul a vyhodil a jsem se snažil kašlat vždycky při potlesku. Měli dobrý křesla a dobře se tam sedělo, tak ono by na to asi nešlo pařit, to se nehodí, takže sezení ok. Taky jsem tam sem tam smrkal. Někdy v druhé třetině představení jsem si všimnul, že tam byl dirigent, ale klavírista k němu byl zády, takže na něj neviděl, a postavy se věnovaly dialogu, tak na něj taky nekoukaly, tak nevím, proč tam byl – a proč se mu tleskalo skoro nejvíc. Jeden herec mi přišlo zpíval trochu mimo, ale zase měl dobrej hlubokej hlas.

Hudba byla dobrá a klavírista hrál dobře, připomnělo mi to trochu progresivní metal, ale bylo to měkčí. Jsem si v hlavě představoval, jak by to znělo s baskytarou. Klavírista nesóloval, ale hrál skvěle a skromně. A zpívali ti herci dobře, žádný ječáky a hraběnka byla taky pěkná baba a hezky se usmála a já na ní koukal a mrkla jedním okem, možná to mohlo být na mě, protože koukala na mě. Bába v šatně mě škrábla, když jsem jí dával bundu, ale sama se omluvila a naštěstí to nebylo do krve.

Na vážnou hudbu nejsem, ale Mozart je dobrej, je to lety prověřený, klavír měl dobrej zvuk a akustika v místnosti teda super, lepší než v klubu někde, mě to pozitivně překvapilo. Prdel byla, jak si klavírista otáčel noty a vždycky to improvizoval mezitím jednou rukou a druhou otáčel ten sešit. A jednou si ten sešit s notama otočil křivě a musel hrát celej s hlavou nakřivo, to jsem se trochu smál. Takovej dlouhovlasej underground to byl a ještě si do toho s nima zpíval, asi aby udržel rytmus.


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 11.3.2023 > hašlerku. tyvoe! a co vlachovku nebo zímovku, tu si u vás v partě taky dáváte? dál sem nečetl, ale ty piš dál. MÁ TO SMYSL, hašlerci jsou k popukání.
<reagovat 
 Čtenář - 11.3.2023 > čtenář> Vždyť si blbej. Progresívní metalistí jezděj hašlerky už od půlky devatenáctýho století. To nevymyslíš.
<reagovat 
Mister NS. (Občasný) - 13.3.2023 > Tiež mám rád operu, ale len klasickú
<reagovat 
anae (Občasný) - 10.3.2023 > Na operu mi nesahej! Tuhle jsme byly se ségrou na bezvadný opeře v Liberci, zpěvačka tam posedávala na kufru s mobilem. Zakoupila jsem lóži, za ty prachy to stojí. Za plentou můžeš mít na stolečku champagne, je tam věšák a můžeš si kdykoli odskočit zakašlat na chodbu, na wc nebo do baru pro drink. Jsem z lóže nadšena.
Body: 5
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 27.3.2023 > anae> Na opeře bylo fajn a byla to premiéra :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter