Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poutník a poutníci III
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 19.2.2023 (10:43:36)
Vycházíme. JáVšichni. Ohlédnu se. Stojím uprostřed rodné vesnice. Ve chvíli, kdy obláčky rozněžnily oceán stromů, s ním ona splynula... Pokračujeme dál. Nekonečné procesí. Zastavíme se. Na konci zní zvon. Připomene ozvěnu vzpomínek při setkání s ní. Ticho, jež stálo tenkrát při nás, se nadechlo a odělo naše duše do bílého závoje. Myslím na Všesměr. Myslím na Jih. Ostatní vše schvalují, a zároveň zamítají. Cítím tlak pohledů a slyším píseň Ano-ne, ano-ne, ano-ne. Po chvíli je opouštím. Sbírám odvahu. Zaslechnu cinkot zvonků rozechvělého listí. V onom okamžiku spatřím na horizontu tvář jejího roztančeného srdce, z něhož vycházejí paprsky. Šlehne blesk, nastane tma. To slunce pokleklo před jejich krásou! Darem se znovu rozzáří, spatřím dvojice, jak se objímají, líbají, šeptají něžná slůvka a děkují za zrození. Korálky pohledů se dotýkají, cinknou, oči září výhní lásky. Náhle se ozve skřípavý zvuk. Spatřím, jak kapky vidin pocákaly jejich budoucnost. Ozývá se touha po směru. Někdo se ptá a všichni odpovídají: chceme vyrazit Kudyvlastně? Další šeptne Někudy. Souhlasím a navrhuji zkoušku. Ano, křičí všichni. Poté je vichry osudů rozfouknou po světě, v jednom okamžiku se prolnou s vichry slov a zrodí jedno: láska. Přijmou je, vzápětí zatratí, s rozkoší přijmou protiklad, řada jej uznává, vytváří programy...láska se brání, má spojence v životu...Povšimnou si dvojice, jež stojí opodál. Právě stvořila Abecedu lásky. Nechceme se prošeptávat ke konci, ale k věčným začátkům, hlesnou.


Poznámky k tomuto příspěvku
Peslov (Občasný) - 19.2.2023 > ,,kapky vidin pocákaly jejich budoucnost" - zajímavé
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 20.2.2023 > Peslov> U "vidin" se objevuje, práce, začlenění jedné z Miniatur. Děkuji a zdravím. Franta.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 23.2.2023 >

Je to pro mne docela těžká četba, Františku (snažím se totiž ..vždy prohlédnout i to, co je zřejmě (patrně :) ) myšleno jako symbol :) )




Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 24.2.2023 > Zeanddrich E.> Děkuji za přečtení, vícekrát jsem přepisoval, jak jsem psal, snažil jsem se zapojit ve velké míře zapojit Miniatury a další nápady, pracuji s myšlenkovými mapami, tak je to hutnější. Ještě jednou děkuji za připomínky, poznámky,..., prostě vše. Franta.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter