Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Stratená horáreň z kolekce TAXIDERMIA
Autor: Mechatronik (Občasný) - publikováno 21.1.2023 (15:01:58)
Pokračování>
Stratená horáreň

Som už starý a práve tento fakt ma prinútil ( možno lepší termín by bol nabádal) napísať o zážitku ktorý som do svojich 70 rokov nosil iba vo svojich spomienkach. Nikdy som sa neodvážil hovoriť o tejto zvláštnej skúsenosti, ktorá sa odohrala keď som bol mladý a pohŕdal som všetkým a všetkými. Žil som väčšinu svojho života v horách,( teda mimo určité obdobia keď som sa odhodlal zmeniť na čas svoj domov - zväčša to bolo nutkanie na rapídnu zmenu a pokus o načerpanie inšpirácie v iných končinách, moriach, výškach a hĺbkach).Teraz som presvedčený, že v týchto horách aj umriem a s radosťou konštatujem - v týchto horách umriem rád. No vráťme sa k príbehu, ktorý ma ešte aj po troch dekádach rokov straší ako smrťelný hriech straší veriacich. Ako vravím bol som mladý, nebojácny a najmä domáci, vychovaný starým a múdrym horárom na čo som patrične hrdý a táto skutočnosť ma vtedy zachránila ( určite sa nájdu jedinci ktorý túto skutočnosť budú spohybnovať, ale s tým som zmiereni ako s mojím blízkym odchodom).

Mám rád zimu na Liptove, ako každý domáci viem ako si počínať v horách a aj ako vnuk horára viem ako prežiť aj keď konštalácia hviezd, planét a okolností Vám nie je naklonená. Musím sa priznať že aj môj vlastný starký sa neriadil zásadami ktoré, aj keď ich môžeme brať ako obmedzenia v konečnom dôsledku majú za úlohu zabezpečiť pokojný návrat do vykúrenej horárne kde praská oheň v krbe a na stene visia trofeje z každej pamätnej poľovačky.
Bol január zima v plnom rozkvete, snežilo a mňa posadla túžba alebo to bolo volanie, či osud ( tak by to zrejme pomenoval šarlatán R.), vypadnúť na koniec tej dlhej kľukatej doliny kde sa za každou zákrutou skrývala ďalšia spolu s roztrúsenými horárňami ktoré mi pripomínali detskú izbu vtedy ešte malej E.


Poznámky k tomuto příspěvku
Peslov (Občasný) - 21.1.2023 > Je to zajímavé - a jak to bylo dále?
Body: 5
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 21.1.2023 >

Mne by to také zajímalo :)


<reagovat 
Mister NS. (Občasný) - 4.2.2023 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 3 4
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter