Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Děsivé výročí: zapomenutá genocida Arménů
Autor: Peslov (Občasný) - publikováno 18.12.2022 (17:04:18)








Děsivé výročí: zapomenutá genocida Arménů


Před sto lety začal první pokus o vyhlazení celého národa v moderních dějinách. Turci postupně povraždili asi 1,5 milionu lidí.

Pokud nejste katolíci, vyjádření papeže asi moc nesledujete. Ale měli byste. Na rozdíl od prezidentů, králů, premiérů, velvyslanců a dalších světových “hlavounů” totiž papež nemusí být vázán politickými ohledy. Nemusí se bát zhoršení vztahů s cizími státy a může pojmenovat pravými jmény.

V neděli papež třeba nahlas řekl to, o čem sice každý každý vzdělaný člověk ví, ale tváříme se, jako kdyby se to nikdy nestalo. Mluvil o tom, že lidstvo bylo svědkem tří obrovských a bezpříkladných tragédií. „Ta první, která je i považována za vůbec první genocidu 20. století, postihla arménský lid,“ prohlásil. Turecká ambasáda proti tomu okamžitě ostře protestovala.


Hrůzy východu

Vyvěšujete každý rok v březnu vlajku pro Tibet? Dobře děláte – počet obětí čínské okupace tam od října 1950 dosáhl asi 1,2 milionu. Pokud se na to ale budeme dívat čistě matematicky, 24. dubna byste měli stejně vyvěšovat i vlajku Arménie.


Na přelomu 19. a 20. století se postupně zmenšovala a rozpadala osmanská říše, Arméni v ní byli významnou národnostní menšinou. Ve východní Anatolii byly oblasti a města, kde Arméni dokonce tvořili většinu. Turci je ale začali postupně podezřívat z kolaborace s Rusy, se kterými osmanští sultáni svedli několik neúspěšných válek.
24. dubna 1915 turecké úřady pozatýkaly několik stovek arménských politických vůdců, spisovatelů, duchovních, novinářů, hudebníků a spisovatelů. Buď byli hned popraveni, nebo zavřeni do vyhlazovacích táborů. Následně začala systematická likvidace arménského obyvatelstva v celé tehdejší osmanské říši, která probíhala až do roku 1923. Její obrovské rozměry i děsivé detaily sice částečně překryla první světová válka, ale rozhodně se nedá říct, že by se o tom v „civilizované“ Evropě nevědělo. V Česku už v roce 1924 vyšla kniha cestovatele Karla Hansy Hrůzy východu. Na to, co viděl, vzpomínal:
„Děti ležely v největším stupni smrtelné horečky bez pomoci na holé zemi v kalu, blátě, vodě. Co živ budu, nezapomenu těch maličkých tvorů, těch trpitelů za viny nespáchané… Během šesti hodin bylo povražděno ve městě Angora více než 1 500 mužů. Byli svázáni a odvedeni za město, kdež na odlehlém místě řezníky byli poráženi jako dobytek…
„Tak mučeni strašlivým bitím pomocí prutů na bosá chodidla, až týraná oběť bolestí omdlela, ale často i zemřela. Způsob tohoto mučení, zvaného bastonáda (oběť svázána a tlučena na bosá chodidla pruty), nejoblíbenější to prostředek k trápení, bylo prodělati i biskupům, kterým i vousy vytrhávány aneb třísky dřeva za nehty zatlučeny.
V městě Sivas tímto způsobem mučen tamější biskup, kterému bastonádou chodidla tak roztříštěna, že z nich visely jen cáry zkrváceného masa a na rozkaz valiho přibity nešťastníku po provedeném mučení, za jehož průběhu třikráte omdlel, ale vždy politím studenou vodou opětně byl zkříšen, na paty žhavé koňské podkovy. A vali (v turečtině guvernér, pozn. red.), jsa tázán, proč tak dal učiniti, cynicky se směje, odpověděl, že není přec možno biskupa, osobu tak vlivnou a váženou, deportovati bosého.
Sta a sta kněží, profesorů a učitelů pověšeno na ulicích měst a mrtvoly ponechány na odiv luzy ulice po celé týdny dlouho viseti. Hořce pláče, ukazoval mi ta místa hrůzy v Bejrutu profesor-kněz, správce sirotčí školy...“




Pochody smrti

Další očití svědci popisují hromadná upalování stovek žen a dětí, topení lodí plných Arménů v Černém moři a davové „pochody smrti“ pouští bez vody a jídla. Karel Hansa cituje německého zaměstnance dráhy, který varoval tureckého kolegu, že polovina deportovaných Arménů nepřežije mnohadenní cestu vlakem. Ten mu prý s údivem nad takovou nedovtipností odpověděl: „Ale to je přece účelem deportací…“
Během tří let dokázali Turci pozabíjet asi 1,2 až 1,5 milionu Arménů. „Za našich dnů byl téměř beze zbytku vyhlazen, vyvražděn, vyhuben jeden z nejstarších národů světa, a to nikoli ve válce s nepřítelem, nýbrž vlastními krajany. Na Arménech, prvním národě světa, který přijal křesťanství jako státní náboženství, se mladoturecký nacionalismus provinil jedním z nejšílenějších a nejhrůznějších zločinů lidských dějin,“ řekl spisovatel Franz Werfel. Ten mimochodem napsal skvělý román Čtyřicet dnů, jehož tématem je právě masakrování Arménů. Přečtěte si ho, několikrát vyšel česky.


Jenže to je historický nesmysl. Stačí se jen seznámit s příběhem arménské dívky jménem Arshaluys (Aurory) Mardiganian. V roce 1915 se jako čtrnáctiletá musela dívat, jak Turci vyvraždili celou její rodinu. Pak byla prodána do harému, odkud se jí podařilo utéct a dostat se přes Rusko do USA. Napsala tam knihu Znásilnění Arménie, podle které byl v roce 1919 natočen hraný dokument Aukce duší. Podívejte se na něj.




Aurora později přiznala, že v zájmu mravopočestnosti byl film historicky nepřesný. Hlavně scéna, kde je šestnáct mladých arménských dívek Turky ukřižováno. „Ve skutečnosti je nepřibíjeli na kříže, ale narazili je na kůly,“ řekla. „Svlékli je, znásilnili a pak je vagínami nasadili na špičatá dřeva a zvedli do výše. Ano, přesně tak je Turci zabili…“

Zdroj: https://g.cz/desive-vyroci-zapomenuta-genocida-armenu/


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 18.12.2022 >

Co k tomuto dodat




Doporučil 
<reagovat 
Peslov (Občasný) - 18.12.2022 > Prosím, vzpomeňte na tuto tragédii (oficiálně) nejstaršího křesťanského národa při svých modlitbách
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 20.12.2022 > Je hrozny,kde se v lidech neco takoveho bere..
<reagovat 
PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 21.12.2022 >


Kolaborace ve válkách je spouštěč všech genocid. Válka je válka a kolaborace se prostě neodpouští.
Osmanská říše byla silně psychotická a rituálně násilná už dlouhá staletí.

Na prvku údajné kolaborace jede i teror proti "proruským". Jsme ve špatném geo-politickém uskupení, nepřátelském, cizáckém, tam budeme vždy dělat jen kolaboraci, máme-li vztah k vlastnímu národu.


<reagovat 
čtenář Mirek - 26.12.2022 > Á, vypadá to, že se tu brzy ŠLOVÁCI (podle vzoru slovenského paslova Česi) pustí do sebe medzi sebou
<reagovat 
 Čtenář - 26.12.2022 > čtenář> Tak takto blby prispevok som tu snad este ani nevidel. Asi sam mirek n.s.
<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 26.12.2022 > čtenář> A to s tou Konstantinopolí bylo v pohodě jo?
<reagovat 
Čtenář - 27.12.2022 > Najlepšie sa k tomu mohol vyjadriť sám pán Norbert, keby ho tá stvora Aine odtiaľ nevyštvala
<reagovat 
Čtenář - 27.12.2022 > A mimochodom, kam sa z Totemu podel Julián, a jeho partia? - Buď dostali rozum, alebo ich všetkých pozatvárali
<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 27.12.2022 > čtenář> 

Na tobě je vidět, jaký jsi děsivý a strašný idiot.
Slováček konečně publikoval něco, co je i závažné a nese to prvky díla.
Ne, ty tady budeš dělat bordel.

To nemáš ty hovado blbý cit, soucit a úctu vůbec k ničemu živému?
K Arménům aspoň?

Juliánovi se stránky totemu nenačítají, informoval o tom, neví, čím to je, někdo ho blokuje.


<reagovat 
 Čtenář - 27.12.2022 > PřilítliMimozemšťani> je to smutné, ale juliánův prohlížeč dostal rozum dřív než sám jula. a anál. a diaz. a celý shluk alternicků, kteří všichni byli, jsou a budou jula.

naproti tomu ýťa a rozum, to by tak hrálo! a jako jula ke stáru remcal jak vysloužilý fašoun, ýťa stále častěji moralizuje a běduje jak nerudná bába.

zajímavé je sledovat, jak tihle zmožení lidi, kteří mutují do pradávných vzorů chování, zas a znovu věří, že jejich sešup má ušlechtilý podtext.


<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 27.12.2022 > čtenář> 

Mě zablokoval Firefox, když jsem napsala do proženy, že vědci lžou a jsou kurvy s tím neionizujícím zářením.
Měla jsem z toho stresy a asi po dvou měsících jsem zjistila, že Explorer mě pustí.
Hnedle jak jsem to vyzvonila, se Firefox uvolil a začal mi zobrazovat odkaz na diskuze.

Hele že vy žiďáci v tom jedete viď?


<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 27.12.2022 > čtenář> 

Ta stará hnusná x metrová mumie je po smrti, už to pochop.


<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 27.12.2022 > čtenář> 

Na tomto je fér, že je na tobě vidět, že jsi nelidský židovský NWO hovado.
Je to na očích, každý k tomu má rovný přístup.

Vůbec tady hoši od NWO dlouhodobě děláte zlo.
A zase, je to na očích.
Jenom to spousta lidí tak zvláštně nevidí.
Protože jsou vaši, už na věky, budou pokorokoví a progresivní, s vámi, v křemíkovém pekle.

Tato planeta je ale naše - GF a lidí a kosmického a vesmírného a galaktického zákona.
Vy, Jehoviáni táhněte i se svými lidmi daleko daleko mimo tento svět.


<reagovat 
 Čtenář - 27.12.2022 > PřilítliMimozemšťani> víš ýťý, já si o julovi myslím leccos, ale určitě ne, že měří x metrů -- před smrti či po ní, pokud ho teda nerozmázl na přechodu nějaký supersport

a co se týče těch prohlížečů -- slyšel jsem explorer? jestli po světě běhá takový milovník haraburdí, který ještě používá explorer, pak má i jula nadále svého sběratele a kupce. ať už je tedy živ nebo vypreparován, vím, že na něj čeká jen lehce vyšinutá starožjitnice
<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 27.12.2022 > čtenář> 

Ta mumie je Jehova - velký přerostlý, dementní.
Ty zas malý, přisátý, omezený.


<reagovat 
 Čtenář - 27.12.2022 > PřilítliMimozemšťani> tojehovadina

ýťý, víš jak začervený musíš mít ten předpotopní kalkulátor s explorerem? to až exne, ti z toho rovnou začnou lítat motýli.

to je nebezpečná věc. ty při své chytrosti jsi v tom okamžitě schopná vidět znamení intergalaktické konfederace
<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 27.12.2022 > čtenář> 

Pindej si, pindej.


<reagovat 
 Čtenář - 27.12.2022 > PřilítliMimozemšťani> ýťa jak podněcuje ke své oblíbené činnosti :D
<reagovat 
čtenář kolemjdoucí č.2 - 25.12.2022 > Někteří Slováci jsou jako Maďaři
<reagovat 
 Čtenář - 25.12.2022 > čtenář> tak on zas neni zanny slovak len tu troluje
<reagovat 
 Čtenář - 25.12.2022 > čtenář> Ale vždyť to je běžné, todleto - já sám znám hned několik Slováků, kteří třeba jen pár let žijí v Praze, a už se jim do řeči pletou česká slovíčka, i když chtějí mluvit slovensky. A tady ten Norbert sám říká, že žije v Praze
<reagovat 
 Peslov (Občasný) - 25.12.2022 > čtenář> Co to zde u mne rozebíráte, jako jazykovědce mne to zajímá
U Čechů (potažmo u mých známých severomoraváků), žijících na Slovensku, je to to samé; - mluvíme spolu třeba po telefonu, a každé třetí čtvrté jejich slovo je slovenské. A přitom si to už vůbec neuvědomují; - naše jazyky vycházejí prostě z velice nedávného společného základu
<reagovat 
 Čtenář - 26.12.2022 > Peslov> Clovek ten, tu troluje. Nejde iba o jazyk ale aj o temy, to nie je slovak, len provokuje a mysli si, ze je vtipny.
<reagovat 
 Čtenář - 26.12.2022 > Peslov> Pánko profesór, ale ten echt slovák, co tu nazval toho Norberta zufaly kokotko, to třeba myslel tak, že je na Slováka jako moc slušnej... . Ale já sám znám několik Slováků,kteří se taky chovají a mluví slušně - jsou to třeba ti Slováci původem z Čech, nebo z Maďarska
<reagovat 
 Čtenář - 27.12.2022 > čtenář> Například Fedor Gál mluvil slušně - ale to byl Žid. Anebo Meky Žbírka - ale to byl napůl Angličan
<reagovat 
 Čtenář - 28.12.2022 > čtenář> Ty nemáš moc rád Slováky, viď?
<reagovat 
Mister NS. (Občasný) - 18.12.2022 > No je to desivé - a niečo podobné sa, bohužiaľ, dnes deje Kurdom na východe Turecka... (a nielen to - útočí na nich aj v Sýrii a Iraku)
No takzvaný Západ dnes Turecko potrebuje v NATO, a to je problém...
Doporučil 
<reagovat 
 Čtenář - 24.12.2022 > Mister NS.> pise sa utocia ty zufaly kokotko
<reagovat 
 Čtenář - 25.12.2022 > Mister NS.> Je potrebné čo najskôr Konstantinol (Carihrad, Istambul) oslobodiť od moslimov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
<reagovat 
 Čtenář - 25.12.2022 > Mister NS.> Je potrebné čo najskôr Konstantinol (Carihrad, Istambul) oslobodiť od moslimov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 25.12.2022 > čtenář> 

A tak aspoň je to dobře napsané tou slovenštinou, žejo?


<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 25.12.2022 > čtenář> 

A udělat z toho zpátky příbytek kretanov, ať je vše, jak má být.

K té Konstantinopoli jsem slyšela zajímavou tezi, že tam ve skutečnosti došlo k ukřižování jakéhosi svatého, bylo to u moře, a pak následovalo zatmění Slunce a zemětřesení.
Kolem roku 1087, či tak nějak.

https://www.youtube.com/watch?v=GMK59vUlIbQ


<reagovat 
 Mister NS. (Občasný) - 14.1.2023 > PřilítliMimozemšťani> po ČESKY volové, po SLOVENSKY somári
<reagovat 
 Peslov (Občasný) - 21.1.2023 > Mister NS.> myslel jsem si, že somári jsou po slovensky oslové :))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter