Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Panoptikon
Autor: Aaen (Stálý) - publikováno 31.5.2022 (09:06:28)
Panoptikon

Čaj je magie. Byl za mnou manažer, udělal jsem mu Pu Erh Shai Qing sušený sluncem, druhý nálev (ten první jsem předtím vypil). Dali jsme v pohodě čaj, pokecali a vykomunikoval jsem se z průseru – měl jsem šéfovat třem lidem a vykroutil jsem se z toho.

Šéf bejt nechci a nechci komunikovat s lidma. Chci bejt jenom lopata za větrem, psát texty, občas kecat do grafiky a občas něco vymyslet. Den před koncem zkušebky je jednání tímto stylem trochu riskantní, ale já tady žádnýho manažera dělat nebudu – je to třeba říct hned, to dva dny prostě nepočká. Co na lidech často oceňuju, je upřímnost a sebereflexe. Manažer mi pak říkal, že si na někom potřebuje vybít zlost. A že ne na nás – ale na externistkách. Dal jsem mu nějaký bylinky na psychiku a zase čaj.

Termoska, konvička, podšálek, lžička, hrníček od kolegů z před-před-před-před-bývalé práce, čajový teploměr. Moje alchymická laboratoř. Čajová alchymie v práci. Dva volné stoly. Mám tu místo, kolegyně utekla. Chleba se nepřejí a dračí studna se nepřepije. Přežil jsem zkušebku, ještě jedno takové vítězství a jsme ztraceni. Na skleněné openspacové dveře jsem si nalepil „JAZYKOVÁ PORADNA – PSYCHOLOG A ČAJOVNA“. Odpovídá to. V práci jsou věci, které vás baví víc a které vás baví míň. Mě baví bejt psycholog a čajovna, ale musím tu psát i nějaké texty.

Já si tu jen si pouštím black metal, při příchodu manažerů na vizitu jej decentně ztiším, nerýpu do vosích hnízd a třetí den testuju dokonalou přípravu tchaj-wanského oolongu Dong Ding Chin Xin. Čím dál víc mě teď bavěj tyhle hutný, plný, hladký oolongy. Asi jak byla dlouhá zima, vnitřní i vnější. Formosa Lu Gu Oolong Dong Ding z kultivaru Chin Xin – mírně oxidovaný (10-15 %). Oolong je něco mezi zeleným a černým čajem.

Vím, neumím vařit nic moc jinýho než čaj (a je mi to jedno), ale tohle dělám dobře. Na čajích mě baví, že je s tím trochu šamanismus, vychytat u každého typu/kultivaru čaje přípravu (množství lístků/vody, dobu louhování, teplotu vody – to je takový ten trojúhelník jako u focení – clona, čas a citlivost). A baví mě i, že se s tím někdy moc neseru, a každej čaj pak chutná trochu jinak.

Kolegové ke mně chodí na čaj rádi, dělám gong fu cha rituál a nalévám všem postupně a poctivě, každému stejně. Rád všechny vyslechnu, rád řeknu svůj pohled na věc, rád se i někdy z něčeho vykecám. Jsem tu místo hospody a úspěšně rozvíjím kofeinovou závislost a závislost na osobních rozhovorech u jinak pracujících, kafujících a skypujících kolegů a kolegyň. Jsem pozitivní deviace, která se možná jednou stane normou. Třeba si tu nadpoloviční většina zaměstnanců udělá taky čajovnu. Je vždycky dobrý se podílet na firemní kultuře a panoptiku.

Zítra mám být na pohovoru, ale tentokrát na druhý straně stolu. Je to zajímavá zkušenost vidět to z druhé pozice. Nežebrám o práci, práci nabízím. Stejně jako jsem kdysi maturoval a pak seděl u maturit jako přísedící. Vždycky mě štvalo, jak si všichni lustrujou potenciální zaměstnance na Facebooku a podobně, a teď to dělám taky. A z těch lidí teda nejsem nadšenej. A to jsou to dost různý osobnosti. A, co čtu, co píšou, je to vlastně jedno… Někdy je lepší se na sociální sítě nedívat ani na známý a lidi, o kterých si člověk myslí něco dobrého. Někdy je fajn mít pár iluzí, nebo naopak neupadnout do bahna předsudků a odsudků – a z pozice nezdravého sebevědomí nebo určité moci je to hrozně jednoduchý. Tak zítra u jednacího stolu.


http://aaen.sweb.cz






Poznámky k tomuto příspěvku
Kikimora (Občasný) - 1.6.2022 > Být tvoje kolegyně, tak by si ten čajík u tebe taky dávala. Jen bych si přála jiný metal než black :)
<reagovat 
Aaen (Stálý) - 1.6.2022 > Jo, čaj je fajn. A jsou různý typy stejně jako u metalu :-)
<reagovat 
žaža (Občasný) - 1.6.2022 > Veľký dôraz dávaš na čaj, dá sa tomu prepadnúť (asi) ale potom je to iba o čaji...ale máš tam aj celkom dobré pasáže.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 1.6.2022 > žaža> Čaj je jedna z rovin té povídky :)
<reagovat 
Jiří Hlavinka (Občasný) - 2.6.2022 > Práce je jako tai-či, evidentně, jinak se nedostaneš do správného flow :)
Ty na to jdeš přes čaje a můj kolega zase přes hořké čokolády.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 2.6.2022 > Jiří Hlavinka> Někdy flow, někdy ne, jako v životě :D

Jinak ani s čajem by se to nemělo přehánět, to je jasný (fluor, kofein); ale jo, čaj mám hodně rád a čaje kupuju dobrý.

To je tak, když člověk cvičí hathajógu, pije čaj a nemá rád (častý) asijský přístup ke světu :D Prostě z různých věcí si vzít to, co chci a potřebuju.

Hořké čokolády, jo, moh bych nějakou koupit. Problém je, že mi obvykle moc nechutnají. No a jak koupím mléčnou, je hned pryč, tak to radši nekupuju, a sladký obecně. Hořká mi vydrží dlouho :)
<reagovat 
Čtenář - 24.7.2022 > To je těžký: sou lidi, který považujou psaní a defakto umění ánblok za promrhanej čas. A nejsou to zrovna hloupý lidi. Pak je zas druhej extrém - lidi dělaj jen to svý umění a maj, co se týče světa kolem, klapky na vočích.

No a pak sou ty skupiny někde mezi tim - některý trvaj na tom, že se ten a ten kumšt má dělat jen tak a tak, páč pak už to nejni kumšt, ale jen parodie na něj. Může to potlačovat takový to tvůrčí myšlení, abych tak řek. A pak třeba zase další považujou za umění kdeco.

Abych mluvil čistě za sebe, nedávno sem třeba viděl nějaký pokroucený kusy plechu, prej ženská a čáp, nebo co. No, musel bych se sjet jak nutrie, pak bych to v tom možná viděl. A viděl sem nádhernou sovu ze svařenejch šroubků, matiček, podložek a podobně. Jen vzlítnout. Takže... závěr je ten, že nějak osciluju mezi těma skupinama mezi. Asi je to blbý, ale taky dělim ty věci na "líbí" a "nelíbí".
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter