Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šílenství jménem Welsh
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 25.4.2003 (23:22:18)

                     Šílenství jménem Welsh

 

      Prvotní příznaky se u mě projevovaly již dlouho před dnem D. Pocení, třesavka a bezesné noci byly hlavní menu na jídelníčku. Dnem D měl být festival spisovatelů, konaný každoročně v Praze, letos věnován památce Wiliama S. Burroughse. Každoročně se na něj sjíždí mnoho zahraničních autorů diskutovat o literatuře, politice a svých knihách. Měl přijet také Irvine Welsh, idol generace ztracené mládeže, můj osobní favorit a také důvod mých zažívacích problémů: ,,To je přece ten hrozně známej spisovatel, co napsal Trainspotting “ vykládala jsem každému.  Zdálo se mi velmi důležité, aby každý věděl, že ,,On“ přijede a ,,Já“ budu u toho. Na festival jsem se dostavila vyzbrojená fotoaparátem značky Praktika a s diktafonem v ruce. Společně s kamarádem ze školy jsem dorazila na první tiskovou konferenci. Už když jsem uviděla místonst , kde se konala tisková konference, mírně jsem znervóznila a obrátila se na Vaška:,,Nebudeme moc blízko?“ Představa, že budu tomuto avantgardnímu autoru téměř u nosu mě přinejmenším vyváděla z míry. Když usedl naproti mě, mé podezření se potvrdilo - autor legendárního románů byl tak blízko, že jsem si na něj mohla téměř sáhnout. Celou tiskovku jsem v třesoucí se ruce držela diktafon a ujišťovala se, že se mi to nezdá.

 

 

Po tiskovce jsem musel rychle odejít. Co se dalo dělat - bylo potřeba ještě nakrmit kočku, zaplatit telefon, jít na přednášku a udělat spoustu jiných věcí. Mezi všemi těmi činnostmi jsem neustále přemýšlela nad tím, co asi tak autor, kterému se chystají k zfilmování nové romány a kterého stále živí sláva Trainspottingu dělá, když se neúčastní programu? Nejspíš tráví čas při vzrušených diskusích s jinými spisovateli, setkává se s filmaři, producenty, nakladateli a dělá všechny ty ,,cool“ věci, které normálním smrtelníkům, stejně jako studentům Fakulty sociálních věd, jsou vzdálené asi tak jako cizí planeta.

 

 

Vrcholem festivalu se stala diskuse o Burroughsově odkazu. Irvine Welsh se ještě před tím objevil v předsálí v proužkovaném tričku a kolem něj se okamžitě srotil dav holek s knihami, žadonících o jeho podpis. To ještě utvrdilo mou neurózu a vzmohla jsem se jenom na to stát opodál, v ruce křečovitě svírajíc fotoaparát. Po diskusi, které se zúčastnili mimo Welshe také překladatelé I. Jařab J. Rauvolf a M. March, program skončil. Smutně jsem odcházela a myslela na to, jak ten hvězdný, velký svět literatury stejně jako rychle začal, také skončil. V dalších dnech jsem nemyslela na nic jiného, než na to, až si přečtu Welshův sloupek o Praze, který v rozhovoru pro Hospodářské noviny slíbil napsat do britských novin.

 

   Osudný den jsem nadšeně na Internetu navštívila stránky britského Daily Telegraphu a hořela nadšením přečíst si zážitky, které si odnesl z festivalu. Nemohla jsem se dočkat, až se dozvím všechno o tom báječném světě, které jsem sledovala jen sedící na schodišti pod podiem Po přečtení sloupku jsem však přistála na tvrdé zemi -Welsh si svůj program pořádně užil, ale úplně jinak, než jsem si já představovala. Volný čas věnoval tom, že se svou kamarádkou Inkou vymetl irský bar, diskotékový klubu a stihl si dát také pár panáků v paláci Akropolis. Jeho myšlenky se tak vesměs upínaly na čistě pozemské starosti a ne na hlubokomyslné spirituální obsahy, jak jsem si já naivně myslela.

  

  Šílenství jménem Welsh mě zasáhlo přímo a nemilosrdně. Naštěstí je to už pryč. Irvine Welshe je zpátky v Chicagu, učí v kurzech tvůrčího psaní, píše sloupky o psích výkalech v Chicagu a zkrátka užívá si života po svém. Ten můj vysněný Welsh asi nikdy do Prahy nepřijede. Je to možná dobře. Třeba bych se z toho dočista pomátla.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Felipe (Občasný) - 26.4.2003 >

Hmmm, a co bys cekala od autora Trainspottingu na Burroughsovskem srazu? Ze bude diskutovat s knezem Halikem o duchovnu? Hohoho!

Ale jo, mas ji mit...


Body: 5
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 29.4.2003 > Zabrousil jsem mezi fejetony a těšil se, jak mě nějaký rozesměje. To se ani zde nestalo, ale to nevadí, tenhle je moc pěkný. Můj již trochu zblbnutý mozek mi pořád říkal: Ta ho někde potká a pokecá s ním… Pak ještě začal kombinovat až překombinovávat: Ty jo, že on do toho sloupku napíše, že si všiml jedné dívky a bude to ona… A proto všechno mě ten konec pekvapil. A i jinak je to krásně napsaný, hezky srozumitelný a nevleče se to.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter