Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tam vzadu na stolku mi ten mejl nechte
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 4.6.2020 (01:29:33)

( hrubý přepis zvukového
záznamu :), ..., kráceno)


(( ...)).

Drahé sestry, drazí bratři :), …, vážené osoby, přítomné v
 této prostoře :),…, vážené osoby, přítomné ..pouze virtuálně :)






Jmenuji se ..Roman E., …, a ..rozptýlím rovnou hned na začátku něčí snad vzešlou obavu :): ..ne, nepřistupuji ..k mikrofonu podobně jako někteří přede mnou s úmyslem oznámit svou kandidaturu na některý z ..uvolněn.ých postů :), …, ale ..pouze dovolit si chci ..jednu -či snad dvě? -stručné poznámky:).



( ….).
Takže za prvé: ..pocházím z jihu Moravy :), …, a asi nejen já mám pocit, že ..tam u nás bere se ..členství v KDU-ČSL „mírně jinak“ :), než zde v Čechách :), ..., potažmo Praze.




Ovšem tady v Čechách žiji téměř v kuse již asi 10 let, …, a můžu si tak snad, alespoň do jisté míry :), dovolit ..reflektovat své zkušenosti ..s některými věcmi , ..., ..z obou úhlů pohledu (( ...)).



U nás na jihu Moravy bereme tak nějak samozřejmě ..KDU-ČSL jako jedinou partaj v České republice :), …, skrze kterou je možno, alespoň částečně ?), i do ..tzv. ..pozemské legislativy :) ..implementovat ..zájmy našeho ..Otce nebeského :)
(( ...)).




U nás na jihu Moravy vládne mezi   naším členstvem snad úplně ( říkám „snad úplně“ jen proto :), abych se vyhnul ..hříšnému absolutismu :), ..., vzešlému z lidských úst :), ...;  fakt je ..ale ten, že -alespoň já osobně - jsem se ..tam  s jin.ým názorem nesetkal :)), že KDU Čsl má hájit ..věc Otce našeho nebeského :) ..zde dole na Zemi ..neochvějně a ..nekompromisně bez ohledu na ..přízeň či nepřízeň případného ( potencionáln.ího) našeho voličstva :), …, tady v Čechách (mluvit ze své zkušenosti mohu ale vlastně jen o Praze , …, a do jisté míry snad i o ..oblasti západu Čech, především pak ..Chomutovska a Mostu :) ) je ale čast.ým -pokud ne rovnou převládajícím   -přístup balancující mezi možnostmi ..co všechno si můžeme :) ..dovolit nahlas říci před veřejností :), ...,abychom zachovali byť i jen ..hypotetickou možnost, že ..podpoří nás snad ve volbách, …, a mezi tím, jakou relativizaci hodnot apod.dovolit si ještě můžeme, abychom obstáli pak :), až skládat budeme své účty ..před soudem nejvyšším :)((...)).





Drahé sestry a bratři! :) .Přiznám se, že i já, po tom, co vyslechl jsem , především zde v Praze, mnohé argumenty v diskuzích :), nezastávám již tak ..rigidně ..tvrdé jihomoravské stanovisko (uznal jsem, že mnohdy je asi ..celkově ..pro věc přínosnější nehlásat ..navenek ..všechno, co ..musíme a chceme udělat, …, ale ..udělat to v tichosti, až ..naskytne se nám k tomu příležitost -a tu samozřejmě máme pouze tehdy, pokud účastn.i jako strana jsme ve vládě, …, nebo alespoň v Parlamentu;  nepředstupuji tedy teď před vás s obhajobou jednoho či druhého stanoviska, …, pouze zde v Praze dovolím si reflektovat jistý poznatek z rozhovorů s lidmi -nejen - v pražských farnostech( je pravděpodobné, ře mluvil-li bych dnes u nás ..na jihu Moravy :), …, poukázal bych zase na ..argumenty opačné, abych tak přispěl k ..vyváženosti těch pohledů :), …, tu dole v tom našem pozemském ..balance clubu :), …, že :) ).




( ...).
Tak, mezi řečí,  řekli mně opakovaně ..mnozí lidé tu v Čechách :), …, a především tedy v Praze, cca toto: ..i když ..považujeme se za ..věřící, proč volili bychom zrovna ..KDU-ČSL, když její program neliší se ..nějak podstatně třeba od ..ODS, …, Starostů a nezávislých, …, TOP 09 či ( dokonce ?:) ) snad i ..ČSSD či ..Pirátů? (...).





( ...).
Již několikrát za těch cca 10 let setkal jsem se i zde v Praze -a to i u osob tzv. „nevěřících“ :) s výtkou: ..proč vy, jako partaj, jste se ..jednoznačně a veřejně nevyjádřili k ..té a té věci? -Proč vy, jako partaj, jste nahlas -dávám příklad -nevyjádřili se třeba k té tzv. euthanasii, …,aby i lidé s kolísajícím názorem mohli si udělat lepší představu o celé této věci? -..Proč vy, jako partaj, nahlas nevysvětlujete -dávám další příklad-, …, co všechno církve v historii, …, ale i dnes, prospěšného přinášejí do společnosti, ..., proč nehájíte tu ..mravenčí , ...,  poctivou a dlouhodobou práci ..desetitisíců kněží a kazatelů, ..., řádových sester a bratří  td., ..., a necháváte veřejnost pod vlivem těch mediálně zajímavých -a tedy , bohužel, většinou negativně pro církve ..vyzn.ívajících -  kauz? (( ...)).




( ...).
Drahé sestry, …, drazí bratři, v té souvislosti uvedu teď konkrétně jeden příklad, z jakého důvodu nás i ..někdo může volit: ..a sice, ..miliardář Karel Janeček - většina z vás asi ví, lo koho jde, že  -, …, a jeho především partnersko-vztahová oblast života rozhodně ..příliš nekoresponduje s křesťanskými pravidly ( zásadami )  - a právě především z těchto pozic je asi mnohdy ..až velice tvrdě kritizován v tisku a na sociál.sitích :), …, td., -  a přesto (v nějaké jiné souvisl.osti, ne zrovna v této) uvedl tento „neznaboh“ (to slovo vyslovuji :)  ..vždy ve velkých uvozovkách :), …, aby nedošlo k omylu :) ) snad již před ..před ..předminulými volbami do parlamentu -jen tak mimochodem





 to tehdy řekl -že volit bude KDU-ČSL, ..., a to proto, že by bylo ..špatné, kdyby ..KDU-ČSL v ..Parlamentu chyběla ( ...). -Položme si otázku: ..myslíte si, že by ..takový člověk :) měl pocit, že by ..KDU-ČSL v Parlamentu chyběla, kdyby mu ..v mysli splývala s dalšími středopravými ( i když je otázkou, zda KDU-ČSL je možno ještě stále nazývat ..stranou ..zrovna středopravou :), …, ale to ..teď nechme ležet ..stranou :) ) partajemi v ..českém politickém spektru? ..myslíte si, že by měl by pocit (a věřím ,že podobně jako on to bude mít ..nemalá další část našeho voličstva:) ), že ji má volit, ..., pokud by se mu zdála býti ..zaměn.itelnou s ..jakoukoliv stranou jinou :)? 


( ...).



(( ...)).

( ...).
A nechci již ..moc zdržovat v tomto ..předobědovém čase :), …, drahé sestry a bratři :), …, dámy a pánové:), ..., ale již jen stručně tu mou poznámku č. 2, …, když už jsem si ..zde vzal slovo: ..u nás na jihu Moravy bere naše členstvo (a nejen naše členstvo, …, ale ..veřejnost snad všeobecně :) ) KDU-ČSL jako ..prodlouženou rukou katolické církve :), …, jako nástroj, který ..za zdmi kostela prosazuje názor ..biskupů :), …, pana kardinála :) či přímo ..Vatikánu :), …, a naopak zase ..zde v Čechách se setkávám v diskuzích nejen s




 názorem, že KDU-ČSL je ..nástrojem nejen všech křesťanských církví ( k tomuto názoru ..přihlašuji se i já například :) ..), …,ale ..všech ..věřících bez rozdílu :), …, a že měli bychom se snažit ..do našich řad přilákat, např., i nějaké ty ..muslimy, …, budhisty či ..new age -isty :), …, atd., apod., ...,  a tomu že ..přizpůsobit bychom měli i 




svůj ..volebn.í program a ..rétoriku všeobecně :). (( ...)). Před tímto bych tedy konkrétně já ovšem dost jednoznačně varoval :), …, a, dovolí -li ..Prozřetelnost :), …, promluvím k tomu ..všeobecně :) alespoň prostředn.ictvím článečku ..v tom našem zpravodaji :), …, anebo potom možná i ..mírně obsáhleji :)v ..emailové verzi :) pro ty, kteří mi tu ..výměnou :) nechají svou emailovou adresu :).




(( ...)).   Přeji dobrou chuť při obědě :), …, a děkuji za pozornost;..:).




( 2018).



(( ...)).


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 5.6.2020 >

„na některý z uvolňujících se
postů" mělo být správně :), …,


A dalších několik nepřesností
bych tam (asi) našel :)


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter