Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
No Pasarán !.. Time to solve it aneb Antivir 2020 … !
Autor: sartre2 (Stálý) - publikováno 17.3.2020 (02:56:53)



    

The 2020 year + another ones ... better to forget it.


(… not updated yet, but ...)


  


     Tohle je trošku takové to ohlédnutí. Ohlédnutí za něčím co mohlo poučit. Anebo na to vše lepší asi rovnou zapomenout ...


****


      Perinbaba to tehdy zase odflákla. Dala si ten svůj nápoj, zaspala a nenaklepala pořádně peřinu. Časy, když byl metr a půl sněhu, teplota -20°C a snaha dostat se do rodinného klenotu značky Favorit aspoň kufrem jsou pryč. Žádný sníh, teplo a nepromrzlá zem je dobrá akorát pro množící se havěť.

    Svět je jako jedna "Tisícročná včela".

    Pozor na ně.  


 Protože je to jak věčný souboj dobra se zlem.

 Zubatá s tváří panny vždy ublíží víc.

 Vše by mohlo skončit dobře s oslavou slunce.

  Principál je král.


Kde je tomu všemu začátek a kde vlastně konec ...


****  


      Když se vyskytl ten koronavir v Číně, tak jsem si říkal - ještě štěstí, že v krajině řízeného hospodářství to dokážou zvládnout direktivním nařízením a nevěděl jsem si představit zvládnout pandemii v krajinách demokracie. Vycházel jsem z krizového mngmtu jiného rázu, který doufám nikdy nebude aktuální.


   Napsalo se toho všude o tom dost. A taky vyčítalo a řádilo přes různé varianty nálad.


Kdo se projevoval na začátku …


   Tragédi – ti mají vždy ve všem jasno – všechno špatně, konec světa, bič boží. Nedivíme se pesimistům. Příroda i vesmír má vždy navrch a asi jsme se moc nepovedli. Války, v některých krajinách světa stále hlad a jsme k sobě zlí. Á propós hlad ... tam jsou taky nějaké denní statistiky letality, které si lidi nevšímají. Příroda - dvakrát zafouká, někde zatřese, do toho nemoc … A bezmoc a zlá nálada je tady. No zamyslet se ano, detto zlepšit co se dá – ale všechno vidět černě rozhodně ne. Tragédi si můžou přikládat hlínu na hruď a zkoušet „dřevěné pyžamo“, ale tudy cesta nevede. Problémy jsou od toho, aby se řešili.


    Mimozemšťani - probuzení původně z planety Nibiru – vyšlechtění kolonizátoři Annunaki , kteří prý kdysi kolonizovali Zemi v tom mají taky jasno. Nadešel čas, zůstanou vyvolení. Tahle teorie se opírá o Rh faktor negat., kt. se vyskytuje vzácněji (spolu s poznávacím znamením určité barvy očí, někdy obratel nebo žebro navíc … genofond odlišný od primátů) …což má cca 16- 20% v Evropě. Tudíž opravdu vzácný faktor dalo by se říct na jedné straně a rizikový na druhé. Totižto moc ho není např. ve východní Azii a proto by tam lidi s Rh neg. cestovat neměli. Někde byla taky teorie o rezistenci krevních faktorů vůči různým bakteriím a virům. Nevím, jestli se ohledně koronaviru taky dělal rozbor dle Rh faktorů. Ale bude to zase jenom teorie a konspirace na straně jedné a vždy nedostatek krvi s Rh fakt. negat. na straně druhé. K pobavení ta mimozemská teorie.  Ale taky výzva darovat krev pro všechny co ten negat. faktor dle různých skupin mají. Někdo šel darovat i v tenhle kritický rok po 60-té ...


Ale existují opravdoví mimozemšťani ? Asi ano, důkazem mimozemské inteligence m.j. je, že se nás zatím nepokoušela kontaktovat.


  Mimoni - tam se člověk pobaví, teorie všeho druhu s prohlášením lehce nebo těžce z cesty.  Občas si pletou fakty s fake news a rádi razí vlastní teorie. Zde se asi taky počítají např. pesos za různé druhy ztrát. Lidský život a zdraví je největší nevyčíslitelná devíza. Úroveň každého státu se pozná dle toho, jak se stará o své nemocné a starší lidi. Přístupy a alternace jsou různé, ten gentlemanský s teorií hromadné imunity, počítáním přirozených ztrát a evolučním principem zdá se být hodně za hranou. Mimoni se vyskytují na kraji opačného spektra geniality, pár vybraných může být občas i nositelem Darwinové ceny. 


   Šmejdi – snaží se zbohatnout na neštěstí. Pak musí stát regulovat. Tyhle je třeba akorát si zapamatovat a pak řešit. 


   Level - expert. Koronavir je připravený koktail z laboratoře – z původního chřipkového viru se setře horní vrstva, přidá se pár dalších likvidačních virů a je to. Občas náznak iluminátů a taky různých jiných vlivů. Pak padají indexy atd., dopad všude, protože nikdo nic neví a to nahrává právě různým konspiracím. A svět se bojí, protože vir prý nemá znaky přírodních izotopů … a možno někde v laborce udělali neúmyslně chybu. Doba prověří.


   V záloze byli  … pasivní hrdinové aneb vždy jsou nějací Tajtrlíci. To jsou lidi, kteří nedělají nic, když je třeba. Vyčkávají a pak kritizují. Po válce je každý generál. Tyhle nepřinášejí řešení  - vyniknou jenom hlukem a kritikou po vyřešení …   


   Situace ohledně nové pandemie nahrává bohužel hlavně strachu. Lidi jsou postavení něčemu, o čem se moc neví. Nejsou vždy úplně daná fakta, statistiky se mění. A statistika je přesný souhrn nepřesných čísel dalo by se říct. Proto se křivky mění, kým se situace nezklidní. Čísla jsou klamlivé, někdy nekorelují se skutečným stavem.


   Ochrana obyvatelstva má být zaměřená na ty nejvíc ohrožené - nemocné, starší lidi … Pozitivní je aktivní přístup, oceňován i ten citlivý.


  A ekonomika – ta musí fungovat. Je to namazané soukolí, které za běžných okolností funguje dobře, pokud se do něho nedostane „písek“. Ten písek může být koronavir, který soukolí může přibrzdit, ale nesmí ho zastavit.


   V případě výskytu mimořádné události velitel zásahu přebírá velení v krizové situaci. Přebírá zodpovědnost k předejití větších ztrát. Velí, koordinuje, zachraňuje ve spolupráci s dalšími složkami a na konci se bilancuje. Na situace standardní existuje nějaký mustr. Na situace nestandardní se můžou aplikovat postupy. A taky kopírovat opatření, pokud je někde funkční. Spolupracuje se na všech úrovních, emoce moc nefungují.


   Vždy se najdou lidi, kteří budou fungovat, spolupracovat i bez nařízení a budou zodpovědní. A někomu je třeba nařídit. Roušky - ano ne … Pokud bude venku mráz a budu běhat v tričku bez bundy a nastydnu, tak je to moje volba. Ovšem, tady se bavíme i o obecném možném ohrožení. Vždy se najde pár „pitomců“ – jak a co ve snaze vědomě obejít. Pokud ale nesmrtelná panovnice nosí roušku, tak něco na tom bude.


   Řešila se imunita. Třeba její podpora - vitamín C - 1g denně, zázvor, zinek, med, rakytník, česnek  atd. a taky vhodné stravování situaci nezhorší. Na horečku a proti kašli má každý asi taky něco, co zabírá. Samozřejmě ne vše je pro každého a neplatí čím víc, tím líp.


Prevence, léčba … kilá informací úplně všude.


Očkování ano – ne … U starších lidí asi rozhodně ano.


Jinak konspirace různého druhu nebrat.


****


… i ve špatné náladě byli lidi, kteří se snažili pobavit. Když si kluci pozvali na rozjezd Kubu, tak to byl dobrý krok. Ten dar rozesmát nemá každý. Ale to se již díváme i zpátky do minulosti … J.


A Honza si pro změnu pozval toho plašana s mrazákmi. Šíření poplašné zprávy dalo by se říct.


… více dětí se asi ve 2021 nenarodí. A to je škoda, děti jsou radost. Bylo by třeba těchhle sluníček někdy víc a víc. Možno by se lidi vzpamatovali.    


… myslím ale, že zůstanou bohužel stejní. Projevovali se u lidí psychózy všeho druhu … možno v čase pandemie jakoby již byli bez masky. Jsme nepoučitelní.


Viděl jsem konečně svojí holčičku. Protestuje svým způsobem a trošku mě rozesmutnila. Tak snad mě zase rozzáří … Takové jsou prostě holčičky.


A taky po všech těch peripetiích jsem viděl mámu. Je skvělá, vše zatím zvládá. Přijala by mě i bez testů, ale já bych zase bez nich za ní nešel. Poctivě i 2x za týden aby se dostal, kam potřebuji. Za babičkou jsem si zatím netroufnul.


Něco přišlo, něco odešlo. Mohlo přijít opravdu poznání různého druhu. Lidi, kterým na sobě záleželo si to dali vědět. Měli o sebe strach. A nejenom v rodině.


A taky někdo odešel. Každá taková ztráta je špatná a deprimující. Hledal jsem po dlouhém čase Pepu. Jelikož byl na soc. síti v přátelích – hledal jsem tam. „Kdo jste ho poznal …“ – myslel jsem nejdřív, že zas jeden jeho nejapný žert. Bohužel ne a nebyl to navíc Covid. Vždy vysmátý Pepa již sedí někde na svém obláčku jak malý Buddha akorát vše radosti nechal tady.


Chybí. Každý opravdový přítel, který již není … a to bolí. Přátelství je dar, výsada. Těch opravdových není moc, ale jsou spolehliví a drží. Dlouho, vážím si je, jsou určitým zrcadlem.    


… radosti i strasti života. Cestování bylo po republikách kolem, žádné velké akce. Podpora domácího cestovního ruchu se trošku prodražila. Tam, kde to máme rádi - ceny šli nahoru. Paradoxně příkladem poskytl dotace kraj, který to vůbec nepotřeboval …


A taky se prodražili pátky. Mouku jsem nekupoval J a tam, kde člověk čekal pochopení – nic moc. Plznička zas jenom ojediněle.


… Jestli společnost nebude nikdy jako předtím (asi taky na druhé straně - bohudík).


 Upgrade člověka ve verzi jenom 2.0 (?) - je nutný.


A na konci vše dobře dopadne. A jestli to dobře nedopadlo, tak to potom ještě není konec. /J. L.




© 2020 Sartre2 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 18.3.2020 > zahoď to i s vidlema, mame tady zpatky opisovatele a grafomana Mystikuse!
Bohunu na tebe!
<reagovat 
 sartre2 (Stálý) - 18.3.2020 > čtenář> No jako vidlák si se již představil, Mystikuse neznám a dál střílet od pasu nemusíš ;-).
<reagovat 
 Čtenář - 19.3.2020 > sartre2> tak to jsi tu jedinej, byl mnohokrát vyhlášen s Bohunou za Blba měsíce...
<reagovat 
 Čtenář - 22.3.2020 > čtenář> ...nikomu nenadávej, nehaň. Nenávist ke komukoliv není na místě, omluv se. Každá akce vyvolá reakci. Tenhle web mám rád kvůli principům, kt. musí zůstat zachovány. A i když mnoho lidí tady osobně neznám, vážím si přátelství těch, co znám. A chci jich poznat víc, těším se na čtění, když se situace uklidní a bude to k tomu. Howgh !
<reagovat 
sartre2 (Stálý) - 22.3.2020 > That is me, net connection
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter