Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 22.12.
Šimon
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
dneska slaví legenda Kurtis Mantronik, už 53 let
Autor: mystikus (Občasný) - publikováno 4.9.2018 (08:33:25)

 

Pan Tau třeba oslovil samé Džůlie, aby vzlétly z džungle výš jak tryskající orlí uragán od orloje vkusnost orgie

já oslovím jako Shakespeare Vaše nitro, kdy dobré zprávy dodává origoš rozkoš, ne nesouměrná kopie

kdybyste nebyla ústřední ňafyna, nestrhla by se za Vámi vzápětí ne běžná něžná ohebná i tvárná lavina

pozorností a vzkazů, a louku neřeš, když je nerez bez účasti cikád a filutů brouků

protože bez Gagarina zbyla by Vám co? Osamělá a jen málo vzletná nezakrnělá nezarostlá kopretina

jste brouček, kterej sleduje mé akcie, když nesledujete s hudbou action u Tarantina

jste zábavná vášeň a kubatura jak pro zámečníky vrtoch cinkající méně spinkající kulatina

kdybyste nebyla tak vzácná ňafyna, nechutnala by mi ani s drobky vykompenzovaná pochutina

máte grády, které zdobí šarm a vnady, o kterých vypoví snad každá vteřina jen mňam

i kdybyste byla kdovíjak po těle piha pruhovaná, zůstanete dlouho atraktivně milovaná

progrese dekorovaná i melírovaná, nikdy ne v políčku mina zaminovaná, nebo s mindráky zavirovaná,

máte tvář, jakou vytváří zář kosmeticky nebo kosmicky vzato v obrazci záhad a přestrojení vykompenzovaná

jste snadno vyzývavá, i kdyby snad ve křoví kdo ví co jako khaki maskovaná, abyste nemohla být CIA špehovaná

i kdyby snad konstelace s vyšší silou nebyla Symfonií zmiňovaná, Vy jste v sedmi pádech jako příčestí skloňovaná

i jako předpona a přípona se chci seznámit s tím, jak jste naladěná, koncentrovaná

jste zlomový taneční manévr breaker, podmanivá jako je můj sváteční disco šejkr

nadmíru talentovaná a do široka podnikavá jako Vaše dcery dvě znalecky všímající si kladných snah snadných, ne undertaker

a nehrozí, že byste byla rumba koule zaokrouhlovaná, jste dál jít odhodlaná s nejlepšími do týmu kooperovaná

a v nejlepším se má zastavit, tak jo, nechci se unavit, jen oslavit

Vás trošku citelněji devátého ledna Devátou symfonií i čtvrtého září s Mantronikem nediskutovaná, když jste jak cennost ve městě kovářů přikovaná,

jen ve formě zlatníků s 24 karáty pravost secesně Klimtovsky „vyšperkovaná“ elegantní vlnou snad před zimou zachumlaná 

 

inu, asi lépe je dát italsky komfort 1988 Mantronixu, věřte mi to: (nebo nevěřte)
https://www.youtube.com/watch?v=DNX2Ef4BdbE
https://www.youtube.com/watch?v=61GrjXXhFcM

MANTRONIX (1988) LOVE LETTER (DEAR TRACY) ...(LÁSKYPLNÉ PSANÍČKO) (OH MOJE KOČIČKO)

Milá slečno, ty jsi moje potěšení
doufám, že tě tohle dokáže zachovat poměrně klidnou 
chtěl jsem to napsat, ale potom jsem si myslel
že bych měl asi ještě počkat a dát vzniknout páru dvojice pro svůj drahý život
tak už přestaň šílet, vždyť nejsi zapomenutá
nemohl bych se odvážit zranit květinku ve světě tolik prohnilém
hnije celý svět ze vzteku, z nenávisti, z rozkladu
je komplikující pro člověka jako jsem já, abych fungoval
tak se pojď zase znovu seznámit
s tímhle vysvětlením, co by mělo dát změnu tvému uvažování
když se díváš a pochopíš každý detail v přemýšlení
co říkám je to, co si myslím
a né těch pár řádků, které jsi si šla od někoho koupit

Víš, že je mi líto, že moje pocity pro tebe neznamenají teď nic jiného než lhaní
já jsem nikdy netvrdil, že to dřív bylo snadné
všechno co jsem dělal bylo samozřejmé a plán hry jen nachystán naslepo
že jsme se mohli k sobě hodit a mohli jsme k sobě hledat cestu velmi blízko
bez samozřejmého uvedení
všech těch možných překážek, které činí můj návrat
jako pro tvůj dobře vyjádřený úmysl našeho vztahu
pocity sympatie jsme měli určitě oboustranné a díky tomu, že žijeme zdrženlivě
já jsem od tebe nemohl očekávat a chtít něco víc
ani jsem nemohl popřít tvoji existenci v žádné chvíli
víš co tím myslím má lásko
dokonce jsem se podělil o zážitky z našich setkání
se svými kamarády, kteří nemají na můj život nejmenší vliv
a tohle je z důvodu, že jsem stále ještě velice mladý
víš co
můj učitel je moje vědomost
a vědomost může být procvičená jen existencí a né zdráháním
moje cesta je vytýčená a budu jí následovat
dokud mě povede k mému osudu, ať už je to cokoliv
to je mi líto slečno

Ano jsem nezávislý muž s vlastním životem
všechno beru ve velikém tempu, když jsem o tom sám přesvědčen
nezapomínám na své přátele, ačkoliv si jich občas nevšímám
ať si nepletou výsledek života, ve kterém jedu
pokud ti stačí předstírání a nerespektuješ moje slovo
doufám, že tohle bylo něco, co sis vymyslela a ne něco, co jsi jen tak někde zběžně zaslechla

 

GANGSTER BOOGIE (WALK LIKE SEX… TALK LIKE SEX) (VYZNÁNÍ JEDNOHO NECHVALNÉHO GANGSTERA)


Mistr Hříchu se vrací – zachraňuje, co bylo ztraceno
a skutečně zaplatí nějaké výlohy
s plánem tak kreativním, jak jen umím a dovedu
a jestli víš, to co já, pak víš, co znamenám
protože jsem vytvořený s opravdovou silou
a jak jsme to natáčeli, prohlašovali, jsem plamen, co je modrý
fascinoval jsem, když jsem vizáží inklinoval k vášni, co je moje
a jak víš, mám obličej fešnej
já zářím napříč zemí, beru slečny za ruku
rozbaluji všechny možnosti, abych se nasytil, jak mohu v brlohu
já nepotřebuju nic víc, jen účel a úmysl do zásoby
protože právo být vítěz je právo být si jistý
ještě jednou bez pochybností každý pohyb, který udělám
který detail, legrační sklon, výsada v podobě
nejdříve vzít na vědomí být uznáván jako pohyb mé vůle
pak až později obnovený jako důkaz mých schopností
tikání to je zvuk mých hodinek
hip hop to je zvuk mého sídliště
vysílání v trvalém střihu
ano volání divočiny
ale kontrast ke každé akci
je šeptající dítě
protože to jsem já, ano všemohoucí
král jak vidíš král řízného zvuku, vyhledávám uvádění
snažil jsem se nejdřív najít cestu, potom následovat směrovku
Písmo je vážný závazek, ve kterém je stanoveno utrpení
zármutek, žal, tíseň, špatný stav, tvrdohlaví vy odpočívejte
potěšení a radost je nejlepší v paletě nálad Mantronix
hudební šílenost je Gangsterská výprava

Tak to berte jako dané, génius promluvil
zázračný a báječný, říkají nám, že jsme ze zlata
jako dvojice klidu, cool, soustředění musejí převládat
seriózní, zjistitelní, odrážející old school
chlapové jí vynalezli, platili a obohatili, drsnou krutou přísnou a né protivnou
jemnou jako hedvábí, uličnická je tak senzační
to je pravda, my jsme v módě a tak rafinovaní
znáte nás jako profesionály, my máme lišáckej postřeh
zrzoun je drzoun, jak jsem již předpovídal
a já to dělám v odnoži rocku, non stop s kousíčkem popu
protože hip hop dostává holky do extáze se mnou

Holky se nesou v chůzi sexy s holkama se vedou řeči sexy 
raz dva 
holky se nesou v chůzi sexy s holkama se vedou řeči sexy 
tři čtyři 
ta nejkrásnější Paní snů je příjemně přívětivá majitelka vinice jak kalíšek Martini trofejová, pralinka, ropa zázračně nevydolovaná svůdnost petrolejová u prince,

také punc u mince, z roku 1938 pětikorunky, velká záminka k průvodci s flirty a Afrodití ne hromobití nezpacifikuje husím peřím peřinka
odnož humoru napružená pružinka, dobyvatel neospalý Playboy ozývá se kde vězí Jůlinka, ať kmitá Pan Tau, se šibalskou módou Blanky Matragi a zlatým písmem vízum do práce v galérii snivost odnožinka buřinka
sexy je na 4 písmenka a Vy je máte na sedm, Bondie Blondie Bond Girl, zdrobnělina jako kapradina slyší motýlí hitparádu hybaj k lehčím lekcím: říjen a Toyen v září dekorum na UMPRUM 
yeah je na 4 písmenka a 5 pé díky Vám vládne i mládne, Vaší ladnosti může fandit Mantronix i Věra Čáslavská a Tokyo, Mexico, před 50 léty od rakety mobile perpetuum
hustá jako lustr broušený obyčejný svazek nevadnoucích karafiátů
vnitřně klikatě tančící střední věk; hebká krajka a navigace bez pirátů 
mandlová srdce bijí pro ni každou chvíli v ráji stereo báji na Hawaii 
Havajské kvítko, v ní pestík a surfařova štěstěna v ráži ráj poznávají 
Telč Vám vypoví šifru šifer, jak ochutil jsem jí fernetem do zlatova šenkýřskou desku 
kdyby pustila vzácnou gramodesku, lidmi by otřáslo libido Velikého třesku 
ano osedlej jako přísadu v kalichu jen Ozvěnu mé chuti s dobrou hudbou starou osvědčenou jako V3Sku 
její pojízdná alchymie nenabourá, jen se přiblíží 
dobrá kuchařko neodolatelných receptur, máte tu čest mezi ctiteli pokušiteli rytíři 
ANDĚL je ctitel všech ctností na Vaši nostalgicky opravdickou exkluzivní adresu 
políbí Vás v lehkém letu ve stanovený čas 
amor šípem zasáhne rozkvetlé údolí růží zas zatímco hráčka s disciplínou zkouší jako ďas mazanou prvoligovou finesu 
Vaše karamelová chuť piva a chrlič, jazyk ostentativně do dikce sta Sandokanů jako 101 Dalmatinů v pohybu vypláznout
vždycky je lepší karamelového ježka ochutnat než na kompromis neohebného srpna neodborně lascivně šlápnout 
pro gangstery Al Pacino čilý hrdino s briskní prstem jak Vinnetou je na růže vystřeleno, Vy zrajete s vinětou, karafo jak víno 
z toho důvodu chtěl bych vídat Vaši nerošťáckou maličkost na slunci stárnout 
briskní poupátko grunge do Nirvány koťátko, rarito jste vzácný přírodní světoběžník jako s písmenky Modrý Mauritius 
dekorativní papyrus psal by jí i Marcus Aurelius vyžadující jemné chvíle na konsensus
božské stvoření ve světě kostelů a koncertů 
jak vyzní One Caress? Bezva, bez Dámy Vašeho espritu vyšumí vniveč naprázdno a bez dirty dancing od Patricka Swayzeho bez žertů 
víc třískající než Tříska i škola obecná, spojme naše dojmy v megamixu oboustranných raritek 
ať trhlej mrzutej strejda v FN Motol nemotorně nemotor kmotr cucá jen dudlík, já vítám královnu a zaručím jí požitek


 

HIP HOP CONNECTION MAGAZINE

INTERVIEW, JULY 2002

 

Když byl studiový hip-hop ve svých počátcích, jeden člověk měl pozoruhodnou zásluhu na vývoji zvukových triků. Mělo to daleko od snadné věci, ale dědictví Mantronixu bude navždy kolovat v žilách, v mých žilách…

 

Jestli jste si třeba někdo sepsal seznam nejlepších dlouho zmizelých umělců hip-hopu, tak by blízko vrcholu vyčníval Kurtis Mantronik. Na základě dema s MC Tee podepsal kontrakt s vydavatelstvím Sleeping Bag v New Yorku a zakrátko se vyšvihli na scénu s hitem „Fresh Is The Word“ na začátku roku 1985. Dál následovala řádka úspěšných singlů jako „Ladies“, „Hardcore Hip Hop“ a „Bassline“, s prvními dvěma alby Mantronix KM upevnil svou pozici jako jeden z nejvýraznějších talentů na moderní produkování. Jakmile se zadařilo jeho hitům, tak také pravidelně produkoval písně dalším rapperům jako Just-Ice, T La Rock a Tricky Tee a v důsledku své druhé funkce ředitele A&R ve Sleeping Bag podepsal v labelu smlouvu vydávání desek s EPMD.

 

Ale jak jeho vazba se Sleeping Bag nabírala kyselou příchuť, nespokojený Mantronix se vydal na novou pastvu. Výnosná smlouva s Capitol vyplodila sice další tři alba, ale s poměrně větší ztrátovostí vloženého zisku. Když se vyhořelý Kurtis cítil vyčerpaně, okamžitě změnil prostředí, nakonec se znovu vynořil o pět let později inovující svoje řemeslo jako producent / tvůrce remixu a pseudonymní umělec na funky housové scéně.

 

Teď zakotvil v Británii, jeho poslední nahrávka znovu zabrousila k jeho hip-hopové minulosti a ke kořenům charakteristického zvuku pro Mantronix. That's My Beats! maluje impulsivním zvukovým profilem oblast velikého jablka v půlce 80. let a ve vzácném rozhovoru Kurtis vysvětluje důvod, proč je odhodlaný zpátky nastoupit za mixážní pult.

 

HHC: Jak se vůbec uskutečnilo „That's My Beats“?

 

KM: Má to tento průběh. Požádali mě, abych sestavil dvanáct skladeb, které mě ovlivnily před tím, než jsem začal skládat svou vlastní hudbu. Přikývnul jsem, ale nezačal jsem do chvíle, než jsem se dostal do vaší země, a než lidi řekli „tohle je hodně zajímavá kompilace – tohle je přesně hudba, co ovlivnila spousty lidí, kteří se v té době v Evropě věnovali hudbě“. Je to pro mě důležité album, protože bez těchto nahrávek bych nevěděl, kde by vůbec vznikal můj sound.

 

HHC: Odrážejí pro alba typické prvky disco, hip hopu a electra základní složky klasického zvuku Mantronix?

 

KM: Dostal jsem se do New Yorku v létě 1980 a všechny rádio stanice servírovaly taneční hudbu. Celá scéna byla živá a vzrušující. Šel jsem se projít po Central Parku a všichni skateři ladili rádia na stanice s discem… takže jste tu měli všechny dunící repráky naladěné na stejnou stanici a když přišly na řadu gramodesky, tak jsem kvůli nim rád chodil do klubu. Bombardovali mě s disko záležitostí a od prvního dne jsem znal „There But For The Grace Of God Go“ od Machine. Ta dost dominovala. Takhle nějak zněl New York – musel bys tu být, abys ucítil sílu celé věci.

 

HHC: Kdy nastoupil hip hop do srovnatelné pozice?

 

KM: Hryzala mě blecha rapu. Na rádiu moc rapové desky nepouštěli, to byla záležitost jen naživo v parku, kdy se dotáhli do ulice gramce a zapojili se do zdroje elektriky u lampy. Můj známej v Brooklynu mě hodně seznámil s celou hip-hopovou kulturou. Byl jsem oslněn tím, co všechno dovedli tihle kluci dělat s vinylovou deskou. Existovalo strašně málo rapovejch desek, jestli vůbec nějaká, kterou sis mohl koupit a poslouchat, ale jsou tak jedna nebo dvě z toho období, kdy mohu říct „okay byl jsem tady a tady jsem šel taky…“

 

A co obzvlášť dominuje?

 

KM: „High Powered Rap“ od Crash Crew je rozhodně jedna věc. Byla jednou z prvních rapových desek, co jsem slyšel. Vzpomínám si, jak jsem jí slýchával v Roxy s Afrikou Bambaatou, Jazzy Jayem a všemi tanečníky breaku. V té době zahrál Bambaataa všechno počínaje The Clash, až po Funky 4 a Crash Crew, pak zahrál Parliament a Funkadelic a necelých 4 000 lidí mu na to pařilo! To byla divoká jízda.

 

HHC: A co Tvoje electro výběry?   

 

KM: Uprostřed celého poslechu všeho toho disca a hip hopu se dostává do popředí Ruichi Sakamoto s písní Riot In Lagos. To bylo naprosto potrhlé! Disco stanice hráli tomuhle podobné věci a Bostich od Yello – tohle už dneska neskládají, proto to tehdy byla tak nádherná doba. Byla to velice pestrá scéna. O pár let později Art Of Noise vydali Beatbox a to bylo neuvěřitelné. Byla to elektronická kompozice s výraznými hip hopovými spodky. Tehdy jsem začal experimentovat s nástroji a vytvářet svůj vlastní styl.

 

HHC: Uhodil jsi do zlaté svým prvním demem. Co se vlastně dělo?  

 

KM: Chtěl jsem být DJ, ale nikoho na scéně jsem neznal, tak jsem dostal práci jako pouštěč desek v jedné prodejně v centru Manhattanu, jmenovalo se to tam Downtown Records. Jednoho dne mi povídá jejich stálej zákazník: „Víš co? Mám doma udělanej beat, ale sháním rappera“. Takhle jsem pak potkal MC Tee. Probíjeli jsme se s osmi stovkami dolarů společně a natočili jsme první demo. Všechno v tom tak dobře neznělo, tak jsem se rozhodl prohnat to stereo ekvalizérem v obchodě. Potom už znělo fantasticky.

 

HHC: Jak ses dostal ke spolupráci se Sleeping Bag?

 

KM: Will Socolov, majitel, jednoho dne přišel a můj šéf mu říkal: „Chlapci mají pěkné demo, chceš to slyšet?“ dal ho Willovi a další den se vrátil a říkal: „Tohle se mi dost líbí. Já půjdu a pohovořím s partnery, chci tuhle desku vydat.“ To mě dost potěšilo, protože to bylo první demo, co jsem dělal. Chtěl se mnou podepsat smlouvu, tak mě zavolal do studia, abych připojil na desku scratching. Ptal se: „Víš, co máš dělat, OK?“ a já jen kejvnul „Yeah“. Skončili jsme to tak, že jsme vydali „Fresh Is The Word“ a tím jsem začínal.

 

HHC: Překvapil vás jeho úspěch?

 

KM: Tahle deska měla v New Yorku masivní ohlas. Vyšvihla se v rádiu a tím kompletně explodovala. Bylo to tak velké, že téměř každá rádio stanice to hrála nejméně šestkrát až sedmkrát za den a to je moc. Hráli jsme také po klubech – docela často ve stejný den. Bylo to asi takové: v deset zahrajeme v Roxy ve dvanáct v Red Zone a tak dál. Kamkoliv jste vyrazili ve městě, slyšeli jste to z rádia nebo z aut, která se proháněla.

 

HHC: V kruzích hip hopu spočívá tvá reputace na prvních dvou albech Mantronix. Řadíš je ke svým nejlepším pracím?

 

KM: První album Mantronix bylo dost případ typu „pojďme se dát do práce a zkusíme si pár věcí.“ Bylo to spíše jako EP. Neměl jsem žádné nápady, jak bych udělal celé album, tak jsem si zkusil napojit do sebe megamix. Nikdo to přede mnou ještě nedělal, ale vlastně jsme ho natočili proto, abychom zaplnili místo. Daleko větší snaha na album bylo Music Madness. Od počátku jsem chtěl, aby bylo více elektronické a experimentální, protože něco takového nikdo v hip hopu nedělal. Skončilo jako kvintesenční Mantronix. Když ho dnes slyším, pořád z něj mám radost.

 

HHC: Jestli bys mohl vybrat jednu určitou píseň Mantronix z té doby, která by to byla?

 

KM: Tak určitě podle mého Who Is It a možná Hardcore Hip Hop. Who Is It jednoduše vzniklo tak, že jsme dělali rap na hotovej beat. To znělo nudně tak přesně na konci session jsem se rozhodnul, že připojím i zvučnej syntetizér. Už jsme míchali skladbu – bylo to přes hodinku na konci session a za hodinu jsme platili  $125 – když jsem řekl, „tak tohle fakt nešlape, dejte mi keyboard“ a uzavřeli jsme to za dalších 45 minut. S peckou Hardcore Hip Hop jsem chtěl udělat něco o dost drsnějšího a je to poprvé, kdy jsem slyšel vyslovit termín electro. Tahle věc skloubila hip hop s elektronikou, bylo to rychlé a zafungovala.

 

HHC: Co se stalo špatně, když jsi podepsal smlouvu se značkou Capitol?

 

KM: Podepsat smlouvu u Capitolu byla naprostá masivní chyba. Z jejich pohledu jsem byl jedním z nejlepších producentů široko daleko. Chtěli si užít s rapovou hrou a skončili tak, že na mě hodili peníze. Ale nepochopili to – byli zapojeni do něčeho, co bylo na bázi hype.

 

HHC: Byl jsi zklamán z alba In Full Effect?

 

KM: Ano, nebylo to silné album. Bylo složité ho točit, protože jsem jezdil po světě. Tee byl také součást vzniku, ale nemohl jsem ho usměrňovat co se týče dostat ho do studia v určitý čas. Měl jsem velké pochyby s tím, co jsem vytvořil. Já byl v uzavřeném světě, měl jsem všechny tyhle prachy a právníky a účetní kontroly a všechny lidi, co z toho těžili a nevěděl jsem, komu můžu věřit. Třeba u skladby Simple Simon – o té si všichni mysleli, že zaboduje i v zámoří a jen já jsem z ní byl rozhozenej.

 

HHC: Co jsi udělal s výhodou zadní strany?

 

KM: Já myslím, že se hitům dále dařilo. Je to obousměrná věc. Byli by zaplatili spoustu peněz, kdyby chtěli moje služby. Desky byly umělecký zážitek, ale Mantronix byla spousta těžké dřiny. Sralo mě, že jsem tři ze čtyř dní v kuse dělal na rapové desce a pak rovnou na taneční nahrávce, tak pařba na párty musela jít někam stranou. Možná že kdybych se zeptal Willa, zda peníze co mi potom nabízeli, byly opravdové, řekl by mi „Yeah a udělali jsme chybu, že jsme se od sebe odtrhli“.

 

HHC: Po problémech s Capitolem jsi vypadal, že jsi někam zmizel, co se stalo?

 

KM: Vypadl jsem ze scény v letech od 1991 do 1998. Přestal jsem skládat hudbu, protože jsem se cítil vyhořele. Musel jsem řešit několik legálních problémů a to si vybralo na mě svou oběť. Začal jsem s hudebním průmyslem ve svých 17 – pracoval jsem ve prospěch labelu Sleeping Bag den co den a vůbec mi nezbývalo volno pro sebe. Někdy jsem ve studiu zůstal rovnou na dva nebo na tři dny a přespával jsem tam na podlaze, protože jsem nechtěl ztratit svoje seřízení na pultu… po čase jsme z toho místa vyšli a byli jsme zelení! Začal jsem to těžko snášet a eventuelně jsem začal uschovávat spoustu věcí. V módě začal kralovat new jack a ten začal přebírat house.

 

HHC: Jak se změnilo působiště, terén?

 

KM: Tehdy mi začalo opravdové odtržení. Všechno se změnilo. Najednou jste měli rapové kluby a housové kluby a radiostanice už nepouštěly pestrou směsku – spíš jeli hip hop s R&B. Já byl zvyklý nastolovat trend a ne ho následovat. Musel jsem se odnaučit svůj způsob tvořivosti a to je dost těžké. Lidi řekli, že mám už zastaralej zvuk a pak po šesti měsících jsem se vzdal. Dělal jsem do spousty jídel a v podstatě jsem dál nepovažoval, že zůstanu v byznysu.

 

HHC: Co způsobilo tvůj návrat?

 

KM: Jednu noc zašel inženýr, se kterým jsem pracoval, na malou poradu. Představil mě jednomu člověku, který se ptal „Proč se nechceš vrátit? Všichni tvůj zvuk samplují…“ Neměl jsem konkrétní nápad, a ten člověk mi řekl „Ty máš obrovskej ohlas u lidí, co tě následují“. Vážil jsem se svým břichem hrozných 280 liber, ládoval jsem se jídlem, přemýšlel jsem, že tohle už nemohu dopustit. Ten člověk mě chtěl zastupovat a dohodil mi, že udělám remix pro Future Sound Of London. Tak jsem ho udělal, měl docela ohlas a zase jsem se začal do toho dostávat. Udělal jsem nějaké věci na scéně electro a drum & bass, pak jsem začal plodit disco a to je v téhle chvíli meta, kde jsem.

 

HHC: Jak se hip hop rozvíjel od éry klasik Mantronixu?

 

KM: Myslel jsem si, že by měla být produkce a rapování ve stylu o mnoho víc důmyslnější, než aby místo toho zase opakovalo cestu ke kořenům. Era ve které jsem se vyvíjel, všechno bylo o pevném rapování jako zvládal LL Cool J – všichni měli snahu zkušeně udávat tón a mít rytmus. Později jsem slyšel rapovat lidi a připadalo mi to jakoby texty četli z knihy a těm blábolům se nedalo rozumět. O něco lepší zkušenost mám s lidmi jako Timbaland, ale já jsem prostě z odlišné éry.

 

HHC: Proč jsi se rozhodl, že se usadíš v Británii?

 

KM: New York se odchýlil od toho být hlavním centrem zábavy a změnil se na to nejhorší místo. Starosta Giuliani ho v podstatě zazdil. Zavřeli tu všechny kluby – teď už existuje jen několik barů, kde se hraje hudba. Částečně to byla výhoda, když neurčití podivíni a individua chodili ulicemi. Mělo to správný charakter, teďko je to tam strašné a já tam bejt nechci. Jsem tu zatím chvilku a začínám cítit zase oheň. Chci se zase zapojit do hry. A jednou, až to budu cítit, se vrátím zase s nakopávajícím hip hopem.

 

…Jeho album „That´s My Beat“ vyšlo na značce Soul Jazz

 




MANTRONIX: „FRESH IS THE WORD“ 1985 (= ČERSTVÁ SLOVNÍ ZÁSOBIČKA JAKO VEDLE SEDMIKRÁSEK VELKÁ NÁSOBILKA )

 

Mantronix je skupina, kterou si musíte za každého počasí chtít vyslechnout

ale prosím, abyste nebyli těžkopádně umínění

protože i když jsou naše zvukopalby vždy vroucí

nejsme tady proto, abychom ohořeli a ochořeli v plamenech

jsme tu, abychom celej barák dostali do švihu, s věčným klidem

ano, vydumáme nějaké fajn přiléhavé rýmy a naordinujeme nějaké hrátky pro kočky,

protože o tom to celé je!

 

Slovo má dar čerstvosti, takhle jsem líčen

a tak snadno uchopitelnej je rap, co předepisuju k užívání já

tak imponující pro lidi a vy poznáte, že má pěkně strhující dopad

na všechny černošky, Puerto Ricánky a na bělošky jakbysmet

podívejte, můj styl je jen zdánlivě neskutečný, je moc utažený na to, aby byl odpečetěn

je tak vybuchující, je tak nepřehledný, až je těžké ho ukrývat

je dominantní jako moje barvička, a jak podotýká od Boženy Němcové Babička, mohl by si vybírat 

jakkoliv vysoké postavení v zaměstnání, jak jsem doporučoval naslouchání a vy objevíte včas

jen posečkejte, a nikdy moc dlouho, je chladně rozdrcen jako led

víc fascinující než oheň, tak žhavý, že pro slečny neutlumíte moji touhu

já je zbožňuju jako neodolatelné posluchačky, stanu se pro ně neutišitelným zpravodajem

ze všech úhlů fortelnost rozuzlím, mám víc výdrže v zásobě

protože u mikrofonu zkouším prvky nepokleslé zábavy

kdo se nechá strhnout elánem rockového pantera?

zapojím víc melodických těšení se do těla

a ne, není tu žádnej nájemník

se stylem, který mi říká pane, tedy vlastnoručně napsaný design

perfektně navržený a dobře proveditelný

jen abych ohromil publikum bez zbytečných faux pas

a v případě, že byste to chtěli vědět, moje znamení je Panna

 

(scratching a cutting)

 

Správně automatizován, jak je uvedeno,

s mléčnou příchutí i pozlacený model

to je ten čerstvě moderní zvuk se souvisejícími rýmy

ano zmíněná prozíravost, uspořádaná s precizností, zafunguje víc

Mantronix, to znamená zvuk duše jako burácivej řev lva

řev jako lev, který byl přivolán a zjednán, aby naháněl všem obavy

jako okovaný kolt s 5 bity, jako bystrost v nočním životě

zářím ve vašich očích, jako pocity tolerovatelného skandálu

protože parta, kterou zosobňují oni, vás obviňuje z plagiátorství do tváře

takže pištíte: Všemohoucí, prosím změň nám to tempo, uprav nám tu rychlost

protože i když jste se dopouštěly těch věcí, nikdy jste nepociťovaly chutě

senzačního rappera, Mistra Hříchu pana Tau, pana Tee

sólového rappera bratra z V–Ý–S–L–U–N–Í

já udávám tón v celém stavení, izoluju prostopášností

jako drink s vydatným zastoupením alkoholu pro 7–Up tohle má říz a chuť

protože je to jemné, šťavnaté, černé a ne čínsky nažloutlé

pro většinu tuzemců jsem neznámej, protože jen říkám nazdárek

abych ostatní osmělil je můj úkol, vrhám se na večírky a na swing

a po straně budu vyčkávat na půlnoční mejdan

hej lidi, přidejte se k vrcholům mládí, tancujte a zpívejte

protože když posloucháte tuhle partičku, říkal jsem, že nic není tabu

 

(scratching a cutting)

 

Ano, moderní a čerstvá zásoba oslnivých slov, Mantronix je tady

a jsme v takové opilosti, jako nadělá nedozírná nabídka piv

nechováme se nikdy povýšeně, jsme tak bezprostřední, jestli to postrádáte a jestli vás to mine

protože tahle kapelka má v sobě setsakramentsky dost talentu

my umíme obtěžovat, předhonit, skrečovat tak rychle

vnímáte potěšující zvuk s velkým kontrastem

pro nás bude mít význam tenhle sport zvučného znásilňování

protože vydělávat kulaté sumičky je náš resort

tak se jen pokuste, nelžete, je čas, abyste si koupily

zrovna tuhle svěží funky novinku od zakázané vyšší síly

Gangster Boogie Monstrum Kurtis to je on, Tee to jsem já

poslouchejte scratch, před kterým DJs prchají se honem někam skrejt!

 

Pokud jsme dynamičtí s programem

obdařeni krásou a romantičtí

neporazitelní a šarmantní a tak fantastičtí

přicházíme rovnou za vámi z planety ryzí čerstvosti

v krajní epizodě pubertálních předností, říkejte tomu N–Y–S

vystupujeme se zárukou, abychom vás informovali

jsme jako razie do kalhotek v noci na všechny holky v ložnici

přebíráme velení nad každou situací

tak se připravte na vpád čipery

v kapele na úderné nosné přenosné melodii

tak se připojte k nevtíravému módnímu doplňku a dopřejte nám prostor

protože krok v našem směru jen naznačí, o co se snažíte

jste krásné jako peklo a tak senzačně neúnavné

chtěli by nás na pracovní úvazek, protože my víme, že jsme nejlepší

s nadáním dělat další věci

vedle toho, že vyhecujeme krásné holky jen tím, že jim navlečeme prsteny s diamanty

s vejškou jako je převýšení vozovky a náklady za auto

s drtícím chladivým beatem a deejayem prvotřídní reprodukce

tak se teď chovejte zrovna tak, jak nejlépe dovedete

spočítejte si to a rozdivočte stereo

s klidem, který rozprostřete do jakéhokoli stupně

od nuly do padesáti, dokonce devadesáti

protože rachotit hudbou na celej dům je ukázkovej životní styl

jako řežba do třasořitek rachot bez vytaseného nože

jako Jekyll a Hyde, kteří se řítí do maléru jako lavina na oběti

my rozčepýříme celej večírek vzhůru nohama, když jsme jeden rachotič vedle druhé čiperky drummerky

 

 

MANTRONIX: „HARDCORE HIP–HOP“ 1986 (= NEODFLÁKNUTÝ NEOHLEDUPRÁZDNÝ NEKOLOSÁLNÍ A NEKOMSOMOLSKÝ NEKNIHOMOLSKÝ ZÁŽIVNÝ HIP HOP)

 

(Intro)

Maaaaantronix!

jsem zde zpátky na žádost lidí

do hudebního pavilónku

nastupuje funky fresh crew

jejíž jméno začíná jako Chlap: Man…

tak jestli si myslíš, že jsi fanynkou

a sympatizuješ s klanem

povstaňte všichni

a zatleskejte nám zrovna takhle svižně

 

(scratching)

 

Ano, jsem písař kvalitního rýmu, on je vyvolávač beatů

mluvím k vám teď, ale zaběhnu si k vám teprve později

a pokud jde o beat, nenajde se tu žádnej vlivnější

nedostižný a hbitý obsluhuje crossfader

tak něco jak sondu do duše neprostořekých dělostřelců probádejme a vám bude jasné, proč

a my vůbec neplánujeme, že bychom soudili ryby v proudu,

aniž bychom vás neinformovali a nesklouzli do vzpomínek

MC Tee a Mantronik mají hudební rozjezd naostro takto!

 

Poslouchejte bedlivě, o čem mluvím

rap a beat je vlastně to jediné, oč nám tady jde

navrhovaný překvapivě, tak úžasně fascinující

dosahujeme značných výšin a s jistotou stoupáme

nahoru, kupředu, tak parádně, jak to jen je možné

k tranzistoru nám stále pomáhá naše proslulost

tak projevíme se: vyrovnáme se vám jako obluda

to je už náš úděl, že nezaostáváme, my jen bereme na zřetel námitky

aby to bylo naše rozhodující utkání, hrajeme pokaždé jedinečně silácky

etiketa MC pro talent zvaný Tony

cena, která je přebíraná, osobnosti, ke které zamíří

k tělu, které kritika označí, že si stále dovede užívat

tak fajn, skvělé, dohodli jsme šanci, abychom hudbou zazářili

je to díky rýmu, všechno a účinné úvodem

na obřadu výmluvnosti, to lepší ve dvou na tahu, Mantronix je skupina

smontovaná těmi nejlepšími, ale ovládaná vámi

na kolech z oceli je tak či onak rozpoznáte

věřte tomu, nebo ne, je to část desky

setkáváme se s různými typy lidí, co vynášejí do nebe nešikovné lajdáky

z dobrého se stává bubák, jémine, podívejte, co to nezletilé dítě natropilo!

 

Drsoň s partou v rytmu rockového kocoura

Ano, drsoň s partou v rytmu rockového kocoura

tak hybaj ve svém „nastavení“, lidi na mejdanu přidejte se k němu

on ví, že ho nemůžete postrádat, vážně nemáte důvod, proč ho plísnit a rozčilovat se na něj

naše společné síly si poradí se stylem, který se do něj vlévá

já jsem nadmíru rozjařenej, vy radostně tleskáte

rozmísťujeme základní prvky, důvod, aby byla využitá veškerá síla

tam, kde jsou všichni jako faktor, hrnoucí se beat je pilná včelí prskavka

génius s popohánějící jehlou do akupunktury taktu, můžete si ověřit, že on si na nic nehraje

provedl kouzlo, abyste se mohli spolehnout na hudbu, kterou si koupíte

s klidem zahajuje beatboxovací pokus, aby naplno vynikal

prozatím respektovaný, přijímaný, a vůbec ne odmítaný

upouští od zlepšování, když je se vším hotov, nemůže to vyhodit jako nepovedenou taškařici

jde rovnou na hřích, souhlas od úřadů má dovolený

aby definoval určitou záruku hudby, tak je jako kouř

který je tmavý s hromy a blesky, tak se honem jděte ukrejt

zahnal jsem vás na strom, jelikož jsem burácel jako ta venkovní přeháňka

rozprostírám se na širokánské ploše, pro ty, co tvrdí, že se budou po mně shánět

jsme rozdílní od zbytku, s jakostní háj fáj, s jakostní švejkovskou hudební náturou

jsme tak hluboce zakořeněni, myslím popravu na elektrickém křesle

abychom vás uvěznili, budete se cítit jako zvířata odchovaná v ZOO

tak vysoce, ano, ale pouze v atmosféře

protože jsme odvázaní, meditující, kouzla nešetřící pár

ten se jmenuje Mantronik, já si říkám MC Tee

přišli jsme sem, abychom vám nadělili bezúhonnost

a nechali vás cítit se sami od sebe perfektně, my jsme super množinka údajů

víra ve vyšší bass, kde se setkávaly požadavky

s návaly od téhle připomínky, tak se usaďte do sedadel

když si přečtete smlouvu, tak ji s jistotou podepíšete

 

Tee, král všech rýmů


Ano, to jsem já, otrkaný mistr i pro holomráz, jak vidíte

jde to snáz stát se králem všech rýmů a harmonie, být druhý Jan Eskymo Welzl

mám záruku, že do desky napěchuju jako pamlsek bass a nesmažu ji

ale prostor v honičce s jakousi darebnou pohnutkou, kterou můžeš okoštovat

malé je uprostřed nahoře, nahoře na piedestalu

dovol mi poctít svým umem slečny, aby se mohly vrtět a mohly po mně vrnět

ty rozprostíráš tenkou vrstvu a kýváš se, nebo se hihňáš a kejháš jako husa

ale Tee převezme velení tak jako kůň správně v sedle

už brzy, protože já jsem všemohoucí

MC, ano, já, a vy budete se vším souhlasit

přicházím k vám rychle, abyste se díky mně mohly víc povznášet

až do nejvyšších sfér vlivu, a zanechám vás v zábavě i v dresu

protože jsme nebojácní, zdrcující, vrháme se na krásné paničky

frajírci jsou tu také, ale zase jsou ze všeho tolik vyjeveni, nandáme jim to

moje máma si asi bude myslet, že to předstírám

ale kočičky na mejdanu dobře vědí, že po nich toužíme

pro to jejich vnadné tělo, ozývají se La–Di–Da–Di

myslí si, že jejich ženské renomé bude fenomén, ale jsou jen nadrženy…

tak se rozvášněte jako na vlnách plejtvák obrovský s mořskou potvůrkou

 

Ano v beatu je jasný leader, co nemá přemožitele

a jen aby vás vystřídal

hip–hop razance pro dav lidí, který potřebuje nás

vy, lidičky, jako chvění pokryté nazvučenou snad i graciézní pavučinou

a po technické stránce je to fakt, děláme hudbu docela vražednou

spoléháme se na vibrace, které vás uzdraví a napraví

abychom se mohli tím motivovat pro hudbu, kterou vyšleme jako šlehu do éteru

abychom se měnili časem, abychom se rozptýlili s kujónským rýmem

jako základní kurz z učencova pera na deseticent

jako diamanty v minulosti, nemoci, které trápily dužinu

tak my jsme si vzali velmi jednoduchý princip a vynalezli jsme penicilin

a tohle jsou věci, které rozvíjejí další duchaplný vzorec

zrovna jako ukazatel na mušce v pušce, puška na řízenou střelu

jaderná bomba, která padá na krasavici k pohledání

a omezence v silném počtu, tohle nebude tak dlouhé

abyste zjistili devastující song

podívejte, jak song zapracoval, je ovlivněný prima úmyslem

těch věcí z minula a nahrávek, které jsme si kupovali

tak třeba můj kamarád Melle Mel a The Furious Five

The Funky Four MCs plus jeden Jazzy Jeff, který neztratil drajv

podívejte The Cold Crush Four a The Treacherous Three

bláznivá Crash Crew a nepřeslechnutelný Spoonie Gee

a tohle jsou ti rappeři, co nám dopomohli popsat vášeň

tlukotu srdce od počátku scény až k roku 1985



 

MANTRONIX: „LADIES“ PRO NEINDIÁNKU ČESKÉHO SUPER SNAŽENÍ PISATELKU S X FACTORY PSANÍČKO

 

Radost–radost–radost–radost–záliba–záliba–záliba–pozdvižení

radost–radost–radost–radost–záliba–záliba–záliba–pozdvižení

radost–radost–radost–radost–záliba–záliba–záliba–pozdvižení

 

Yeaaaah! Ó, yeahh!

vítej, vítej krasavice (řekni něco!)

máme akorát speciální věnování

pro všechny nádherné mladistvé kočičky

s pěknýma očima a nakažlivým úsměvem

a pro ty, co nosí lákavé kadeře

měli jsme pocit, že jsme vám to museli prozradit

bez sebemenšího otálení

tak si poslechněte slova, co vám říkám

a styl, který zobrazuju

 

Protože mám slabost pro holky s očima jako tichá voda a rty namalovanými jako červená růže

líbí se mi, když jde holka rovnou vedle mě a donutí mě, abych se po ní víckrát za sebou otočil

jako sexy drzá vyhlídka západu slunce s pocity tajemna, které je obklopeno modrou oblohou

mám rád, když holka o sebe dbá, potom poznáš, že její hrdost má značný význam

 

Ó yeah!

 

Víš, potřebuju Tě vzít za ruku

dovol mi, aby Tě můj rap roztočil

 

Pohněte si!


Pro všechny slečny, jestli si myslíte, že jste neodolatelné

tak ovšem, slečinky, myslíte si, že vy na to máte

jo všechny kočky, jestli si myslíte, že máte dobrou pověst

pak bychom si mohli vyrazit na jízdu kolem města

v mercedesu benzu dobře roztáhlém, leskne se na něm opravdová stříbrná metalíza (no řekni!)

žádná lež, já dodám důvěryhodné přátelství

jakémukoli typu legrace v jakékoli kategorii

kde láska tvoří můj účel a ponaučení z románku

tak jdu dát pusu holce, které to sluší a ještě to odmítá

dovol mi, abych Tě obšťastnil a budeš se cítit ve fantastické formě

a já slibuji (oh yeah) že to takhle dopadne

nebo jinak můžeš konstatovat, že Jánošík není sekáč, pokud není sekáč MC Tee

rád bych Tě provedl povedenou nocí a aby Tví nejlepší přátelé na tohle chtěli žárlit

jako romantika z růžových knihoven s projevy vyhlášených bestsellerů

zastavme se na večeři, abychom se něčím posilnili

pojďme se podívat na film týdne na 42. ulici

nebo teď vyražme trsat do klubu, dělat, co si vybereš

prožít šťastně šťavnatou noc a nechat kypět, jitřit naše pocity

 

Jo, prožíváme noc se sladkostí neonových světel

já pařím jako neporazitelnej tanečník Patrick Swayze v klubu, zatímco jsi v mém dohledu

tak můžeme jít, abychom si vše mohli dopřávat zásadně jasné a jarně jednoduché

tulit se, mazlit se, líbat se, protože já jsem blázínek pro vychutnávačku

vidíš to, brachu? Udělej reklamu tomuhle klukovi z plakátu T

jsem apoštol nebo velvyslanec s mikrofonem s milujícím odkazem

tady abych Tě uspokojil, rozproudil, slibuji Ti, že Tě galantně vylepším

zaručím Ti láskyplný život, abych Tě otestoval

no jasně, celou noc až do ranního rozbřesku

tak pojď, krásná dámo, vypadáš dobře

ó yeah, óó yyeaahh, óóó yeah

 

Pohněte kostrou!

 

Všechny tyhle slečny!

 

Mám velikou slabost pro tyhle slečny

speciálně tyhle vyparáděné krasavice z divokých vajec

musím vyrazit k nim, pochválit jim jejich účes

jejich účast v jejich očích a jejich líčení, aby mohly s chutí chodit s těmito fešáky zde

 

Sledujte to

 

Zlepšete tempo

do toho, čas na nikoho nepočká

nebojte se, ó yeah

 

Tak vítej, krásná pisatelko i učitelko

víš, že toužím držet se s Tebou za ruce

dovol mi zašeptat Ti do ouška

a nech můj rap, aby Tě roztočil

vezmu Tě tou nejtemnější nocí

bez pochybování nebo přestávky

protože na Tebe myslím každou noc

s láskou jako jedinou myslitelnou aférkou

 

Abych si s vyvolenou soustavičkou dívčí vášně zase jednou sjednal rande

je na Tobě, abys to uznala, a nejen tvořila

večer dobře zapamatovatelný a slibně oslnivý

tak jestli jsi pověrčivá, říkej tomu klidně osud

protože já věřím na kouzlo celkově vzato jako impuls

tak jako myšák v příběhu pro mateřské školky Hickory–Dickory–Dock

který přivolává románek pro mně a pro Tebe

nebo jakékoli krásně vyvinuté samici, které je hned jasné, že je to skutečné

opravdu nezáleží na tom, jestli jsem rychlý nebo pomalejší

je to jen můj přístup, kterým jsem zajišťoval show

že mám talent zpříjemňovat noc

jakkoliv si usmyslíš, podle Tvého přání uvolněnou nebo napjatější, přiléhavější rozkoš

vezmi to do části, kde bys to mohla nazývat jako extrémní školu hrou

já mám rád vesmír, bydliště svůdniště, já rád házím paprsky

přímo rovnou na Zem z Amorova šípu

večer bude divočina, ale slibuji, že nic hloupého

máš smysl pro nesmysl, protože já rád špásuju

není to míněno jako výsměch písně, můj zlatý slavíčku

protože já jsem hitparádovej doveda s románkem

kterej má symbolizovat, že zde vyčkává na Tebe

a rozpoznat Tvůj skrytý talent uvnitř kalhotek

tak pojďte krásné dámy, tahle noc patří zrovna vám

ale dovolte mi vědět přesně, co plánujete dělat

jestli se cítíte sexy nebo trochu nadržené

dovolte T, aby vás obšťastnil a slibuji, že tím nebudete opovrhovat

 

Prohlížím si Tě tak krásně vnadně pubertálně přijatelnou

Tvoje máti je furt sladká a tak žebrá, jestli bych ji také mohl vzít aspoň za ruku

chtěl bych Tě vyznamenat svým peprným řádem, rockovat a rozradostňovat Tě

naplnit Tě svým osobním kouzlem a doufám, že se Tvé srdce uvolní pro mě a svolí pak úplně pro každou vášeň

abych zbožňoval milování s Tebou je můj jediný chtíč

tak jestli si chceš dopřát trochu intimní slasti, dovol mi být Tvůj zásobovač

protože kvůli Tobě, drahá laskomino, moje láska nikdy neochabne

 

Věř tomu

když jsem uvedl, že choutka na milostné dobrodružství neochabne,

tak jsem jen trošku unaven tím, že tu stojím, a nemám žádnou partnerku

yeah, myslím, že se právě akorát odporoučím ze scény,

naskočím do svého vozidla Tee a pojedu si vyhlédnout nějaké rošťandy s titulem MUDr. pro pudr a injekci včelí mandragory nablízku

Yo Mantroniku, míváš také tyhle jarní pudy sebezáchovy ne pro stájové pinče, ne pro padavky, ne pro naaranžované pudly?












Poznámky k tomuto příspěvku
Marco rain (Občasný) - 4.9.2018 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter