Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dialog
Autor: Aaen (Stálý) - publikováno 22.8.2018 (15:23:31)


Dialog


(dramatická báseň)

 

 


  

 

VÍLA (stojí vpravo ve světle, oděna v bílém)

 

TEMNÝ ANDĚL (stojí vlevo ve stínu, oděn v černém)



***

 


 

VÍLA: Vítej u mne, děkuji za nečekanou návštěvu. Však ty jsi hlavně v minulosti a budoucnosti.

 

TEMNÝ ANDĚL: Ale tvořím přítomnost.

 

VÍLA: Ano, vědomě, jen... trochu nejsi. Měl bys být duší stromu a jsi jen prázdnými skořápkami, které nemají obsah.

 

TEMNÝ ANDĚL: Jsem, čím jsem. Přes mystérium času se spolu bavíme, ač jsme každý jinde.

 

VÍLA: Souhlasím.

 

TEMNÝ ANDĚL: Jsi, já nejsem. Nejsi, jsem já. Jsme tak spojitými nádobami a jsme rozdílní. Ty jsi střed a já jdu od něj.

 

VÍLA: Ale budoucnost a minulost nejsou. Jen byly a budou. A vlastně nebyly a nebudou.

 

TEMNÝ ANDĚL: A jest přítomnost? Sama se křehce ztrácí z okamžiku na okamžik. Stále umírá.

 

VÍLA: A stále se rodí.

 

TEMNÝ ANDĚL: Bez paměti, vývoje, smyslu a cíle. Bez vůle a individuality.

 

VÍLA: K čemu individualita? K čemu vývoj a smysl? Ze dne na den krása – z nanosekundy na nanosekundu...

 

TEMNÝ ANDĚL: Přítomnost je smrt.

 

VÍLA: Ne, ona je životem a jsem jí já.

 

TEMNÝ ANDĚL: Odkdy máš „já“?

 

VÍLA: Jsem, která jsem.

 

TEMNÝ ANDĚL: A přesto ve své jsoucnosti nejsi.

 

VÍLA: Možná stejně jako ty.

 

TEMNÝ ANDĚL: Nicoto, mám pro tebe slabost.

 

VÍLA: Ty a slabost? Ty a cit? Mluvení a konání je tvoje silná stránka.

 

TEMNÝ ANDĚL: Tvá je zase vizualizace, myslíš a mluvíš ke mně v obrazech. Rád ti vrátím kompliment.

 

VÍLA: Kdysi jsem tě milovala.

 

TEMNÝ ANDĚL: Ano, i cítit emoce umíš. To je tvá výhoda.

 

VÍLA: Nebo také prokletí?

 

TEMNÝ ANDĚL: Ale naštěstí je ten cit pryč a jsi v klidu.

 

VÍLA: Jistě, že ano. To je přece logické...

 

TEMNÝ ANDĚL: Ty a logika?

 

VÍLA: Logikou nevládnu. Jen srdcem.

 

TEMNÝ ANDĚL: A frivolností.

 

VÍLA: Vzbudil jsi mě z mé přítomnosti, z mého života, z mého věčného transu.

 

TEMNÝ ANDĚL: Občas osvěcuji.

 

VÍLA: Jak můžeš osvítit již věčně osvícenou?     

 

TEMNÝ ANDĚL: Vše poznáš, až přijde čas.

 

VÍLA: ... který neexistuje.

 

TEMNÝ ANDĚL: Včera je tedy zítra?

 

VÍLA: Kam až ty dojdeš se svými hračkami, slovy, prostorem, časem... Individualitou, mnohostí, planetami...

 

TEMNÝ ANDĚL: Jsi strnulá a nehybná, jako dryáda.

 

VÍLA: Jsem, která jsem. Jsem jen v tento okamžik.

 

TEMNÝ ANDĚL: A nenudíš se?

 

VÍLA: A netrápíš se, chaose a náhodo?

 

TEMNÝ ANDĚL: Ne, Vaše Věčnosti.

 

VÍLA: To jsem tedy ráda.

 

TEMNÝ ANDĚL: Ty jsi Pravá a já Levá. Oba jsme mrtví a vzájemnou oscilací se oživujeme.

 

VÍLA: Snad. Ty a tvá slova. Termíny. Necítíš věci.

 

TEMNÝ ANDĚL: Bez mých slov bys upadla zpět do své rakve, královno.

 

VÍLA: Bez mé energie bys neměl života, můj drahý.

 

TEMNÝ ANDĚL: Děkuju ti, že jsi.

 

VÍLA: Děkuji ti, že jsi. Nezabiju tě, tady ve svém království, protože sama bych zmizela. A mám tě ráda. HADE.

 

 

(Temný anděl a Víla k sobě přistoupí a vezmou se za ruce. Pohlédnou na sebe a odejdou. Víla vlevo; Temný anděl vpravo.)

 


 

-- 

 

www.aaen.sweb.cz

 

 

 

 

 

 



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter