Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce Ovčí svátost z kolekce Setkání s věrozvěsty
Autor: jelen (Občasný) - publikováno 9.4.2003 (09:52:57), v časopise 7.5.2003

Vemenu ovce.

I jejího syna.

Beránka ovčího.

I jejího pokorného ducha.

 

Dotýkán svátostí ovčího vemene.

Naslouchám modlitbám

modlicích mlýnků,

paprsků mléka

crčících do dížky.

Mé ruce znamenány

vůní ovčího rouna.

Hledám

prvotní

prostotu.



Poznámky k tomuto příspěvku
Adina (Občasný) - 9.4.2003 > Docela se mi to líbí. Má to atmosféru a i ty slovní hříčky sedí.
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 9.4.2003 > nejdriv mi to prislo jen jako snaha o prvoplanovou ironii,ale ma to v sobe nakej dalsi rozmer, takze dobry...
Body: 5
<reagovat 
 jelen (Občasný) - 9.4.2003 > Přeslička> Snaha o prvoplanovou ironii je nasnadě, ale to je jen dojem. Chtěl jsem vyjádřit pocit a použil jsem křesťanský symboly, přišlo mně to jako dobrý přirovnání. Nejsem křesťan. ale bejt ironickej timhle způsobem, k těmhle věcem bych si nedovolil, nepřišlo by mi to správný. Ctěl jsem ten první kousek použít jako takový prostředí, takovej lák na okurky, a ten zbytek má bejt právě jako ta okurka. Ale, abych to moc nerozpitvával, nemá to bejt útok na křesťanství.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.4.2003 > hezká bačárnička :-)) vtipné, ale i hlubší
Body: 5
<reagovat 
 jelen (Občasný) - 9.4.2003 > Kelly> Nemělo to bejt vtipný. Já to tak vážně trochu beru, asi sem magor. Ne, nejsem magor, jsem apoštol ovčácký víry. Trochu mě to převracíte, to nemá bejt shazování věřících přirovnáním k ovcím, ale vyjádření mých pocitů z ovcí, přez nějaký symboly.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.4.2003 > ale jo, já tě přece beru vážně, ty bačo jeden :-))
<reagovat 
čtenář Káča - 9.4.2003 > Vemenu ovce... tak to je vážně dobrý
Body: 5
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 9.4.2003 > z tech ovci ses nadobro zblaznil
<reagovat 
 jelen (Občasný) - 9.4.2003 > marjanka> No a co, to vadí?
<reagovat 
 jelen (Občasný) - 10.4.2003 > marjanka> Ne bane, nemyslim, že jsem sem se z nich zblaznil, nalezl jsem tam klid a svý místo.
<reagovat 
Hanele (Občasný) - 10.4.2003 > Chapu ...Rozumim...Mlcim ...
Body: 5
<reagovat 
 jelen (Občasný) - 10.4.2003 > Hanele> Beeeeeeee
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 10.4.2003 > jelen> 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 9.4.2003 > To, cos chtěl říct, je naprosto jasný. A je to řečený krásně. A bráníš-li se slovu vtipně, tak tedy - velmi nápaditě a originálně. Líbí se mi to moc.
Body: 5
<reagovat 
 jelen (Občasný) - 10.4.2003 > Naty> Díky Naty, vážim si tvýho hodnocení a taky jsem rád, že to někdo pochopil, tak jak jsem to myslel. Už jsem se bál, že ji budu muset stáhnout, že je napsaná špatně, že ji nikdo nechápe. Kruciš, je to nějak kostrbatě vyjádřený. Dík Jelen
<reagovat 
 jelen (Občasný) - 10.4.2003 > Naty> Naty, rád bych požádal o radu. Je lepší: modlitbám modlicích mlýnků, paprsků mléka crčících, anebo: modlitbám modlicích mlýnků, paprskům mléka crčícím. To druhý mi přinde kostrbatější, ale nejsem si jistej. Ty tomu rozumíš, tak prosím poraď 
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 10.4.2003 > jelen> To záleží na tom, co chceš říct. Buď nasloucháš modlitbám modlicích mlýnků a modlitbám paprsků mléka, pak platí to první, nebo nasloucháš modlitbám modlicích mlýnků a paprskům mléka crčícím. Prostě to záleží na tom, jestli se ty paprsky taky modlej, a nebo jestli je prostě slyšíš. Obojí má trošku jiný smysl a záleží na tobě, který si vybereš. Myslim si, že obojí by znělo dobře.
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 10.4.2003 > jelen> Teď jsem si to přečetla znovu a myslím si, že ten význam, tak jak to máš teď napsané, je lepší. Alespoň mně to tak připadá.
<reagovat 
 jelen (Občasný) - 10.4.2003 > Naty> Díky, no já to myslel asi tak, že ty paprsky jsou jako modlicí mlýnky, tedy, že neslyším žádný modlicí mlýnky, ale to mlíko, jak crči do toho kyblíčku. Tedy že člověk dojí ovci a to mlíko se za něj při tom modlí. Sakra nějak to komplikuju, ale ono to bude nakonec asi fuk, necham to jak to je, ta druhá verze mně přinde příliš šroubovaná.
<reagovat 
Norik (Občasný) - 5.5.2003 > Zda se, ze te budu muset nejprve pochopitjako cloveka, abych mohl pochopit tve basne.Proto zatim nemohhu hodnotit, lze mile jsi mne prekvapil.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 6.5.2003 > Kelluší výběr ;-))
<reagovat 
čtenář Káče - 17.5.2003 > Opojení rituálem, jež nás přibližuje tam někam dál a hloub, vně nás samotné, či pokračuje v prorážení tunelu víc, víc do útrob našich vnitřků. Nazýváme je náboženskými a necítím zde jen působení křesťanské tradice, ba zvuk mléčných paprsků dopadajících na sněžně zakalenou pláň v díži obrací mě někam daleko na východ. A přesažnost pokory a oběti oblečené v tom měkkém kožíšku - zaslouženě vybráno do časopisu, Jely.
Tak přemýšlím, že často té oběti chtěje se vysmát nevinnosti dodáváme na surovosti - a ona možná byla zoufalou!
<reagovat 
 jelen (Občasný) - 19.5.2003 > čtenář> Díky Kačko, mám trochu pocit, že tvůj komentář je o pár tříd nad mým výtvorem, jak sdělením, tak ušlechtilou formou. Teď, když po sobě čtu, co jsem napsal před měsícem, stávám se svým katem, neb v mém vnímání těhlech věcí došlo k dalšímu převratu. Možná to bude znít banálně, ale takto to člověk cítí, dojí-li jednu, při dvou a více kusech (obzvlášť v podmínkách, jež jsou v součastnosti nedostatečné) dojení již dvou a více kusů připomíná spíše americké rodeo, než spočinutí v náruči míru. Přesto všecko je to stále jedna z nejoblíbenějších prací pro většinu lidí na farmě, snad to v nás probouzí vzpomínky na naše pradávné předky, kteří přišli se stády. Je to pořád práce, kvůli který si člověk rád přivstane, ale řekl bych, že spíše se jedná o idylu prozaickou přímo úměrně ke zodpovědnosti naložené na bedra samostatností....... Dneska a včera jsme odčervovali, což obnáší chytit ovci, narvat do tlamy stříkačku, narvat do ní dávku a pak jí zabránit v tom, aby jí vyslintala, při padesátce ovcí na jeden zátah by se to dalo asi přirovnat k celovečernímu zápasu se zdivočelým, padesátikilovým pytlem mouky, i toto je to, čemu říkám pastýřská idyla, je to nádherná práce, ale v básni by to asi znělo divně, i když zápas se zdivočelým merinem by se dal krásně metaforicky přirovnat třeba ke sjezdu divokých peřejí. Je krásný dojit, nebo hnát ovce přes pastvinu, ale není to to nejkrásnější, nejkrásnější je na tom asi ta zodpovědnost, ta dělá člověka o dvě hlavy vyšším. 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 19.5.2003 > Jelene, super sebeodraz!!! :-)))
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 23.5.2003 > Líbí. **** Nejdřív jsem napsala jenom tohle, pak jsem si přečetla kritiky, a pochopila více. Takové úžasné pastorále. Hloubka a krása v jednoduchých prostých věcech. Ano, asi jsi našel svého boha. Tiše závidím. :-)))))
Body: 5
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 29.6.2003 > Fajn. :o))
Body: 5
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 7.2.2014 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 (4)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter