Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Básník Field v Cholupicích
Autor: JIŘÍ KAČUR (Občasný) - publikováno 22.5.2015 (17:16:17)

BÁSNÍK FIELD V CHOLUPICÍCH.
Jaro je tady. Nebe nad Cholupicemi je modré jako žluté prase, na jiskřících pivních flaškách lítají divoce andělé a dole v hospodě u rybníka lemovaného rozkvetlými kaštany sedí mistr Klíma s inženýrem Němcem. Zahradní restaurace je žívá, výletníci z nedaleké Prahy do sebe lijí jedno pivo za druhým, takže záchodový kanál proměnil se v zlatou Amazonku, na jejímž břehu sečtělá lína anakonda rozevřela novou básnickou sbírku a zasněně se začetla. Zanedlouho na ní přistál anopheles, zvědavý jako opice. Anakonda se ohnala koncem ocasu, aby dotěrného hmyzouna odehnala, ale když viděla, že ho jen tak neodežene, sundala si skřipec a zařvala na něho ať letí do řiti. Poletím hade. řekl komár, až mi řekneš, co to proboha čteš, vždyť jest absurdní absurditou vidět hada čísti. Možná bylo to menši perversitou, kdyby sis četla třeba Kanta a potom vyplivovala nějaké ty blbé rozumy, ale poezie v rukou hada čirou nemožností jest, z čehož plyne, že nejsi nic jiného než halucinace mého komářího mosku.

Anakonda se neurazila, neboť hmyz nemůže se dotknout hadí pýchy a poslala ho do Cholupic, ať se zeptá ing. Němce, proč čtou hadi básnické sbírky.

Tak ještě dvě plzně pánové? Zeptal se čišník našich hrdinů a k deseti čárkám na účtence připsal další dvě. Když Klíma zvedl půllitr, proťal jej sluneční paprsek a ve skle to zazářilo  jako když blýskne. Já vám povídám Němec, že něco tak dobrého jako toho Fielda jsem už dlouho nečetl, krátké básně, ale ten vtip, hotový Morgenstern.



Poznámky k tomuto příspěvku
Totelheim (Občasný) - 22.5.2015 > Jde vidět, pane Kačure, že doslova kálíte na kulturu psaného projevu. Ne na styl psaní, který se mi, po druhém čtení zdál přinejmenším velmi zajímavý. Kálíte na přečtení své práce po jejím dopsání. Což může hnidopicha odradit.
K samotnému textu? Je to jedinečné. Jedinečně neučesané. A tím i, zdá se mi, obdivuhodné. Absurdní hraní se slovy. Ano, mně se to líbilo. Vyčnívá to z řad tolikrát čteného a tolikrát psaného.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter