Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
mysl... nic, než sklad.
Autor: Sallybill (Občasný) - publikováno 28.5.2013 (13:05:53)

Největší pocit jistoty dává uzavřená mysl. V uzavřené mysli lze mít vše pod kontrolou. Uzavřená mysl nepochybuje, nevidí rozdíl mezi vlastním názorem a skutečností. Naopak otevřenou myslí pronikají stále nové skutečnosti. To vyvolává v otevřené mysli pochyby, což ji ponouká k aktivním změnám úhlu pohledu.

     Uzavřená mysl je podobna skladu s vysokými regály. Zde je vše na svém místě. Skladník má plný stav a nové položky nepřijímá. Pouze výjimečně, pokud nová položka přesně zapadne na volné místo tak, aby nebyl narušen celkový pořádek. Tady je skladník králem. Vždy ví kam sáhnout a bez toho, co nemá, se dokonale obejde. Je-li mu něco nabízeno, odmítne. Pořádek ve skladu je ochoten udržet i za cenu agrese.

     Otevřená mysl je ten samý sklad, jen je v něm méně regálů a jsou nižší kvůli přístupu. Skladník má spoustu práce s řazením položek v regálech. Každá nová položka je pro něj důležitější, než pořádek ve skladu. Proto je podlaha skladu plná ještě nezařazených položek, které sem skladník nosí z přeplněného dvora. Nabízené položky zřídka odmítá. Jsou-li mu nuceny, přijme je aspoň na dvůr.



Poznámky k tomuto příspěvku
kranad=fernet (Občasný) - 25.10.2013 > Ano. Přesná úvaha, přiléhavé přirovnání, adekvátní literární prostředky.
(Mozek a jeho duše?)
Body: 5
<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 25.10.2013 > Dík za rozhovor.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter