Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Test a ment
Autor: PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - publikováno 27.5.2013 (21:53:41)

bude mi letos třicet devět

kurva kurva bude mi třicet devět

a věřím, že Bůh je

protože jestli ne, tak už je to tady na provaz

jsem teď pořád nasraný

a taky už na všechno seru

a sám se divím, že se to navzájem nevylučuje

nedělám si iluze, nebudu tady do osmdesáti

možná ani ne do sedmdesáti

možná ani ne do šedesáti

a tak se vší silou snažím brzdit

protože rozjet se předčasně k cíli je dost snadné

ale i tak, co nadělám

zbožňuju milé a chytré ženy, a nestydím se za to

chci se s nimi se všemi vyspat, a nestydím se za to

koukám na animované pohádky, a nestydím se za to

zpívám si nahlas v noci v posteli, a nestydím se za to

chodím spát pozdě a vstávám pozdě, a nestydím se za to

říkám, že Michal David je hovado, a nestydím se za to

mám v kuchyni rozloženou sedačku, a nestydím se za to

myslím, že mi není třicet osm, a nestydím se za to

jsem teď pořád nasraný

a taky už na všechno seru

a fakt se divím, že se to vůbec nevylučuje

bude mi letos třicet devět

kurva kurva kurva bude mi třicet devět

a věřím, že Bůh je, a nestydím se za to

protože poněvadž a jelikož jestli ne

tak už je to na provaz



Poznámky k tomuto příspěvku
Path Adamski (Občasný) - 27.5.2013 > no užvanené neskutočne, žiaden presah, žiadna invencia, a neskutočne plytké...taká výlevná artterapia, ktorá nahrádza krčmovú seansu
<reagovat 
Zazo (Občasný) - 28.5.2013 > mi se to líbí..žádné hraní si na umění..složité obraty a urputná snaha o jedinečnost...a hlavně, rád tě tu po dloouhé době zase vidím..měj se..
Body: 5
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 28.5.2013 > Zazo> díky, kámo, moc jsi mne potěšil, díky, měj se
<reagovat 
Čtenář - 28.5.2013 > Je to krasne. Konecne. To co pise Path su sracky. Nadhera. Gratulujem. Artterapia. Diky.
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 28.5.2013 > čtenář> díky moc
<reagovat 
vkl (Občasný) - 28.5.2013 > Aspoň je to čtivé a co není čtivé, mě nebaví číst.
Body: 5
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 28.5.2013 > vkl> díky moc
<reagovat 
Aaen (Stálý) - 28.5.2013 > Líbí se mi, že to není impotentní hra se slovy (a "básnickou obrazností"). Má to pěkný místa (jsem teď pořád nasraný / a taky už na všechno seru / a fakt se divím, že se to vůbec nevylučuje). Ukecaná "pubertální punková" forma tomu dodává paradoxně autentičnost a energii :)

Nesedne mi ale forma rozřezaná do veršů, to podle mě text brzdí. Vždycky na konci verše se zastavím a nadechnu. Nebál bych se to napálit vedle sebe (do formy prózy!) jako jeden proud.
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 28.5.2013 > Aaen> díky moc, pár takových rozjetých prozaických textu jsem už napsal, tak jsem to tentokrát zkusit udělat rovnou v rozsekané formě - někdy to dokonce schválně převedu do obou tvarů, a je zajímavé zjišťovat, který z těch dvou je působivější
<reagovat 
Čtenář - 28.5.2013 > Je to dobrá báseň, verše mají vervu a odpovídající rytmus. A nejsou plytší, než verše tzv. "niterné poezie", která jen naznačuje směr, naznačuje,že něco řekne a zpravidla neříká vůbec nic. Tady vidím jasně vyjádřený pocit.
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 28.5.2013 > čtenář> 

to mne moc potěšilo, děkuju


<reagovat 
Čtenář - 28.5.2013 > Klid.Nedožiješ se ani padesáti.Ale co na tom záleží.Vyblils sis tady své ego, jako brigoš, a co by mělo bejt, jiní chcípli, když sli ráno ve čtyři do práce s kusem chleba se šmolcem, anebo do nich vystřílel zásobník gestapo Miller, aby vyzkoušel nový typ pistole.Nejsi Bukowski, protože nemáš kamarády, co by tě prodali.
Klídek, jsi jen trochu teplého vzduchu ve střevě.Prd Boží.Takže koho zajímá tvoje tvůj jekot. Měl ses starat o to, abys nebyl ve stavu jakém jsi.Kdybys žil smysluplně, byla ti smrt lhostejná.
<reagovat 
Čtenář - 28.5.2013 > a pokud je to jen póza, pak je to o to smutnější.
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 28.5.2013 > konečně zpověď a upřímná, nádherná, děsivá,...gratulace, to by mohlo jít do tvý další sbírky
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 28.5.2013 > František Vyrut> díky moc, Franto, a se sbírkou uvidím
<reagovat 
adelajd (Občasný) - 28.5.2013 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 28.5.2013 > adelajd> díky moc
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 28.5.2013 > adelajd> díky moc
<reagovat 
Čtenář - 28.5.2013 > Já jen, že kdejaký politik, kdejaký podnikatel a podnik dělá vše transparentně, nestydí se za nic, všechno prádlo mé na balkóně, podprsenku nenosí a není úzkoprsý.Stačí se podívat na reklamy o slevněnování plynu a důchodové reformě či o tom jak se dělají ne -hanebné slevy.Vše je tak čisté a každý vidí, jak to s vámi myslí dobře. Ale za tím vším je jen jen přetvářka a rafinovaný podvod.Právě proto, že vššchny zábrany padly, a nikdo se neholí, chodí ve smradlavých ponožkách a všichni říkají jak voní, nepere kalhotky doma a "nehanbí sa za nič" - proč by měl, že když je vše transparentní! Ach bože, jak jste naivní !!
<reagovat 
Čtenář - 28.5.2013 > copak morálka je věc transparentnosti a prádla na balkoně a nenošení podprsenky- či neholení se. Morálka je to, co mi nedovolí chovat se jako hulvát, co mi nedovolí překročit normy slušnosti, neubližování jiným ( i barbarským slovem a nadávkou, či vnášením do depresívních vlastních nálad) a když nemůžu být jiný, aspoň o svých démonech mlčím, pokud nemají CELOSPOLEČENSÝ rozměr. Vlastní trosky a bordel v duši necht si poklidí každý sám.
<reagovat 
Čtenář - 28.5.2013 > :-))))) to tedy opravdu není, ale vidíš, že ti jedno vše není,že máš bloky ( a jsou jich tisíce), za které nejdeš.Ale to, o čem bys měl mlčet - o existenciální otázce- jež je tvou podstatou ( život a smrt) bys měl mlčet především.Ale co už, lidé zhrubli, neznají svou cenu a cenu všeho.Mají jen hodnoty vnucené reklamou a povrchním způsobem života, který dostali do vínku od stejně povrchních rodičů a společnosti, co zná jen peníce a marnost hlouposti.
<reagovat 
illa (Občasný) - 28.5.2013 > Ani po opakovaném čtení žádnou estetickou ani myšlenkovou hodnotu textu nevidím. Obávám se, že ani neuvidím, neboť tam není. Je tam jenom vykřičené rozpoložení básnického subjektu, aniž ovšem dál rozvedeno, čím byl básnický subjekt do toho silného emocionálního pnutí uveden a co ho tak irituje, že stav stále trvá. To, že letos dosáhne nějakého věku, se mi jeví dost málo, leč více se z textu nedovím. Tedy kromě toho, co ještě „statečně“ dělá a nestydí se za to. To je věru hrdinný básnický subjekt. Text vede odnikud nikam, žádnou pointu nemá, je to jako „pes jitrničku sežral“, jenomže ne tak rozverné. Jenom lavina slov. Žádný přesah, žádná obraznost, žádná poetika, žádný názor – pusto.
Bylo-li autorovým záměrem zobrazit beznaděj a hrubost, nelze to učinit beznadějným a hrubě velkohubým textem.

<reagovat 
Čtenář - 28.5.2013 > Těch anonymů je tady už hodně. Já to však nejsem. V podstatě bych se tu už neměl ani prezentovat. Tohle "dílko" spojuje s poezií pouze to, že je publikováno v místech, kde se poezie píše. Bezobsažné, myšlenky nahrazeny slizkou expresí a blábolivým slovníkem, proloženým slovy, které v kontextu celého dílka působí komicky.Slovo "kurva" má svou poezii.Tady je poezie tohoto slova urážena doslova.


<reagovat 
Čtenář - 28.5.2013 > jak jste falešní už vidíte na tom, že to, že mu už nestojí pyj nikdo nenapíše, ale že má roky, a oběsí se pro co nevíme( což je horší- nebot to není stav těla, za který nemůže-tedy impotence- ale stav a obraz zkažené duše).
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 28.5.2013 > čtenář> tak moment, o impotenci moje báseň rozhodně není
<reagovat 
 Čtenář - 29.5.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Milý Petře, těch, kteří ti drží palce, je víc, než nemilosrdných kritiků.. Bez ohledu na tvůj věk to nejlepší může teprve přijít..

I V NEJHLUBŠÍ TEMNOTĚ
PÁN ŘÍKÁ: NAJDU TĚ

<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 29.5.2013 > čtenář> díky moc
<reagovat 
Čtenář - 29.5.2013 > Semlelo se tady toho hodně. Ale k věci tu mluví málokdo. Každý za básní hledá bůhvíco. Někdo by dokonce chtěl, aby byla kamenem mudrců. Ale je to "jen" báseň. Někomu se líbí, někomu ne. Tak už to chodí. Ale v tom asi bude ta bída. O poezii dokáže mluvit přímo málokdo, tak se zsvšeobecňuje nebo se hledají zástupná temata.
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 29.5.2013 > čtenář> souhlasím
<reagovat 
lada34 (Občasný) - 29.5.2013 >
Body: 5
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 29.5.2013 > lada34> díky moc
<reagovat 
čtenář bůch - 29.5.2013 > Emptík to samé umí přece jen o trošku líp..........
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 29.5.2013 > Upřímnost a dynamičnost textu nechybí.Stačí to? Nestydět se za touhu po smilstvu,je problém.Verše 5-7 pobavily. MENTalita čtenářů oTESTována.
Body: 4
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 29.5.2013 > P.V.Ctihodný> díky moc
první věta potěšila
druhá věta akceptována
třetí věta nepřekvapila
čtvrtá věta překvapila
poslední věta pobavila
měj se a pozdravuj, víš koho
<reagovat 
 Čtenář - 29.5.2013 > P.V.Ctihodný> aaale, blbosti, jaká upřímnost, jaká dynamičnost.To je jen póza, jako vše "básnivé", nemá to ani ani vagínu ani cecky.Je to bezpohlavní a jen přisprostlé..Někomu to stačí
<reagovat 
Mima (Občasný) - 30.5.2013 > ....životaschopná, životachtivá indispozice...., když se člověk nestydí za nic z toho, co činí a co pociťuje....Ale dost chudé je "básnické" vyjádření "momentální rozervanosti", i když nemám nic proti civilnímu výrazivu, ba naopak... 
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 30.5.2013 > Mima> díky za koment
<reagovat 
benkroft (Občasný) - 30.5.2013 > pro mě to má určitou výpověď
Body: 5
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 30.5.2013 > benkroft> díky moc, vážím si toho
<reagovat 
libusepalkova (Občasný) - 28.5.2013 > cesta do hlubin duše petrasuka-zbraslavského:-)))
je hezké že se za nic nestydíš člověk má mít odvahu přiznat si jak na tom je a když má navíc odvahu to sdělit světu tak se fakt za sebe stydět nemusí
a to že jsi nasraný-kdo dneska není? a vzhledem k tomu že na všechno sereš tak ti můžou být jedno i některé výše uvedené komentáře...hlavně že zas píšeš
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Čtenář - 28.5.2013 > libusepalkova> To je přesně to, co je špatně.Takže nemám náladu, jdu něco porozbíjet, mám odvahu se přiznat jak na tom jsem,takže můžu vše, sdělím to slovy či jinak( někdy horší slova- než pěsti).Co je mi po ostatních, a na to, že do depresese tím můžu dostat jiné se můžeš vykašlat.
Hlavně, že píšu. Zvláštní logika.Kdyby si to nechal v šuplíku, pak je vše v pořádku!
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 28.5.2013 > libusepalkova> 

jé, Libuško, to jsem rád, že tě zase vidím, dlouho´s tu taky nebyla

a díky moc za koment, body a tak dále


<reagovat 
 Čtenář - 28.5.2013 > čtenář> Toto absolutne nevyvolava depresiu.
Naopak , ak sa clovek pre ostatnych premalovava, to je skodlive.
Takto nepise looser. Ale priamy clovek.
I ked sa hovori o nasratosti, ostatne aktivity naznacuju, ze inak si to tu autor uziva.
Netreba sa aranzovat. Treba si verit.
Gratulujem.
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 9.6.2013 > čtenář> zvláštní logika je předpokládat, že lidi budou psát jeno tom co ty považuješ za vhodné-jestli ti texty o autorových depresích nedělají dobře tak je nečti-zkus třeba Steelovou
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 28.5.2013 > čtenář> tak za tohle děkuju několikrát, fakt mne to potěšilo, díky
<reagovat 
 Čtenář - 28.5.2013 > čtenář> a proč by tomu, že on si bude věřit, měli dělat stafáž ostatní. Vy doma perete, anebo nosíte kalhoty prát výhradně k sousedům.Je jistá míra intimity, která se nepřekračuje.V opačním případě tu klidně můžete vypsat "menzovní" kalendář.
<reagovat 
 adelajd (Občasný) - 28.5.2013 > čtenář> A za co, co sa tu pise by sa mal clovek hanbit?
Nic ma tu nepoburuje. Pradlo je uz vyprate. Schne na balkone.
Sere ma ta uzkoprsa moralka. Co kaze maskovat sa, nosit podprsenku, a denne sa holit.
Zavidis?
<reagovat 
Gituša (Občasný) - 10.3.2015 > gratuluju, konečně správný postoj k životu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter