Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak nás zachránila ODSka
Autor: Marthas (Občasný) - publikováno 24.4.2013 (16:32:09)
Zrovna včera, když jsme si myli vlasy, vypnuli proud. Poslušně jsme čekali, až zase obnoví jeho dodávku. Po pěti minutách jsme vykřikli, nikoliv ale štěstím, nýbrž zklamáním. Kýžené světlo se sice objevilo ale po pár sekundách zase zhaslo. Nyní jsme čekali méně poslušně a dohadovali jsme se o příčinách výpadku dodávky proudu . Čekali jsme a čekali , jak se sluší, já se svými mokrými vlasy plnými šamponu a se mnou moje máma, i bratr čekal, ale ten byl v bezpečí uložen prozatimně v posteli.

Po dalších circa pěti minutách, kdy se čas vlekl, jak šnek, se máma naštvala a prohlásila, že se jde podívat, zda nemáme nějakou svíčku. Tou představou jsem zrovna nebyla nadšená. My totiž míváme svíčky nahoře na kuchyňské lince a máma není taková obryně, aby na ni ze země dosáhla, vždy proto musí použít židle a tento výkon, byť za světla docela snadný, může být za tmy osudný. Zatímco jsem se já zabývala chmurnými představami matky padající ze židle a následně matky s mnohačetnými zlomeninami volající o pomoc, matka se pokoušela dojít ke kýženému cíli, tudíž do kuchyně. Nakonec vykřikla, a já celá zděšená se ptám: "Co se stalo , mami?" a máma odpovídá: "Mám sporák!" Nechtěla jsem matce kazit její radost konstatováním, že to nejhorší má teprve před sebou a tak jsem řekla: "To je super." Slyšela jsem matku tápající po kuchyni, očividně šla pro židli. Nakonec jsem poznala, že matka přistavila tu židli k lince a stojí na ní a hmatá po svíčce. Ptáte se , jak jsem to mohla poznat jednoduše, matka totiž prohlásila, že to nemůže najít, dle toho jsem rozklíčovala celou situaci. Po chvíli se ozval můj bratr, já plná očekávání jaká velká myšlenka z něj zase vypadne, jsem skoro nedýchala. Bratr prohlásil: "Tak si vem klíčenku". Klíčenka, jak jste si už jistě povšimli, zde ještě nevystupovala, ale hraje důležitou roli!! Je to totiž onen propagační materiál, jenž nám zachránil kůži, i když mě respektive krk, jak jsem tam tak stála s hlavou skloněnou a vlasy nad vanou, už mě zhusta bolel. Matka si tedy šla pro klíčenku, zhusta klela a dotazovala se, kde je, můj bratr ji ale nasměroval správným směrem. Matka se tudíž mohla vrátit s cenným úlovkem. Rozsvítila klíčenku a vlezla na židli, našla svíčku a snažila se ji zapálit, ovšem několikrát neúspěšně, asi na potřetí se jí povedlo ji zapálit. Vrátila se tedy do koupelny, já jsem jí odemkla, a mamka položila svíčku do umyvadla a tak jsme mi za svitu svíčky umyli vlasy.

Po několika dalších peripetiích, které jsme ale s klíčenkou vcelku s přehledem zvládli, jsme s matkou shodně konstatovali, že ODS asi očekávala výpadek proudu v našem volebním okrsku a že je tedy velmi prozíravá a že bychom ji z vděku měli volit.

I když teď mě napadá, že je to velmi podezřelá shoda okolností a že některé podezřívavější osoby by ji mohli považovat za spiknutí!


Poznámky k tomuto příspěvku
Path Adamski (Občasný) - 24.4.2013 > joj, bila by som ťa jak hada !!! Ty si sa prečo vykašlala na tento žáner ??? v tejto polohe si uveritelnejšia a najmä "živšia ". Každopádne dielko mi príde prvoplánovo zbúchané, ako ked dostaneš nápad a rapsss na "papier ". ocenila by som z tvojej strany viac disciplíny, vety skrátiť učasať v zmysle výpovede a morfologie do plynulého chodu. / niekedy sa ti pomerne nezmyselne opakujú slová čekal, čekal, i bratr... proste to brzdí najmä tou dlžkou vety. - takisto spojka "a" až asi predimenzovaný výskyt. čiže osobne by som určite volila kratšie vetičky a "kriklavejšiu " gradáciu. Ale tieto somarinky sa dajú odstrániť " disciplinovanejším " prístupom. Ale určite ovela lepšia a najmä istejšia poloha ako v poetry. Počkám na dalšie.

* / Ptáte sa, jak jsem to mohla poznat ???- tam jednoducho ten otáznik chýba... atd atd atd...prečítať ôcudzími " očami, porozmýšľať.../
-

<reagovat 
 Marthas (Občasný) - 24.4.2013 > Path Adamski> Path, jak jsem říkala, na tento žánr jsem se vykašlala, jelikož mi má tvorba v tomto žánru přišla taková dětinská a poezii mám ráda, takže jakmile jsem vypadla ze školy, kde se sem tam hodilo mít pár témat anebo pár zážitků připravených dopředu, tak jsem to psát přestala!!! Momentálně nemám ani zážitky ani trpělivost to psát, jelikož, jak víš, je psaní tohoto žánru, přeci jen záležitostí delší doby.
Jinak jsi se trefila! Já měla vždycky takový ty nápady, a když jsem ten nápad dostala, snažila jsem se ho, co nejrychleji hodit na papír, abych to nezapomněla, problém byl vždycky v tom, že jsem to nedokázala vyladit!!
PS: Tím pádem pochybuju, že bych něco dalšího splodila, jak jsem říkala, většinu mých nej výtvorů si rozebrali učitelé na češtinu, a já teď nemám sílu, takové dlouhé věci psát a taky jsem nikdy nedokázala psát fejetony na okolní témata, třeba taková ta politická nebo tak a nejsou ty zážitky - žádný nápady, žádný osvícení se nekoná a mám ráda básničky!!!
PS2: Kdybych ale přeci jen něco zpotvořila, tak to sem hodím ale nebylo by to nic moc, jelikož jsem fejetony nepsala už 5 let!!
Zdraví a děkuje Marthas
<reagovat 
pomerančová (Občasný,Redaktor) - 10.5.2013 > Navrhuji jako adepta za měsíc duben o knihy totemu - viz také zde:
http://www.totem.cz/kniha/
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kranad (Občasný) - 17.5.2013 > sorry, ale je to děs!
Body: 1
<reagovat 
 Marthas (Občasný) - 17.5.2013 > kranad> Za nic se neomlouvej, Kranade, neříkám, že se to musí líbit všem anebo vůbec někomu, sama se tak trochu divím, že mám celkem kladné ohlasy, a že by to snad mělo být i nominované do knihy!!!
Tyhle fejetony jsem psávala na střední, tenkrát se děsně líbili ( učitelům češtiny, a i dost spolužákům), snad proto,že jsem se vždycky snažila být vtipná, nevím, ale je to můj styl!!

PS: Nemusíš se bát, pravděpodobně už další uveřejňovat nebudu, i když někteří by to možná chtěli, jelikož sama
na žádný další fejeton nemám nápad, víš?
Ještě bych se chtěla zeptat, co myslíš, jsem lepší básnířka nebo fejetonistka?
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 18.5.2013 > Marthas> ale hovno, to je levi.

Já jsem Kranad stálý, ale nazapomeň, že tenhle DEBILNÍ systém dovoluje každému blbovi napsat si nick "kranad stálý". Klidně mi napiš mail: lesnar@volny.cz. Tam si to ověříš a na Totem ser. Mne to tedy sere dost.
<reagovat 
  Leviathan (Občasný) - 18.5.2013 > Marthas> Já vím že to bylo na kranada ale přesto řeknu i já svůj názor. Podle měn nejsi dobrá ani fejetonářka natož pak básnířka.
<reagovat 
 Marthas (Občasný) - 18.5.2013 > Leviathan> Tak Leviathane, tos byl ty jako kranad, to od tebe nebylo pěkné a není to pěkné vůči Kranadovi!!!
A že podle "měn" nejsem dobrá ani jako fejetonářka ani jako básnířka??? Myslím, že tvůj normální projev na internetu mi odpovídá sám za sebe!!!

PS: Schválně napiš nějaký fejeton a uvidí se, kdo válí nebo spíše jestli je to s tebou taková sláva, jak tvrdíš!!! Ať to posoudí ostatní!!!

Zdraví Marthas
<reagovat 
 Marthas (Občasný) - 18.5.2013 > kranad> Díky, kranade, žes jsi mi to objasnil, teď je mi to úplně jasné, já že někdy píše jeden nick a odporuje si, tak jsem si říkala, že je to nějaké divné!!!
Na tvou radu zatím nedám, ale kdo ví, třeba mě to tady taky jednou přestane bavit, a opustím to tu, lidem tu určo nebudu chybět!!

PS: Věřím, že v tomto případě jsi pravý kranad, takže nemám důvod si to ověřovat!!
Zdraví Marthas
<reagovat 
  Leviathan (Občasný) - 18.5.2013 > Marthas> Ne to jsem nebyl já. Byl to alter nějakého z anonymů. Nabídl jsem se redakci že jí pomohu s odhmyzením zdejšího prostředí.
<reagovat 
  Leviathan (Občasný) - 18.5.2013 > Marthas> Já nemohu napsat fejetou - já jsem nikdy prosaický text nenapsal. A nemám to ani v plánu. Nechci psát v životě prózu.
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 18.5.2013 > Marthas> jo ještě takhle: "vyser se na Totem" neznamená "nepublikuj", jen to, že nemá smysl podle zdejších aktivit usuzovat na člověka. Mne si můžeš kdykoliv ověřit, jsem konzistentní.
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 18.5.2013 > Leviathan> Ten člověk lže. To víš a vidíš. Lze to velmi snadno dokázat a redakce není blbá, takových situací již řešili mnoho. Naopak: takové adjektivum sluší člověku, jenž zkouší pořád dokola stejné blbosti.
<reagovat 
 Marthas (Občasný) - 18.5.2013 > Leviathan> Ne, nebyl? Věříš, že ti to nevěřím, ale to je fuk!!!
Víš, někde jsem psala, že by se Levi určitě na to prověřování systému totemu přihlásil jako první a jak to tak vypadá, měla jsem se vsadit, vyhrála bych:)!!
<reagovat 
 Marthas (Občasný) - 18.5.2013 > Leviathan> Když nechceš, tak nechtěj, jak jsem říkala, tvůj projev hovoří sám za sebe, a já si myslím, že by se koneckonců fakt vidělo:)!!!
<reagovat 
 Marthas (Občasný) - 18.5.2013 > kranad> Všeobecně kranade, by člověk na internetu neměl věřit nikomu, což je ale těžké nikomu nevěřit, pak by člověk mohl vypadat lehce paranoidně!!!
PS: Ověřování to mi nikdy moc nešlo:)!!
<reagovat 
  Leviathan (Občasný) - 18.5.2013 > Marthas> ty si vážně myslíš že umíš psát vid? dobře no :-DDDDD
<reagovat 
 Marthas (Občasný) - 18.5.2013 > Leviathan> Do toho, zda a jak věřím, že umím psát, ti může být u ... Kdybys sis přečetl některé mé komenty, tohle bys nikdy nemohl napsat!!
Marthas
<reagovat 
  Leviathan (Občasný) - 18.5.2013 > Marthas> ne, ty sračky veřejně prezentuješ a já jsem je musel číst! A pokud mi chceš ještě po té otřesnosti tvrdit že to je kvalitní tak jako sorry ale !!!!!!!!!!!!!!!!
<reagovat 
 Marthas (Občasný) - 18.5.2013 > Leviathan> Po které otřesnosti, Levi??
A kdo říká, žes je musel číst, je víš kdo, to je mi argument, pokuď vím, tak tady má každý možnost si svobodně zvolit, zda a jakého autora bude číst, ne!!!
A k mým komentům, to taky sračky nebudou, jelikož, to by tě vůbec nebavilo se mnou diskutovat nebo ne:)!!
<reagovat 
  Leviathan (Občasný) - 18.5.2013 > Marthas> Neboj já to čet jen jednou - já tě nevyhledávám čtu jen kvalitní věci ;-) i to jednou mi stačilo.
<reagovat 
Leviathan (Občasný) - 18.5.2013 > zapoměl jsem oznámkovat alespon tě to donutí jako anonyma pod mým dílem více soptit
Body: 1
<reagovat 
 Marthas (Občasný) - 21.5.2013 > Leviathan> Levi, ty jsi dětina, to si fakt myslíš, že se postavím na zadní kvůli tomu, žes mi snížil průměr!!!:) Ubohé... I když to celkem i chápu, na někom si musíš vylít vztek, když tě zas vylili!!:))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter