EVROPA A ASIE
Pozoruhodnou knihu vydal (v nákladu Aktion) německý filozof Theodor Lessing, Europa und Asien, cyklus přednášek zrozených „z oné nálady bolestí, hanby a hluboké ošklivosti z lidí, v okamžiku, kdy lidé Evropy – všem v čele „vůdčí duchové“ – na ohni vlastenecké horečky se roznítili k extázím politického imperialismu“. „Srpen 1914 strhl závoj. Za kulturní maskou ukazuje se bestie. Chytrá, všechno mohoucí, všechno vědoucí, vše vykonávající, svět přemáhající bestie Evropa. Evropa, její křesťanství, její morálka heroismu, její vývojová etika, její pokrok a štěstí stojí naze přede všema očima.“ Všichni lidé jsou uvrženi do ohromného, slepého, zuřivého stroje, který je rozemílá a mrzačí. „Kdo však jistě zůstane bez úrazu, to jsou kulturní koketky Evropy: její „velcí mužové“, vše, co tu nyní mluví a píše, píše a mluví, dělá si „zážitek“ ze světového požáru a vaří své polévky na jeho plamenech a cítí se důležitým. Tato celá pakáž zůstane.“ Z tohoto lítého zoufalství ohlíží se Lessing po jiném, hlubším, lidštějším světě a nalézá jej v Asii. Snad teprve z trosek Evropy vykvete vysněná země bratrské lásky, o níž Buddha praví: „Kdo je nepřítel? Kdo je bratr? Átman není ve Mně ani ve Vás, nýbrž My v Něm.“ Tuto duši Asie musíme poznati. Ale dříve je nutno odložiti víru, že naše kultura je jediná kultura, naše náboženství jediné náboženství a že naše povolání na zemi jest 900 miliónů lidí, kteří myslí a cítí dokonale jinak a daleko životněji než my, vychovati výhradně k naší logice, naší politice, naší vědě a zbožňovanému umění. – Odtud srovnává Lessing duši evropskou a duši asijskou, aby dal přednost této. Evropský duch je racionelní, účelný duch pořádku; naše skutečnost je omezený a relativní svět vědomí. To, co je nad skutečností, svět metafyzický, jmenuje „světový duch, světová vůle, světové vědomí, energie“ – vždy je to činnost, něco aktivního a účelného. Místo přírody postavili jsme ohavný golem, stroj. Slovem „život“ rozumíme moc, štěstí, světovládu, bohatství, sílu, pozemskou filozofii, zkrátka lidský užitek. Vše je pro nás výkon, čin, akce, funkce – jedním slovem vůle. Náš ideál je povinnost. Naše kultura je vítězství mašinérie nad lidskou duší. Naše věda mechanizuje skutečnost. Jakožto lidé činu jsme individualisti. Jsme krutí ke zvířatům. Jsme optimisti „pokroku“. Jsme typ jednající, známe jen heroismus boje. „Všechno vědění obrací život v mašinu. Mašina stala se naším bohem. Modlíme se k pořádku… Obdivujeme se hrdinovi, ale loupežné tažení zdá se nám být stejně hrdinným skutkem jako Kristova smrt na kříži. Velebíme život, sílu, růst, vývoj násilností. Ale po tom, co roste a žije, co má žíti a růsti, se netážeme… Nestojí člověk proti člověku, duše proti duši v lásce či nenávisti. Nikoliv! Nyní táhne organizace proti organizaci, státy proti státům, moc proti moci, uniforma proti uniformě, konflík proti knoflíku…“ „Srpen 1914 roztrhl závoj!“
Proti tomu rýsuje se Asie Lessingovi jako země hlubokého, podvědomého, elementárního života. Asijské národy koření v nezměnitelném životě, odtud čerpají tajemné, nám nepřístupné síly: sílu thaumaturgie, sílu sebeobětování a utrpení, heroismus snášení. Za závojem skutečnosti vše je jedno: člověk i zvíře, já i ty; nekonečná je jednota života. Není dualismu, není imperativu; není ani jedince a kastovní, kolektivní duch Asie vyjadřuje toto odosobnění stejně jako kult přírody, kult předků nebo kult nirvány. Život je věčný; proto nemá smyslu krátkodechý shon a horečná překotná energetika evropského života. Kontemplativně, pasivně ponořuje se asijský člověk do podstaty světa, nedbaje jeho funkcí. Nikoliv život, nýbrž bytí. Nikoliv výkon, nýbrž askeze, kázeň utrpení a odříkání. Ideálem je svatý život. Každá bolest je brána k nové dokonalosti. Každé poznání je deziluze. Tak stojí kontemplace proti činu, bytí proti konání, trpění proti akci, zápor proti přitakání: kdo, ptá se konečně Lessing, zvítězí? „Ani nirvána, ani Dionýsos nás neoklamou. A tak zbývá nám jen třetí cesta, cesta Evropy.“ Nervózní rukou a několika slovy ji vyznačuje: Omezení porodů. Vypěstění člověka k nejvyššímu splnění v něm uložených možností. Zespolečenštění. Svoboda ženy. Socializace a zároveň podpora sektářských aristokracií. Podpora malých států a samosprávy. Boj proti kapitálu a mamonismu. Zatím tolik: neboť máme před sebou ještě sto let barbarství, státního kramaření, politického čachru a mechanismu.
Odkládajíce tohoto filozofa si snad řeknete: Není jeho palčivé zoufalství, jeho varovný křik, jeho kritika a nepokoj právě projevem evropského ducha? a zároveň svědectvím, že evropská duše má v sobě vyšší hodnoty, o nichž nemluvil, hodnoty protestu za všechny, revoluce a vědomého, činného idealismu?
Karel Čapek pro Národní listy, 22. 1. 1918
Hnus a hnis je v případě chudáčků častý rys, u nebožátek s mrtvým mozkem není šance vychutnat si ani obyčejný propolis, a natož pak tučné sousto s Boo-Yaa…
NEW FUNKY NATION (BOO-YAA T.R.I.B.E.)
(NOVÝ NÁROD FUNKY)
Tenhle rým je můj a žiju s ním, abych ho dával, takže nový národ funky může dosáhnout svůj vrchol, pochopte plán co je na programu, pro všechny národy udeří tenhle jam, celý národ pod účinky melodie, to byl první krok, tak teď je správnej čas vyrazit do ulic s novým národem funky, s novou formací, zesilte bass pro spojení… musíme spolu dobře vycházet, abychom tu žili dlouho, tak rádi zapařte na ten Boo-Yaackej song, potom možná pochopíte hru, Ganxsta maluje obrázek, aby vám ho zarámoval do myšlenek, přemýšlejte o tom, chápejte a učte se… zahráváte si s ohněm, spálí vás, Ganxsta to zná, protože to mám za sebou, pořád hledám něco, co se sem šikne, co se přitom dá použít… do mé kapsy schovám pistoli, protože jsem tvrdohlavý a na dně, tenhle jeden MC nebude na otravu, měl by si dát majzla na potíže, to zjišťuju a do toho se pustím, tak teď je správnej čas přistoupit k téhle jam… aby si tady nová generace vyprosila nářez, tohle je nářez pro novou generaci funky
MOHL BY BÝT LEPŠÍ
MOHL BY BÝT LEPŠÍ
NOVÝ NÁROD FUNKY
NOVÝ NÁROD FUNKY
MOHL BY BÝT LEPŠÍ
MOHL BY BÝT LEPŠÍ
Do dalších lidí to hustím, text, sponka, výstřižek, nálož už tiká, zatímco hodina po sklenici odtéká, mařit čas ve scéně zločinu, byl to jen tvůj rým, co MC´s hodili na plac tak odporně nevyrovnaný, hele sleduj, já dovedu zatočit s pitomcem v kaluži… uklidním tvou prdel… pošlu tvou prdel zase zpátky do školy, do staré školy… ustup, zatím dosáhnu na věšák… vezmu si klobouk a zase ho sklopím… mám pro funk tenhle rozpor, vymyslel jsem si to, další vzkaz od Ganxsta, který ho posílá, dovolte ať je lekcí pro ty, co tápou… vojáci Boo-Yaa zabalte ´O´, řekněte jim, kdo je to ´O´… jednička je Mobsta Bass, co dovede s hudbou vykrášlit show, pověsí MCho nebohýho na ostrou hranu útesu a nechá ho klesnout, my ho můžeme donutit hrát ruskou ruletu… ukažte nám spoušť a my jí zmáčknem… není čas plýtvat roli ani mikrofon… všichni spolu musíme vystupovat jednotně… zesilte bubny… závistivci žádnej nedostanou od Godfathera, K.O.D., E.K.A., Roscoe, The R?DD a ´O´ dupnou na ostatní, tak tady je vaše výzva, tohle je pro novej národ funky
MOHL BY BÝT LEPŠÍ
MOHL BY BÝT LEPŠÍ
NOVÝ NÁROD FUNKY
NOVÝ NÁROD FUNKY
MOHL BY BÝT LEPŠÍ
MOHL BY BÝT LEPŠÍ
Musíme pokročit, protože novej národ funky je připraven do akce a ozbrojen přímo z funky hospodářství a z darů farmy… ano… víme, že se s tím nemůžete smířit, tohle je pro národ, aby to ochutnal, ´O´ představ nám novej funky bass, světla… kamera… vražda… byl to Riddler, kdo to celé dal dokupy… pochopte moje požadavky, další funková skupina… byla přemožena jako tekutej písek, nedovol abychom tě napálili… zatraceně, další blbá ukázka… mám zprávu, kterou chci dát lidem… a je o tomhle novém funky tempu, tu musíte mít… zrušte své staré zvyky nebo na jinej národ se tajně napojíme a vezmeme mu to… zjišťujete, že konfrontuju národ, ale musíme pokročit dál a kupředu, novej národ funky je znovuzrozen, předveďte nám nové funky hudební rohy jsme připraveni nastoupit, a je připraven novej funky národ šlapat? …Ano, jsme připraveni burácet, tak teď to víte… život tu má to svoje omezení… tohle je pro novej národ funky
Já zaručuju věrnost funku
spojeným národům funky
a veřejnosti, pro kterou znamená, že nový
národ je teď v našich rukách, my
jsme jedinci se svobodou a s funkem pro všechny
MOHL BY BÝT LEPŠÍ
MOHL BY BÝT LEPŠÍ
NOVÝ NÁROD FUNKY
NOVÝ NÁROD FUNKY
MOHL BY BÝT LEPŠÍ
MOHL BY BÝT LEPŠÍ
MELON – Deep Cut * Genre: Electronic, Hip Hop
1 Quiet Village * Recorded By, Mixed By – Renny Hill * Written By [Music] – Les Baxter
2 Uptown Downtown
3 Hard Core Hawaiian
4 Hawaiian Break
5 Time Enough For Love * Bass – Guy Pratt * Percussion – Frank Ricotti *
6 Somewhere Faraway * Synthesizer [Lyricon] – John L. Walters
7 Faraway * Backing Vocals – Colette Percussion – Preston Heyman * Synthesizer [Lyricon] – John L. Walters
8 Pleasure Before Your Breakfast
9 Funkasia
10 The Gate Of Japonesia * Bass – Guy Pratt * Percussion – Preston Heyman * Written-by [Music] – Yanntomita
11 SOLID POSSE Unity Rap (1989) * Denmark Hardcore rap * Solid Posse (Members: Adam Baptiste, MC B-True)
12 DJ MARK THE 45 KING – The 900 Number (Remixed by Paul Dakeyne The 33 King) (1988)
13 DJ CHAD JACKSON – Rap Of 88 (The Hype Tip)
QUIET VILLAGE (KLIDNÁ VESNICE)
Vstupuji teď do klidné vesnice ha-ha
tento beat dobře dopadne do publika, yo odvažte se
jím na snídani Kangols, zabij mě teď
žiji v buši
odpočívám, funky fresh, pohodička
Poslouchej skrečující umění – K – U – D – O
Já se jmenuji Chica Sato, jsem z Japonska
hej zpozoruj, yo, jungle beat tak dokonalý
ty moje opičko, pojď teď
dám ti svůj meloun
přesně takový, yo
tutti frutti boom boom
přesný zásah, nepřestávej
přesný zásah, nepřestávej
tutti frutti boom boom
nepolevuj
pozorně to sleduj, yo
yeah yeah yeah yeah yo!
rozjeď to
klidná vesnice teď vypadá takto
Špatný kytaristo, nastup sem teď ty
udělej to funky, udělej to po punkersku
takové správné a takové funky
oh f-f-fuj
jeď
vstupuji do klidné vesnice
jako je tato, yo, jako je tato, yo
hraju naplno, pařím na to
UPTOWN DOWNTOWN (Na předměstí i v centru)
Na předměstí i v centru osamělost v davu lidí
všude tolik zábran a laciného sentimentu
co máš za problém, proč se cítíš špatně?
potřebuješ jen trochu lásky v tomto městě blade runnerů
Na předměstí i v centru, mám pocit jako bych teď byl v Šindžuku (část Tokya)
moje moje moje malakeš lásko, ty žiješ ve vlastním světě
technika potřebuje psychologii
veškeré kouzlo toho je stejné
správně nebo špatně nestačí
fujijama – lava – mama (narážka na nejvyšší vrcholek, velikán Fuji za Tokyem)
Na předměstí i v centru lidé hledají radost
hej, co je to dnes za den, pobíhám tu tak splašeně
jaký mám problém, proč se cítím tak smutný?
asi jen potřebuji tvé sladké pohlazení v tomto městě novoromantiků
Na předměstí i v centru, cítím se teď jako v Soho (vykřičená část Londýna)
neony v dešti svítí jasně a noc voní
děvčata s technománií se ptají
vykladačky karet od IBM (international business machine)
rozpoutal se boj mezi zlem a dobrem
Na předměstí i v centru, voodoo živých drátů
do souboje s nevyzrálými rappery
hej, tak jaký máš problém?
proč se cítíš tak příšerně?
potřebuješ jen najít svoji pozici v tomhle městě blade runnerů
Na předměstí i v centru, cítím se jako v New Yorku
odposlouchávej mě později, manipulátore
vlož svoji disketu, jo
teď se riskantně rozbíháš
abys prolomil LEDY ženské paličatosti yeah
co zasáhneš, bude tvé
ha ha ha ha
*
Blade Runner je film science fiction, který natočil v roce 1982 režisér Ridley Scott, a který zobrazuje výskyt neobvyklého orgánu na určitém místě v Los Angeles v říjnu 2019.
Scénář autorů Hamptona Fanchera a Davida Peoplese volně zpracovává myšlenky románu „Sní androidi o elektrické ovci?“, který napsal Philip K. Dick. Ve filmu si zahráli Harrison Ford, Rutger Hauer, Sean Young, Edward James Olmos, M Emmet Walsh, Daryl Hannah, William Sanderson, Brion James, Joe Turkel a Joanna Cassidy; výprava: Syd Mead, hudbu složil Vangelis.
Film popisuje budoucnost, ve které jsou používány geneticky vyráběné bytosti zvané duplikáty na nebezpečnou a ponižující práci na koloniích Země „mimo tento svět“. Zkonstruovali je v Tyrell Corporation, aby byli „lidštějšími bytostmi než člověk“, generace svazku-6 se zdá být fyzicky totožná s lidmi – ačkoliv mají mimořádnou sílu a hbitost – zatímco jim chybějí srovnatelné citové reakce a empatie. Duplikáty se staly ilegálními na Zemi po krvavé vzpouře. Speciální policejní jednotky – blade runners – pátrají a „odhánějí“ uprchlé duplikáty ze Země. S obzvláště brutální a mazanou skupinou duplikátů na svobodě v Los Angeles je zdráhavý Deckard povolán z napolo důchodu pro své určité „kouzlo starého blade runnera“.
Blade runner sklízel zpočátku od kritiky protichůdné recenze, ti kteří byli zklamaní a rozpačití napsali, že neměl základ očekávaný u akčního filmu, jiní ocenili jeho spletitost námětu. Film se neúspěšně promítal v kinech Severní Ameriky, zatímco na jiných kontinentech dosáhnul úspěchu. I přes slabou počáteční návštěvnost si ho oblíbili fanoušci i akademická obec a rychle dosáhnul statutu kultovní klasiky. Velikou oblibu si získal ve video půjčovnách, z části zásluhou schopnosti filmu hodícího se pro časté sledování a proto byl vybrán mezi prvními tituly, které byly vydány na DVD. Blade runner byl široce uznávaný jako moderní klasika pro své hluboce speciální efekty a stal se předzvěstí důležitých témat a věcí 21.století. Byl pochválen jako jeden z nejvíce ovlivňujících filmů všech dob pro svoje podrobné a originální uspořádání, prostředí, podávané jako postmoderní vizuální měřítko s jeho realistickým popisem zchátralé budoucnosti. Blade runner přivedl autora Philipa K. Dicka do povědomí Hollywoodu a od té doby je mnoho filmů točeno podle jeho literatury.
HARDCORE HAWAIIAN (Těžce odpočinkový havajský styl)
Raz, dva, tři, čtyři, hardcore beat
jsem divoký Max na surfu
překonám tyto hudební vlny
velká kráska se po mně začíná ohlížet
protože já jsem člověk, který ti roztančí nádherné tělo
poslouchej můj těžce laškovní havajský styl
je to hudební sprcha s jednoduchou silou
Východ se proplétá se Západem na tomto ostrůvku
ale hudbu tady nikdy nemáš šanci pojmenovat přesně
Hardcore havajský styl, dávej pozor
hardcore havajský styl, rozjeď to
hardcore havajský styl
Sleduj sleduj kámo nepromokavý walkman
slunce a písek tě rozpálí
co je špatné na dovolené na slunci
já jí můžu získat na svou stranu, sympatie, tančit s ní
zoufalí rádobysportovci žárlí, protože já si to mohu dovolit
vibrace pokračuje do džungle, do lesa
poslouchej můj havajský styl
je to hudební sprcha s jednoduchou silou
hardcore havajský styl
a-a-a-a-aloha!
Líbil se ti můj hardcore havajský styl?
tak tvrdý a hladký jako surfařské prkno
odvaž se s funky havajským stylem
tak bezva a pohodářským, nikdy tě neomrzí
oslov všechny holky na pláži
opálený odstín kůže a vůně sexu je cítit ostře
poslouchej můj hardcore havajský styl
jmenuji se Tosh a roztočím tě tak zlehka
TIME ENOUGH FOR LOVE (Mít dost času na lásku)
Vidím spousty modelek a popíkových hvězd
přicházejí a odcházejí, přicházejí a odcházejí
kolují o nich drby každý den, ale koho to zajímá
lidi jsou teď dost ve spěchu
žijí pro dnešní den
nemáme moc času na to, abychom se důkladně poznali
a to je dost špatné
Mít dost času na lásku
miláčku, nemusíš pospíchat
když máš dost času na lásku
víš?
Co ti náhle přišlo na rozum?
řekni mi lásko
žiješ každý den v hodně členité mnoho-národnostní metropoli
jak se tam cítíš?
lidé přicházejí a odcházejí a někdy zůstanou
ve tvém životě, v mém životě
tak jen zapomeň na svůj všední kolotoč
všechno, co musíš udělat, je vyskočit z něj, hopla
Mít dost času na lásku
miláčku, nemusíš pospíchat
když máš dost času na lásku
víš?
Mít dost času na lásku
miláčku, nemusíš pospíchat
když máš dost času na lásku
víš?
Prohlásila jsi, nenos mi do domu žádnou ošklivou věc
nesnáším to, nesnáším to
podívej se, lásko, ona bude šílet
lidi se honí za vyděláváním peněz
ale vůbec ne za láskou
tak se vrátíme k celosvětovému zvyku
můžeš do toho kopnout
FARAWAY (Daleko)
Teď jsi daleko, daleko
ale pořád se cítím tak blízko tebe
a teď mi dochází
jak moc mi chybíš
ty jsi ta, ty jsi ta
kterou hledám
nevím, co budu dělat
myslím, že z toho dočista prohloupím
Teď jsi daleko, daleko
měl bych dnes v noci odletět
jen proto, abych tě viděl
nechám daleko za sebou zářit světla města
já jsem smolař v lásce, no jasně
ještě jednou, ještě jednou
chci být s tebou
nádherná holko, nádherná holko
svět vypadá tak prázdný bez tebe
teď jsi daleko, prostě dost daleko…
My dva nemáme šanci, my dva nemáme šanci
usmála ses tomu a řekla jsi… „šanci máme“
procházeli jsme deštěm
ztrácíme naše tělesné teplo za chladného počasí
ne pro tentokrát, ne pro tentokrát
protože nežijeme v minulosti
jak můžeme zklamat, jak můžeme zklamat
když máme už všechno za námi?
Někdy tě miluji až moc silně
vím to, ale nemohu tě přestat milovat…
Daleko, daleko, moje láska k tobě je pořád silná
vidím tě, slyším tě, dokonce i tvůj úsměv je mi nablízku
potřebuji tě zase tak hrozně moc
měl bych odletět dnes v noci
nechám zářit světla města daleko za sebou
PLEASURE BEFORE YOUR BREAKFAST (Potěšení ještě před tvou snídaní)
V rytmu diska tancuj, tancuj
na nebi se zakázaným TABU
jsou tři ráno, jsou čtyři ráno
bude to tu vypadat roztřískané jako u řezníka
vzhůru na nohou zase podívej, podívej
holka se stejně starými mini šortkami už deset let
je pět ráno, je šest ráno
jdi domů a udělej si potěšení ještě před snídaní
My se řítíme na parket právě teď a hned teď
zpět do klubů Paradise nebo Garage
jsou čtyři ráno, je pět ráno
není tu nic vidět kromě tebe
když končí tato píseň
dej mi pusu, dej mi pusu
půjdu domů s tebou
v šest ráno, v sedm ráno
udělej si potěšení před snídaní, a proč ne
FUNKASIA (Funk z Asie)
Funkasia, země tanců
Funkasia, zapomenutá místa
Funkasia, země tanců
Funkasia, zapomenutá místa
musíš mě tam vzít
Všechny minomety mají t.v. oči
jsou to monitory, systémy uzavřeného obvodu
co uděláš, drahá, když nemáš seřízeno správné časové pásmo
tančící ostrov se dívá na juchající tanečnice
malý chlapec svírá meč na své hrudi
co uděláš, drahá, když tvému počítači chybějí nepostradatelná data
Funkasia, země tanců
Funkasia, zapomenutá místa
Funkasia, země tanců
Funkasia, zapomenutá místa
musíš mě tam vzít
Moře je smaragd, je teplé a nahé
počasí je dusné, je mi horko
co uděláš, miláčku, jistě máš kocovinu z lásky
v dopravní špičce, navečer
tropický liják smyje list
co uděláš, miláčku, když jsi na druhém konci světa
Funkasia, země tanců
Funkasia, zapomenutá místa
Funkasia, země tanců
Funkasia, zapomenutá místa
musíš mě tam vzít
Zpívající bambusy, ulice hudby
pikantní jídla tě pěkně osvěží
co uděláš, miláčku, když tvůj jazyk vypadá tak zbytečný
zaveď pořádek do celého postupu
přestaň přemýšlet a zůstaň o hladu
co uděláš, miláčku, když se cítíš tak sama?
Funkasia, země tanců
Funkasia, zapomenutá místa
Funkasia, země tanců
Funkasia, zapomenutá místa
musíš mě tam vzít
GATE OF JAPONESIA (Brána do Japonska)
Vše, co vidím, je džungle neónů
viděl jsem tyto tajné, schovávali se ve tmě
jeden z nich mě udeřil zengunem
mám vyvalené oči
spočítal mi peníze a život! Ne!
co je to za obchody, ta jeho šílená zoufalost
Brána do Japonska je teď pevně zavřená
ale někdy se někomu povede ji překonat
Víš, další noc jsem šel do centra, do klubu zvaného Gado Gados
parket je plný gangsterů
holky tančí a zkoušejí beatbox, víš co
matrix a síť tak vysoko nad tebou
a chrómy dohořívají
byl to druh extáze
yeah yeah yeah
Odkud jsi ty?
vidíš mě tu?
všechno mám pod kontrolou
všechno je v pohodě
relaxuj
mluvím ze srdce
zavři své oči
miluji tě
♥
Skupina Melon vydala singl „Serious Japan“ již v roce 1985 a větší rozruch ve světě natropila s anglicky nazpívaným LP „Deep Cut“ v roce 1987. Melon tvořili tři šikovní japonští muzikanti se zpěvačkou Čika Sato. Kudo Masayuki – KUDO ovládal scratchující umění s gramofony, Toshio Nakanishi – Toshi rapoval a nazpíval vokály, Gota Yashiki je doprovázel na hudební nástroje.
Kudo a Tosh později společně vynalézali vícemístný hiphopový zvuk a moderní elektronický groove (downtempo) ve skupinách Major Force, Major Force Productions, Major Force West, Major Force West E.M.S. Orchestra, Major Force West Productions, společně produkovali alba a DJ mixy britských odborníků DJ kultury The Psychonauts a také stojí za úspěchem skupin Sexy T.K.O. a Love T.K.O.
Gota je známý vytříbenou hrou na nástroje, zahrál si v mnoha nezapomenutelných hitech, proto si dovolím podrobnější popis jeho činností. Japonský machr na silné melodie se narodil v Kjóto, kde ho otec učil hrát na tradiční japonské bubny. V roce 1982 se přestěhoval do Tokya, připojil se jako vokalista a bubeník ke skupině Rude Flower (ze které později vznikla všude vychvalovaná skupina Mute Beat, hodně ovlivněná zvukem reggae). Gota podpořil svými dovednostmi skupinu Melon na turné po západní Evropě a v Británii a později si ho přizvali k natáčení alba „Deep Cut“ v Londýně, které vyšlo na značce Epic. Nechyběl ani při natáčení projektu Major Force v Japonsku (kompilaci časem vydal celosvětově uznávaný nezávislý label Mo'Wax).
Po návratu do Velké Británie Gota spolupracoval na hitovkách Soul II Soul a Bomb The Bass a hrál s nimi na živých vystoupeních. Soul II Soul se prosadili v letech 1989 a 1990 se dvěma alby: „Club Classics“ a „Vol.2 – 1990 (A New Decade)“, Gota hrál na všechny nástroje v hitu Sinead O´Connor „Nothing Compares 2 U“ (Sinead nazpívala tuto nádhernou baladu od Prince s producentem Soul II Soul Nelleem Hooperem). Bomb The Bass rozvířili revoluci v taneční hudbě, když rozčeřili zatuchlé vody komerčního popu 80. let svým skvělým albem „Into The Dragon“ (1988) a „Unknown Territory“ (1991). Jejich dokonale procítěné melodie, výbušnost, podmanivá razance písní spojovaly snahy Tima Simenona (Bomb The Bass) a japonský počin a cit pro hit od Goty. Společně remixovali taneční hit Seala „Crazy“ (Krazy 12" edit) a také hostovali v několika písních na albu Booth & The Bad Angel (1995) – úctyhodné desce zpěváka kapely James Tima Bootha a Angelo Badalamenti, skladatele filmové hudby městečka Twin Peaks, a producenta Briana Eno. Dodnes patří poslech smyslné kytarové hudby na Booth & The Bad Angel k velikým okamžikům, stejně tak Gota a Tim Simenon pozvedli hudbu irského rozevlátého i rozesmátého romantika Gavina Fridaye (viz nakopnuté album „Shag Tobacco“ s hity „Angel“ a „You, Me And World War III“ z roku 1995). Mezitím Gota spolupracoval s Björk, Oletou Adams, Depeche Mode, Swing Out Sisters, Neneh Cherry, dokonce se připojil k veteránům Simply Red a pod názvem Gota & The Heart Of Gold vydal vlastní album „Something To Talk About“ (1993), za které si vysloužil několik ocenění. Dále vydal pod přezdívkou Gota & The Low Dog album „Live Wired Electro“ (1995) a současně hrál s francouzskou skupinou Stone Age.
V Americe vydal další alba, „It's So Different Here“ (1997) – ve skutečnosti album zremixovaných písní ze „Something To Talk About“, „Let's Get Started“ (1999), „Day & Night“ (2001), napsal rovněž filmovou hudbu ke snímku „Mod Squad“ a k japonsko-americkému kreslenému filmu „Alexandria“. Gota vydává další alba jak sólově, tak se skupinou B.E.D.
Košilaté texty se skotačivou hudbou na albu „Deep Cut“ skupiny Melon vás mohou zavést k hlubším zážitkům. Japonci se vyjadřují technickými výrazy v muzice, je to něco jiného, než poslouchat snahu našich pokoutních a nedospělých? taky hip hoperů.
|