Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 5.5.
Klaudie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Stručně o holubech
Autor: Jesus (Občasný) - publikováno 3.1.2003 (10:00:47)

Jsou modrošedí a je jich hodně, andělů velkoměst. Každý z nás je alespoň jednou v životě honil po náměstí, neříkejte, že ne. A pokud vím, nikdo nikdy žádného nechytil, holubi drze čekají do poslední chvíle a poodlétnou do nejmenší nutné bezpečné vzdálenosti. Odtud po očku pozorují, co bude dál. Z toho plyne, že mají dostatečnou drzost a smysl pro černý humor, první podmínky úspěšného přežití v pekle velkoměsta 21. století. Holubi prostě jdou s dobou.

Holubí přístup ke státem chráněným památkám je také veskrze moderní, v ničem si nezadá s přístupem pouličních umělců nejmladších generací. Holubí grafitti bývají vyvedena bílou barvou a ptáci při nich dovedně využívají své nejvlastnější schopnosti - letu. Svými díly tak věnčí především hlavy soch. Bez jejich spolupráce by naše kašny, náměstí a barokní sousoší nikdy nebyla tím, čím jsou.

Holubi jsou vůbec velmi užiteční ptáci. Víme to z pohádky o Popelce, kde pomáhají třídit luštěniny, aby mladá dívka mohla ke štěstí přijít. Známe holubí poštu, holubí dům i holoubátka na talíři. Holubi pro blaho lidstva obětují i vlastní potomstvo. Jenže lidé jsou nevděčná cháska.

V Postoloprtech do nich přímo na náměstí myslivci střílejí, v běloruském Minsku je, jak autor na vlastní oči viděl, nechávají v mrazech žebrat o drobky v metru. Snad jen profesor Holub se snažil své malé pernaté jmenovce trochu rehabilitovat, ale to je málo.

Odkládám holubí brk, kterým nyní píšu a jdu volat Kubišce. Ochrana zvěře přeci není žádný holubník.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 3.1.2003 > Holub 100x jinak... Mně maminka vždycky říkala, že na ně nemám šahat, poněvadž mají tyhlecty roztoče, ale já jsem jim stejně házela rohlíky, i když nám na náměstí pokadili Jana Žižku z Trocnova ;-))
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 3.1.2003 > ...........ale jo, dyž mám dneska ty narozky......
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 3.1.2003 > Lian> Všechno nejlepší, holubičko!!!!
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 5.1.2003 > Vtipné, milé.
Body: 5
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 9.1.2003 > Pěkné, veselé, nedlouhé. Snad jen bez poslední věty bych se obešel, do Kubišové a Srstky se dneska naváží kde kdo a profesor Holub jako pointa ja přímo báječný.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter