Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 23.5.
Vladimír
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Očista
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 18.10.2011 (18:38:42)


Leviathan (Občasný) - 2.1.2012 > Je sice pravda, že poesie povoluje vše, ale toto mi připadá jako pokus vyhrknout na mě několik představ na jednou. Ta báseň mě nezaujala je to kýč. Nevidím v tom nic nadprůměrného, ani revolučního. Spíš mi to připadá jako experimentování, ale experimenty mají úspěch, pouze pokud dokáží objasnit nějaká prospěšná fakta a odhalí tím předpokládanou kontinuitu a stav věcí, či novou cestu jíž je nutné se v cestě za poznáním vydat. Toto mi novou cestu neodhaluje a poodhalený stav věcí, který jsem z tohoto nízkého pokusu vyčetl, mi připadá patetický, ač ne chaotický, což však nemění nic na tom, že dílo celkově není nikterak umělecky hodnotné. Upřímně řečeno je pro mě příjemné spíše zahloubat se do rytmické stránky básně, která mi přijde jako jediná dokonce i zvládnutá, než se nechávat unášet metaforami, které se mezi sebou ubíjí, až budí dojem nesmyslnosti. Mou fantasii, tento nezdařilý opus také nekonejší nějak oslnivě. Zajímalo by mě zda pod metafory autor schoval dobře zašifrovanou myšlenku, či je to plácání o ničem. Nevýhoda fantasie a metafor narozdíl od racionality je v tom, že mé inteligibilní myšlení jedná v systematických rámcích, které je zvyklé uchopovat a v kterém se pohybujeme všichni, proto tyto rámce máme platná pravidla jejich vyjádření. Poesie se svými metaforami, však často opouští čistý rozum a vpouští se do představivosti a dává vyniknout citům. Popravdě nic neříkající báseň, která je šifrou osobních nikoliv universálně platných zářitků, kterým autor přidá své vlastní metaforické vyjádření je k ničemu. Pokud báseň je nesrozumitelná a čtenář musí tápat zda má smysl, či je jen splácaninou fantasmagorických spojení, tak je báseň podle mě neuvládnutá (i když moderní umění ve své snaze šokovat a prohlašovat za umělecký projev bůhvíco dnes povoluje vše). Osobně se mi dílo nelíbí (své důvody jsem řekl) a považuji ho za silně podprůměrné.
Body: 1
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Leviathan
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter