Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Žít onkologickou kliniku
Autor: Raimund (Občasný) - publikováno 6.9.2011 (12:38:13)

 

Jak líbezné návraty Tumornicí!

 

Podzemí ukrývá základy prastarých vředů
jiné zas živoucí plné funkcí
prorůstají novotvaré reality
symbióza zvlčilých cárů


slunce naskrz mastnými obvazy
fáče nadouvají tváře-červánky kolem obratlů
zvečera plno zhnisaných lampiček
tak začínají příběhy

 

 


dva andílci opustili kostel
dovádiví nahuláči
zlákáni intimitou radniční vížky
nalezli krásný stín
poblíž drátěných hodin
voněla smažená cibulka

 

zde se navzájem krmili
svými hovínky
zvečera se olízali
a tajně navštívili zasedací sál

 

měsíc osvětloval několik židlí
jednu si půjčili
andílek vyšpulil prcku
druhý hned dokazuje že je chlap

 

prostorem znělo šoupání
smažená cibulka voněla

 

 

 

 

 

 




Poznámky k tomuto příspěvku
Mbonita (Občasný) - 7.9.2011 > nevím proč to neocenilo víc lidí..je to skvělý
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 7.9.2011 > Je to dost podivné - člověk se to trochu zdráhá číst - ty obrazy a výrazivo způsobují mírnou nevolnost - ale je to tou podivností právě zajímavé. Půjdu a přečtu si tu báseň ještě jednou až dopíšu tuhle větu.
(...)
Tak vracím se...po druhém čtení. Tyhle verše jsou dost úžasné: "fáče nadouvají tváře-červánky kolem obratlů / zvečera plno zhnisaných lampiček / tak začínají příběhy". Následující příběh psaný kurzívou je také podmanivý, ale nevým zda tón je výsměšný nebo perverzně užaslý.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 7.9.2011 > cit-i-zen> Dík za poznámku-má to více rovin a delší kořeny-viz slogan: Žít Brno:-)
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 8.9.2011 > Raimund> Ach tak, to mě nenapadlo - s tímhle nasměrováním tu báseň vnímám jinak, v kostce bych to řekl - privátní nahradilo veřejné.
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 12.9.2011 > je to dost nechutný a zároveň bolavý.. obdivuju to tvoje umění ve "vokecávání".. ***
Doporučil 
<reagovat 
pegasi (Občasný) - 13.9.2011 > originalne...
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 8.9.2011 > bóže, to je ňáká móda hovínková!
kdybych nevěděl, že Buddha je suchý hnůj, tak by mě to snad pohoršilo...nadhled tu zaměněn za silácké gesto, což mě nudí, ale co nenudí, je cit.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 13.9.2011 > čtenář> Ve společnosti, kde se nepohybuje stín pípy, sou hovínka opravdu módní.
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 9.9.2011 >

andílky moc teda nedávám, čtu z nich samoúčelnou blasfemii, která mohla být aktuální před 100 lety. - leda bych si přidával a neviděl jejich prostou a nebeskou radost z intimních praktik. - jenže pak si říkám, že to mohli být dva andílci stejně jako dva instalatéři. - takže když si odstraním andílky a nahradím je někým fádnějším, moc z textu nezbyde. - tudíž, blasfemie je zde větví, na které to visí.

první část mě zaujala mnohem více, např. "slunce naskrz mastnými obvazy", celkově vyvážená. - tu bych doporučil.


Doporučil 
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 9.9.2011 > whispermoonlite> ..abych zas hledal ve slovníku,..safra
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 13.9.2011 > whispermoonlite> Hm, to je zajímavé co říkáš. Ale nejsem si jistý zda tvůrce může nějak předem myslet dějinně. To znamená mít před sebou nějakou platu vyjádření a expresí z různých časových období a znich vědomě vybírat a využívat pro svůj záměr. Čtu to v podtextu tvé poznámky správně?
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 13.9.2011 > cit-i-zen> 

ještě bych rozlišil dva momenty, v mém vnímání jakéhokoliv textu klíčové: tvorbu a publikaci.

když se tedy ptáš na to, co by tvůrce měl, nebo neměl, co může a nemůže, či dokonce kdybys šel až k otázce, co smí a co nesmí, tak musím říct, že nevím a že to je věc každého, co dělá se slovy. - na tvou otázku bych mohl odpovědět ano i ne, záleželo by na tom, co kdo umí. - (za sebe si myslím, že autoři sami, byť převážně nevědomě, zpracovávají při každém tvůrčím aktu své ponětí o dosažených poetických tvarech a postupech - že netvoří ve vakuu.)

ovšem, když se mi dostane před oči jakýkoliv text, když autor svůj intimní slovní počin zveřejní, musím jej už celkem nezbytně vnímat v nějakém kontextu.


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 13.9.2011 > whispermoonlite> viz Cit-i-zen
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 14.9.2011 > whispermoonlite> Moje poznámka nemířila ani tak k tomu co kdo smí a nesmí - to se shodneme - každý dělá co umí. A také souhlasím, že většina básníků má nějaké povědomí o tom, čeho bylo dosaženo před ním. Co ale považuju za docela problematické - je už ona vědomá práce s případnou novostí, s požadavkem na její imanenci v rámci tvoření básně. Pokud tomu ovšem rozumím správně. Myslím si, že nelze moc předem s nějakou novostí kalkulovat, lze se o novost hypoteticky pokoušet, ale v rámci hry to bude spíše představa toho kterého tvůrce o této novosti. A hlavně myslím si, že něco takového po básni není uplně nutné požadovat - pokud nějakým komplexním způsobem zjevuje výsek světa, lze použít i modely, které jsou staršího data. Ostatně, napětí mezi tradičním a případným novým je také jedním z motorů poezie. (...)
Teď si nicméně uvědomuji, že tvá poznámka mířila zřejmě ke kutečnosti, že ani andílci, měli-li zachovávat jakýsi kritický či transgresivní náboj, selhávají právě v tom, že dnes už spojení andělů a fekálii není pobuřující. Je to tak? Já sám to zkrátka vnímal jako obraz sám o sobě, bez vztahu k možné proklamaci.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 13.9.2011 > Raimund> viz moje reakce na Cit-i-zena.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 14.9.2011 > cit-i-zen> Pohleďme, prosím, na báseň jako na událost, která se skládá z mnoha prvků a vztahů mezi nimi. Budiž tedy polomnožinou na níž jsou neostrosti. Jako každá jiná událost se odvíjí z vnějšku ke své podstatě a přitom se na ni navazují další a další události. Neostrosti zřejmě svádějí čtenáře(původce části těch událostí), k rozmanitým přístupům. Kdyby měl autor při tvorbě ke všemu tomuto přihlížet, odvezou ho po prvním dvojverší do blázince. 
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 15.9.2011 > cit-i-zen> s těmi andílky a fekáliemi jsem to myslel tak, jak píšeš. - s novostí jako autor neumím pracovat přímo, ani na ni v tu chvíli moc nemyslím, v tom se shodujeme. - jako čtenáře mě však zajímají více texty, které neznám. - nechci procházet prošlými chodbami příliš, a pokud ano, mám tu zkušenost, že první výskyt bývá nejsilnější, pokud ne, znamená to jen, že druhý, třetí atd. výskyt k tomu přidal něco navíc, a tudíž se jedná o netotožnost s tím prvním. - novost je u mě hledisko.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 13.9.2011 > whispermoonlite> Teď již opravdu nezbývá, než zmínit kyselinu sírovou
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 13.9.2011 > Raimund> :D
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter