Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 6.6.
Norbert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tulipán z kolekce Skryto
Autor: Akiwa (Občasný) - publikováno 17.4.2011 (22:56:34)
následující v kolekci>


Bajata (Občasný) - 24.4.2011 > Ahoj,
zkus vybírat slova z obrovské spousty, které čeština má.
Třeba místo rozvinut..zkus rozvinutý. To první zavádí jakoby do staršího způsobu mluvy, kterým se mluvilo dřív. Kdysi.
Pak také zkus použít různé odmlky k vyjádření situace, atmosféry, pro které slova nejsou.
Např: ,,Skutečně! odpoledne jsem přišla domů a tulipán...byl rozvinut."

Nebo:,, a tulipán byl...rozvinut."
V případě použití odmlky by změna slova rozvinut asi nebyla dobrá. Zkus si to přečítat, zkoušet různé způsoby a vnímej intonaci, situaci ve které se děj právě odehrává. Je mnoho způsobů jak vyjádřit téměř nevyjádřitelné. Cítíš ty rozdíly, které způsobí použití různých znamének?

Nebo za slůvkem ,,NEVÍM co se děje.."ZKUS VYNECHAT ČÁRKU. Pak si to přečti tak jak jsi to chtěla vyjádřit.
Vnímáš ten rozdíl?

Pak si dávej pozor na chyby. To se ale stane každému. Prostě dřív, než klikneš odeslat, přečti si to několikrát. Nejdříve text, pak se soustřeď na slovo sled a pak na pravopis. Dokud nebudeš spokojená, neodesílej.

No a naposled, o čem bych chtěl mluvit, je používání někdy zbytečných slov. Všimni si, jak zkušení autoři vystihnou pár slovy situaci, pro kterou jiní použijí mnoho slov nebo vět. To je to pravé umění, které obdivuju.

Např: ,,Plátky ztrácí svou sytou barvu..."
nebo: ,,Plátky ztrácí svou rudou barvu..."
Tvúj text: ,,Plátky ztrácí svou sytě rudou barvu..."

Jde o to, že méně slovy popisujícími konkretní věc dáš čtenáři mnohem větší prostor pro jeho představivost, fantazii.
Přesným popisem vícero slovy tuto možnost odebíráš a jakoby ho vláčíš tam, kde ho chceš mít.
Tohle umění mistrně ovládá Paolo Coelho.

Ale to je jen můj pohled, chtěla jsi hlubší kritiku, tak jsem ti napsal jak to vidím a jak by se to líbilo mě, jako nezávislému čtenáři, ještě víc.

Nedej se odradit, držím ti palce a hodně štěstí.
Vydrž :-)

((známku nedám, na 5 to není a méně ti dát nechci. ))
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Bajata
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter