Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
z druhé strany tmy /dopis/
Autor: hukumu (Občasný) - publikováno 3.5.2012 (00:00:00)

..a je mě čím dál míň:

to že se nevidím

to že se neodrážím

 

a přece:

když zavřu oči

mizí svět

 

a přece:

ještě se tlačím

překážím pod víčky...

 

/jsem  sedmé dcery
sedmá dcera

jsem

kupodivu

vyslovená/

 

sudičky!

 

dopisy v láhvi

vzlétly

do holubů

a z nebe prší peří

po pápěří

studím

v trní spletená

 

na druhé straně:

za řekou

ovce jdou

za trávou

zelenou

co vědí

neřeknou

houpy hou

vlkům

možná

utečou...

 

 

postrádám křídla

za očima

které když zavřu

mizí svět...

nikde se neodrážím

a je mě čím dál míň

tady

na druhé straně

tmy

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 11.11.2010 > Takové internetové psaní...
<reagovat 
 HanaKonvesz (Občasný) - 11.11.2010 > čtenář> ty woe jaký jiný na síti by sis představoval, než internetový, co čtenáři?

Doporučil 
<reagovat 
HanaKonvesz (Občasný) - 11.11.2010 > húúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú! krása teto pom!

ta do selanek prga ju? .-) díkes
Body: 5
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 11.11.2010 > HanaKonvesz> hukumu = pomerančová? :-) v každým případě lahodně mě ta báseň polyká, zvukomalba jedna muzika :-)
Doporučil 
<reagovat 
noemi (Občasný) - 11.11.2010 > líbezné*
<reagovat 
Sartori (Občasný) - 14.11.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 15.11.2010 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
 hukumu (Občasný) - 15.11.2010 > Zeanddrich E.> Děkuji za D, ale ty prázdné uvozovky jsou mi nesrozumitelné - je to Tvým úmyslem, být nesrozumitelný? :-)
<reagovat 
enthroper (Občasný) - 17.11.2010 > za první tři sloky
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 17.11.2010 >

s dovolením jsem si zrekonstruoval vlastní čtení předkládaného textu, protože se mi zdálo, že má silné jádro. to bych také doporučil. bez těch nepoužitých slov se obejdu - "nevadí, aspoň neubyde" :)).

..a je mě čím dál míň:
to že se nevidím
to že se neodrážím

a přece:
když zavřu oči
mizí svět

a přece:
ještě se tlačím
překážím pod víčky...

dopisy v láhvi
vzlétly
a z nebe prší peří

na druhé straně
za řekou
ovce
co vědí
vlkům neřeknou

postrádám křídla
tady
na druhé straně
tmy




Doporučil 
<reagovat 
 hukumu (Občasný) - 17.11.2010 > whispermoonlite> bez dovolení. upřímně: takovýhle nevyžádané přepisování básní ve smyslu: jak já bych to uměl líp mi není symaptické.
netvrdím, že moje je skvělá. Ale je moje a je taková jak to umím já. Napiš si vlastní, whispere :-)
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 17.11.2010 > hukumu> 

Vážená slečno, nebo paní,

přečtěte si, laskavě, ještě jednou, nebo vícekrát, můj komentář. - Soustřeďte se především na slova "vlastní čtení". Není-li to stále jasné, potom pro jistotu přetlomučím: v komentáři Vás (a případné další čtenáře - neb od toho tu také jsme, abychom se dělili o svá čtení) seznamuji s tím, jak jsem četl báseň a jaké momenty, doslova jaká slova (plus jedno přehození pořadí veršů - nic více a nic méně), jsem si z ní odnesl. -

Pokud Vám vadí, že čtenáři čtou Vaše texty svýma očima, a ne jako např. ovce, potom by určitě pomohlo před každým publikačním aktem zvážit možná rizika, která z něj pro publikující vyplývají. :))

Váš oddaný "whisper".


<reagovat 
 hukumu (Občasný) - 17.11.2010 > whispermoonlite> Pokud to není jasné, neberu nikomu právo číst si cokéoliv jakoliv. A stejně tak si neberu právo reagovat podle svých pocitů. Doporučuji tedy snad navštěvovat vděčnější autory, abyste se ušetřil frustrace :-)
<reagovat 
 Čtenář - 18.11.2010 > hukumu> Však tě neubylo.
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 20.11.2010 > hukumu> v poho, dyk o nic nejde:-) remixuj whispera :-)
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 27.11.2010 > Ahoj Hukumu, zarazila mě tvá reakce na Whispa. Znám ho delší dobu a myslím, jsem si téměř jistý, že to nemyslel zle. Naopak.
Myslím že je velice dobře napsané to, co napsal. Tím myslím, že to může posunout. Ne třeba tebe, ale někoho jiného, někoho kdo hledá směr.
Pamatuju na doby, a není to tak dávno, co se Totem hemžil vulgarismy a nesmyslnými urážkami především začínajících autorů, kteří hledali.
Zkus si přečíst nezaujatě to co napsal Whisper, je to téměř stejné, ale úplně o něčem jiném.
A to je ten ukrytý poklad, který tam našel.

Chvála bohu že takových výjevů ubývá a upřednostňuje se otevřená kritika s názory, které posouvají kupředu, ukazují jinou cestu kterou lze jít a dodávají sebevědomí.
Je možné u mnohých vidět posun k lepšímu psaní a úrovni jiných příspěvků, například fotografií, obrázků a dalších.
Myslím že Whispe nepsal ani kritiku, ale svůj názor, pohled. Pronikal do hloubky toho co jsi napsala a objevil tam ukrytý svůj poklad, o kterém jsi neměla nejmenší tušení. A přesto tam byl... a je.
Vyjadřuje svůj smutek, vnitřní pocity, možná ze zklamání, z rozchodu s dívkou, já nevím...ale cítím to z toho.
Nevědomky jsi mu pomohla napsat krásnou věc, kterou by nikdy nenapsal, nevyjádřil, nebo možná úplně jinak.
A tím jsi otevřela nádherné, neviditelné kouzlo poezie, které se skrývá v ní samé a je jejím nenapodobitelným tajemstvím, vyjádřeným skrze člověka.
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 27.11.2010 > Aoj Hukumu, jestli se mohu vyjádřit k tvému dílku a říci svůj pohled a názor, tak má opravdu silný náboj. Alespoň tak na mě působí.

Zařadil bych ho do uvědomělé či neuvědomělé esoteriky.
Asi jako Kytici, Vodníka, či Polednici.

Jakoby to bylo jakési zaříkávadlo. Z druhé strany tmy.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter