Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 4.5.
Květoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
To město z kolekce rehabilitace
Autor: zjihu (Občasný) - publikováno 18.11.2002 (14:29:47)
další>

       V tom čase, kterej se zdál nekonečnej a prázdnej a zároveň hutnej k nevydržení, kdy horizont dní ležel tak blízko a všechno mělo být teď, byla necelý rok v půli kopce pod klášterem otevřena čajokavárna dneska už neznámýho jména. Dali jsme si tam schůzku, možná to bylo naše poslední posezení pro čtyři oči, jenže to jsme tenkrát ještě nevěděli a taky to bylo a je nepodstatný. Pospíchala jsem přes růžovou zahradu, skoro jako když se spěchá na tramvaj, žádný chvění, mlžný představy, křídla, nejistoty, a byla jsem za to ráda, že aspoň něco ve svý hlavě dokážu ovládnout tak, jak to cítím, v tom zoufalství k zešílení.
     V čajírně bylo zakouřeno a pianista nebo někdo, kdo se za něj vydával, hrál tak falešně, že jsem to poznala i já, takže jsme dali jenom hrnek čehosi a něco ke zhltnutí a vydali se dál do noci. Navrhla jsem cestu přes ameriku, kterou M. neznal, loudali jsme se na tom malým kousku velkýho města celou věčnost, pořád se zastavoval a prohlížel tu jednoduchou nádheru, co povánočním nočním časem ještě víc vynikla, a nechtěl věřit, že je to možný. Bylo mi jako bych šla s dítětem, který má ještě dost drzosti divit se všemu a nevěřit ničemu, bylo to k pousmání a navíc se dostavila tichá radost, že mu tak obloukem vracím něco málo z toho, co jsem od něj získala.
      Travezem přes kopec, místem, kde mi vždycky a jenom tam hlavou zazní jistá melodie - zvláštní jak pro určitý místa jsou vyhrazený zase jenom určitý chutě a pachy a zvuky - dostali jsme se do andělský čtvrti, kde už dávno andělé nejsou a místo nich tu stojí jakýsi palác jejich jména. Pár ulic odtud snad ještě funguje ta hospoda, protože itálie je pořád v běhu, cpali jsme se tam italskejma koláčema a českým bírem, ale dávali jsme si pozor, aby ho nebylo moc, abysme nezapomněli držet nitě tím správným směrem a pro oba snesitelnou silou, aby se to nepřetrhlo ani nezamotalo, protože na obojí jsme zase tak silný asi nebyli, nebo jsme si to aspoň mysleli každej o tom druhým. 
        Cestou zpátky, serpentinou na šibeniční kopec, to už jsme jenom mlčeli, vyčerpali jsme všechny banality a všednosti, kterejma jsme jenom zastírali prostý přání vidět se spolu a přesvědčit se, že jsme se někde nesekli, že nikde nejsou viditelný velký rány a drobný oděrky se rychle hojí, teď už jsme si mohli odpustit lži o nebolestech a mohutnejch citech, a na hru o pravdě už jsme byli velký. Ticho už nebylo trapný ani napínavý, ticho bylo tichem a noc obyčejnou nocí, neobyčejnou tím, že to byl ostrov klidu v bouři mýho pocitomyšlení během těch let. V mysli mi prolétla čerstvá vzpomínka na poslední noc, kdy ještě nešlo spát sami, ale už ani spolu, kdy jsme byli na půl cesty mezi citem a rozumem, touhou a skutečností, a napadlo mě, že takhle to možná zůstane, budeme se potkávat denně nebo nevidět věky, ale nikdy to nedotáhnem do klasickýho konce, protože jsme ten vztah vzali napřeskáčku, což kupodivu bylo to nejlepší, co jsme mohli v tom bláznivým městě udělat.




Poznámky k tomuto příspěvku
centaur (Občasný) - 18.11.2002 > Nic moc pozitivní, ale napsané je to slušně. Na duhou stranu - žádná bomba.Ber to jako 1, stejně ti jí dá někdo jinej :-)
<reagovat 
 zjihu (Občasný) - 20.11.2002 > centaur> ne pozitivní? asi to beru jinak, happy end je mi vždycky podezřelej :-) ale díky.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 20.11.2002 > Jistě, happy-end jako žánorvý konec už má odzvoněno, ale ne-pozitivní mi to přišlo, protože z toho na mne dýchá rezignovanost a tu já za pozitivní nepovažuji skroo v žádném případě.
<reagovat 
 zjihu (Občasný) - 20.11.2002 > centaur> Aha. Ta trocha rezignace nebo spíš odevzdanosti tam určitě je. Je to popis skutečnosti, kdy odevzdanost byla pro vývoj věcí na místě, ale to čtenáře samozřejmně nezajímá. Považuju za svojí největší chybu, že nedokážu psát bez vlastních vzpomínek, vymyslet si něco "jen tak". Ale to už je jiná  Každopádně děkuji za reakce.
<reagovat 
MATEO (Občasný) - 20.11.2002 > Právě jsem dočetla, vytiskla. Většina Tvých básní se mi líbí, některé opravdu hodně a jsou mi hodně blízké. Mám pocit, že próza Ti sedí ještě víc. Sedí mi styl. Líbí se mi to.
Doma přečtu pozorněji.
Děkuju.
Body: 5
<reagovat 
 zjihu (Občasný) - 20.11.2002 > MATEO> 

já děkuju


<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 19.11.2002 > Vice, jak solidní průměr blížíci se k nadprůměru.viděl bych to za dvě.
Body: 3
<reagovat 
 zjihu (Občasný) - 20.11.2002 > fungus2> díky
<reagovat 
centaur (Občasný) - 21.11.2002 > Na druhou stranu ti nehrozí, že propadneš svým fikcím. Hluboce ponoření umělci většinou nežijí nohama úplně na zemi a nezřídkakdy jsou "rozervaní", což jim nezávidím.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 3
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter